Passat B5 TDI 116 2000 г. - Проблем с ABS при висока скорост
- PavlinPufi
- Мнения: 161
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 18:05
- Автомобил: VW PASSAT 1.9TDI PD
- Двигател: ATJ-2000
- Местоположение: Варна
Passat B5 TDI 116 2000 г. - Проблем с ABS при висока скорост
Здравеите колеги.Вчера направих един пробег от 1000 км.и ми се случи следното.Забелязах че при скорост от 120км.за 2сек.ми примигва иконата на таблото с триъгълника по средата с удивителна и колата леко прекъсва за секунда.Да уточня че това го прави само при скорост от 120км/ч.Другият евентуален проблем е че на няколко пъти при скорост от 150-170км/ч ми дава един предупредителен сигнал,изписва ми ABS FAULT и ми светват иконите на АБС и тази с триъгълника едновремено.След като спра за 5мин.и я запаля всичко изгася.Забелязах че вторият проблем го прави на високата скорост.Да споделя че преди около 2 месеца сменях предни накаладки.Моля за мнения евентуално за тези проблеми.Благодаря.
- PavlinPufi
- Мнения: 161
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 18:05
- Автомобил: VW PASSAT 1.9TDI PD
- Двигател: ATJ-2000
- Местоположение: Варна
Re: Проблем с АБС PASSAT B5 TDI 116 PD.2000г.
Колеги никои ли няма мнение по проблема.Днес между другото валя и на магистралата минах през една локва със 110 колата леко поднесе и ASR-а се включи за 1-2секунди.
- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Проблем с АБС PASSAT B5 TDI 116 PD.2000г.
Закачи я на диагностика и ще се разбере от какво е!
Майстор Ифидик е от Варна,потърси го ще ти е полезно.
Майстор Ифидик е от Варна,потърси го ще ти е полезно.

- PavlinPufi
- Мнения: 161
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 18:05
- Автомобил: VW PASSAT 1.9TDI PD
- Двигател: ATJ-2000
- Местоположение: Варна
Re: Проблем с АБС PASSAT B5 TDI 116 PD.2000г.
Да в понеделник ще отида до сервиза да я закачи.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с АБС PASSAT B5 TDI 116 PD.2000г.
Вероятно нищо няма да видите...тези АБС-и имат лошия навик да си трият грешките след като изгасиш колата (особено ако е за някой датчик, както се предполага според твоето описание). Трябва когато светне, без да гасиш колата, да го закараш да се прочете (дори след това да си изгасне и да си работи, грешките си седят, докато не му прекъснеш захранването през контактния ключ). Най-вероятно прекъсва сигнала от някой от датчиците (вероятно преден, защото те лесно се разместват и лъжат в показанието си), само че както вече казах, 99% няма да излезе на диагностиката какъв е бил проблема, ако е от датчика. Ако проблема му е по-генерален, грешките си остават - отпаднало захранване или прекъснала помпа или датчик за налягането (ако е с ESP).
- PavlinPufi
- Мнения: 161
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 18:05
- Автомобил: VW PASSAT 1.9TDI PD
- Двигател: ATJ-2000
- Местоположение: Варна
Re: Passat B5 TDI 116 2000 г. - Проблем с ABS при висока ско
А защо го прави само при определени километри.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5 TDI 116 2000 г. - Проблем с ABS при висока ско
Ами датчика мери импулси - има гривна на карето (зъби),които реално според оборотите, генерират различна честота на ипулсите в датчика и тях следи контролера. При задните датчици,ако не е 4 motion са зъби по главината. В даден момент се получава проблем (при дадена скорост, на случаен принцип), датчика започва да отчита глупости и контролера записва грешка, защото примерно се получава така - 3 от колелата мерят примерно 90км/ч , четвъртото (проблемното) мери примерно 50 или 60 или 10 или дори 0... тогава логично контролера разбира,че има проблем с показанието на този датчик и записва грешка за стойностите,които той показва. Обикновено го правят при ниските скорости - примерно около 5-10км/ч - т.е. 3-те си мерят да кажем 10км/ч, четвъртия пада на 0 и съответно АБС-а решава, че колелото ти е блокирало и започва да рита педала. Това най-често го правят предните датчици,защото не са фиксирани с нещо,а са просто сложени на мястото им (нямат контра болтче или нещо,което ги фиксира неподвижно на точно разстояние от гривната на карето. При висока скорост, без да натискаш педала, АБС-а няма да срита педала (датчика на педала не отчита, че си го натиснал и съответно работят само EDS/EDL/ASR и ESP като системи), ама показанието на датчика се различава коренно от останалите и се осветква таблото като коледна елха. Лошото е, че няма как да следиш данните на колелата при висока скорост, защото над 20 или 40км/ч (зависи от версията на модула на АБС-а) диагностиката я изхвърля (disconnect-ва модула) и няма как да гледаш живите данни.


- PavlinPufi
- Мнения: 161
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 18:05
- Автомобил: VW PASSAT 1.9TDI PD
- Двигател: ATJ-2000
- Местоположение: Варна
Re: Passat B5 TDI 116 2000 г. - Проблем с ABS при висока ско
Мерси за изчерпателният отговор.
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Нед 21 фев 2010 22:53
- Автомобил: VW Passat B 5
- Двигател: AMX 2004 4Moution
- Местоположение: Pleven
Re: Passat B5 TDI 116 2000 г. - Проблем с ABS при висока ско
zfa159 написа:Ами датчика мери импулси - има гривна на карето (зъби),които реално според оборотите, генерират различна честота на ипулсите в датчика и тях следи контролера. При задните датчици,ако не е 4 motion са зъби по главината. В даден момент се получава проблем (при дадена скорост, на случаен принцип), датчика започва да отчита глупости и контролера записва грешка, защото примерно се получава така - 3 от колелата мерят примерно 90км/ч , четвъртото (проблемното) мери примерно 50 или 60 или 10 или дори 0... тогава логично контролера разбира,че има проблем с показанието на този датчик и записва грешка за стойностите,които той показва. Обикновено го правят при ниските скорости - примерно около 5-10км/ч - т.е. 3-те си мерят да кажем 10км/ч, четвъртия пада на 0 и съответно АБС-а решава, че колелото ти е блокирало и започва да рита педала. Това най-често го правят предните датчици,защото не са фиксирани с нещо,а са просто сложени на мястото им (нямат контра болтче или нещо,което ги фиксира неподвижно на точно разстояние от гривната на карето. При висока скорост, без да натискаш педала, АБС-а няма да срита педала (датчика на педала не отчита, че си го натиснал и съответно работят само EDS/EDL/ASR и ESP като системи), ама показанието на датчика се различава коренно от останалите и се осветква таблото като коледна елха. Лошото е, че няма как да следиш данните на колелата при висока скорост, защото над 20 или 40км/ч (зависи от версията на модула на АБС-а) диагностиката я изхвърля (disconnect-ва модула) и няма как да гледаш живите данни.
Ей точно така се получава и при мен, как да определя колко е разстоянието между датчика и главината, и ако го натисна до като опе дали ще търка.
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: Passat B5 TDI 116 2000 г. - Проблем с ABS при висока ско
набиваш внимателно докрай,датчика си има шапчица и до там
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Нед 21 фев 2010 22:53
- Автомобил: VW Passat B 5
- Двигател: AMX 2004 4Moution
- Местоположение: Pleven
Re: Passat B5 TDI 116 2000 г. - Проблем с ABS при висока ско
утре ще ги прегледам и 4-те. Дано от там да се оправи.
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: Passat B5 TDI 116 2000 г. - Проблем с ABS при висока ско
горния ми пост се отнася за задните датчици,с предните трябва да се внимава повече че няма какво да ги ограничава
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Нед 21 фев 2010 22:53
- Автомобил: VW Passat B 5
- Двигател: AMX 2004 4Moution
- Местоположение: Pleven
Re: Passat B5 TDI 116 2000 г. - Проблем с ABS при висока ско
Ясно ще трябва проба.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: pe6o__ и 73 госта