Лупа във Фар-Въпрос

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
tubleron
Мнения: 303
Регистриран на: Чет 03 фев 2011 10:34
Автомобил: Golf 3 1.8 75ks
Двигател: AAM 1992
Местоположение: Пловдив

Лупа във Фар-Въпрос

Мнениеот tubleron » Вто 15 окт 2013 17:41


Здравейте Колеги,попаднаха ми 2 лупи мисля,че от Шкода и се чудя дали мога да ги вградя във моите фарове. Колата е Голф 3 с едносекционни фарове. Имам и БиКсенон,имам и лупи. Идеята ми е да купя 2 гладки (неоребрени) стъкла за фаровете и да се опитам да вградя лупите. Въпроса ми е към тези които разбират от лупи,фарове и ксенон, да кажат може ли да станат тези лупи+този Биксенон който имам,или хич да не се захващам?
IMG_1619.JPG
IMG_1620.JPG
IMG_1621.JPG
Прикачени файлове
IMG_1622.JPG




Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Лупа във Фар-Въпрос

Мнениеот vucata » Вто 15 окт 2013 18:53


Трябва да стане. Какъв размер е лупата?


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Лупа във Фар-Въпрос

Мнениеот 6669 » Вто 15 окт 2013 19:20


Хич не се захващай ! Лупите са от халогени на Голф 4(тези които са във фаровете), малки са и няма да те удевлетвори как свети. Отделно тези лупи са с H3 крушки, а биксенона е с H4. :c020


Потребителски аватар
niki_g
Мнения: 55
Регистриран на: Нед 26 авг 2012 21:12
Автомобил: Golf IV 1.9 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: pleven

Re: Лупа във Фар-Въпрос

Мнениеот niki_g » Вто 15 окт 2013 20:14


колегата по-горе е много прав, но дори и да успееш да навреш крушката вътре(а ти няма да успееш) фара ти е едносекционен и крушката ти е H4( къси и дълги). Лупата не е би-ксенон лупа (нама електромагнитна бленда, която да ти сменя къси/дълги) и ще имаш само къси.


Потребителски аватар
tubleron
Мнения: 303
Регистриран на: Чет 03 фев 2011 10:34
Автомобил: Golf 3 1.8 75ks
Двигател: AAM 1992
Местоположение: Пловдив

Re: Лупа във Фар-Въпрос

Мнениеот tubleron » Вто 15 окт 2013 20:54


Колеги вижте пак бе,човека дето ми ги даде каза,че са от Шкода и ,че МАЙ ще станат . Тука дето съм сложил стрелки 1 мърда 2 (незнам дали това не е блендата за която казвате) А а лупата е 7 см. Ако потвърдите пак че не става се ОТКАЗВАМ
IMG_1623.JPG
IMG_1624.JPG


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Лупа във Фар-Въпрос

Мнениеот 6669 » Вто 15 окт 2013 21:17


Сега това е друго нещо. Лупите стават но само за къси - крушките са H7 или H1. Лостчето което си показал със стрелките е "предпазител" който се движи за да смени дирекцията на фаровете - ляв или десен волан. Вгради ги в двусекционни фарове и ще стане работата :c020


Потребителски аватар
tubleron
Мнения: 303
Регистриран на: Чет 03 фев 2011 10:34
Автомобил: Golf 3 1.8 75ks
Двигател: AAM 1992
Местоположение: Пловдив

Re: Лупа във Фар-Въпрос

Мнениеот tubleron » Вто 15 окт 2013 21:21


Значи първо от едносекц. трябва да мина на двусекц. след това да вграждам лупите,а тоя ксенон дето го имам какво става с него-не става ли?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13540
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Лупа във Фар-Въпрос

Мнениеот kris11 » Сря 16 окт 2013 10:47


не става ,трябва да си купиш само H1 или Н7 ксенонови лампи и да си използваш баластите от комплекта. Н4 ксенона може да пуснеш за продажба.


golfmk1
Low rider
Мнения: 5568
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Лупа във Фар-Въпрос

Мнениеот golfmk1 » Сря 16 окт 2013 10:50


Лупите определят дали стават за ксенон или за би-ксенон.


ifch0

Re: Лупа във Фар-Въпрос

Мнениеот ifch0 » Сря 16 окт 2013 14:14


Кратко принципно обяснение - не пледирам за изчерпателност и ако греша някъде - ще се радвам да бъда поправен.

Как работи едносекционният фар с крушка H4?

Нека погледнем крушката:

Изображение

Знаем, че вътре са две "жички" - за късите и за дългите. "Горната" е за късите. Забележи металната пластинка вътре. Тя служи за ограничаване на светлинния поток.

Ето как са нещата, когато сме на "къси" - съответната жичка свети, но пластинката ограничава потокът светлина в рефлектора:

Изображение

Когато минем на "дълги", вече имаме отразяване и от долната част на рефлектора:

Изображение

Сега за XENON-ите:

Варианти за H4 има различни - инфо има много. Базова информация за Bi-Xenon и Dual Xenon:

Изображение

Най-масово (мой опит) се ползват първия вариант - Bi-Xenon:

Изображение

Забелязваме, че има метален "щит", който върши работата на пластинката в халогенната крушка. Когато се подаде сигнал за "дълги", самата ампула се премества и светлината минава и през процепа в "щит"-а и имаме "дълги".

Отварям една скоба - за моделите от последната снимка. Те са от две части - металният "щит" и "фасунгата" за H4. Там положението не може да се обърка. Вътрешната част, обаче, която е с крушката може да бъде поставена обратно, в който случай процепа за дългите остава открит и сме винаги И на дълги, което, за насрещните водачи... Сещате се. Внимавайте.

Сега за лупите (пак говорим за H4) - има Coversion kit-ове, които са пак с цокъл за H4 и позволяват монтаж без да се реже, лепи и т.н.
Отваря се фара, лупата се слага вътре, а отзад се пристяга през гнездото за крушката.
Обикновено, в тази лупа вече се слага ДРУГ тип крушка (не H4).

Изображение

Вече, не крушката мърда, а къси/дълги зависи от лупата.

Та или bi-xenon (твоят комплект) в текущите ти едносекционни фарове или двусекционни, като в едната секция ще монтираш лупите.
Това с наличните ти неща.


Потребителски аватар
tubleron
Мнения: 303
Регистриран на: Чет 03 фев 2011 10:34
Автомобил: Golf 3 1.8 75ks
Двигател: AAM 1992
Местоположение: Пловдив

Re: Лупа във Фар-Въпрос

Мнениеот tubleron » Чет 17 окт 2013 15:06


И един последвн въпрос. Според Вас кои ще светят по-добре - Биксенон в едносекционен фар с гладко (неоребрено) стъкло,или лупата в двусекционен (без ксенона) ??


ifch0

Re: Лупа във Фар-Въпрос

Мнениеот ifch0 » Чет 17 окт 2013 17:50


Докато търсех картинки за предния пост, попаднах на тази тема...

Доста съм съгласен с автора, макар да е писано отдавна.

Според него - правилно направен халоген в лупа е по-добре от рефлектор с ксенон.

Лично аз съм с 35W биксенон в рефлекторен фар (от около седмица, passat b3, едносекционен фар), които са настроени както трябва и карам доста спокойно вечерно време - в смисъл - виждам доста по-добре пътя. Не са ми премигвали, но докато не направя няколко тестове тия дни, няма да се успокоя.

Имам желание да си взема лупи за ксенон и да ползвам тях, нооо... Кинти и време, които в моента нямам.

Карал съм по-нови коли с халогени в лупа и съм много доволен от светлината.

Ако успееш да вградиш лупите и да ги настроиш правилно, вероятно ще си доста доволен.


Потребителски аватар
tubleron
Мнения: 303
Регистриран на: Чет 03 фев 2011 10:34
Автомобил: Golf 3 1.8 75ks
Двигател: AAM 1992
Местоположение: Пловдив

Re: Лупа във Фар-Въпрос

Мнениеот tubleron » Чет 17 окт 2013 19:01


Много Благодаря! :th_up


Потребителски аватар
kristianatanasov
Мнения: 1280
Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София][Passat B3,ABS

Re: Лупа във Фар-Въпрос

Мнениеот kristianatanasov » Пон 21 окт 2013 10:18


За едносекционен фар-
1Би-ксенонова лупа
2Гладки стъкла
3Ксенон комплект
4мост в бушониерата м/у къси и дълги!
Изображение
За двусекционнен фар-
1Лупа
2Ксенон комплект
3Гладки стъкла
По кратко не мога да ти го кажа,дерзай!


Потребителски аватар
policaqqq
Мнения: 254
Регистриран на: Пон 07 апр 2008 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Лупа във Фар-Въпрос

Мнениеот policaqqq » Съб 23 ное 2013 19:55


Старите ми фарове ги направих с лупи от бмв Е66 (7 серия 2005). На лупата има има една преграда с електромагнит която като е на къси си е на нормално положение, а като превключи на дълги светват дългата секция и тази преграда отваря и усилва светлината на късите, това го ползвах за дълги но понеже беше с ксенон д2с се наложи да го преработя на Н7.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта