


Б5 утечка на веригата на предпазител 14
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
Точно за това искам по този начин да тествам, защото знам че държи капацитет. Отворил съм тази тема точно възоснова на това, че предварително съм го проверил, иначе нямаше да има голям смисъл.
- Пешо2004
- Мнения: 161
- Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
- Автомобил: VW Passat Variant 5.5
- Двигател: AVF 2004
- Местоположение: София
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
Аз съм с Пасат 5.5 2004г. с допълнително слагана аларма, свързана с заводския имобилайзер. В момента утечката и при мен е 0.06 А. Пробвах с какво ли не- махах предпазители, букси на врати, музики и т.н.Под 0.04 А не е падала. Имам някакви съмнения-не ми показва на таблото, когато е отворен предния капак. Или датчика е повреден или просто е изолиран по някакъв начин. Но се съмнявам от този датчик да идват тези 0.04 А консумация.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
При изряден Акумулатор,тази консумация не би трябвало да те притеснява! 

- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
pas1.8mi написа:При изряден Акумулатор,тази консумация не би трябвало да те притеснява!
Ако беше така нямаше да искат консумация =< 0.05 А за да заверят гаранцията на нов акумулатор.
@Пешо2004
Попадал съм и на други постове, че възможно най-ниската консумация до която се стига за нашите модели (Б5 - Б5.5) е 0,04А. Не изключвам изцяло утечка да идва от микроключа на предния капак, но като цяло ми се струва много малко вероятно. Само от алармата имаш поне 0,02А, така че допускам че идват от нея. Опитал ли си да измериш утечката с изваден предпазител на алармата?
Последна промяна от fichtenweg на Пон 18 ное 2013 18:54, променено общо 3 пъти.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13547
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
алармата кой набор и има ли батерия в нея/сирената/ ??
- Пешо2004
- Мнения: 161
- Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
- Автомобил: VW Passat Variant 5.5
- Двигател: AVF 2004
- Местоположение: София
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
Алармата е набор декември 2004 или януари-февруари 2005 година.Тъй като не знам къде са завряли сирената, не знам дали има и батерия в нея.Иначе то е ясно-заводски имобилайзер-диода свети непрекъснато,диода на вратата мига постоянно,табло-захранено постоянно,музика и тя.Но аз си мисля че, нормалната консумация трябва да бъде 0.03-0.04А най-много.Две седмици ако ти се наложи зимата да не си караш колата имаш два варианта- или разкачаш акумулатора или си купуваш после нов.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
Измерването с друг мултимер показа същата стойност 0,06А. Отскоро обаче комфорт модулът започна да показва следната грешка (на която първоначално не обръщах внимание):
00953 - Interior Light Time Limit: Unknown Switch Condition
Опитах да видя дали без предпазител 14 отварянето на вратите ще се отрази на консумацията. При отваряне на задните врати промяна нямаше, но при отваряне на шофьорската и след това пасажерската косумацията се вдигаше до около 0.2 А и след затварянето им падаше до 0,015 А (без предпазител 14 лампите отдолу на вратите не светят)
Possible Causes
Wiring/Connectors to Interior Light(s) faulty
Interior Light(s) and/or Light Bulbs faulty
Door Rotary Switch(es) stiff/faulty
Possible Solutions
Check Wiring/Connectors to Interior Light(s)
Check/Replace Interior Light(s) and/or Light Bulbs
Check Door Rotary Switch(es)
Check Measuring Value Blocks (MVB)
Изглежда ще търся как се отваря плафона
00953 - Interior Light Time Limit: Unknown Switch Condition
Опитах да видя дали без предпазител 14 отварянето на вратите ще се отрази на консумацията. При отваряне на задните врати промяна нямаше, но при отваряне на шофьорската и след това пасажерската косумацията се вдигаше до около 0.2 А и след затварянето им падаше до 0,015 А (без предпазител 14 лампите отдолу на вратите не светят)
Possible Causes
Wiring/Connectors to Interior Light(s) faulty
Interior Light(s) and/or Light Bulbs faulty
Door Rotary Switch(es) stiff/faulty
Possible Solutions
Check Wiring/Connectors to Interior Light(s)
Check/Replace Interior Light(s) and/or Light Bulbs
Check Door Rotary Switch(es)
Check Measuring Value Blocks (MVB)
Изглежда ще търся как се отваря плафона
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
Едва ли проблема ти е в плафона...
Търси го някъде другаде, например във предните врати - някое микро-ключе.
Според моя скромен превод (не буквален!):
Interior Light Time Limit - това е релето, което гаси осветлението в купето след известно време;
Unknown Switch Condition - неизвестно положение на прекъсвача (микро-ключето).
Т.е. релето не знае отворена или затворена е вратата.
Като се замисля, ако е някое микро-ключе - то ще е в някоя от вратите, а ти казваш, че се случва едно и също независимо, коя от двете врати отваряш и затваряш. Излиза по-скоро, че проблема е в релето за осветлението. Аз лично не знам къде се намира това реле.
Търси го някъде другаде, например във предните врати - някое микро-ключе.
Според моя скромен превод (не буквален!):
Interior Light Time Limit - това е релето, което гаси осветлението в купето след известно време;
Unknown Switch Condition - неизвестно положение на прекъсвача (микро-ключето).
Т.е. релето не знае отворена или затворена е вратата.
Като се замисля, ако е някое микро-ключе - то ще е в някоя от вратите, а ти казваш, че се случва едно и също независимо, коя от двете врати отваряш и затваряш. Излиза по-скоро, че проблема е в релето за осветлението. Аз лично не знам къде се намира това реле.
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
След смяната на бравите съм проследявал стойностите които връщат, за да се убедя че връщат правилна стойност за състоянието си - отворено/затворено. Ако беше от микроключе на бравата, то щеше постоянно да свети или изобщо да не свети лампата в основата на съответната врата. Такъв проблем не се наблюдава при която и да е от вратите.
Така че проблемът трябва да е в това реле което командва плафона в позицията на ключа "врати". Не съм сигурен дали е отделно реле или самият комфорт модул е този който гаси плафона по-късно при позиция "врата".
Това дали плафона е свързан или не, не дава отражение на консумацията в покой, но заради това че остава да свети в позиция "врата" изглежда ще трябва да прегледам и комфорт модула.
Така че проблемът трябва да е в това реле което командва плафона в позицията на ключа "врати". Не съм сигурен дали е отделно реле или самият комфорт модул е този който гаси плафона по-късно при позиция "врата".
Това дали плафона е свързан или не, не дава отражение на консумацията в покой, но заради това че остава да свети в позиция "врата" изглежда ще трябва да прегледам и комфорт модула.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13547
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
fichtenweg - все пак погледни ми копираното от руски сайт в раздел "др автомобили" - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=19&t=398468[url][/url]
Не знам какъв е модула в Б5, но ..
Не знам какъв е модула в Б5, но ..
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
Това дето са го написали руснаците при мен е точно така... дори и за 10-те минути.
Не мислех до сега, че са две релета - едно за плюсовата верига и едно за минусовата.
Еййй много умни тия немци ей....
Не мислех до сега, че са две релета - едно за плюсовата верига и едно за минусовата.
Еййй много умни тия немци ей....

- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
Крис, благодаря за насоката, но в конкретния случай не ми е от особена полза. Както бях решил, днес контролно отворих комфорт модула. Имах съмнение, че в промеждутъка от последното отваряне има вероятност да открия нередности, които да обяснят оставащата малка утечка. Обаче мястото под мокета, както и самия комфорт модул продължават да са си все така сухи и чисти. Кабелите са без повреди или корозии. Въпреки, че бях проверил веригата на радиото (заводско) - предпазител 37, този път реших да го извадя за да огледам кабелите и по-специално да проверя замасяването. И при него всичко е в норма, не изглежда да е източник на утечка. Също направих оглед и на кабелите, които са под кората в близост до ръчката за отваряне на предния капак - онази която първо се снема преди да се стигне до комфорт модула. Преглеждането ми отне повече време, тъй като мястото е от по-трудно достъпните, а и на това място се съсредоточават голям брой връзки. И тук всичко изглежда безупречно. Както бях споменал преди имам допълнително поставена аларма, на която от известно време насам й е изваден предпазителя. Поради което поначало съм я изключил като източник на утечки. Днес обаче ме озадачи фактът, че когато отворя веригата на прекъсвача на предния капак (който е поставен допълнително като част от алармената инсталация) - тоест натисна прекъсвача - консумацията пада с 20мА. Отпускането на същия води до активирането на стоковата сирена и мигачите. Както бях описал по-рано, нещо подобно се случва и с предните врати при изваден предпазител 14, но в обратна посока. Отварянето им една по една предизвика поява на консумация от около 200 мА. Сирената на допълнително монтираната аларма е без батерия.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
откачи централата на алармата и замости имобилайзера, ако има, за да работи.
възможно е да има избил елемент в допълнителната аларма и да причинява тая утечка, заради свързването към комфорта.
може да е заради това, че обикновено се ползва за сигнал врати кабел, по който комфорта управлява плафона. защото иначе трябва да се дефлорира всяка врата поотделно...
ако нещо в алармата е избило-може да връща обратно към комфорта и да го бъзика...
каква е алармата и къде и от кого е монтирана?
възможно е да има избил елемент в допълнителната аларма и да причинява тая утечка, заради свързването към комфорта.
може да е заради това, че обикновено се ползва за сигнал врати кабел, по който комфорта управлява плафона. защото иначе трябва да се дефлорира всяка врата поотделно...
ако нещо в алармата е избило-може да връща обратно към комфорта и да го бъзика...
каква е алармата и къде и от кого е монтирана?
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Б5 утечка на веригата на предпазител 14
Здравей Васко,
Импас 56 на Черни Връх са монтирали алармата. Трябва допълнително да видя от кого е било, че вече трябва да има поне три години.
Импас 56 на Черни Връх са монтирали алармата. Трябва допълнително да видя от кого е било, че вече трябва да има поне три години.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: petrovi4_bg и 23 госта