Здравейте, колеги.
От известно време имам едно тропане в предницата по павета и чъкал. Сега ходих в един сервиз и от там ми казаха — два външни накрайника и две биалетки. Искат ми 140лв за смяната, частите и стенд. Искам да попитам как мога да се убедя, че наистина са заминали тези неща и цената за смяната добра ли е?
Също така искам да попитам как се сменят биалетките? Трудно ли е и имали нещо особено при смяна? За накрайниците знам и мисля да ги сменям в сервиз, но биалетките мисля сам да си ги сменя.
Става дума за Голф3, 1.4 с код на мотора AEX.
Външни накрайници и биалетки Голф 3,1.4
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13549
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Външни накрайници и биалетки Голф 3,1.4
не съм сигурен,че 1,4 има биалетки. Накрайниците и сам можеш да си ги смениш.140 лв са много ,ама много пари.
накрайник 10-12 лв - препоръчвам ти на Ас Метал /нищо,че са турски много са здрави/. Биалетка пак на Ас Метал. На Шарана е 22-23 лв биалетката. За регулиртовка на предница след смяна 20-25 лв .Сам сметни общо.
Смяна на накрайник - трябва ти маслен или червячен крик.Вдигаш ,подпираш със стойка ,махаш джантата с гумата,измерваш разстоянието от центъра на накрайника до законтрящата гайка с шублер , първо разхлабваш законтрящата гайка накрайника - тази която е към дългата щанга. Ако имаш канал работата е лесна с 2 водопроводни ключа я разхлабваш. Развиваш докаря гайката на накрайника към носача, почистваш ребите и я навивашна ръка или леко с ключ докато хване на 4-5 винтки. Подпираш отдолу тази гайка с масления крик или червячния и повдигаш леко да има напън. С 2 съветника /чука/ един около 0,5 кг и 1 - 2-3 кг нанасяш рязък удар с големия по малкия. юМалкия е подпрян здраво в мястото където се е впил конуса на накрайника. След 1 или 2 удара накрайника е избит. Вадиш слагаш новия и спазваш измереното с шублер растояние.
За биалетка няма да можеш да се оправиш без канал, поради факта, че се притягат с необходимото усдилие при стъпил автомобил на гумите си.Иначе смяната им не е сложна.
накрайник 10-12 лв - препоръчвам ти на Ас Метал /нищо,че са турски много са здрави/. Биалетка пак на Ас Метал. На Шарана е 22-23 лв биалетката. За регулиртовка на предница след смяна 20-25 лв .Сам сметни общо.
Смяна на накрайник - трябва ти маслен или червячен крик.Вдигаш ,подпираш със стойка ,махаш джантата с гумата,измерваш разстоянието от центъра на накрайника до законтрящата гайка с шублер , първо разхлабваш законтрящата гайка накрайника - тази която е към дългата щанга. Ако имаш канал работата е лесна с 2 водопроводни ключа я разхлабваш. Развиваш докаря гайката на накрайника към носача, почистваш ребите и я навивашна ръка или леко с ключ докато хване на 4-5 винтки. Подпираш отдолу тази гайка с масления крик или червячния и повдигаш леко да има напън. С 2 съветника /чука/ един около 0,5 кг и 1 - 2-3 кг нанасяш рязък удар с големия по малкия. юМалкия е подпрян здраво в мястото където се е впил конуса на накрайника. След 1 или 2 удара накрайника е избит. Вадиш слагаш новия и спазваш измереното с шублер растояние.
За биалетка няма да можеш да се оправиш без канал, поради факта, че се притягат с необходимото усдилие при стъпил автомобил на гумите си.Иначе смяната им не е сложна.
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Външни накрайници и биалетки Голф 3,1.4
накрайниците за рейката са по около 20 лв парчето и то много хубави биалетките са по около 10-тина лв. Равносметка пари за части 60 тина лева айде 80 ги кажи да кажем че ти вземат малко по скъпи биалетки пак 70 - 80лв ти взимат за работа цените за частите са крайни без отстъпки все едно ти да идеш да си ги купиш имай предвид че по сервизите ползват различни отстъпки 10-20 процента че дори до 30 някъде .... работата е преко сили 1 час и то не в сервиз а на двора с крик под колата . Има една подробност не знаеш на какъв майстор ще попаднеш ако няма скоба за вадене на шарнирите има да блъска по шенкела че може и да го счупи а дори да не го счупи деформира гнездото, второто нещо ако майстора не внимава при свалянето и слагането на шарнирите за рейката после отиваш на реголаж още 30 лв а то е елементарно просто стоперната гайка не трябва да я върти и трябва да провери за дължината на новите шарнири дали е същата като на старите и да я коригира евентуално...
Ти сам си решаваш аз ако съм ше си направя всичко сам и ще спестя вече виждаш колко а и ще съм сигурен в качеството на частите и на работата си ... не се притеснявай за скобата дори и да нямаш такава , струва няма и 10 лв в магазина примерно на Force или на подобна марка без Gadjet те са пълни боклуци , за качеството на скобата сравнително добро ще те надживее ако е за лична употреба
Ти сам си решаваш аз ако съм ше си направя всичко сам и ще спестя вече виждаш колко а и ще съм сигурен в качеството на частите и на работата си ... не се притеснявай за скобата дори и да нямаш такава , струва няма и 10 лв в магазина примерно на Force или на подобна марка без Gadjet те са пълни боклуци , за качеството на скобата сравнително добро ще те надживее ако е за лична употреба
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Външни накрайници и биалетки Голф 3,1.4
това щях да кажа и аз за биалетките по принцип 1.4 няма изобщо балансна щанга но зависи предполагам и от годината на производсто ако е около 92 сто процента няма биалетки и щанга ако е по нова година производство може и да има де да знам ...
за тропането колега изобщо не е сигурно че е от това което са ти казали може да е съвсем от друго , но трябва имформация така не може да се каже трябва да се види ... като например с делим или неделим супорт на спирачните апарати си , щото при мен така тропаше по паветата като лагерница и тропаше именно от накладките в супортите калпаво са направени неделимите супорти нямат водачи а втулки и от там идва тропането , но може да е от още сто места не приемай всичко буквално , аз ти давам съвети щото съм карал 10 години 1.4 АБД голф 3 знам му и кътните зъби на това животно
за тропането колега изобщо не е сигурно че е от това което са ти казали може да е съвсем от друго , но трябва имформация така не може да се каже трябва да се види ... като например с делим или неделим супорт на спирачните апарати си , щото при мен така тропаше по паветата като лагерница и тропаше именно от накладките в супортите калпаво са направени неделимите супорти нямат водачи а втулки и от там идва тропането , но може да е от още сто места не приемай всичко буквално , аз ти давам съвети щото съм карал 10 години 1.4 АБД голф 3 знам му и кътните зъби на това животно
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Външни накрайници и биалетки Голф 3,1.4
колегата е збъркал 2 поста над мен биалетката се сменя 2 пъти по лесно от накрайника , не ти трябва нищо , това за нютон мертите са глупости то е направено така че неможе да го престегнеш по скоро ще скъсаш болта от колкото да престегнеш биалетката стяга се на око така че на теб да ти харесва здравината за да не се развие примерно инече усилието на затягане по книгите е 25 Nm , което значи че не е необходимо да затягаш много силно ... СЪВЕТ ОТ МЕН ПО КОЛАТА И ПО КАКВИТО И ДА БИЛО ЧАСТИ ОТ НЕЯ (изключвам ламарините) С ЧУК КАКЪВТО И ДА БИЛО МЕТАЛЕН НИКОГА НЕ СЕ БИЕ , СЪВЕТ ОТ МЕН ПРОСТО ВИДИШ ЛИ ТАКЪВ МАЙСТОР КЪДЕТО И ДА БИЛО НАЙ ВЕЧЕ ПО СЕРВИЗИТЕ БЯГАЙ ДАЛЕЧЕ ОТ НЕГО , ТОВА Е ЗАВЪРШЕН НЕКАДЪРНИК И 100 ПРОЦЕНТОВО ТЕХНИЧЕСКИ НЕГРАМОТЕН ЧОВЕК
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13549
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Външни накрайници и биалетки Голф 3,1.4
с 1 или 2 резки удара няма нищо на носача, но когато е по напън болта на шарнира отлепя. Не ми говори за скоба ,че съм напъвал и нищо не става докато не чукнеш.
За биалетки забравих ,че Голфа е късичък отпред и е лесен достъпа:Mr Green Fun
За биалетки забравих ,че Голфа е късичък отпред и е лесен достъпа:Mr Green Fun
Последна промяна от kris11 на Пон 02 дек 2013 12:01, променено общо 1 път.
- ivanovkbg
- Мнения: 850
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP 2007 4Motion
- Местоположение: София
Re: Външни накрайници и биалетки Голф 3,1.4
Голфът е 97 година и наистина има биалетки — сега го огледах. Моят познат го гледа и наистина накрайниците са заминали. Въпросът сега е на каква марка да заложа?
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Външни накрайници и биалетки Голф 3,1.4
As metal или Лемфьордер ако произвеждат шарнири вторите , че не съм сигурен . Не е важно каква марка ще избереш а да си сигурен в качеството и то най вече от магазина който ти го продава, нали знаеш има даже и ментета на ментетата
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13549
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Външни накрайници и биалетки Голф 3,1.4
As metal
@emo-gar Имах в предвид да спази разстоянието за да може спокойно да я докара до стенд за регулиране на предница.
@emo-gar Имах в предвид да спази разстоянието за да може спокойно да я докара до стенд за регулиране на предница.
Последна промяна от kris11 на Пон 02 дек 2013 12:02, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Външни накрайници и биалетки Голф 3,1.4
Сменял съм сам всичките тези неща,да отбележа:реглаж на предница не може да си направиш точно..ако ще и "микрометър" да ползваш,брой там навивките-колкото да върви направо...Понякога контра-гайката на външния накрайник не се развива с охота!-гледай да не я замажеш!Отделно самият накрайник понякога яко спича в кормилната щанга.Скоба за шарнир се ползва задължително,но при монтажа на накрайника(почистен конус в шенкела до блясък)-трябва малко "ударно" да го вкараш,иначе ще превърта в конуса и не може да се стегне гайката му.Накрайниците биват ЛЯВ/ДЕСЕН-не ги обърквай!
За биалетите ще спомена само,че има и такива които може да си ги стягаш на воля-просто нямат "ограничителна стъпка" на шпилката,иначе не са проблем-само колата или да е "долу" или "горе" и с двете гуми-едностранна работа не става.
Частите ги виждам към 70 лв.(Лемфьордер),регулировка на преден мост е 35 на стенд.
За биалетите ще спомена само,че има и такива които може да си ги стягаш на воля-просто нямат "ограничителна стъпка" на шпилката,иначе не са проблем-само колата или да е "долу" или "горе" и с двете гуми-едностранна работа не става.
Частите ги виждам към 70 лв.(Лемфьордер),регулировка на преден мост е 35 на стенд.
- ivanovkbg
- Мнения: 850
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP 2007 4Motion
- Местоположение: София
Re: Външни накрайници и биалетки Голф 3,1.4
Мда, частите са към 60лв и стенд 25... Поне няма да давам пари за смяна...
Колеги, взех си накрайници Moog. Утре ми предстои смяна, ако имам възможност ще правя снимки :).
Благодаря Ви, колеги!
Колеги, взех си накрайници Moog. Утре ми предстои смяна, ако имам възможност ще правя снимки :).
Благодаря Ви, колеги!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта