Привет, колеги.Може ли някой по-вещ да ми обясни как да направя цялата процедура:
да източа спирачната течност(от къде как)
да сменя помпата
да обезвъздуша?
Ако някой има мерак да драсне може и на ЛС
Благодаря.
Смяна на спирачна помпа Г3 с абс - упътване, помощ?
Смяна на спирачна помпа Г3 с абс - упътване, помощ?
Последна промяна от 3115 на Чет 21 ное 2013 8:45, променено общо 1 път.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Смяна на спирачна помпа Г3 с абс - упътване?
понеже ще е набор на автомобила течността - сменяш помпата, отхлабваш пребката на задно дясно и теква, после ляво.Като си засмуче течността от казанчето помпиш и отхлбваш пак задно дясно, помпиш задно ляво, доливаш и следиш за изпразване, предно дясно и накрая пр. ляво.Казанчето да е пълно винаги. Ако имаш 20 лв отиваш в сервиз с помпа, вдигат я и започват процедурата, докато се смени течността /задават определен литраж/
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Смяна на спирачна помпа Г3 с абс - упътване?
Ще източиш и ще смениш помпата - това е лесно. Въпросът е как ще обезвъздушуш ABS-а без да загубиш цял ден в помпане на педала.
Тук съм предложил идея за лесно обезвъздушаване: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=302600&p=3186898#p3186898
Но става и само с компресор и една капачка с конектор към компресора. Ако нямаш компресор, става и с ръчна помпа, но тогава трябва помощник, който да помпа нон-стоп и да следи налягането.
Проблемът е, че винаги остава въздух в модула на АБС-а. След като спре да излиза въздух, трябва да се задейства помпата, за да се изтласка въздуха към колелетата. Някои колеги я пускат от output тестовете, но трябва да се повтаря повече пъти и поне според моя опит не е напълно ефективно (след 2-3 месеца трябва да се дообезвъздуши). По мое мнение най-лесно става с вгдарената опция за обезвъздушаване с vcds: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/absbleeding.html Това съм го тествал и педалът става перфектен, както е бил преди смяната. Имай предвид, че преди да пуснеш обезвъздушаването от basic settings, трябва вече да си обезвъздушил по конвенционалния метод. След това циклите на обезвъздушаване на програмата са адски много - не помня колко, ама над 10 пъти със сигурност, може и 20 да са били. Търпение трябва, но накрая не остава ни едно балонче въздух :)
Много е удобно да имаш втори човек, който да цъка лаптопа и да следи да не се изпразни казанчето, докато то търчиш от едното колело до другото ;)
Успех, ако имаш още въпроси пиши
ПП. Естествено, ако ще го правиш по горния начин ти трябва кабел и vcds. В твоя случай ти трябва само KKL кабел, който е по-евтиният.
ПП2. Естествено, както ти е казал колегата над мене, в сервиз е още по-лесно. Може да си смениш сам помпата, да обезвъздушиш колкото може, за да имаш все пак някакви спирачки, и внимателно да я закараш на сервиз, където с машина ще я обезвъздушат перфектно за нула време.
Тук съм предложил идея за лесно обезвъздушаване: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=302600&p=3186898#p3186898
Но става и само с компресор и една капачка с конектор към компресора. Ако нямаш компресор, става и с ръчна помпа, но тогава трябва помощник, който да помпа нон-стоп и да следи налягането.
Проблемът е, че винаги остава въздух в модула на АБС-а. След като спре да излиза въздух, трябва да се задейства помпата, за да се изтласка въздуха към колелетата. Някои колеги я пускат от output тестовете, но трябва да се повтаря повече пъти и поне според моя опит не е напълно ефективно (след 2-3 месеца трябва да се дообезвъздуши). По мое мнение най-лесно става с вгдарената опция за обезвъздушаване с vcds: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/absbleeding.html Това съм го тествал и педалът става перфектен, както е бил преди смяната. Имай предвид, че преди да пуснеш обезвъздушаването от basic settings, трябва вече да си обезвъздушил по конвенционалния метод. След това циклите на обезвъздушаване на програмата са адски много - не помня колко, ама над 10 пъти със сигурност, може и 20 да са били. Търпение трябва, но накрая не остава ни едно балонче въздух :)
Много е удобно да имаш втори човек, който да цъка лаптопа и да следи да не се изпразни казанчето, докато то търчиш от едното колело до другото ;)
Успех, ако имаш още въпроси пиши

ПП. Естествено, ако ще го правиш по горния начин ти трябва кабел и vcds. В твоя случай ти трябва само KKL кабел, който е по-евтиният.
ПП2. Естествено, както ти е казал колегата над мене, в сервиз е още по-лесно. Може да си смениш сам помпата, да обезвъздушиш колкото може, за да имаш все пак някакви спирачки, и внимателно да я закараш на сервиз, където с машина ще я обезвъздушат перфектно за нула време.
Re: Смяна на спирачна помпа Г3 с абс - упътване?

Симптомите са следните:
1) преди 2 месеца педала взе постепенно да потъва-спирам с лек натиск, педала потъва,продължавам да натискам и така докато потъне.При всяко спиране потъваше трябваше да препомпвам.
2) отидох-обезвъздуших при майстор и беше нормална спирачката 1 месец.Но сега пак потъва(не до долу-на средата спира)
казаха ми че е от помпата-дали е така или не???
Благодаря предварително!!!???????
А между другото когато набивам спирачката да блокират гумите(не винаги ми работи абс-а) колатта винаги олита на една сстрана????пирачна течност съм сменил-най хубавата уж.
Последно избутана от 3115 на Чет 21 ное 2013 15:36.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 146 госта