Здравейте колеги,тази вечер ми се прецака алтернатора(поне така си мисля че е от него)защото когато се прибирах към вкъщи,забелязах че постепенно ми замалява осветлението както на фаровете така и на таблото,В един даден момент почна да свети лампата за маслото,и колата взе да изгасва в движение,а тази за акумулатора не светвала въобще,и в един момент вече почти всичко замря и се наложи да спра,провах да запаля на няколко пъти но нищо се едно акумулатора си е отишъл..имам съмнения за незареждащ генератор,споделете вашато мнение според вас.....
акумулатора е нов на 10 месеца,генератора също е сменян преди 10 месеца second hand колата голф 1,8 ААМ
голф 3 1.8 AAM Евентуален проблем с алтернатор
- ninkotv
- Мнения: 264
- Регистриран на: Пет 10 фев 2012 23:05
- Автомобил: [Golf 2] [Tiguan 5N] [Audi A3 8L]
- Двигател: [HK 1983] [CBAB 2010] [AGN 1999]
Re: голф 3 1.8 AAM Евентуален проблем с алтернатор
Първо измери напрежението на акумулатора и го зареди. След това ако при запалена кола без включени консуматори дава под 14-14,2 значи има проблем. Реле-регулатора най-често се прецаква. Аз съм с реле HUCO, 4 години няма проблем.
Последна промяна от ninkotv на Сря 16 окт 2013 12:12, променено общо 1 път.
- avanzato
- Мнения: 34
- Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 20:34
- Автомобил: Vw Golf 3
- Двигател: AAM
- Местоположение: Стара Загора
Re: голф 3 1.8 AAM Евентуален проблем с алтернатор
ninkotv написа:Първо измери напрежението на акумулатора и го зареди. След това ако при запалена кола без включени консуматори дава под 14-14,2 значи има проблем. Реле-регулатора най-често се прецаква. Аз съм с реле HUGO, 4 години няма проблем.
Благодаря за отговара колега,а като консуматив този реле-регулатор колко пари ще струва и трудоемка ли е смяната му,или да подменя направо генератора,
Ще има ли проблеми нещо ако заменя генератора с който съм 14волта 70А с такъв на 90А понеже намерих такъв,ще има ли проблеми при работата.Aкумулатора ми е 62А
- ninkotv
- Мнения: 264
- Регистриран на: Пет 10 фев 2012 23:05
- Автомобил: [Golf 2] [Tiguan 5N] [Audi A3 8L]
- Двигател: [HK 1983] [CBAB 2010] [AGN 1999]
Re: голф 3 1.8 AAM Евентуален проблем с алтернатор
В един сайт видях реле-регулатор HUCO 24 лв за твоя модел. На моя генератор релето се намира на задната страна и се сменя лесно като се развият 2 болта. При теб май първо се сваля капакът и под него е релето. По-мощен генератор може да се сложи ако имаш допълнителни консуматори (мощна музика и други), иначе е най-добре да си е за модела.
- Прикачени файлове
-
- регулатор на алтернатор HUCO 130552 VW Golf 3 (1H1) 1.8 image-3550702264.jpg (16.25 KиБ) Видяна 3130 пъти
- avanzato
- Мнения: 34
- Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 20:34
- Автомобил: Vw Golf 3
- Двигател: AAM
- Местоположение: Стара Загора
Re: голф 3 1.8 AAM Евентуален проблем с алтернатор
не можах да направя замервания днес,отидох до колата днес завъртях и запали,и по най бързия начин гледах да я докарам до блока,той и акумулатора взе че умря, значи разкачих го измерих го покава 11 волта акумулатора,свалих генератора от колата и го замерих пак беше станал на 12в.Лека по лека се възстановява.Така значи махнах капака на генератора и положението е следното на снимките по долу:
Колеги кажете вашето мнение: има ли нужда да се смени реле регулатора то ако се наложи да сме смени и тази част където се трият четките че ми се струва че има голям ръб,няма ли да по добре направо да се вземе цял генератор втора ръка
Колеги кажете вашето мнение: има ли нужда да се смени реле регулатора то ако се наложи да сме смени и тази част където се трият четките че ми се струва че има голям ръб,няма ли да по добре направо да се вземе цял генератор втора ръка
- ktamen
- Мнения: 6365
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: голф 3 1.8 AAM Евентуален проблем с алтернатор
Вкарал си се в напълно излишен филм.
Написаха ти да си заредиш акумулатора - Явно не бързаш, ако се забавиш още малко със зареждането и ще го хвърлиш. Кой ти писа да сваляш алтернатора? Сега как ще го провериш?
1 Зареди си незабавно акумулатора
2 Монтирай си обратно алтернатора, запали колата и мери на клемите колко е напрежението. Ако е под 13,8В значи не е наред, но не е задължително проблема да е релерегулатора. Най-добре е да закараш цялата кола на някой, който да я провери да не сменяш чаркове напразно. Като гледам каква марка ти е регулатора най-вероятно просто е сдал багажа, тези ментета имат съвсем кратък живот. Възможно е по тънкото кабелче да не се подават 12В за първоначалното възбуждане и затова да не зарежда, а самия алтернатор да си е в пълна изправност. Ръбчетата на контактните пръстени са си съвсем нормални, не ги пипай.
Другия вариант е така както си го свалил да го занесеш на ремонт и да те одрусат стотина лева.
Написаха ти да си заредиш акумулатора - Явно не бързаш, ако се забавиш още малко със зареждането и ще го хвърлиш. Кой ти писа да сваляш алтернатора? Сега как ще го провериш?
1 Зареди си незабавно акумулатора

2 Монтирай си обратно алтернатора, запали колата и мери на клемите колко е напрежението. Ако е под 13,8В значи не е наред, но не е задължително проблема да е релерегулатора. Най-добре е да закараш цялата кола на някой, който да я провери да не сменяш чаркове напразно. Като гледам каква марка ти е регулатора най-вероятно просто е сдал багажа, тези ментета имат съвсем кратък живот. Възможно е по тънкото кабелче да не се подават 12В за първоначалното възбуждане и затова да не зарежда, а самия алтернатор да си е в пълна изправност. Ръбчетата на контактните пръстени са си съвсем нормални, не ги пипай.
Другия вариант е така както си го свалил да го занесеш на ремонт и да те одрусат стотина лева.
- azkompira
- Мнения: 18
- Регистриран на: Съб 27 юли 2013 9:41
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: 1800 90hp ABS
- Местоположение: В.Търново
Re: голф 3 1.8 AAM Евентуален проблем с алтернатор
Колега днес и яз го ям същия като теб. На път за работа ми угасна в движение като преди това спря радиото и фаровете.Сега зареждам акумулатора и утре отивам на майстор. И аз имам ръбчета на контактните шайби и регулатора ми е същия като твоя(колата е 1,8 ABS). Meжду другото това ми се случва за 2-ри път в рамките на месец и предишния хвърлих акумулатор на 2 години.Сега този е нов и вече съм сигурен че е от алтернатора(заблудата дойде от това,че не светна лампата на таблото.).
- avanzato
- Мнения: 34
- Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 20:34
- Автомобил: Vw Golf 3
- Двигател: AAM
- Местоположение: Стара Загора
Re: голф 3 1.8 AAM Евентуален проблем с алтернатор
Такаа,взех си реле регулатор каквото препоръча колегата ninkotv реле-HUCO,25 кинта беше по скъпо от другите с надежда да е по читаво,сложих го на генератора,монтирах и генератора на колата и я запалих, показваше на включен мотор 13,93 волт,принципно като съм я замервал преди ми е показвало 14 и нещо,възможен ли е варианта сега да показва такива стойности защото е бил поразреден от снощи и днес и затова, а с пуснато парно и фарове 13,52 волта,направих едно кръгче на квартала работеше и на място и за сега се държи....
Колега знам че трябваше първо да премеря аку-то ама исках да прибера колата до нас че беше на майната си,А днес ако я бях запалил и те първа да я меря и това онова и щеше да замалее акумулатора.Но работата е там че не съм си в моя град и нямам зарядно да го заредя,нямам и от къде да взема тук в Габрово.А излишни пари за майстори за диагноза и монтаж и демонтаж която мога да си я свърша сам нямам.......
ktamen написа:Вкарал си се в напълно излишен филм.
Написаха ти да си заредиш акумулатора - Явно не бързаш, ако се забавиш още малко със зареждането и ще го хвърлиш. Кой ти писа да сваляш алтернатора? Сега как ще го провериш?
1 Зареди си незабавно акумулатора![]()
2 Монтирай си обратно алтернатора, запали колата и мери на клемите колко е напрежението. Ако е под 13,8В значи не е наред, но не е задължително проблема да е релерегулатора. Най-добре е да закараш цялата кола на някой, който да я провери да не сменяш чаркове напразно. Като гледам каква марка ти е регулатора най-вероятно просто е сдал багажа, тези ментета имат съвсем кратък живот. Възможно е по тънкото кабелче да не се подават 12В за първоначалното възбуждане и затова да не зарежда, а самия алтернатор да си е в пълна изправност. Ръбчетата на контактните пръстени са си съвсем нормални, не ги пипай.
Другия вариант е така както си го свалил да го занесеш на ремонт и да те одрусат стотина лева.
Колега знам че трябваше първо да премеря аку-то ама исках да прибера колата до нас че беше на майната си,А днес ако я бях запалил и те първа да я меря и това онова и щеше да замалее акумулатора.Но работата е там че не съм си в моя град и нямам зарядно да го заредя,нямам и от къде да взема тук в Габрово.А излишни пари за майстори за диагноза и монтаж и демонтаж която мога да си я свърша сам нямам.......
- ktamen
- Мнения: 6365
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: голф 3 1.8 AAM Евентуален проблем с алтернатор
Разредения акумулатор е много мощен консуматор и вероятно затова си измерил толкова ниско напрежение (което пак си е в нормата). Ако покараш малко и го измериш отново сигурно ще е по-високо отколкото веднага след запалването. Дано проблема наистина да е бил от регулатора и да нямаш повече проблеми.
- avanzato
- Мнения: 34
- Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 20:34
- Автомобил: Vw Golf 3
- Двигател: AAM
- Местоположение: Стара Загора
Re: голф 3 1.8 AAM Евентуален проблем с алтернатор
Проблема е решен, явно проблемът е бил в релето,днес след известно каране в градът,след измерванията днес съм на 14,3 волта а с включени консуматори на 13,95 волта което е задоволително... 

-
- Мнения: 228
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
- Автомобил: Golf 4 1.4 16V
- Двигател: AHW 1999
- Местоположение: silistra
Re: голф 3 1.8 AAM Евентуален проблем с алтернатор
И все пак, не е зле да си дозаредиш акумулатора на зарядно.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Sky_is_the_Limit и 68 госта