Проблем с компютъра на метановата уредба.

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Apokalipsisa
Мнения: 135
Регистриран на: Чет 31 окт 2013 19:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил

Проблем с компютъра на метановата уредба.

Мнениеот Apokalipsisa » Нед 10 ное 2013 14:48


Добър ден на всички.Колата е Golf 3 1.6 с метанова уредба.Днес я карах при един от "най-добрите" нелегални майстори в града за да развием гайката на макферсона,който беше клеясал отвсякъде и не се развиваше.Първо пръскахме със спрей за ръжда,за да размекне малко.След повторен неуспешен опит за развиване на гайката,майстора изведнъж реши че ще изкара горелката и ще го нагрява.Преди да почне да обработва гайката му казах че компютъра за метановата уредба е прикрепен малко по-надолу от макферсона и да внимава с горелката.Но той няколко пъти ме успокои че на компа нищо му няма и почна да си нагрява гайката.Махна горелката чак след като гайката стана червена и успя да я развие.Всичко точно смени тампона,паля си спокойно въобще не поглеждам ключето метан/бензин(само си превключва като изфорсирам) и си потеглям спокойно към нас.Но на слизане от колата пред нас усещам че ми мирише на бензин(а си мисля че съм карал на метан до нас).Давам контакт и гледам ключето за метан/бензин въобще не реагира(нито светодиодите светят нито превключва на метан като го натисна ръчно).И веднага се сетих какво може да е станало при нагряването.Откачих компютъра,разглобих го и ето какво е състоянието му:
отпред:Изображение

и отзад:Изображение

Компютъра е Tartarini TEC 97.Така като го гледате безнадеждно ли е състоянието му?И ако да,с какъв може да се замени?




Потребителски аватар
ninkotv
Мнения: 264
Регистриран на: Пет 10 фев 2012 23:05
Автомобил: [Golf 2] [Tiguan 5N] [Audi A3 8L]
Двигател: [HK 1983] [CBAB 2010] [AGN 1999]

Re: Проблем с компютъра на метановата уредба.

Мнениеот ninkotv » Нед 10 ное 2013 16:37


Тези елементи, които са изгорели може да ти ги сменят в някой аудио-видео сервиз. Резисторите и кондензаторите са стотинки, а интегралните схеми по номерата можеш да им провериш цената в интернет.


Apokalipsisa
Мнения: 135
Регистриран на: Чет 31 окт 2013 19:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил

Re: Проблем с компютъра на метановата уредба.

Мнениеот Apokalipsisa » Нед 10 ное 2013 18:21


Аз преди се занимавах отчасти с електроника и имам апаратурата (станция с горещ въздух,консумативи за запояване и разпояване и т.н.)и мога сам да ги сменя.Въпросът е че от топлината се е стопила повърхността на интегралите и не мога да разбера какви са им стойностите.А и като гледам как е почерняла платката,дали не са се увредили и пистите?Също искам да попитам така с разкачен компютър нали няма проблем да си я карам на бензин?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13382
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Проблем с компютъра на метановата уредба.

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 10 ное 2013 18:23


Иди при тоя нещастник и му покажи какво л....о е из....ал.
И го накарай да ти купи нов,не да ти сменя елементите.
Тия се не научиха бе,горелката и после 300 ядове.


Apokalipsisa
Мнения: 135
Регистриран на: Чет 31 окт 2013 19:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил

Re: Проблем с компютъра на метановата уредба.

Мнениеот Apokalipsisa » Нед 10 ное 2013 22:58


Сега нали няма да е проблем да карам с разкачен компютър?


Потребителски аватар
teosz
Мнения: 117
Регистриран на: Пет 26 апр 2013 18:36
Автомобил: VW Golf IV Variant
Двигател: 1.9 TDI-ATD
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с компютъра на метановата уредба.

Мнениеот teosz » Пон 11 ное 2013 16:50


Apokalipsisa написа:Сега нали няма да е проблем да карам с разкачен компютър?

Проблем няма като няма комп. ще си караш на бензин и това е.Метановата няма как да тръгне без компа които я управлява.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Проблем с компютъра на метановата уредба.

Мнениеот bobocamaro » Пон 11 ное 2013 16:54


Единия чип е овъглен, факт. Но всичките са с умишлено изтрити означения. Нищо не правиш с тая платка.


Apokalipsisa
Мнения: 135
Регистриран на: Чет 31 окт 2013 19:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил

Re: Проблем с компютъра на метановата уредба.

Мнениеот Apokalipsisa » Пон 11 ное 2013 17:13


Проблемът е че като разкача компютъра и колата въобще не пали.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Проблем с компютъра на метановата уредба.

Мнениеот bobocamaro » Пон 11 ное 2013 21:02


Oк, на прима виста - някое от тея релета прекъсва нещо по бензина ти. Я помпа, я дюзи. Виж кое е и го окъси.
В момента колата ти е ни на метан ни на бензин.
За платката; резисторите ще си ги възстановиш по цветен код, пистите с мостчета.
Овъгления чип: вероятно е relay driver, нещо от сорта
http://uk.farnell.com/texas-instruments/l293nee4/ic-relay-driver-quad-dip16-293/dp/1210964
Като гледам къде стои най-вероятно е подобен, релета не се вързват към крака на процесор директно. Мисля даже, че не е изгорял.
Ако е,
обиколи другите чипове, виж им захранването, да знаеш кво да купуваш като за тоя.
Проследи входовете и изходите му, изобщо слагай цокъл и гадай с кво ше го подменяш.
Повече нема накъде да погори нищо.
От мене толко, ако ме питаш - с чука и в кофата.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Проблем с компютъра на метановата уредба.

Мнениеот ktamen » Пон 11 ное 2013 21:35


Тоя комп има ли кутийка, може ли да я видим дали е стопена?
Поне аз доколкото виждам (доколкото може да се види от снимката) платката е поопечена от един мощен резистор и една интегрална схема. Предполагам, че са оставили фолиото под интеграла за един вид радиатор защото са очаквали да грее. Резистора е с голяма мощност защото също се е очаквало да грее. Ако кутийката не е стопена горелката едва ли има някаква заслуга за проблема. Предполагам, че е избрано неподходящо място за компа и не е можел да се охлажда достатъчно и това е причината за проблема. Виждал съм и по-опечени платки, които си работят, възможно ли е проблема да е другаде?
Някъде трябва да имам комп(за стъпково моторче, а не инжекцион) от ланди ренцо, възможно ли е да са взаимозаменяеми?



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта