
1.9 TDI 116/131k.s. vs 1,9 TDI 90/110 k.s.
-
- Мнения: 393
- Регистриран на: Пон 10 юни 2013 17:39
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: 1.6 SR
1.9 TDI 116/131k.s. vs 1,9 TDI 90/110 k.s.
Колеги в момента имам VW BORA 1.6 SR и мисля да я махам и да си потърся дизел.Колебая се между тези два двигателя и търся мнение от вас. Колата ще се кара предимно градско и по един - два пъти в седмицата извънградско (Ямбол-София главно). Интересува ме: надежност на двигателя , разход , подръжка като цяло всичко най-важно и основно. Мерси предварително :) 

- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: 1.9 TDI 116/131k.s. vs 1,9 TDI 90/110 k.s.
Посочил си 4 двигателя,а се колебаеш между двата
90к.с. - здрав,доказано надежден двигател,харчи малко.
110к.с. -здрав,идентичен с 90 коньовия (разликата е в дюзите и софтуера),но често има проблем с топлото палене.Решение...друг софтуер.Но ако ще е така по-добре 90коня и парите от данъка ги даваш за дюзи и там софт. (за мен по-добре решение)
116 к.с. - първия двг с помпа дюза технология,идиотски здрав,няма го проблема с вала като при 131коня,по-разреден сравнение с др. ПД.
131 к.с. - също здрав двигател,по-нов от 116к. и по-добре измислен,но има проблем с износване на разпределителния вал.Ремонта не е евтин,но не е гаранция,че ще се случи.
Общо взето това е.Имай предвид,че ПД-те са с по-високо КПД и въртящ момент,но харчат малко повече от VP TDI,но кефа е по-голям. Решението си е изцяло твое вече.

90к.с. - здрав,доказано надежден двигател,харчи малко.
110к.с. -здрав,идентичен с 90 коньовия (разликата е в дюзите и софтуера),но често има проблем с топлото палене.Решение...друг софтуер.Но ако ще е така по-добре 90коня и парите от данъка ги даваш за дюзи и там софт. (за мен по-добре решение)
116 к.с. - първия двг с помпа дюза технология,идиотски здрав,няма го проблема с вала като при 131коня,по-разреден сравнение с др. ПД.
131 к.с. - също здрав двигател,по-нов от 116к. и по-добре измислен,но има проблем с износване на разпределителния вал.Ремонта не е евтин,но не е гаранция,че ще се случи.
Общо взето това е.Имай предвид,че ПД-те са с по-високо КПД и въртящ момент,но харчат малко повече от VP TDI,но кефа е по-голям. Решението си е изцяло твое вече.
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: 1.9 TDI 116/131k.s. vs 1,9 TDI 90/110 k.s.
пд 116/131 особено втория вървят много,110 не ми харесват тромави са
-
- Мнения: 393
- Регистриран на: Пон 10 юни 2013 17:39
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: 1.6 SR
Re: 1.9 TDI 116/131k.s. vs 1,9 TDI 90/110 k.s.
А от към разход предимно градско има ли голяма разлика ?! :)
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: 1.9 TDI 116/131k.s. vs 1,9 TDI 90/110 k.s.
Аз съм с 131 конньовия.Градско за около 5000км откакто е в мен ми е около 7 в Бургас в ненатоварени часове.Извън града между 5.2 и 6.5.Зависи от карането.Това по комп, но о колонка не е много по различно.
- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: 1.9 TDI 116/131k.s. vs 1,9 TDI 90/110 k.s.
Октавия 1 90к.с.,5ск.кутия с 15ки. харчи извънградско 4.4-4.5л/100км. със скорост около 100км/ч. Градско 6.8-7.2л/100к.щ
Golf 116к.с. 6ск. кутия със 16ки харчи извънградско 4.6-4.7/105-110км със скорост около 100км/ч. Градско 6.8-7.2л/100км
Passat b5.5 131к.с 6ск. кутия със 17ки харчи извънградско 5,6-5.8л/100-105км със скорост около 100км.ч. Градско 7.5-7.7л./100км.
Golf 131к. 6ск. кутия със 16ки харчи извънградско 4.6-4.7/105-110 със скорост около 100км/ч. Градско 6.8-7.2л/100
Това е на база лични наблюдения.
Golf 116к.с. 6ск. кутия със 16ки харчи извънградско 4.6-4.7/105-110км със скорост около 100км/ч. Градско 6.8-7.2л/100км
Passat b5.5 131к.с 6ск. кутия със 17ки харчи извънградско 5,6-5.8л/100-105км със скорост около 100км.ч. Градско 7.5-7.7л./100км.
Golf 131к. 6ск. кутия със 16ки харчи извънградско 4.6-4.7/105-110 със скорост около 100км/ч. Градско 6.8-7.2л/100
Това е на база лични наблюдения.
-
- Мнения: 393
- Регистриран на: Пон 10 юни 2013 17:39
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: 1.6 SR
Re: 1.9 TDI 116/131k.s. vs 1,9 TDI 90/110 k.s.
Мерси много :)
- Anonymous88
- Мнения: 316
- Регистриран на: Съб 31 мар 2012 2:35
- Автомобил: VW Vento - VW Golf IV- VW Golf IV
- Двигател: 1z 1996 - AJM 2000 116++ - ALH
- Местоположение: Враца
Re: 1.9 TDI 116/131k.s. vs 1,9 TDI 90/110 k.s.
също по лични наблюдения потвърждавам за Октавията (брачеда кара такава AGR) и Голфа 

- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.9 TDI 116/131k.s. vs 1,9 TDI 90/110 k.s.
Айде и аз да поФаля моите колиби
110 к.с. е "златната" среда за надеждност , мощност и икономичност . Качен дори и на по-тежко купе ( както е при мен - А4 Б5 АФН куатро авант и А6 Ц5 АФН авант) пак е приятен за каране
със сигурност разхода на гориво е по-висок спрямо Г4 да речем , както и динамиката е една идея по-слаба от на Г4 със същият мотор ( всъщност при Г4 няма АФН , но има агрегат , пак с роторно ГНП и пак 110к.с.)
За ПД-ето имам приятели с такива , карал съм от тях и някоя и друга, но нямам ( и не мисля да си купя
) лично моя кола . За тях мнението ми е доста крайно
знам им слабите места и ме плашат откровено
карам мн и мразя нещо по пътя да ми се случи , особено пък извън Бг недай боже
Успех в намирането на добра кола


За ПД-ето имам приятели с такива , карал съм от тях и някоя и друга, но нямам ( и не мисля да си купя




Успех в намирането на добра кола

- darknessevil
- Мнения: 216
- Регистриран на: Нед 13 май 2007 10:13
- Автомобил: Passat B6 DSG 2009
- Двигател: CBBB 170hp
- Местоположение: София
Re: 1.9 TDI 116/131k.s. vs 1,9 TDI 90/110 k.s.
И едно мнение от мен. Лични наблюдения върху 110 к.с. ASV двигател и 90 к.с. AGR двигател.
90-те коня харчат една идея по-малко (купе на Октавия 1) и вървят добре за този автомобил. 110-те кончета са на купе Ауди А3 и вървят, разбира се, повече. Като разлики мога посоча:
- Октавия AGR 90 hp, 1998:
НЕ променлива геометрия - по-малко (да не каже въобще) ще имаш проблеми със забиване на турбина.
4 години карана само на смяна масло и филтри (нищо друго). Наскоро излезе от обслужване - ремъци и ролки и т.н., по окачване смених само биалетки и тампони на макферсони и стабилизираща щанга - това са неща, които не са сменяни до сега въобще. Преди тези 4 години, които споменах, колата е карана в Испания и няколко пъти Испания-България.
По-осезаем проблем, който имах - тресене в ниски обороти, които се оправи с почистване на ГНП-то, понеже до 98г. се изработва с един магнит за улавяне на метални частици, който с времето се разпада ... чистене, смяна на гарнитура и е бетон.
- А3 ASV 110hp, 2000:
Променлива геометрия - като се зацапа геометрията и датчиците се случва да забие турбината и да влезе в авариен режим. Ако се изчисти и се поддържа е безпроблемна.
За това купе е супер пъргава кола и мога да кажа, че до момента ми е стъпила на среден разход 6.2л/100км (имам общо изминати 4900 км. с нея).
По-сериозни преживявания не съм имал и да се надявам няма да има - единствено чистене на датчиците (MAF и дебитомер), за да спре да забива турбината.
От колеги съм чувал, че 131 коня вървят адски много, но и харчат по-прилично
Това е, което аз мога да споделя
90-те коня харчат една идея по-малко (купе на Октавия 1) и вървят добре за този автомобил. 110-те кончета са на купе Ауди А3 и вървят, разбира се, повече. Като разлики мога посоча:
- Октавия AGR 90 hp, 1998:
НЕ променлива геометрия - по-малко (да не каже въобще) ще имаш проблеми със забиване на турбина.
4 години карана само на смяна масло и филтри (нищо друго). Наскоро излезе от обслужване - ремъци и ролки и т.н., по окачване смених само биалетки и тампони на макферсони и стабилизираща щанга - това са неща, които не са сменяни до сега въобще. Преди тези 4 години, които споменах, колата е карана в Испания и няколко пъти Испания-България.
По-осезаем проблем, който имах - тресене в ниски обороти, които се оправи с почистване на ГНП-то, понеже до 98г. се изработва с един магнит за улавяне на метални частици, който с времето се разпада ... чистене, смяна на гарнитура и е бетон.
- А3 ASV 110hp, 2000:
Променлива геометрия - като се зацапа геометрията и датчиците се случва да забие турбината и да влезе в авариен режим. Ако се изчисти и се поддържа е безпроблемна.
За това купе е супер пъргава кола и мога да кажа, че до момента ми е стъпила на среден разход 6.2л/100км (имам общо изминати 4900 км. с нея).
По-сериозни преживявания не съм имал и да се надявам няма да има - единствено чистене на датчиците (MAF и дебитомер), за да спре да забива турбината.
От колеги съм чувал, че 131 коня вървят адски много, но и харчат по-прилично

Това е, което аз мога да споделя

- Freakylol
- Мнения: 927
- Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
- Автомобил:
- Двигател: asz++
- Местоположение: Русе
Re: 1.9 TDI 116/131k.s. vs 1,9 TDI 90/110 k.s.
Аз съм с 131 на А3 и двигателя е страхотен. Вървеж + нисък разход на гориво, че ако се кара нормално спокойно гори като 110ка ;)
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: 1.9 TDI 116/131k.s. vs 1,9 TDI 90/110 k.s.
Колегата Иваило потвърждава данните ми, макар, че е в малко градче по местожителство, което предполага по- голям разход.
Re: 1.9 TDI 116/131k.s. vs 1,9 TDI 90/110 k.s.
Здрасти колега Какво да ти кажа,избора си е изцяло твой но все пак...
Аз съм с 130 TDI и честно да ти кажа съм доволен.Разход градско 7.5-8 за Варна,при нормално каране.Извън градско 5-5.5 пак при нормално каране Имам я от една година и доста пъти съм я засичал я до Сливен,я до Ямбол...Засега от мен толкова,че ме чакат и други работи Ако те интересува поддръжката..питай...каквото мога ще го кажа
Аз съм с 130 TDI и честно да ти кажа съм доволен.Разход градско 7.5-8 за Варна,при нормално каране.Извън градско 5-5.5 пак при нормално каране Имам я от една година и доста пъти съм я засичал я до Сливен,я до Ямбол...Засега от мен толкова,че ме чакат и други работи Ако те интересува поддръжката..питай...каквото мога ще го кажа
-
- Мнения: 393
- Регистриран на: Пон 10 юни 2013 17:39
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: 1.6 SR
Re: 1.9 TDI 116/131k.s. vs 1,9 TDI 90/110 k.s.
А колеги , при покупка на такъв TDI автомобил , на какво трябва да обърна внимание ?! 

Re: 1.9 TDI 116/131k.s. vs 1,9 TDI 90/110 k.s.
Обичайните неща .. дюзи, дебитомер, антифриз, омаслявания по турбо пътищата, странични шумове от двигателя, дали пуши при рязко подаване на газ, какъв е цвета на пушека, ако пуши и такива работи.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: kukata_pasat и 74 госта