
Каква е разликата между компресия и степен на сгъстяване?
-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Каква е разликата между компресия и степен на сгъстяване?
А ся
И как може да се премери степен на сгъстяване?

- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Може и да бъркам, но ще се пробвам да обесня.
Степен на сгъстяване
Това е съотношението между два обема. Примерно обема над буталото в долна мъртва точка и обема над буталово в горна мъртва точка. Примерно ако сгъстим 1000 см3 в 100 см3 това е сгъстяване 1:10. Това е нещо което завода производител е публикувал за всеки двигател и няма нужда да се мери.
Компресия
Ако сгъстим един газ 1:10 ще се получи компресия от 10 атмосфери. Ако обаче всмукателния клапан не се затвори в долна мъртва точка а малко по-късно, ще се окаже че при компресирането част от газа е "излезнал" и ще получим по-ниска компресия въпреки, че сгъстяването си е същото. Ако пък поради някаква причина в началния обем е влезнал вече компресиран газ (примерно турбина), ще се окаже че сме постигнали повече от 10 атмосфери защото газа вече е бил леко компресиран (тоест вкарано е повече газ още в самото начало).
Аз поне така си ги представям нещата с прости думи.
Да ме поправят по-разбиращите от мен.
Степен на сгъстяване
Това е съотношението между два обема. Примерно обема над буталото в долна мъртва точка и обема над буталово в горна мъртва точка. Примерно ако сгъстим 1000 см3 в 100 см3 това е сгъстяване 1:10. Това е нещо което завода производител е публикувал за всеки двигател и няма нужда да се мери.
Компресия
Ако сгъстим един газ 1:10 ще се получи компресия от 10 атмосфери. Ако обаче всмукателния клапан не се затвори в долна мъртва точка а малко по-късно, ще се окаже че при компресирането част от газа е "излезнал" и ще получим по-ниска компресия въпреки, че сгъстяването си е същото. Ако пък поради някаква причина в началния обем е влезнал вече компресиран газ (примерно турбина), ще се окаже че сме постигнали повече от 10 атмосфери защото газа вече е бил леко компресиран (тоест вкарано е повече газ още в самото начало).
Аз поне така си ги представям нещата с прости думи.
Да ме поправят по-разбиращите от мен.
-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Даа и аз горе долу това знам, но и на мен не ми е съвсем ясно..Въпросът е каква е зависимостта между тези две неща и ако има зависимост как се променя едното за сметка на другото. В смисъл ако ти падне компресията, степента на сгъстяване ще се промени ли или не?
A още едно въпросче - при пилене на главата на двигателя после какво става с компресията? Намалява, увеличва се?
A още едно въпросче - при пилене на главата на двигателя после какво става с компресията? Намалява, увеличва се?
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Нека ти отговоря така :
Тъй като степента на сгъстяване е съотнешение между два обема, тя може да се промени ако обемите променят стойностите си.
Ако ти падне компресията, това не е защото степента на сгъстяване се е променила, а защото са се образували луфтове през които газа "излиза" по време на компресирането му, примерно между цилиндъра и буталото, между клапан и леглото му в главата, ....).
При пилене на главата се получава, че променяш и двата обема. По принцип хората така дигат компресията, но предполагам става дума за толкова малки стойности, че ......
Според мен като резултат от по-високата компресия може да се получи наистина по-висока мощност на двигателя, но и много други странични ефекти - детонации, повишен разход, преминаване към по-високооктанов бензин, но пак всичко си зависи от това колко си променил нещата.
Тъй като степента на сгъстяване е съотнешение между два обема, тя може да се промени ако обемите променят стойностите си.
Ако ти падне компресията, това не е защото степента на сгъстяване се е променила, а защото са се образували луфтове през които газа "излиза" по време на компресирането му, примерно между цилиндъра и буталото, между клапан и леглото му в главата, ....).
При пилене на главата се получава, че променяш и двата обема. По принцип хората така дигат компресията, но предполагам става дума за толкова малки стойности, че ......
Според мен като резултат от по-високата компресия може да се получи наистина по-висока мощност на двигателя, но и много други странични ефекти - детонации, повишен разход, преминаване към по-високооктанов бензин, но пак всичко си зависи от това колко си променил нещата.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ето това намерих.
КОМПРЕСИЯ: Или още такт на сгъстяване.
През време на такта на сгъстяване клапаните са затворени и работната смес притискана от буталото при движението му нагоре се сгъстява. Малко преди да достигне горна мъртва точка сместа се запалва. Е, налягането преди запалването е компресията. Променя се и зависи от износването на двигателя. По големината на компресията се съди за състоянието на цилиндро-буталната група, карнитура на главата на блока, уплътненията на клапаните и седлата им.
Компресията- това е налягането в цилиндъра в края на такта на сгъстяване. При липса на заводски данни, счита се , че големината на компресията на изправен двигател (само при бензинови мотори) трябва да е по-голяма с 1,2 - 1,3 пъти от степента на сгъстяване. При това измерената компресия на различните цилиндри не трябва да се различава по-вече от 0,1 Мпа (1 кг/кв.см.).
Намаляването на компресията на всички цилиндри показва общо износване на двигателя. Ако компресията е ниска, или клони към нула в някой цилиндър, то моге да се предположи, че този цилиндър е закоксувал и сегментите са загубили еластичността си или са за смяна, нагорели са клапани или гарнитурата на главата.
СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ:
По определение: отношение на пълния обем на цилиндъра към обема на камерата на горене. Изразява се с число, което показва колко пъти работната смес в карбураторните двигатели или въздуха в дизеловите двигатели намалява обема си при такта на сгъстяване. И е постоянно число за целият експлоатационен срок на автомобила.
КОМПРЕСИЯ: Или още такт на сгъстяване.
През време на такта на сгъстяване клапаните са затворени и работната смес притискана от буталото при движението му нагоре се сгъстява. Малко преди да достигне горна мъртва точка сместа се запалва. Е, налягането преди запалването е компресията. Променя се и зависи от износването на двигателя. По големината на компресията се съди за състоянието на цилиндро-буталната група, карнитура на главата на блока, уплътненията на клапаните и седлата им.
Компресията- това е налягането в цилиндъра в края на такта на сгъстяване. При липса на заводски данни, счита се , че големината на компресията на изправен двигател (само при бензинови мотори) трябва да е по-голяма с 1,2 - 1,3 пъти от степента на сгъстяване. При това измерената компресия на различните цилиндри не трябва да се различава по-вече от 0,1 Мпа (1 кг/кв.см.).
Намаляването на компресията на всички цилиндри показва общо износване на двигателя. Ако компресията е ниска, или клони към нула в някой цилиндър, то моге да се предположи, че този цилиндър е закоксувал и сегментите са загубили еластичността си или са за смяна, нагорели са клапани или гарнитурата на главата.
СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ:
По определение: отношение на пълния обем на цилиндъра към обема на камерата на горене. Изразява се с число, което показва колко пъти работната смес в карбураторните двигатели или въздуха в дизеловите двигатели намалява обема си при такта на сгъстяване. И е постоянно число за целият експлоатационен срок на автомобила.
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
niksisoft написа:... големината на компресията на изправен двигател (само при бензинови мотори) трябва да е по-голяма с 1,2 - 1,3 пъти от степента на сгъстяване...
Признавам си, че не разбирам и затова не ми е ясно написаното горе защо се получава. Държа да уточня, че не успорвам написаното, но просто практически не мога да разбера как се постига. Ако някой може да го обясни простичко (като за мен) ще съм му много благодарен.
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
ivo16v написа:ВИЖ ПИЧ -НАЙ ЕЛЕМЕНТАРНО казано АКО имаш степен на сгьстяване10:1(по каталог) компресомера трябва да Ти покаже (11атмосвери)!
Прочината за това, и при бензиновия и при дизела, е взаимодействието на молекулите на газа помежду си и със стените на съда в който се сгъстяват. Най-елементаро при сгъстяване газа се загрява, респ. повишава се вътрешната му енергия. Това се изразява в тази разлика на налягането.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rosenstoilov78 и 36 госта