Поло 1.9 Д, АЕФ -1997 Ремонт на глава (снимки)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
urii
Мнения: 47
Регистриран на: Нед 22 авг 2010 11:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ispaniq

Поло 1.9 Д, АЕФ -1997 Ремонт на глава (снимки)

Мнениеот urii » Сря 16 окт 2013 16:44


Здравеите.Понеже, има много малко обяснения по ремонта на двигател 1,9д АЕФ,ще разкажа как го правих аз.Не искам да кажа ,че трябва така,а че аз така го направих.Ремонта го правихме двама човека, вьн на улицата.Главата я свалихме за три дена по два часа.За ремонта трябват обикновенни ключове, но с номера 12,14,15,16 и др.Наи специалния ключ е за отвиването на болтовете на глвата.Итака да почваме.

1 Слагаш колата така че да не пречи,незнаеш колко време ще ремонтираш.

2.Източваш водата.Сваляш маркуча на вьздуха.Черната кутия отгоре и вьтре в нея четири трьбички вьв вид на дьга.Откачаш и генерацията от кьм главата.Сьщо и трьбичката на АГР тя се откача в средат там има сглобка.

Изображение

Изображение


3.Скрика вдигам и свалям предното дясно колело.Свалям кората над колелото исе вижда шаибата на кол. вал. която задвижва пистожия ремьк.

Изображение

4.Сключ 15 хващамболта на обтегача на пистовия ремьк.Сьс завьртане обратно на часовниковата стрелка освобождавам пистовия ремьк.

Изображение

5.С ключе шестограм 6развих и свалих шаибата на пистовиа ремак.Така сьщо свалих и шаибата на водната помпа за да може после да се свали задния предпазител на агренажния ремак.Маха се горния предпазител,долния има две болтчета ,едното е по нагоре и трудно се вижда.

Изображение

6.Сега трябва да повдигнеш скрика колата и да подложиш нещо под картера аз сложих колелото една тротоарна плочка и три дьсчици по 1,5сантиметра.Отпускаш леко колата да се опре в подложката.

Изображение

7.Отвиваш сключ 16 десния тампон на дигателя.Теса четери болта вертикални и четири хоризонтални.Схоризонталните се сваля една кутия която ехваната за двигатела.като се свали тампона и кутията.се вижда агренажния ремак и всички ролки.

Изображение

Изображение

Изображение

8.Сваляш капака на разпределителния вал.Слагам резервната гума включвам на ПЕТА скорост и почвам леко да вьртя колелото.като застанеш срежу колата в дясно кьм скоростната кутия има два отвора.гледаш в левия кьм двигатела,там се вижда един зьбак и гладка част.на гадката част има много тьнка 1мм резка,а на тялото има един триьгалник с острия врьх надоло.Резката и вьрха трябва да си сьвпаднат точно.Щом сьвпаднат се гледа зьбното колело на нафтовата помпа.На него има четири спици в отворите на тези спици има един отвор които е5,85мм.Отвора трябва да е в позиция 2часа и 10минути за дз сьвпадне с друг отвор на корпуса на навтовата помпа.Щом са сьвпаднали отворите се мушка нещо.Аз мушнах една бургия тя влезна около 5,6 и 6,0сантиметра.Ако тези отвори не сьвпаднат завьрташ гумата още един пьт докато резката и триьгьлника не сьвпаднат пак.ТОгава ще сьвпаднат и отворите на нафтовата помпа.Следтова гледаш отзат на разпределителния вал,там има резка като за отверка но широк 4,5мм,тои трябва да е успореден на гавата.Ако искате може да си сложите и други бележки с молив ,лак и други на ремькаи други.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

9.Щом всички мерки са сьвпаднали трябва да застопоримколяновия вал изключваме от скорост и правим така че никои да не го пипа.Купих една Т-образна пластина с ьглошлаифа и чука си направих устроиств за застопоряване на колянов вал.Хванах го с един болт за блока и два за зьбното колело на колянов вал но резката и триьгалника са на място.

Изображение

Изображение

10.Застопорили сме колян. вал и зьбно колело на нфтова помпа не ги пипаме повече.Развих болта на обтегача на агренажния ремьк с ключ 13 и там има една шаиба с два отвора по 3мм.Тя се развива с специално ключе. Аз си направих от една шина 1мм дебела пробих две дупки 3мм през 18мм,завьртях шаибата против часовниковата стрелка.Ремька се освободи.С ключ 19 развих болта на колелото на разпред вала на два оборота Болта го развих катов прореза на разпред. вала сло жих един винкел 30 на 30мм, дьльг 14см.и го изрязах за да пасне.Тои се слага за контра ,аколелото го предьржах с разтегателен ключ.Между колелото и глвата има прдпазител от ламарина.Вгорната част им отвор около 8мм.С бургия 6мм я вкарах с тьпата страна в този отвор и с лек удар с чук по колелото то се освободи.Колелото е на конус на разпред. вала има шлиц за шпонка ,но такава няма не е нужна.Развиваш болта до края и сваляш колелото и ремька.По то зи начин се сменя ремька.

Изображение

11.Остава да свалим главата.Вземаме ключето което има в единия краи 12 шлици ав другия шестограм 10мм.Скамьк от гидория 10 почваме да развиваме.Знаите гидорията трябва да е от сои ,а не куче марка,аз превартях 2 камька и чак като си купих свьрших работаСваля се и обтегача на агренажния ремьк.Свалям главата.Болтовете се свалят по схема.

Изображение

Изображение

Изображение

12.След като свалихме главата хубаво я измихме и огледахме всичко и беше наред.Занесох да я надуят,затварят се отворите и надуват с вьздох под налягане.Пускат я в вана с вода игледат има ли мехури .Ако има се ре монтира,моята нямаше.

13.Наи накрая я занесох при маистор Драго в гр.Плевен.Тои свали разпред вала,пружини,клапани,всичко.Клапаните на двата краини цилиндри бяха добре ,но средните бяха нагорели ,и не затваряха.Шлаифа клапаните.Шлаифа главата с 0,05мм.Шлаифа леглата на клапаните.Купих гумички,семерина на разпред вала.Сьбра главата.Купих игарнитура за глава за генерацията и за трьбичките в черната кутия.Всички гумички,семерина, гарнитури нови болтове 95лв,тук само гарнитура глава 37 евро.Отпуската свьрши и се пребрах в кьщи.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

14.Почваме да сьбираме обратно.Когато свалих глвата сложих обратнотампона на двгателя.Закачих го с4 болта за да махна отдоло гумата крика. Сега започвам обратно. Сложих крика свалих гумата сложих я под картера,махнах тампона.ППреди това бях почистил бока и подготвил всичко .ГАРНИТУРАТА на главата трябва да е сьс сьщите обозначения.Шлаифа няма никакво значение за нея. Новата гарнитура е на място главата сьщо.Почвам да затягам на рька .Болтовете са нови задьлжително и смазани с масло и отворите са продухани с вьздух. Аз затегнах 1- 40 нм, 2- 60 нм, 3-ьгьл 90 градуса, 4- 90градуса

15. .Сложих обтегача на агренажния ремьк.Тьи като не сьм пипал кол. вал и тои си е на резката, колелото на нафтовата помпа е на място.Предварително бях белязал разпред. вала и тои си е на място.Сложих колелото на разпред вала като навих болта леко на рька, но така че колелото да се вьрти свободно и леко.Сложих агренажния ремьк както трябва по бележки които сьм поставил.После сшината с двта 3мм болта натягам обтегача по часовниковата стрелка .Натази шаиба има мальк прорез,а на обтегача пьпка ,прореза трябва да застане срежу пьпката.Свободния ремьк се обира като колелото на разпред. вала се завьрта. Затова тои се остава свободен.След като сме затегнали ремька,слагаме винкела отзат на разпред. вала дьржим здраво и затягаме колелото на разпред. вала.

16. ЗавьртамПоглеждаме бележките на кол. вал,на разпред.вала и на нафтовата помпа.Щом всичко е наред,махаме стопера на коляновия вал ,бургията от нафтовата помпа и винкела.Завьртам коляновия вал наи малко два пьти,всичко трябва да си доиде намясто,ако не почва се от начало.При мен всичко беше наред.Вьрнах задния предпазител,затегнах шаибата на пистовия ремьк кьм кол. вал,шаибата на водната помпа.Сложих пистовия ремьк,капака на разпред.вала,генерация,трьбите дьги,чернатактия,свьрзах АГР,тампона на двигателя и всичко останало.

17. Остава ЗАПАЛВАНЕТО.Железните трьбички ги сьединих с дюзите, но на пьрвия цилиндьр не я затегнах до края. Понеже навтопроводите са празни като завартя от там ще излезе вьздуха. На единадесетото завьртане запали. Цялото сабиране се извьрши за два дена по три часа.Не сьм добьр разказвач ,наверно сьм забравил нещо питаите ще отговоря,което зная ще го кажа.Това са приспособленията които сам сьм си направил.Не си заслужаваше да ги купя.

Изображение




Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Поло 1.9 Д, АЕФ -1997 Ремонт на глава (снимки)

Мнениеот ventotdi » Сря 16 окт 2013 19:32


Искам да не ми се сърдиш но си признавам ,че само разгледах снимките от интерес и не четох темата ти ... и исках да попитам нещо . Правилно ли видях старата гарнитура е с 1 дупка ,а новата с 3 дупки ? Защо си сложил с 3 дупки ?


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Поло 1.9 Д, АЕФ -1997 Ремонт на глава (снимки)

Мнениеот parno » Сря 16 окт 2013 19:42


тези дупки никаква не го играят ,няма значение колко са


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Поло 1.9 Д, АЕФ -1997 Ремонт на глава (снимки)

Мнениеот ventotdi » Сря 16 окт 2013 19:51


parno написа:тези дупки никаква не го играят ,няма значение колко са

защо така ? С 1 дупка е най - тънката ,а с 3 дупки най дебелата гарнитура. С 3 дупки разреждаш мотора . Имам таблица в коя гарнитура се използва спрямо това колко излиза буталото от блока .... И трите гарнитури са при различни размери.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Поло 1.9 Д, АЕФ -1997 Ремонт на глава (снимки)

Мнениеот samo_pechka » Сря 16 окт 2013 19:56


И аз го забелязах това . Ненужното разреждане е нежелателно :exclaim


urii
Мнения: 47
Регистриран на: Нед 22 авг 2010 11:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ispaniq

Re: Поло 1.9 Д, АЕФ -1997 Ремонт на глава (снимки)

Мнениеот urii » Сря 16 окт 2013 20:08


Занесох в магазина старата, изрично казах че искам сьщата гарнитура.Когато я взех там ме увериха че е сьщата и е еднаква по дебелина.


urii
Мнения: 47
Регистриран на: Нед 22 авг 2010 11:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ispaniq

Re: Поло 1.9 Д, АЕФ -1997 Ремонт на глава (снимки)

Мнениеот urii » Сря 16 окт 2013 20:12


Да там има три дупки,но двете които са по светли не са пробити само пьрвата.Колата вьрви много хубавои плавно. Има разлика от преди.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Поло 1.9 Д, АЕФ -1997 Ремонт на глава (снимки)

Мнениеот samo_pechka » Сря 16 окт 2013 20:24


:th_up :beer


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Поло 1.9 Д, АЕФ -1997 Ремонт на глава (снимки)

Мнениеот grishitu » Пет 18 окт 2013 15:04


Много хубава тема :3 . Снимките и обяснениеята са ми от голяма полза.


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1907
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Ford S Max MK1
Двигател: TDCI
Местоположение: Карнобат

Re: Поло 1.9 Д, АЕФ -1997 Ремонт на глава (снимки)

Мнениеот stefarata » Пет 18 окт 2013 17:47


Браво за труда да снимаш целия процес. :th_up . А каква беше причината за ремонта?


urii
Мнения: 47
Регистриран на: Нед 22 авг 2010 11:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ispaniq

Re: Поло 1.9 Д, АЕФ -1997 Ремонт на глава (снимки)

Мнениеот urii » Пет 18 окт 2013 22:35


Когато я купих преди три години,забелязах че ми изхвьрли водата.Гледах и видях че е изваден куплунга на перката,сложих го и повече не се повтори.Но потече от троиника,пьрво от страничния после от предния и реших ,че сьм я прегрял.Тогава говорих с маистора и решихме да я направим,и понеже ми е приятел и знам че барем ще я инспекрира както трябва,и го направихме.Когато свалих главата не видях да е пробита гарнитурата.Само 5 стотни я шлаифа нямаше изкривявания.Когато я чистих там кьдето е трьбичката която свьрзва мотора и разширителния сьд ми се стори че е задрьстена и наверно това е било.Заради течовете аз я карах само с вода.Другата причина че сега сьм без работа исмоя набор си намерихме работа.Романтика.Нека други пьрво да проверят всичко да се уверят какво точно трябва да се прави и тогава да почват.


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Поло 1.9 Д, АЕФ -1997 Ремонт на глава (снимки)

Мнениеот grishitu » Пон 21 окт 2013 9:06


Лошото на тея тройници е че за този отпред трябва много разглобяване, преди имах теч от там. Вчера забелязах че капе от този който е от дясно на двигателя, и там ще трябва смяна.


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1907
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Ford S Max MK1
Двигател: TDCI
Местоположение: Карнобат

Re: Поло 1.9 Д, АЕФ -1997 Ремонт на глава (снимки)

Мнениеот stefarata » Пон 21 окт 2013 11:06


И на мен ми сълзи от този тройник. Не надува маркучите, но го забелязвам , защото антифриза ми е червен и си личи че изпуска от снадка на тройника.


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Поло 1.9 Д, АЕФ -1997 Ремонт на глава (снимки)

Мнениеот bobitur » Вто 22 окт 2013 8:51


Има о-пръстен на тройника с датчика и след смяната му спира да тече от него. Без мислено е да се купува нов тройник(ако не е спукан и усукан), хубаво е да се зачисти основата на главата със шкурка, където лежи тройника. Може да се сложи и хубав силикон около о-пръстена.
Поздрави на всички.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта