Golf MK3 проблем с парното

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
klimata
Мнения: 165
Регистриран на: Пет 23 юни 2006 10:04
Автомобил: Polo
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: проблем с парното на голф 3

Мнениеот klimata » Сря 09 яну 2013 11:30


Така,поразглобих снощи,докато държах на студ и исках да видя моторчетата дали въртят клапите.Ок са нещата.Междувременно пластмасата около радиаторчето си е доста гореща.Имало вероятност при сглобяването да съм обърнал клапата/топло студено/ ми казаха,и така се получавала фуга от около 3 см незатворено.Ако е така всичко значи е ясно.Ама не ми се сваля пак таблото бе мам....му,пак точене на водата пак обезвъзд.......Пффф,ще го боря тва няма да ми се опре,и ще пиша пак.




Потребителски аватар
klimata
Мнения: 165
Регистриран на: Пет 23 юни 2006 10:04
Автомобил: Polo
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: проблем с парното на голф 3

Мнениеот klimata » Пон 14 яну 2013 9:54


Проблема е решен,радиаторчето което съм сложил е било някакъв боклук.Така или иначе не мина без сваляне на таблото.Конкретно към всички с газ:
-Връзвайте водата към изпарителя последователно на парното!


bobi456
Мнения: 8
Регистриран на: Вто 20 яну 2009 9:04
Автомобил:
Двигател:

Re: проблем с парното на голф 3

Мнениеот bobi456 » Пет 08 фев 2013 13:48


Здравейте колеги
Имам следния проблем...става въпрос за passat 1.8 90коня/ газ, климатик. След смяна на радиатор на парно + ремонт клапи + термостат + смяна гарнитура на глава и воден радиатор парно няма..Системата е обезвъздушена. До към 90 градуса има леко парно..след 90 градуса парното изчезва. Дайте съвет. Ето го радиатора.. не знам дали е менте...Цената му е 30 лева.Марката е Hans pries Torpan germany


Потребителски аватар
golf_III_2e
Мнения: 965
Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: проблем с парното на голф 3

Мнениеот golf_III_2e » Пет 08 фев 2013 20:54


Когато колата е загряла ,пипни двата маркуча които влизат в радиатор4ето на парното дали са еднакво горешти.Този проблем изведнъж ли се появи? Изпарителя правилно ли е вързан към охладителната система? Антифриза губи ли ти се?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: проблем с парното на голф 3

Мнениеот Iezekil » Пет 08 фев 2013 21:06


Явно става въпрос за Топран,минал покрай Германия.Най вероятно е от него,при загряване байпасира явно.Друго обяснение с тези симптоми няма.


bobi456
Мнения: 8
Регистриран на: Вто 20 яну 2009 9:04
Автомобил:
Двигател:

Re: проблем с парното на голф 3

Мнениеот bobi456 » Пет 08 фев 2013 21:50


Колеги помпата е сменена преди 30 000км.И преди да смениа радиатор4ето ниамах проблем.Зна4и и двата марку4а са топли,а газовата е вързана за входа и изхода на парното,както си е било.


nightdriver
Мнения: 82
Регистриран на: Нед 15 фев 2009 9:52
Автомобил: golf 3 1.9D + golf 2 1.8i sincro
Двигател: 1 Y 1993 + 1 P 1989
Местоположение: banlieu parisienne

Re: проблем с парното на голф 3

Мнениеот nightdriver » Нед 03 мар 2013 16:35


здр. колеги ,
само да се похваля , че благодарение на темата и аз днес имам парно или по-точно си облепих клапите !
пет години гълтах хвърчащи дунапрени , стига толкова !
само искам да добавя за по-мързеливите , че няма смисъл да се сваля жабката , а само барчето под нея и след това достъпа е достатъчен...
необходими инструменти : кръстата отверка за барчето , малка плоска отверка за скобите и пластамасовия болт , ключе 10 за 6мм гайка в двг отсег и американски скоч за клапите :biggrin


gtd57
Мнения: 1
Регистриран на: Пет 15 мар 2013 16:55
Автомобил:
Двигател:

Re: проблем с парното на голф 3

Мнениеот gtd57 » Вто 26 мар 2013 1:37


Здравеите от мен! Благодарение на тази тема, описанията и снимките тези почивни дни сменихме радиаторчето на голфа(3-ка) с климатик.За да помогна и на други такива с климатик - инфо и от мен.
Смяна на радиатор парно Голф 3 с климатик
1. Сваляме задния пепелник.
2. Развиваме двете винтчета под задния пепелник , измъкваме задния капак над р.спирачка и откачаме кабелчетата за захранване осветлението на задн.пепелник.
3. Отвиваме двете гайки с ключ 13 държащи металната стойка на ръчната спирачка (отдясно под ръчната), повдигаме стойката, завъртаме на 90° и освобождаваме придърпващото лостче от кобилицата на жилата на р.спирачка.
4. Повдигаме маншона на ск. лост и махаме пластмасовата рамчица за която се лови маншона, като я напрягаме отвътре навън, за да откачим зъбчетата отляво и отдясно.
5. Развиваме трите пластмасови гайки (с глух ключ 10) , развиваме и по един винт с кръстат шлиц (на лявата и на дясната страница в предния им горен край) и издълпваме назад “барчето”.
6. Следва демонтиране на панела с врътките за управление на ветилатора и парното:
• издърпваме врътките и сваляме плексигласовите световоди от всяка врътка.
• изваждаме декоративната рамка около панела с внимателно повдигане и откопчаването и от пластмасовите зъбчета
• сега се виждат 4бр. винтчета в ъглите около врътките и 2бр. винтчета в дъното под пепелника(вадим и пеплника с освобождаване на лостчето под него)
• сваляме панелчето с бутоните за управление на задн.стъкла и запалката като също описваме куплонзите.
• описваме кое жило къде е монтирано и последователно отгоре даолу освобождаваме чрез повдигане на стърчаштата част на пружинените скоби.
• маркираме и щепсълчетата(въпреки че са с различна форма- това помага при подрежданито им в сноповете при монтаж на таблото)
• поставяме всичките елементи и крепежа от панелчето в отделна кутиика или наилонова торбичка(че като се разглобят повече възли и крепежа се обърква и се забравя кое винтче или видия и болт със по-малка или по-голама дължина къде да се монтира)

7. Следва сваляне на долната жабка (три болта с шестограмна глава и метрична резба , а също и два винта с витки за пластмсово завиване разположени в двата долни ъгъла на жабката - почети скрити от вратичката на жабката).
8. Махаме гумирания капак в/у волана(с който натискаме клаксона), като го издърпваме нагоре.
9. С глух ключ 22 развиваме гаиката на волана. Бележим положението му, откачаме двете опроводяващи клаксона кабелчета и вадим волана от шлиците.
10. Развиваме двата винта държажи обхващащите пластмаси около волана и ги сваляме-горния нагоре и долната част - надолу.
11. Демонтираме и останалите пластмаси около километража.
12. Повдигаме(внимателно отдясно) с права отверка прастмасовите жалюзи на въздуховодите и ги издърпваме навън. Под тях има по два винта които се развиват и краините въздуховоди се свалят. Също се махат и решетките и говорителите на таблото.
13. Сваля се по същия начин и централния сдвоен въздуховод(този над радиото).
14. Сега може да се извади и радиото.
15. Демонтираме пластмасовата рамка пред километража. Развиваме и болтовете на километража и го издърпваме до положение - да може да му откопчеем лостчето на задния куплунг и да издърпаме куплунга от гнездото . Вадим километража.
16. Под километража от вътрешната страна на пластмасата на таблото има пластмасови скоби 5бр, носещи кабелния сноп под талото. Бъркаме отвътре и освобождаваме снопа от скобите.
17. Сваляме горната жабка като развиваме външните болтчета и двата вътрешни винта на тавана на жабката. Също така вадим внимателно плафона(мн.е нежен - така,че внимателно ) и махаме жабката.
18. Оглеждаме за още придържащи скоби и ги отваряме за да освободим кабелния сноп(две има под радиото от страната на панелчето с трите врътки.
19. Откриват се болтовете държащи цялото арм.табло. Отвиваме ги и отиваме от страната на двигателя.
20. Махаме чистачките, пластмасите под тях, механизма на чистачките и получаваме достъп до двете гайки (една под дясната и една под лявата чистачка) държащи таблото притиснато към коша на дв-ля.
21. Развиваме тези две гайки и таблото може да излезе с леко повдигане.
22. Следва освобождаване на гредата подпираща волана.(това се налага за коли с климатик)
- два болта с обли глави точно под волана развиват се като за да тръгне развиването се почукват тангенциално със остър секач и после дори на ръка се доразвиват.При монтажа слагаме с шестограмна глава и подходяща дължина.
- два болта държажи гредата към конзола (захваната с още една гайка под лявата чистачка от страна двигател).
- отвиваме 4-те болта държащи гредата и подпиращата я планка към долната час (отляво до скоростния лост).
- два болта отвън към дясна и два от към лява врата с еврейска звезда 55(?)
- за да издърпаме леко навътре и надолу гредата трябва да махнем пластмасовите капаци на праговете и облицовъчната декоративна кора на предна колонка отляво и отдясно.
23. Развиваме болта (от към двигателя под климатичните вход-изход тръби)държащ испарителя и кутията му залепени за коша.
24. Освобождаваме дебелата дунапрено-пластмасова вата под жабката като развиваме от долната страна две придържащи пластмасови копчета и режем на удобно място пронизващата я пластмасова доста голяма и оребрена свинска опашкка така , че после да може с по-малка св. опашка да я удължим и пристегнем, като направим по един монтажен отвор на срязаната св.опашка и през отвора снаддадем с новата св. опашка.
25. Вече се вижда кутията на радиатора.
26. Демонтираме и двете въздуховодчета за задните пътници с по един винт от към ск.лост.
27. Сваляме долния въздуховод - той е монтиран с два винта към кутията на радиатора.
28. За да свалим кутията на радиатора махаме 6-те ламалинени скоби към кутията на климатика(една отгоре,две отпред,една отдолу и две отзад). Развиваме и двете гайки S10 (горна и долна) откъм двигателя, като ги откриваме под изрязаните капачета на алуминиевата шумоизолация.
29. Отваряме и скобите на вход-изход маркучи за радиатора(с клещи трета ръка) и ги издърпваме внимателно като внимаваме да не ги счупим(защото са от мн.тънка пластмаса).
30. Вече може да разклатим и внимателно извадим кутията на радиатора.
31. Радиаторчето се вади от кутията след развиване на двата винта и внимателно напрягане на двете законтрящи пластмасови щипки.
32. Следва отваряне на кутията и облепяне на клапите(с алуминиево самозалепващо фолио като се облепят двустранно става добре)
33. Сглобяването - по обратния ред, като се внимава да не се презатягат двете гайки откъм двигателя на кутията на радиатора.


Потребителски аватар
tubleron
Мнения: 303
Регистриран на: Чет 03 фев 2011 10:34
Автомобил: Golf 3 1.8 75ks
Двигател: AAM 1992
Местоположение: Пловдив

Re: проблем с парното на голф 3

Мнениеот tubleron » Пет 07 юни 2013 23:22


klimata написа:Проблема е решен,радиаторчето което съм сложил е било някакъв боклук.Така или иначе не мина без сваляне на таблото.Конкретно към всички с газ:
-Връзвайте водата към изпарителя последователно на парното!

Колега,как така последователно-не ми е ясно Може ли снимка или да обясниш по-подробно


stefon4etooo
Мнения: 5
Регистриран на: Нед 22 юли 2012 21:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: чепеларе

Re: проблем с парното на голф 3

Мнениеот stefon4etooo » Пет 18 окт 2013 19:25


Здравейте Колеги,
имам следния проблем;Имам golf 3 GTI 2.0 92г на газ.Нямам парно:( смених водна помпа,термустат,радиаторчето(пита),клапите оправих,обезвъздуших и пак НИЩО!!!
когато даваш газ има някво парно,но слабо.Оставиш ли я на оборот изтива.
Немога да разбера какво се случва,ако някой има някакви идей ще съм благодарен да сподели.
БЛАГОДАРЯ!!!


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: проблем с парното на голф 3

Мнениеот Iezekil » Пет 18 окт 2013 21:19


Опипай маркучите на парното и на изпаритела и сподели.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: проблем с парното на голф 3

Мнениеот ktamen » Пет 18 окт 2013 22:07


stefon4etooo написа:Здравейте Колеги,
имам следния проблем;Имам golf 3 GTI 2.0 92г на газ.Нямам парно:( смених водна помпа,термустат,радиаторчето(пита),клапите оправих,обезвъздуших и пак НИЩО!!!
когато даваш газ има някво парно,но слабо.Оставиш ли я на оборот изтива.
Немога да разбера какво се случва,ако някой има някакви идей ще съм благодарен да сподели.
БЛАГОДАРЯ!!!

Сложил си неоригинално радиаторче. Разглоби всичко още веднъж и си сложи оригинално втора употреба, или ново, ако ти се дават 300лв.


Потребителски аватар
tokercho
Мнения: 97
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 1:14
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: AJQ
Местоположение: София/Шумен

Re: проблем с парното на голф 3

Мнениеот tokercho » Съб 19 окт 2013 17:13


ktamen написа:
stefon4etooo написа:Здравейте Колеги,
имам следния проблем;Имам golf 3 GTI 2.0 92г на газ.Нямам парно:( смених водна помпа,термустат,радиаторчето(пита),клапите оправих,обезвъздуших и пак НИЩО!!!
когато даваш газ има някво парно,но слабо.Оставиш ли я на оборот изтива.
Немога да разбера какво се случва,ако някой има някакви идей ще съм благодарен да сподели.
БЛАГОДАРЯ!!!

Сложил си неоригинално радиаторче. Разглоби всичко още веднъж и си сложи оригинално втора употреба, или ново, ако ти се дават 300лв.


Колега,аз съм с китайско радиаторче за 25лв. от avto.bim.bg и след оправяне на клапите не минават и 5 минути и в колата става сауна...Просто не ми се вярва проблема да е в радиаторчето за парното...


stefon4etooo
Мнения: 5
Регистриран на: Нед 22 юли 2012 21:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: чепеларе

Re: проблем с парното на голф 3

Мнениеот stefon4etooo » Съб 19 окт 2013 18:34


днес сложих оригинално радиаторче свалено от др ударена кола и пак нищо!!!!
маркучите са топли,системата обезвъздушена,като включи перката има леко парно за малко и изчезва.Трябва постоянно да давам газ за да има някво парно и то пак не е каквото трябва.
Вече вдигнах ръце !!!!!!


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: проблем с парното на голф 3

Мнениеот ktamen » Съб 19 окт 2013 19:36


Един приятел си сложи на пасата китайско радиаторче за 16лв и пак имаше задоволително парно, повечето китайчета топлят поне малко, но някои (като това дето ми се беше паднало на мен) не топлят изобщо.
stefon4etooo написа:днес сложих оригинално радиаторче свалено от др ударена кола и пак нищо!!!!
маркучите са топли,системата обезвъздушена,като включи перката има леко парно за малко и изчезва.Трябва постоянно да давам газ за да има някво парно и то пак не е каквото трябва.
Вече вдигнах ръце !!!!!!

Маркучите трябва да парят и двата. Водната помпа как е? Има ли хубава струйка от тънкото маркуче? Другото радиаторче наистина ли е оригинално защото и ударената кола може да е била с менте.
Това, че имаш парно само при високи обороти вероятно значи, че водната ти помпа не работи добре. Погледни в разширителния съд дали от тънкото маркуче има хубава струя при ниски обороти.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Пешо123 и 59 госта