vw polo 1.4 MPI обороти празен ход при студен двигател

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1489
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 MPI обороти празен ход при студен двигател

Мнениеот freelancer » Пон 11 ное 2013 15:31


zografski написа:Ако можеш вземи нов за проба с повече Ампер/часа. А примерно ако покараш известно време и загасиш колата, после предполагам си пали и няма тези проблеми? Може пък найстина акумулатора да ти прави мизериики, пробвай да го замериш сутрин преди 1во палене (ако не си го мерил така де).


Едва ли е от акумулатора, колега! Както забелязваш, ние сме доста голямо общество на гаснещите! :mhihi
През уикенда видях един със сеат и ей така без да го познавам на паркинга на Кауфланд му викам : Как е гасне ли ти ? Оня ме погледна леко странно и ми отговори : Гасне ми, гасне, 2 години не ми го беше правила и сега пак почна :censored2
:mhihi




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1489
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 MPI обороти празен ход при студен двигател

Мнениеот freelancer » Пон 11 ное 2013 15:38


zografski написа:Ако можеш вземи нов за проба с повече Ампер/часа. А примерно ако покараш известно време и загасиш колата, после предполагам си пали и няма тези проблеми? Може пък найстина акумулатора да ти прави мизериики, пробвай да го замериш сутрин преди 1во палене (ако не си го мерил така де).


Според мен ключовият момент е престоя, трудното първо палене след по голям престой и запалването веднага след това и падането на оборотите при подаване на газ по рязко в този момент!
След, като поработи малко всичко е наред! След около минута става друга кола, ха сега де.
Ще направя филмче и ще го публикувам в Ютуб на български и английски и ще го пусна и тука!


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2500
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: vw polo 1.4 MPI обороти празен ход при студен двигател

Мнениеот zografski » Пон 11 ное 2013 15:41


Едва ли не изключва на 100% акумулатора, след като загрее си е заредило вече аку-то примерно и вече нямаш проблем, според мен е напълно възможно да е от него! :biggrin А при колега със сеата проблемите може да са съвсем други и вече да си ги пробвал ти, и при теб да не е имало успех, но при него може да се оправи с почистване на дросел примерно или нещо друго. А гледали ли сте живи данни на студен двигател на ламбда сондите, може да са мудни и да сработват добре чак като загрее? Ако е така няма да ти отчита грешка в тях защото те реално работят коректно, но когато колата загрее!


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1489
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 MPI обороти празен ход при студен двигател

Мнениеот freelancer » Пон 11 ное 2013 15:57


Ами ако е акуто ще трябва да има проблем, примерно да пада напрежението, но факт е, че при замерването, като напусках повече консуматори, фарове, духалка на 4 ри, и подгрева на задното стъкло и изгасна!
Това ме насочва и към някакъв проблем с дросела, може би не работи на 100% коректно, но дали е дросела или нещо друго нямам идея. Трябва да се провери и да се хване проблема за да сменям смело. :biggrin
Ламбдата не играе при студен двигател или поне първите 30 секунди, май включва при 350 градуса или нещо такова.
За ламбдата ми казаха, че си работи нормално и не е ленива. Бях набедил МАП-а, но пробвах и с друг и този го гледаха на диагностика и пак същата история. Темп. датчик е нов и работи коректно.
Даже си мисля, че точно, като проработи ламбдата и тогава колата се оправя! Тогава ЕКУ-то взима нейните стойности и не се занимава с другите датчици особено.
Има голяма вероятност или да е дросела или да няма управление от ЕКУ-то в определен момент.
Иначе преди ми гаснеше след 10-15 секунди без да подавам газ, на празен ход студена, ей така самичка, паля и си угасва, после смених бобина с комутатори свещи и дали от тях или не започна да си държи празният ход, т.е не гасне сама, а сега гасне само, когато пусна консуматори. Оборотите падат доста и само ако въртя волана, докато е студена!
Ако я запаля и не пипам нищо и я изчакам 15-20 секунди да влезе в ритъм не угасва. :icon_lol
Даже един диагностик, ми каза, че като е студена е нормално да газне, докато се развърти двигателя. :c020
Единствената промяна е, че вече си държи празния ход и автоматичната гаснеща система е изключена.
Чистих дросел, сменх това онова и вече не знам от какво се е подобрило положението, но за съжаление не на 100%.
Може да е реле, може кабел, може дросел, може и помпа и налягане.
Още по странното нещо е, че имаше момент и все още от време на време си пали пускам си консуматори и не показва никакъв проблем. :c010
За това си мисля, че може би нещо се влияе от темепратурните разлики, а именно ЕКУ-то ако има студена спойка.
Иначе преди, като гаснеше го правеше при една и съща темепратура по едно и също време?!
Примерно единия път я паля в 7 часа и не гасне, паля я на обяд в 12 и изгасва. На другия ден пак същите темепратури, така се случиха няколко еднакви дена я паля сутринта пак в 7 и изгасва, после я паля в 12 и не изгасва. И така един ден спря да гасне самичка и сега чака да пусна консуматори!
По някой път дори и със всички консуматори обаче НЕ ИЗГАСВА!
Откачена история! Даже много хора ми казват, че нещо си внушавам и вечра им демонстрирах какво прави на едни приятели. :biggrin


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1489
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 MPI обороти празен ход при студен двигател

Мнениеот freelancer » Пон 11 ное 2013 16:18


Tsapo написа:Ще ти се наложи да повярваш. До момента никой не е оповестил решението на този така характерен проблем на тези двигатели. Има същата тема в този форум с 5 страници писано но решение няма. В сеат форума също има писано но пак решението липсва. По добре спри да набиваш излишни пари и я карай така.


Колега при теб сама ли гасне или гасне ако пускаш консуматори след стартиране?
Забелязах, че ако я изчакам гадината да поработи 15-20 секунди и не изгасва, при теб как е?
Ако даваш рязко газ дави ли се има ли моменто падане на оборотите?


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1489
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 MPI обороти празен ход при студен двигател

Мнениеот freelancer » Пон 11 ное 2013 16:28


zografski написа:Едва ли не изключва на 100% акумулатора, след като загрее си е заредило вече аку-то примерно и вече нямаш проблем, според мен е напълно възможно да е от него! :biggrin А при колега със сеата проблемите може да са съвсем други и вече да си ги пробвал ти, и при теб да не е имало успех, но при него може да се оправи с почистване на дросел примерно или нещо друго. А гледали ли сте живи данни на студен двигател на ламбда сондите, може да са мудни и да сработват добре чак като загрее? Ако е така няма да ти отчита грешка в тях защото те реално работят коректно, но когато колата загрее!


Тва е колега, 15-20 секунди, еле пък да мине минута и все едно карам друга кола. :biggrin
Колата я карам всеки ден и рядко стигам до трудното палене, там се иска поне 20-24 часа да минат!
Не е за вярване, но пък сеатите са още по зле, не могат да си изключат "системата за автоматично изгасване" :icon_lol :icon_lol :icon_lol
Все пак карам поло, една идея по добре е отколкото сеат! :mhihi Най вероятно немците така са ги направили, за тези които ги карат по дълго. Като минат 10 години да те подсеща да си купиш нова кола. :icon_lol


goforit
Мнения: 86
Регистриран на: Чет 19 юли 2012 10:47
Автомобил:
Двигател:

Re: vw polo 1.4 MPI обороти празен ход при студен двигател

Мнениеот goforit » Съб 16 ное 2013 10:20


Явно още не е открит източника на проблема :D Трябва да им направим по един екзорсизъм на тия коли.. Че и се появява това гаснене когато си реши и няма хващане.. Какви са разликите между АКК и АУД ? сещам се само за дросела, компа същия ли е?
Тия дни си мисля, че всичките АКК са с един и същ проблем, а при АУД е доста рядко срещан.

И малко извън темата - какъв разход ви дава тоя мотор ? Че моя вече не мога да го търпя. Последните месеци при мен е 9.5/100 смесен.. А снощи като го засякох - 10.5/100 при 160км извънградско и 30км в града. Става въпрос за газ, с ГИ Ланди съм.


zlatceto85
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 02 юли 2012 21:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: vw polo 1.4 MPI обороти празен ход при студен двигател

Мнениеот zlatceto85 » Съб 16 ное 2013 15:52


Аз съм с АУД с ГИ Ловато
Разлика има също и в броя на ламбдите. При АУД са 2, и като че ли са на катализатора.
Не знам дали е + това. Разход на газ с нормално каране,смесено ми е 7,5/100.Зимата може и 8
Много рядко го има проблема със сутрешното палене.
Но следя темите.Дано скоро да решите проблема :beer


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1489
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 MPI обороти празен ход при студен двигател

Мнениеот freelancer » Съб 16 ное 2013 17:43


goforit написа:Явно още не е открит източника на проблема :D Трябва да им направим по един екзорсизъм на тия коли.. Че и се появява това гаснене когато си реши и няма хващане.. Какви са разликите между АКК и АУД ? сещам се само за дросела, компа същия ли е?
Тия дни си мисля, че всичките АКК са с един и същ проблем, а при АУД е доста рядко срещан.

И малко извън темата - какъв разход ви дава тоя мотор ? Че моя вече не мога да го търпя. Последните месеци при мен е 9.5/100 смесен.. А снощи като го засякох - 10.5/100 при 160км извънградско и 30км в града. Става въпрос за газ, с ГИ Ланди съм.

Да дросела е същия и ЕКУ то е същото, и много други неща. Освен за двете ламбда сонди и активната лампа чек енджин, за други разлики не се сещам.
Ами харчи си и моята, карам всеки ден градско и мисле, че е към 9-10, не ми пуши или да гори масло, ако изключа, въртелите при палене за сега няма друго, но все пак чукам на дърво и се моля да не изкочи нещо друго.
Тва с проблема при АУД се дължи по скоро на късмет колега. :c020


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1489
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 MPI обороти празен ход при студен двигател

Мнениеот freelancer » Съб 16 ное 2013 17:51


zlatceto85 написа:Аз съм с АУД с ГИ Ловато
Разлика има също и в броя на ламбдите. При АУД са 2, и като че ли са на катализатора.
Не знам дали е + това. Разход на газ с нормално каране,смесено ми е 7,5/100.Зимата може и 8
Много рядко го има проблема със сутрешното палене.
Но следя темите.Дано скоро да решите проблема :beer


Ами колега, моля ако някой реши гаснещият проблем да пише от какво е било, аз задължително ще се похваля, надявам се да е скоро. :beer
Скоро ще пусна няколко филмчета за гасненето и ще може да дискутираме и анализираме проблема по обстойно, наистина едно е да се каже друго е да се види. Мисля, че интерактивното представяне ще даде по ясна представа.
Би било добре, ако се включат и хора от клубните сервизи, механици с опит и познания, поне с идеи и предположения.


goforit
Мнения: 86
Регистриран на: Чет 19 юли 2012 10:47
Автомобил:
Двигател:

Re: vw polo 1.4 MPI обороти празен ход при студен двигател

Мнениеот goforit » Съб 16 ное 2013 18:33


Тя втората ламбда следи само за катализатора и не играе роля, освен да светка чека..
Моя дросел не е като на АУД. Картерните газове влизат в кутията на въздушния филтър и карантиите по дросела ги няма :)
Сигурни ли сте, че компа е същия ?

Къде са 7.5/100, къде са 10 :((


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1489
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.4 MPI обороти празен ход при студен двигател

Мнениеот freelancer » Вто 19 ное 2013 22:21


Не съм сигурен за ЕКУ-то, гледах, че дроселите са със същият номер Part Number: 030133062C
Bosch Part Number: 0280750095 в ибей пише, че стават и за АУД и за АКК. Поради тази причина съм се подвел, че и ЕКУ-тата са същите.
Някои модели обаче са с различни дросели и имат само една тръбичка за канистъра предполагам. При мен обаче са две, едната за канистъра, а другата за картерните газове за това гледам за дросел от АУД с две тръбички, има ги колкото си искаш в ebay.co.uk и в ebay.de.
Най-добре си провери нещата по спецификациите за модела.

Иначе, гледах в ибей, че ЕКУ от сеат кордоба варио 1.4 става и за моят таласъм. Според мен разликите между АКК и АУД са толкова нищожни, че може и да става тва със смяна на ЕКУ-тата, но трябва да се питат хора, които се занимават с тези неща и са наясно какво правят.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта