А защо търсите максимално най-белите крушки ... Човешкото око възприема най-добре светлината в жълтия спектър !
Колкото повече се вдига цветната температура в келвини, толкова повече пада силата на светлината в лумени !
Карах до вчера с Осрам найдбрейкъри +90, които светеха по-бяло,сега от дългите ми светлини взех филипсите, които са екстрем вижън ,но по-жълтички, еми много по-добре светят вторите .



най-добрата халогенна крушка?!
Re: най-добрата халогенна крушка?!
JC написа:А защо търсите максимално най-белите крушки ...
А защо всички си купувате VW-ни, а не карате мазди? Защото всеки си има предпочитания.

-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Темата не е за такива по принцип, но само луксима имат такива май.
-
- VW експерт
- Мнения: 13393
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: най-добрата халогенна крушка?!
4 300К е най-ниската цветна температура.Тия,които ги продават за 3 000К казват,че боядисват лампата с жълто да докарат по-жълтеникава светлина.
Това за фаровете за мъгла ли ти трябва?
Това за фаровете за мъгла ли ти трябва?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: най-добрата халогенна крушка?!
В голяма грешка си :) . Принципа на работа е такъв, че цвета зависи от газа (или беше от налягането му) за да докара цвета. Не ме карай да вадя и да снимам крушката на 3500к дето ми в колата. Не можеш да я различиш от другите докато не я запалиш. Но тия дето са на по-ниски келвини май живеят по-малко.
- R@do
- Батето
- Мнения: 5451
- Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
- Автомобил: Audi 80
- Двигател: ABK 1993
- Местоположение: В планината
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Фaровете зa мъглa сa ми със 130 вaтови жълти крушки. Светят много добре, но силaтa им е при мъглa. Ксенонa нa 6000 к досегa никоя крушкa хaлогеннa не е успялa дa се доближи до светлинният му поток.
- Borsuka
- Мнения: 124
- Регистриран на: Вто 29 юли 2008 23:40
- Автомобил: vw passat B3 + reno laguna
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
Re: най-добрата халогенна крушка?!
На лагуната съм с 4300К на късите ( фаровете са с фабричен ксенон с лупи на късите ) и сега чакам китайците да ми доставят 3000К за фаровете за мъгла. Ксенон на рефлекторен фар, каквото и да се прави заслепява, от личен опит го пиша, защото минах от рефлекторен към лупи. Разликата е огромна, особенно когато се кара вечер когато вали сняг, с рефлектор + ксенон така хубаво свети, че осветява и снежинките които са на 3 метра над асфалта
докато с лупите това нещо го няма, отрязва си светлината и свети само към пътя, а не към небето. Колеги, кажете някаква крушка H1 до 10лв бройката, която да свети приемливо силно и леко към бяло, понеже на дългите съм с някакви филипси, които светят жълто и много слабо. Зная кои са хубави, но не ми се дават 50лв. за две ламби.

Re: най-добрата халогенна крушка?!
Човешкото око различава най добре зеленият цвят, които се намира в средата на видимият спектър ! Жълтата светлина е най близко до зеленото и съответно масовите крушки се правят в този светлинно-честотен диапазон !
В халогенните крушки има газ-но той не свети, а функцията му е да предпазва по дълго време жичката от изгаряне. В обикновените лампи няма нищо-вакуум. Поради което те светят, но издържат по малко. Когато в балона се постави Аргон-инертен газ- той няма как да светне, но предпазва по дълго жичката от изгаряне-понеже е инертен и неутрален. По дълго-300 до 400 часа макс !
За да накарате газ-благороден -ксенон, аргон, неон, криптон и тнт да свети и да получите ксенонова крушка с истинска дневна светлина ви трябва повишено напрежение-10, 20 хиляди волта, стартер и естествено подходяща ламба-пълна с газта и поставена между два електрода в двата края- газта се йонизира и започва да свети силно с по ниска консумация на мощност от халогенката и живота и е около 2000 до 3000 часа.
При халогенките -по силното светене идва от по големите ватове на крушката-демек по мощна жичка са сложили.
Не знам как бялата светлина би помогнала при мокър асвалт, а за синята изобщо и не го вярвам.
Ксенона е истината.
Колега когато фара е с лупи, е по добре за ксенон или не ? Това не го разбрах !
В халогенните крушки има газ-но той не свети, а функцията му е да предпазва по дълго време жичката от изгаряне. В обикновените лампи няма нищо-вакуум. Поради което те светят, но издържат по малко. Когато в балона се постави Аргон-инертен газ- той няма как да светне, но предпазва по дълго жичката от изгаряне-понеже е инертен и неутрален. По дълго-300 до 400 часа макс !
За да накарате газ-благороден -ксенон, аргон, неон, криптон и тнт да свети и да получите ксенонова крушка с истинска дневна светлина ви трябва повишено напрежение-10, 20 хиляди волта, стартер и естествено подходяща ламба-пълна с газта и поставена между два електрода в двата края- газта се йонизира и започва да свети силно с по ниска консумация на мощност от халогенката и живота и е около 2000 до 3000 часа.
При халогенките -по силното светене идва от по големите ватове на крушката-демек по мощна жичка са сложили.
Не знам как бялата светлина би помогнала при мокър асвалт, а за синята изобщо и не го вярвам.
Ксенона е истината.
Колега когато фара е с лупи, е по добре за ксенон или не ? Това не го разбрах !
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
- Автомобил: Polo 6C
- Двигател: DAJA
- Местоположение: София
Re: най-добрата халогенна крушка?!
По-добре е с лупа - по-добре се разпределя светлианата точно където трябва.
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Добре, ако реша да сложа ксенон и на късите и на дългите какво е необходимо-два комплекта ?
Колко би струвало това ? Говоря за по евтините решения !
Необходимо ли е и на дългите да се сложи ксенон ?
Колко струва само крушката при смяна ?
Колко би струвало това ? Говоря за по евтините решения !
Необходимо ли е и на дългите да се сложи ксенон ?
Колко струва само крушката при смяна ?
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: най-добрата халогенна крушка?!
kossis само да кажа, че при халогенните крушки съм забелязал, че колкото е по-тънка "жичката", толкова по-силно свети, при еднакви ватове, за сметка на живота обаче!То това едва ли е откритие де.
По-дебели се използват при еко крушки/лонг лайф/.


По-дебели се използват при еко крушки/лонг лайф/.
- Borsuka
- Мнения: 124
- Регистриран на: Вто 29 юли 2008 23:40
- Автомобил: vw passat B3 + reno laguna
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Ксенон + лупа: това е онази кола която идва срещу теб вечер, и виждаш само едни малки светещи точки, които не те дразнят, а ксенон на рефлектор всеки е виждал, осветя страхотно, но както и да се регулира си свети във всички посоки. Друг плюс на лупите е, че когато караш когато вали сняг вечер, осветява само към пътя, и не виждаш безбройно многото снежинки в небето, които би видял с ксенон на рефлекторен фар ( буквално става като стена и много ме дразни ). Рефлекторен фар си за е за халогенна крушка, има вече доста добри крушки, но за съжаление са скъпи. Другия вариант е със слагане на лупи.
http://www.bktuning.bg/product.php?ProductID=3149
Доста колеги вече са го направили това, но не зная как стои въпроса при ГТП, дали има някакви проблеми. Кажете от евтините крушки h1 нещо което си заслужава, гледам в кауфланд пуснали на промо h1 philips vision +30% за 5лв. . Пак пиша не ми се дават много пари, че вече имам 10бр които светят много гадно, а найт брейкара ми се споминаха за 6 месеца и то на дългите.
http://www.bktuning.bg/product.php?ProductID=3149
Доста колеги вече са го направили това, но не зная как стои въпроса при ГТП, дали има някакви проблеми. Кажете от евтините крушки h1 нещо което си заслужава, гледам в кауфланд пуснали на промо h1 philips vision +30% за 5лв. . Пак пиша не ми се дават много пари, че вече имам 10бр които светят много гадно, а найт брейкара ми се споминаха за 6 месеца и то на дългите.
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: Пон 06 дек 2010 15:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Qgoda
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Много сложна задача с три неизвестни. Не знам дали ще намериш такава лампа хем да свети добре, да е евтина и да има дълъг живот. Трябва да се направи някакъв компромис. Можеш да видиш например Osram Cool Blue, но пак е някакъв компромис.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: най-добрата халогенна крушка?!
kossis написа:Необходимо ли е и на дългите да се сложи ксенон ?
Ako искаш да се спомине бързо ксенона на дългите слагай. Постоянно ще прещракваш къси/дълги/къси при насрещни автомобили.Натоварват се и баластитеио
На дългите халогенна лампа.
@"Доста колеги вече са го направили това, но не зная как стои въпроса при ГТП, дали има някакви проблеми. " След 01.03.2014 когато влиза в сила новата наредба мисля,че ще има проблеми не толкова с пунктовете за ГТП , ами с КАТ и полиция.
Актове за промяна в конструкцията .Наредба 3 така е написана, че .....
"(2) При промяна на източника на светлина на фаровете за къси и/или дълги светлини трябва да
бъдат изпълнени изискванията на:
1. регулаторен акт, определящ техническите изисквания към съответните фарове за къси и/или
дълги светлини;
2. Правило № 48 на ИКЕ - ООН - за ППС от категории М, N и О;"
Освен това :"Чл. 27. (1) Собственикът на ППС или упълномощен негов представител подава заявление до
техническа служба по чл. 26, ал. 1 за проверка на възможността за изменение в конструкцията на ППС.
(2) Заявлението по ал. 1 се придружава от:
1. подробно описание на ППС;
2. подробно описание на исканото изменение в конструкцията на ППС, параметрите и
характеристиките на ППС след изменението в конструкцията, сравнени с тези, зададени от производителя
за конкретното ППС;
3. копие на документ за регистрация на ППС.
(3) Заявлението по ал. 1 се подава преди началото на изменението в конструкцията на ППС."
Тези които ще купуват ксенонови комплекти и лупи е по-добре да изчакат да влезе наредбата в сила .
Последна промяна от kris11 на Чет 05 дек 2013 10:48, променено общо 2 пъти.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: chifut и 36 госта