1 Слагаш колата така че да не пречи,незнаеш колко време ще ремонтираш.
2.Източваш водата.Сваляш маркуча на вьздуха.Черната кутия отгоре и вьтре в нея четири трьбички вьв вид на дьга.Откачаш и генерацията от кьм главата.Сьщо и трьбичката на АГР тя се откача в средат там има сглобка.


3.Скрика вдигам и свалям предното дясно колело.Свалям кората над колелото исе вижда шаибата на кол. вал. която задвижва пистожия ремьк.

4.Сключ 15 хващамболта на обтегача на пистовия ремьк.Сьс завьртане обратно на часовниковата стрелка освобождавам пистовия ремьк.

5.С ключе шестограм 6развих и свалих шаибата на пистовиа ремак.Така сьщо свалих и шаибата на водната помпа за да може после да се свали задния предпазител на агренажния ремак.Маха се горния предпазител,долния има две болтчета ,едното е по нагоре и трудно се вижда.

6.Сега трябва да повдигнеш скрика колата и да подложиш нещо под картера аз сложих колелото една тротоарна плочка и три дьсчици по 1,5сантиметра.Отпускаш леко колата да се опре в подложката.

7.Отвиваш сключ 16 десния тампон на дигателя.Теса четери болта вертикални и четири хоризонтални.Схоризонталните се сваля една кутия която ехваната за двигатела.като се свали тампона и кутията.се вижда агренажния ремак и всички ролки.



8.Сваляш капака на разпределителния вал.Слагам резервната гума включвам на ПЕТА скорост и почвам леко да вьртя колелото.като застанеш срежу колата в дясно кьм скоростната кутия има два отвора.гледаш в левия кьм двигатела,там се вижда един зьбак и гладка част.на гадката част има много тьнка 1мм резка,а на тялото има един триьгалник с острия врьх надоло.Резката и вьрха трябва да си сьвпаднат точно.Щом сьвпаднат се гледа зьбното колело на нафтовата помпа.На него има четири спици в отворите на тези спици има един отвор които е5,85мм.Отвора трябва да е в позиция 2часа и 10минути за дз сьвпадне с друг отвор на корпуса на навтовата помпа.Щом са сьвпаднали отворите се мушка нещо.Аз мушнах една бургия тя влезна около 5,6 и 6,0сантиметра.Ако тези отвори не сьвпаднат завьрташ гумата още един пьт докато резката и триьгьлника не сьвпаднат пак.ТОгава ще сьвпаднат и отворите на нафтовата помпа.Следтова гледаш отзат на разпределителния вал,там има резка като за отверка но широк 4,5мм,тои трябва да е успореден на гавата.Ако искате може да си сложите и други бележки с молив ,лак и други на ремькаи други.




9.Щом всички мерки са сьвпаднали трябва да застопоримколяновия вал изключваме от скорост и правим така че никои да не го пипа.Купих една Т-образна пластина с ьглошлаифа и чука си направих устроиств за застопоряване на колянов вал.Хванах го с един болт за блока и два за зьбното колело на колянов вал но резката и триьгалника са на място.


10.Застопорили сме колян. вал и зьбно колело на нфтова помпа не ги пипаме повече.Развих болта на обтегача на агренажния ремьк с ключ 13 и там има една шаиба с два отвора по 3мм.Тя се развива с специално ключе. Аз си направих от една шина 1мм дебела пробих две дупки 3мм през 18мм,завьртях шаибата против часовниковата стрелка.Ремька се освободи.С ключ 19 развих болта на колелото на разпред вала на два оборота Болта го развих катов прореза на разпред. вала сло жих един винкел 30 на 30мм, дьльг 14см.и го изрязах за да пасне.Тои се слага за контра ,аколелото го предьржах с разтегателен ключ.Между колелото и глвата има прдпазител от ламарина.Вгорната част им отвор около 8мм.С бургия 6мм я вкарах с тьпата страна в този отвор и с лек удар с чук по колелото то се освободи.Колелото е на конус на разпред. вала има шлиц за шпонка ,но такава няма не е нужна.Развиваш болта до края и сваляш колелото и ремька.По то зи начин се сменя ремька.

11.Остава да свалим главата.Вземаме ключето което има в единия краи 12 шлици ав другия шестограм 10мм.Скамьк от гидория 10 почваме да развиваме.Знаите гидорията трябва да е от сои ,а не куче марка,аз превартях 2 камька и чак като си купих свьрших работаСваля се и обтегача на агренажния ремьк.Свалям главата.Болтовете се свалят по схема.



12.След като свалихме главата хубаво я измихме и огледахме всичко и беше наред.Занесох да я надуят,затварят се отворите и надуват с вьздох под налягане.Пускат я в вана с вода игледат има ли мехури .Ако има се ре монтира,моята нямаше.
13.Наи накрая я занесох при маистор Драго в гр.Плевен.Тои свали разпред вала,пружини,клапани,всичко.Клапаните на двата краини цилиндри бяха добре ,но средните бяха нагорели ,и не затваряха.Шлаифа клапаните.Шлаифа главата с 0,05мм.Шлаифа леглата на клапаните.Купих гумички,семерина на разпред вала.Сьбра главата.Купих игарнитура за глава за генерацията и за трьбичките в черната кутия.Всички гумички,семерина, гарнитури нови болтове 95лв,тук само гарнитура глава 37 евро.Отпуската свьрши и се пребрах в кьщи.





14.Почваме да сьбираме обратно.Когато свалих глвата сложих обратнотампона на двгателя.Закачих го с4 болта за да махна отдоло гумата крика. Сега започвам обратно. Сложих крика свалих гумата сложих я под картера,махнах тампона.ППреди това бях почистил бока и подготвил всичко .ГАРНИТУРАТА на главата трябва да е сьс сьщите обозначения.Шлаифа няма никакво значение за нея. Новата гарнитура е на място главата сьщо.Почвам да затягам на рька .Болтовете са нови задьлжително и смазани с масло и отворите са продухани с вьздух. Аз затегнах 1- 40 нм, 2- 60 нм, 3-ьгьл 90 градуса, 4- 90градуса
15. .Сложих обтегача на агренажния ремьк.Тьи като не сьм пипал кол. вал и тои си е на резката, колелото на нафтовата помпа е на място.Предварително бях белязал разпред. вала и тои си е на място.Сложих колелото на разпред вала като навих болта леко на рька, но така че колелото да се вьрти свободно и леко.Сложих агренажния ремьк както трябва по бележки които сьм поставил.После сшината с двта 3мм болта натягам обтегача по часовниковата стрелка .Натази шаиба има мальк прорез,а на обтегача пьпка ,прореза трябва да застане срежу пьпката.Свободния ремьк се обира като колелото на разпред. вала се завьрта. Затова тои се остава свободен.След като сме затегнали ремька,слагаме винкела отзат на разпред. вала дьржим здраво и затягаме колелото на разпред. вала.
16. ЗавьртамПоглеждаме бележките на кол. вал,на разпред.вала и на нафтовата помпа.Щом всичко е наред,махаме стопера на коляновия вал ,бургията от нафтовата помпа и винкела.Завьртам коляновия вал наи малко два пьти,всичко трябва да си доиде намясто,ако не почва се от начало.При мен всичко беше наред.Вьрнах задния предпазител,затегнах шаибата на пистовия ремьк кьм кол. вал,шаибата на водната помпа.Сложих пистовия ремьк,капака на разпред.вала,генерация,трьбите дьги,чернатактия,свьрзах АГР,тампона на двигателя и всичко останало.
17. Остава ЗАПАЛВАНЕТО.Железните трьбички ги сьединих с дюзите, но на пьрвия цилиндьр не я затегнах до края. Понеже навтопроводите са празни като завартя от там ще излезе вьздуха. На единадесетото завьртане запали. Цялото сабиране се извьрши за два дена по три часа.Не сьм добьр разказвач ,наверно сьм забравил нещо питаите ще отговоря,което зная ще го кажа.Това са приспособленията които сам сьм си направил.Не си заслужаваше да ги купя.
