здравейте колеги пиша за първи път във форума и търса мнение.въпроса ми е следния-имам венто с климатик но се спука радиаторчето на парното.аз си го смених сам и вече има парно но отказа клапата на климатика дето е след филтъра на купето.преди ремонта си работеше а сега епостоянно затворена и се поти предното стъкло.до копчето което я командва има напрежение а тя не помръдва.
благодаря предварително
Венто неработеща клапа на климатик
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Чет 19 яну 2012 21:56
- Автомобил: vw vento 1.8mi
- Двигател: 1995 god.
- Местоположение: plevensko
- Alex_ace
- Мнения: 154
- Регистриран на: Пет 16 яну 2009 21:23
- Автомобил: Golf 4 1.6
- Двигател: AKL
- Местоположение: Бургас
Re: Венто неработеща клапа на климатик
Здравей колега.На предишната ми кола (Голф 3) имах същия проблем .Изпотрошен стержен на затварящия механизъм и т.н Ето темата - дано ти помогне :
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=94637
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=94637
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Чет 19 яну 2012 21:56
- Автомобил: vw vento 1.8mi
- Двигател: 1995 god.
- Местоположение: plevensko
Re: Венто неработеща клапа на климатик
мерси колега. но даже като я отворя насила тя пак се затваря сама
- Alex_ace
- Мнения: 154
- Регистриран на: Пет 16 яну 2009 21:23
- Автомобил: Golf 4 1.6
- Двигател: AKL
- Местоположение: Бургас
Re: Венто неработеща клапа на климатик
Значи - двигателчето получава постоянно (+) и затваря - провери копчето в купето да не е прецакано или.. някъде по жиците има късо. Другия вариант да не се потят стъклата - откачаш кабелите на моторчето и остава постоянно отворено .
- Alex_ace
- Мнения: 154
- Регистриран на: Пет 16 яну 2009 21:23
- Автомобил: Golf 4 1.6
- Двигател: AKL
- Местоположение: Бургас
Re: Венто неработеща клапа на климатик
Ето и схемата на клапата за рециркулация - дано се ориентираш - посочил съм ти ключа - тръгни от там .
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Венто неработеща клапа на климатик
с тея схеми...
отвори капака и огледай около входовете на радиаторчето към купето - между тях върви вакуумен маркуч
проследи го и ще стигнеш до едно черно клапанче с букса - откачи маркуча от клапанчето и виж клапата ще падне ли
ако падне -повреден ти е клапана - забил е в постоянно отворено положение
отвори капака и огледай около входовете на радиаторчето към купето - между тях върви вакуумен маркуч
проследи го и ще стигнеш до едно черно клапанче с букса - откачи маркуча от клапанчето и виж клапата ще падне ли
ако падне -повреден ти е клапана - забил е в постоянно отворено положение
- Alex_ace
- Мнения: 154
- Регистриран на: Пет 16 яну 2009 21:23
- Автомобил: Golf 4 1.6
- Двигател: AKL
- Местоположение: Бургас
Re: Венто неработеща клапа на климатик
Според умните хора првили Autodata - Клапите за рециркулация на golf 3/vento , golf 4 , golf 5 са ел. а не с въздух и че види жици а не вакумни маркучи незавидимо дали е с климатик или климатроник
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Чет 19 яну 2012 21:56
- Автомобил: vw vento 1.8mi
- Двигател: 1995 god.
- Местоположение: plevensko
Re: Венто неработеща клапа на климатик
има и букса и маркуче което е между изходите на радиаторчето но идва откъм клапата
- Alex_ace
- Мнения: 154
- Регистриран на: Пет 16 яну 2009 21:23
- Автомобил: Golf 4 1.6
- Двигател: AKL
- Местоположение: Бургас
Re: Венто неработеща клапа на климатик
Изкключи първо едното и виж ефекта , после другото. Ако е ел - търси жиците и бутона , ако е въздух - някъде в задните калници беше компресорчето , но се съмнявам да е с въздух - разгледай схемата - според нея всичко е ел.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Венто неработеща клапа на климатик
Alex_ace, спри да се излагаш!
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Венто неработеща клапа на климатик
Прегледай http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=317637&hilit=%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0+%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%B5+%D0%B2%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC+%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA
и тази тема на колегата parno http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=325448&start=45&hilit=%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5+%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%BA%D0%B8+%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA
Клапана, отговарящ за отваряне на клапата трябва да се намира на левия калник до акумулатора, близо до блока с релетата, управляващи вкл./изкл. на перките при работещ климатик .
и тази тема на колегата parno http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=325448&start=45&hilit=%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5+%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%BA%D0%B8+%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA
Клапана, отговарящ за отваряне на клапата трябва да се намира на левия калник до акумулатора, близо до блока с релетата, управляващи вкл./изкл. на перките при работещ климатик .
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Венто неработеща клапа на климатик

Колко много информация...

Първо е от огромно значение дали говорим за оригинален или за допълнително монтиран климатик. Ако е оригинален,тогава клапата се управлява с вакуум - взима вакуум от всмукателния колектор,от там минава през клапан,който я отваря и затваря, след това по вакуум провод до самата клапа и тя механично мести самото витло,което определя въздушния поток. От голф 4 нагоре вече е електрическа,преди това няма нищо електрическо в нея, без значение дали е климатик или климатроник.
Ако пружината на клапата е здрава и механиката е здрава,когато изгасиш двигателя, клапата ще се отвори, понеже свършва вакуума ;) .Ако това е така,тогава търси проблема или по кабелите или в електрическия клапан за вакуума (може да блокира отворен).
Ако е допълнително монтиран климатик,там вече е електромотор.Там работи на следния принцип - посотянно имаш захранване до ел. мотора и той в себе си има краен изключвател по ток - като стигне в крайно положение клапата,спира да подава захранване към мотора.Когато натиснеш копчето, обръщаш поляритета на мотора и той върти наобратно до другото крайно положение. Там вече трябва да мериш за да разбереш къде е проблема - може да не се обръща поляритета. Също така повечето допълнителни климатици имат едно ключе,което служи за това,като завъртиш копчето на вентилатора от 1 към 0, да затваря клапата - ако това ключе се развали или не си го свързал правилно при разглобяването,няма да работи :)
Ама първо уточни дали климатика е оригинален или допълнително монтиран.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта