Здравейте. Пиша това мнение с цел да извлека съвет от къде да започна с разследването на проблема.
Колата е 1.9TDI с ALH мотор 90кс. Карам предимно градско и съм навъртял около 300км (за последните 4000км), извън града. Последната разходка до едно макло селце в пернишко ми се наложи да изпреваря две коли движещи се с около 5-60км/ч и настъпих леко. По време на изпреварването трябаше да „заваря педала“ за пода, понеже с/у мен се появи кола в далечината, но моята кола набираше толкова бавно, че едвам успях да задмина предните двама. Километража едвам стигна 100км/ч и със сетни сили стана 120км/ч, след което намалих отново на ограничението. По принцип карам по пенсионерски за удоволствие и не се състезавам. Карал съм и по-слаби мотори, 60кс, дори 55кс атмосферки, но ми направи впечатление, че нещо не е както трябва вървежа на турбинирана кола 90кс. Не знам колегите ще кажат с тия мотори усеща ли се пъргавина.
Реших да погледна с VCDS-а има ли нещо нередно след този следобед и имаше една записана грешка за турбото, че е пренадуло.
17965 - Charge Pressure Control
P1557 - 35-00 - Positive Deviation
В ross-tech намерих това:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 557/005463
Possible Symptoms • Reduced power output
• Limp mode
Possible Causes • Boost Pressure too High
• Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
• Charger Pressure Control defective
• VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck
• Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Possible Solutions • Check Hoses/Pipes to/between Components
• Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
• Check / Clean / Replace Charge Pressure Control
• Check / Clean mechanism for variable nozzles
Изтрих грешката и зачетох форумите какво се е изписало за тоя проблем. Основно, това което разбирам до момента за вероятни причини, за пренадуване, са следните:
(1) Зацапана геометрия, в следствие трудно движещи се лопатки
(2) Повреда в актуатора, който мести геометрията
(3) Повреда в N75 клапъна, който управлява вакума към актуатора
(4) Повреда във вакумната помпа
(5) Маркучи.
(6) Друго?
Четох, че тази грешка може да е случайна и да не се появява отново, и затова, като я изтрих, реших да се опитам да я възпроизведа. На прав участък „смазах газта“ до ламарината и колата направи за 0-ла време 80км/ч на втора, но не успя за превключи нагоре (карам автомат, но няма записани грешки в компа на кутията). Според мен отново заби, но не съм усетил как турбото изключва. Не че ми се е случвало преди, та да знам как става, но все пак...
ECU-то е записало отново същата грешка и затова реших да правя някакви тестове с диагностиката.
Пуснах тест на 11ти канал в Basic Settings с VCDS да видя как се движи N75 соленоида и това излезна на OFF и ON state:

Оборотите ръчно съм покачил до 1400об/мин.
Може ли да се разбере, дали резултата е добър и дали клапана работи правилно, при тия данни? Гледах проценти отворено/затворено и actual boost.
Направих и тест в Measuring Blocks при подаване на газ до 4200об/мин на зададено и реално налягане на турбото (има и графика)
Как бихте коментирали тази картинка? Колата е на място, загряла до 68°С, обороти 4200об/мин. Зададено налягане 1300mBar, а получено 1600mBar. На графиката двата пика са теста от мен, направен два пъти с подаване на газ, като м/у тях колата е на празен ход (900об/мн). Знам, че лог се прави в движение на баир на трета и пълна газ, но нямах възможност тия дни за такъв тест (предвид скоростта, която се получава) и затова направих само в покой.
Въпроса ми е, може ли да се съди по горната диаграма, че имаме проблем и турбото пренадува, когато теста е на място, а не в движение, и колата не е на 90°С, а на 68°С?
От така преставената информация към какво може да ме насочите, за първоначална проверка от списъка, което може да е причина за пренадуването на турбото? Например, не ми се ще да сменям насляпо N75 клапъна или актуатора, ако просто трябва турбото да се почисти.
Каква е процедурата при наличие на такъв проблем? Ясно е, че 90% от TDI моторите (и не само) рано или късно идват в това състояние, но какви биха били най-рационалните действия и после-остатъчни превенции, като оправя проблема?