От известно време имам проблем с тоците. Появява се alternator workshop, в дупка, при резки спирачки или павета таблото става коледна елха, след което от време на време се появява engine workshop и дава грешка в помпата. колата влиза в авариен режим. при рестарт на колата от ключа грешката изчезва или остава запаметена в паметта и само индикира на таблото докато се изтрие с вагком. временно решение беше ваското1 да пусне един байпас на нулата от акумулатора към двигателя и колата се оправи. карах я така един месец тестово и навъртях около 2000 км без проблем. онзи ден се разклатих здраво по паветата и колата изгасна в движение. Запали се сама по инерция въпреки че е автомат и продължих, но няколко пъти светваше алтернатора и почваше да мига лампата на акуто. Днес за 1 км положението се влоши до толкова, че при всяка дупка гаснех или влизах в авариен режим .. 5 пъти поне. Основно като се разклати колата. Като изгасне изчезват всики тоци, фарове, табло, всичко. Понякога се възстановява и продължава сама, един път трябваше да спра на място и да я рестартна през ключа. Алтернатор воркшоп се появява почти постоянно и виждам как интезитета на светлината на таблото ту намалява, ту се оправя. И те така.
Колата в момента е на 20 км от Сф, да я карам ли така ? Какво да проверя или да гледам докато я придвижвам към Сф? Какъв може да и е проблема, акумулатора може ли да се е счупил, или да е протекъл и като се разклати вътре нещо да прекъсва ? Как да проверя алтернатора дали зарежда, имам мултицет, но не знам много как се ползва



Superb 2.5 Tdi типтроник губи ток и гасне в движение
-
- VW експерт
- Мнения: 1108
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Superb 2.5 Tdi типтроник губи ток и гасне в движение
Пробвай с друг акумулатор, макар че ме съмнява.
Има едно реле, което на много модели е 109, при теб не знам какъв е. То пуска всичко, което е през ключа. С консуматорите, които не са през ключа има ли проблем?
Има едно реле, което на много модели е 109, при теб не знам какъв е. То пуска всичко, което е през ключа. С консуматорите, които не са през ключа има ли проблем?
Re: Superb 2.5 Tdi типтроник губи ток и гасне в движение
mshbul написа:Пробвай с друг акумулатор, макар че ме съмнява.
Има едно реле, което на много модели е 109, при теб не знам какъв е. То пуска всичко, което е през ключа. С консуматорите, които не са през ключа има ли проблем?
Сега като се замисля като ми изгасна всичко в движение, и трябваше да спра и запаля наново, пуснах аварийните, за да не ми налети някой докато съм на платното и те работеха ... Хмм ... Къде казваш е това реле, при бушоните ли ?
При шкодата разположението на 99 % от нещата е като на аналогичните пасат и ауди6.
-
- VW експерт
- Мнения: 1108
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Superb 2.5 Tdi типтроник губи ток и гасне в движение
Би трябвало да е под волана. Ако не е там, търси из форумите.
На пасат е там и е 109. Шкодата е като пасат и трябва да е там.
На пасат е там и е 109. Шкодата е като пасат и трябва да е там.
-
- Мнения: 212
- Регистриран на: Сря 05 авг 2009 23:31
- Автомобил: OCT1
- Двигател: AHF
- Местоположение: ПЛОВДИВ - - -
Re: Superb 2.5 Tdi типтроник губи ток и гасне в движение
ако не е реле 109 проверете контактния ключ ( клемореда )
Скоро ми се случи на една кола единия контакт не даваше добре връзка.
Скоро ми се случи на една кола единия контакт не даваше добре връзка.
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Superb 2.5 Tdi типтроник губи ток и гасне в движение
За мен е алтернатора - тя колата си го е написала - alternator workshop.
Възможно е да ти заминава токоизправителя на алтернатора или реле-регулатора... просто го свалете и го дай за ремонт.
Възможно е да ти заминава токоизправителя на алтернатора или реле-регулатора... просто го свалете и го дай за ремонт.
Re: Superb 2.5 Tdi типтроник губи ток и гасне в движение
колата вече е пред нас. Преди да тръгна проверих акумулатора, изтрих всички грешки и леко леко я докарах без драми по пътя.
Намерих къде са релетата, но не намерих 109, може би трябваше да сваля всички пластмаси под волана. Направи ми впечатление, че някои от релетата сякаш не са много стабилно закрепени, не знам дали е нормално това.
иначе алтарнатора и на мен и на майсторите ни беше първото съмнение, но това цялостно губене на тоците едва ли е от него, има некъв друг проблем.
Утре ще я карам към някой сервиз по тоците, като ще наблегна на тези неща, които споменахте. Мерси за което.
Намерих къде са релетата, но не намерих 109, може би трябваше да сваля всички пластмаси под волана. Направи ми впечатление, че някои от релетата сякаш не са много стабилно закрепени, не знам дали е нормално това.
иначе алтарнатора и на мен и на майсторите ни беше първото съмнение, но това цялостно губене на тоците едва ли е от него, има некъв друг проблем.
Утре ще я карам към някой сервиз по тоците, като ще наблегна на тези неща, които споменахте. Мерси за което.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Superb 2.5 Tdi типтроник губи ток и гасне в движение
Прегледайте хубаво всички силови кабели за хлабави връзки. Може да се окаже някоя окислена клема или незатегната такава (или и 2-те
)

Re: Superb 2.5 Tdi типтроник губи ток и гасне в движение
моля да ми препоръчате някой сервиз/човек, който да разбира от тоци и да има възможност да изследва проблема в София
Re: Superb 2.5 Tdi типтроник губи ток и гасне в движение
той е първият, когото проверих, но няма да може да проследи проблема.
-
- VW експерт
- Мнения: 1108
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Superb 2.5 Tdi типтроник губи ток и гасне в движение
То като стане така - голям проблем от време на време и никой не ще да се хваща.
Един колега колко неща смени и се оправи, но не се разбра от какво. Може и да е станало случайно и да не е от нито едно от сменените неща - датчик на хол, имобилайзер, клеморед. И на него му гаснеше в движение и му чезнеха лампите.
Един колега колко неща смени и се оправи, но не се разбра от какво. Може и да е станало случайно и да не е от нито едно от сменените неща - датчик на хол, имобилайзер, клеморед. И на него му гаснеше в движение и му чезнеха лампите.
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Пет 31 окт 2008 20:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Царево
Re: Superb 2.5 Tdi типтроник губи ток и гасне в движение
Колега откри ли къде е проблем. Надявам се няма да е проблем да споделя моите болежки тук. И аз съм със Superb 2,5TDi но имам само проблеми с алтернатора. Не отива напрежение до възбудителната намотка и не мога да разбера от къде е проблема. Ако си открил къде е твоя проблем моля да споделиш защото всичко започна след попадане в дупка.
Re: Superb 2.5 Tdi типтроник губи ток и гасне в движение
За всички модерни дизели внезапната загуба на ток може да доведе до много сериозни загуби от финансова гледна точка, Шкодата е различен клас но едно Кади имаше подобни симптоми като внезапно гаснене и грешки в работата на генератора и двигателя и в крайна сметка след смяна на генератора и на акумулатора и оглед на всички силови кабела около акумулатора ( там имаше известно окисляване ) смяна на компютъра( според сервиза,(изгорял вследствие на токов удар) И след много разглобяване и диагностики и доста работа на принципа ;проба-грешка; Кадито се оправи но точната причина си остана доста тайнствена и забулена в мъгла, Забравих да кажа че Кади-то е служебно и имаше друго което да служи за патерица на майсторите в сервиза, и мотора е 1,9 тди 105 кончета, За сервиза нищо хубаво немога да кажа и затова няма да го споменавам и наблюденията не са свързани само с този случай а като цяло
-
- VW експерт
- Мнения: 1108
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Superb 2.5 Tdi типтроник губи ток и гасне в движение
Phoenix9000 написа:Колега откри ли къде е проблем. Надявам се няма да е проблем да споделя моите болежки тук. И аз съм със Superb 2,5TDi но имам само проблеми с алтернатора. Не отива напрежение до възбудителната намотка и не мога да разбера от къде е проблема. Ако си открил къде е твоя проблем моля да споделиш защото всичко започна след попадане в дупка.
Крушката за алтернатора да не ти е изгоряла?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: musi98 и 36 госта