Passat B5 1.8, 125 p.s., APT - Смяна ремък и ролки
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Смяна ремък и ролки Passat B5
За какъв лагер става въпрос и сменя ли се без да се изпомпва фреона?
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: Пон 20 авг 2007 20:54
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8 125hp
- Местоположение: Пловдив
Re: Смяна ремък и ролки Passat B5
Аз също не си смених този лагер и сега вие, и не се трае. Не сме сменя трудно. Фреона не трябва да се евакуира. Развиват се двата болта на обтяжната ролка на ремъка на компресора. Маха се ремъчната шайба и от нея се избива лагера с преса.
Добавям това видео което показва МНОГО: http://www.youtube.com/watch?v=j7yflp1WFrU
Добавям това видео което показва МНОГО: http://www.youtube.com/watch?v=j7yflp1WFrU
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Смяна ремък и ролки Passat B5
Благодаря колега за информацията
Аз все още нямам проблеми с тоя лагер но нищо не се знае..

-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
- Автомобил: VW Passat B5 1.8
- Двигател: APT 2000
- Местоположение: Плевен
Re: Смяна ремък и ролки Passat B5
Смених си всичко, почти, наистина частите не са толкова скъпи, аз специално смених ангр ремък, обтяжна ролка, паразитна ролка, трите ремъка, пистовия, на климатика и на водната помпа, също така ролката на ремъка на климатика, ролката на обтегача на пистовия ремък не я намерих без обтегач и я гресирах и лагера заработи като нов. Утре ще видя фактурите и ще ви кажа колко ми излезна, но с 30% отстъпка не беше много, също така ще кажа и какви части сложих, смених си и гарнитурата на капака на двигателя. Водната помпа и лагера на компр. на климатика си бяха добре. Също така хид. обтегач на ангренажния ремък не го смених, той си беше добре. Забравих да спомена, смених си фаровете, което няма нищо общо с темата, вече съм с HELLA с лупи с оригинален ксенон.
Re: Смяна ремък и ролки Passat B5
Тези фарове с автоматично регулиране ли са? Ако да , към копчето за ръчно регулиране ли ги върза , или както са си оригинално ?
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
- Автомобил: VW Passat B5 1.8
- Двигател: APT 2000
- Местоположение: Плевен
Re: Смяна ремък и ролки Passat B5
Ми май не са с автоматично регулиране, просто щракнах буксата и тръгнаха
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Пон 02 яну 2012 18:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Смяна ремък и ролки Passat B5
Аз днеска почнах да разглобявам. Стигнах до шайбата на коляновия вал и малко ми се опря отвиването и, направено е малко тъпо защото няма как да се хване контра докато се отвива големия болт в средата и четирите малки около него, явно е предвидено да се отвиват с пистолет на въздух. Някои да е патил с такова отвиване и да има някакви впечатления ? Ще кача и някоя снимка по късно.
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: Пон 20 авг 2007 20:54
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8 125hp
- Местоположение: Пловдив
Re: Смяна ремък и ролки Passat B5
Колега отвиват се само малките 4 болта. С глух ключ държиш контра. После леко почукваш шайбата и тя пада. Този "големия болт" всредата си седи. Отвиваш малките след това си нагласяш шайбата по белязката след това я махаш и отвиваш отзад болтовете на пластмасата която крие ремъка. Отвиваш обтегача, ролката. Слагаш новата ролка и ремък. С имбус обтягаш ремъка и слагаш обтегача. Ако ще сменяш водната помпа трябва да свалиш шайбата на маслената помпа. Там се държи контра с отвертка и развиваш средния болт.
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Пон 02 яну 2012 18:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Смяна ремък и ролки Passat B5
Мерси много за информацията, и аз днес помислих че шайбата може да пада само от 4-те малки болта и се опитах да ги отвия но и те бяха трудни и тръгна да ми се осуква ключа с еврейската звезда и спрях. Утре ще си купя хубав ключ и ще действам. Водната помпа няма да я сменям сега. Мисля че ми тече масло от семеринга на горната шайба на ангренажния ремък (на разпределителния вал) и май ще трябва там да разглобявам и да свалям капака на главата.
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: Пон 20 авг 2007 20:54
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8 125hp
- Местоположение: Пловдив
Re: Смяна ремък и ролки Passat B5
Те не са с еврейска звезда, а с имбус. Гледай да го вкараш хубаво даже с чукче удари да не прецакаш главите и после става голям проблем. За големия "болт" също си вземи ЗВЕЗДОГАЕЧН ключ за да не му загладиш главата. Вземи си гарнитура за капака и си провери обтегача на веригата. Успех!
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Пон 02 яну 2012 18:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Смяна ремък и ролки Passat B5
При мене един от болтовете е имбус (шестограм), а другите 3 са еврейска звезда Т40, явно при предишна смяна някой е сменил болтовете. За големия болт си намерих камък за от гидора 19-ка, който отвътре не е шестограм а звезда и става идеално. А оптегача на веригата на валовете как се гледа освен, че трябва да държи веригата опъната? А за гарнитурата на капака на главата гледам, че освен гарнитурата е мазано със сивия силикон, това необходимо ли е или чак след това ако не успее да уплътни новата гарнитура.
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Смяна ремък и ролки Passat B5
Новата гарнитура на капака не се маже с нищо. Почисти хубаво да няма нагари, мазнотий или остатъци от старата гарнитура. Може да забършеш с бензин или друг разтворител. Изчакваш да изсъхне, слагаш новата и си готов. Вземи си хубава гарнитура. Мойта беше Реинтз нещо там не знам си какво....към 40 лева беше от Auto+ комплект със всичките гумички вътре.
Друго....като натягаш болтовете на обтегача на компресора, не прекалявай със силата, защото превъртат в резбата на стойката. Даже вземи си болтове които са с по 1 см. по дълги от тези които са оригиналните и да са с обикновенни глави. Така за напред ще ти е по лесно да ги сваляш като се наложи.
Аз такива имбусни болтове като видя по моята кола, моментално ги хвърлям и ги сменявам с обикновенни.... където е възможно разбира се.
Друго....като натягаш болтовете на обтегача на компресора, не прекалявай със силата, защото превъртат в резбата на стойката. Даже вземи си болтове които са с по 1 см. по дълги от тези които са оригиналните и да са с обикновенни глави. Така за напред ще ти е по лесно да ги сваляш като се наложи.
Аз такива имбусни болтове като видя по моята кола, моментално ги хвърлям и ги сменявам с обикновенни.... където е възможно разбира се.

-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Пон 02 яну 2012 18:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Смяна ремък и ролки Passat B5
Днеска отвих 4-те болта и свалих долната шайба. Как точно става зацепването? Долу предполагам, зъбното колело с ремъка се завърта така че пъпката да дойде на стрелката на пластмасовата кутия, а горния белег трябва да е една резка на горната шайба, която трябва да съвпадне с резка на капака на главата, така ли е ?
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: Пон 20 авг 2007 20:54
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8 125hp
- Местоположение: Пловдив
Re: Смяна ремък и ролки Passat B5
Точно така е. Ако искаш да си по-сигурен отвиваш свещта на 1-ви цилиндър и вкарваш нещо дълго което да стърчи. Когато ресничките са съвпаднали първи цилиндър е в горна мъртва точка, тоест дългото нещо трябва да е максимално изкарано. Ти доста време го сменяш този ремък... помни и пази всички болтчета гайки и други дребни части. Айде успех и качвай снимки 

- krasio00o
- Мнения: 765
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Варна
Re: Смяна ремък и ролки Passat B5
Я сподели после белега на разпределителния вал дойде ли ти точно или ти бяга с 1/2 зъб,че при мен не дойде точно като си я правих не че имам и проблеми ,но просто ми е интересно?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: nikidimow и 71 госта