AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ? решено

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ? решено

Мнениеот kiko946 » Вто 13 мар 2012 20:39


Сега от ремонта е мръсна, утре ще я измия, но бях забравил как пали; а и ми беше омръзнало да гледам тази криволичеща шайба. Много ме дразнеше ... този ми приятел, кола мина през колелото му, всичко беше смачкано и друг човек би го дал на отпадъци ... в момента си е като ново.



SEGA OT REМОНТА Е МРЪСНА УТРЕ ЩЕ ГО ИЗМИЯ , НО БЯХ ЗАБРАВИЛ КАК ПАЛИ А И МИ БЕШЕ ОМРЪЗНАЛО ДА ГЛЕДАМ ТАЗИ КРИВОЛИЧЕЩА ШАЙБА. МОГО МЕ ДРАЗНЕШЕ ... ТОЗИ МИ ПРИЯТЕЛ ,КОЛА МИНА ПРЕЗ КОЛЕЛОТО МУ ВСИЧКО БЕШЕ СМАЧКАНО И ДРУГ ЧОВЕК БИ ГО ДАЛ В ОТПАДЪЦИ ... В МОМЕННТА СИ Е КАТО НОВО

Последна промяна от gr_kanev на Вто 13 мар 2012 20:55, променено общо 2 пъти.
Причина: Писането само с главни букви означава крещене - нещо, което няма място в случая и въобще тук, затова го избягвайте ! Ако имате проблеми със зрението, посетете очен лекар !




emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ? решено

Мнениеот emo-gar » Нед 25 мар 2012 20:34


Дано да е наред за дълго време.Доказателство за истинност на поговорката "сиромах човек-жив дявол!"Пипал съм всякакви инструменти,работя с тях и ежедневно,НО такова "слонско" търпение-не'ам! :D
Единственото което ме съмнява...едва ли вала е "кашкавал",дали процедурата не го е направила "сирене с дупки".Т.е.-ще държи ли на износване?"Течен метал",викаш...хм,за статична или плътна сглобка-някак бива,ама на динамика ...не бих заложил на тоя "метал".Знам човек(фирма),който се занимава професионално с напластяване,спец машинки,не криви нищо,постигат се изисквания за твърдостта(зер трябва и да може да се обработва).Верно е скъпо и не е за всяко желязо,но става...един път!После си го обработваш на размери-кеф ти ТДИ сглобка,кеф-старата...
Но в дадения случай е икономисано МНОГО откъм труд-не само възстановената шийка,ами демонтаж/монтаж на коляновия вал,това се признава!
А всичко се случва заради един болт или гумата на демпферната шайба(оригинала е скъп)...и пак може да се случи(извини ме за черногледството)


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ? решено

Мнениеот kiko946 » Нед 25 мар 2012 21:26


прител, мисля че бях написал за зъбното колело че е мек метал. защото като го затегахме към вала и после сваляхме оставаха белези по него от наваряването....а и както споменава колегата "само печка",кво ми пречи след 5000 - 6000 клм да сменя болта с нов и честно казано и аз не знам колко ще кара и чат пат дигам капака и поглеждам а и ме кефи сега колко добре се върти .... 300 клм вече минах и даже я настъпих за масимална скорост ...и тъй като все още не съм направил дорника към индикатора за центр. на помпата с проби нагласих помпата ....във началото явно аванса беше повече бързо се ускоряваше но къси скорости и пошумна намалих малко аванса на помпата...сега е мн. по тиха и по дълго и вдига повече обороти /например на трета вдигнах 110 клм/ аз нямам оборотомер а часовник ... ще ви пиша еко нещо се прецака.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ? решено

Мнениеот samo_pechka » Нед 21 окт 2012 8:51


При ровене в нета ми излезе инфо на немски ,как колега се е справил с челосване на вал на място, с добър резултат ми се види :roll: .Има доста снимки http://fmso.de/forum/messages/806806.htm както се вижда от снимките е демонтиран капака със симеринга .След това е направен специален дорник за основа да "легне" челно на вала , а шийката на вала да остане отвътре на дорника, този дорник се ползва за водач на тялото с фрезера . А фрезера е от качествен "чешмеджийски" хванат за цилиндрично тяло ( за да не бие) и се води в дорника финно.Ако се загледате , се вижда ,че е монтиран леко на екцентрик , причината : такива фрезери са до един цол, а размера на вала(диаметъра на шийката) е около 28 мм. Отзад на фрезера е навит болт с вътрешен шестограм , за предаване на движението ( въртенето) се ползва част от ключ (лимбус) със сферична глава хванат за винтоверт . Резултатът е видим . Аз лично в случая не бих отстранил шпонката на колелото , както е направил колегата , но това си е индивидуално решение. Хареса ми ,че с не кой знае колко скъпи части и начин, е намерено доста добро решение, за обработка на място . Това решение за челосване е приложимо при минимални поражения по вала! При сериозни- се налага демонтаж! Ето и снимка на фрезер за вал ( друга) оригинален ( към 300 ойро е)
фреза.jpg


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ? решено

Мнениеот kiko946 » Пон 22 окт 2012 20:23


samo_pechka написа:При ровене в нета ми излезе инфо на немски ,как колега се е справил с челосване на вал на място, с добър резултат ми се види :roll: .Има доста снимки http://fmso.de/forum/messages/806806.htm както се вижда от снимките е демонтиран капака със симеринга .След това е направен специален дорник за основа да "легне" челно на вала , а шийката на вала да остане отвътре на дорника, този дорник се ползва за водач на тялото с фрезера . А фрезера е от качествен "чешмеджийски" хванат за цилиндрично тяло ( за да не бие) и се води в дорника финно.Ако се загледате , се вижда ,че е монтиран леко на екцентрик , причината : такива фрезери са до един цол, а размера на вала(диаметъра на шийката) е около 28 мм. Отзад на фрезера е навит болт с вътрешен шестограм , за предаване на движението ( въртенето) се ползва част от ключ (лимбус) със сферична глава хванат за винтоверт . Резултатът е видим . Аз лично в случая не бих отстранил шпонката на колелото , както е направил колегата , но това си е индивидуално решение. Хареса ми ,че с не кой знае колко скъпи части и начин, е намерено доста добро решение, за обработка на място . Това решение за челосване е приложимо при минимални поражения по вала! При сериозни- се налага демонтаж! Ето и снимка на фрезер за вал ( друга) оригинален ( към 300 ойро е)
фреза.jpg



koлега,преди докато се чудехме как да стане челото перпендикулярно на вала ,приятеля миизмисляше различни идей , нещо подобно на дорника от клипчето , черупка от лагер със почти същия диаметър на вала да се наниже и това което е криво да се изпили , но и начина по който го направи ме задоволява...пластмасовия капак от долу които служи за обезшумяване и по тиха работа на мотора му направихме отвор с диаметъра на вложката за проверка отвреме навреме на болта...без да свалям колелото при пълно десно на волана спокойно се проверява да няма разхлабване.

пс: - е не би било лошо с такава фреза леко обиране на кривината.


mravka_s_passat
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 20 ное 2010 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Re: AAZ замяна на зъбн.ангр.колело с ново без шпонка ? решен

Мнениеот mravka_s_passat » Вто 22 окт 2013 15:11


У наше село има майстор, който идва на повикване в сервизите да оправя мястото на шпонката на зъбното колело в коляновият вал. Е срещу скромните 150 лв, които аз ги нямах. Сега съм с нов ремък (така и така се сваля), ново зъбно колело, нов болт с подсигурена резба, леглото в коляновият вал не е много плътно за новото колело, но... пали от чътвърт само ако иска подгрев преди това. Иначе без подгрев върти няколко пъти преди да запали... Защо не знам. Темата е стара, но актуална...

Двигателят ми е 1.9 ТД 75коня. Много пъргава но си и харчи доволно... помолих майстора да намали малко дажбата на добичето. Дали е успял не съм много сигурен, понеже си е доста пъргава все още. Очаквах да е по тромава след намалянето на нафтата. Но и нямам километри след ремонта(от вчера е ремонтирана) да сравня дали има разлика преди и след ремонта...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта