Passat B5 1.8, 125 p.s., APT - Смяна ремък и ролки

Техническа и сервизна информация за Passat
phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Смяна ремък и ролки Passat B5

Мнениеот phantom_ » Съб 30 ное 2013 21:23


За какъв лагер става въпрос и сменя ли се без да се изпомпва фреона?




marto1bg
Мнения: 59
Регистриран на: Пон 20 авг 2007 20:54
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8 125hp
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна ремък и ролки Passat B5

Мнениеот marto1bg » Съб 30 ное 2013 22:03


Аз също не си смених този лагер и сега вие, и не се трае. Не сме сменя трудно. Фреона не трябва да се евакуира. Развиват се двата болта на обтяжната ролка на ремъка на компресора. Маха се ремъчната шайба и от нея се избива лагера с преса.
Добавям това видео което показва МНОГО: http://www.youtube.com/watch?v=j7yflp1WFrU


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Смяна ремък и ролки Passat B5

Мнениеот phantom_ » Съб 30 ное 2013 22:20


Благодаря колега за информацията :beer Аз все още нямам проблеми с тоя лагер но нищо не се знае..


DragoI
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
Автомобил: VW Passat B5 1.8
Двигател: APT 2000
Местоположение: Плевен

Re: Смяна ремък и ролки Passat B5

Мнениеот DragoI » Нед 01 дек 2013 23:43


Смених си всичко, почти, наистина частите не са толкова скъпи, аз специално смених ангр ремък, обтяжна ролка, паразитна ролка, трите ремъка, пистовия, на климатика и на водната помпа, също така ролката на ремъка на климатика, ролката на обтегача на пистовия ремък не я намерих без обтегач и я гресирах и лагера заработи като нов. Утре ще видя фактурите и ще ви кажа колко ми излезна, но с 30% отстъпка не беше много, също така ще кажа и какви части сложих, смених си и гарнитурата на капака на двигателя. Водната помпа и лагера на компр. на климатика си бяха добре. Също така хид. обтегач на ангренажния ремък не го смених, той си беше добре. Забравих да спомена, смених си фаровете, което няма нищо общо с темата, вече съм с HELLA с лупи с оригинален ксенон.


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Смяна ремък и ролки Passat B5

Мнениеот yanio » Пон 02 дек 2013 14:59


Тези фарове с автоматично регулиране ли са? Ако да , към копчето за ръчно регулиране ли ги върза , или както са си оригинално ?


DragoI
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 30 май 2010 19:31
Автомобил: VW Passat B5 1.8
Двигател: APT 2000
Местоположение: Плевен

Re: Смяна ремък и ролки Passat B5

Мнениеот DragoI » Съб 07 дек 2013 18:26


Ми май не са с автоматично регулиране, просто щракнах буксата и тръгнаха


ilian555
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 02 яну 2012 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Смяна ремък и ролки Passat B5

Мнениеот ilian555 » Съб 07 дек 2013 19:25


Аз днеска почнах да разглобявам. Стигнах до шайбата на коляновия вал и малко ми се опря отвиването и, направено е малко тъпо защото няма как да се хване контра докато се отвива големия болт в средата и четирите малки около него, явно е предвидено да се отвиват с пистолет на въздух. Някои да е патил с такова отвиване и да има някакви впечатления ? Ще кача и някоя снимка по късно.


marto1bg
Мнения: 59
Регистриран на: Пон 20 авг 2007 20:54
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8 125hp
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна ремък и ролки Passat B5

Мнениеот marto1bg » Съб 07 дек 2013 20:14


Колега отвиват се само малките 4 болта. С глух ключ държиш контра. После леко почукваш шайбата и тя пада. Този "големия болт" всредата си седи. Отвиваш малките след това си нагласяш шайбата по белязката след това я махаш и отвиваш отзад болтовете на пластмасата която крие ремъка. Отвиваш обтегача, ролката. Слагаш новата ролка и ремък. С имбус обтягаш ремъка и слагаш обтегача. Ако ще сменяш водната помпа трябва да свалиш шайбата на маслената помпа. Там се държи контра с отвертка и развиваш средния болт.


ilian555
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 02 яну 2012 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Смяна ремък и ролки Passat B5

Мнениеот ilian555 » Съб 07 дек 2013 22:30


Мерси много за информацията, и аз днес помислих че шайбата може да пада само от 4-те малки болта и се опитах да ги отвия но и те бяха трудни и тръгна да ми се осуква ключа с еврейската звезда и спрях. Утре ще си купя хубав ключ и ще действам. Водната помпа няма да я сменям сега. Мисля че ми тече масло от семеринга на горната шайба на ангренажния ремък (на разпределителния вал) и май ще трябва там да разглобявам и да свалям капака на главата.


marto1bg
Мнения: 59
Регистриран на: Пон 20 авг 2007 20:54
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8 125hp
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна ремък и ролки Passat B5

Мнениеот marto1bg » Съб 07 дек 2013 22:45


Те не са с еврейска звезда, а с имбус. Гледай да го вкараш хубаво даже с чукче удари да не прецакаш главите и после става голям проблем. За големия "болт" също си вземи ЗВЕЗДОГАЕЧН ключ за да не му загладиш главата. Вземи си гарнитура за капака и си провери обтегача на веригата. Успех!


ilian555
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 02 яну 2012 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Смяна ремък и ролки Passat B5

Мнениеот ilian555 » Съб 07 дек 2013 23:05


При мене един от болтовете е имбус (шестограм), а другите 3 са еврейска звезда Т40, явно при предишна смяна някой е сменил болтовете. За големия болт си намерих камък за от гидора 19-ка, който отвътре не е шестограм а звезда и става идеално. А оптегача на веригата на валовете как се гледа освен, че трябва да държи веригата опъната? А за гарнитурата на капака на главата гледам, че освен гарнитурата е мазано със сивия силикон, това необходимо ли е или чак след това ако не успее да уплътни новата гарнитура.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Смяна ремък и ролки Passat B5

Мнениеот drago_tr » Нед 08 дек 2013 7:27


Новата гарнитура на капака не се маже с нищо. Почисти хубаво да няма нагари, мазнотий или остатъци от старата гарнитура. Може да забършеш с бензин или друг разтворител. Изчакваш да изсъхне, слагаш новата и си готов. Вземи си хубава гарнитура. Мойта беше Реинтз нещо там не знам си какво....към 40 лева беше от Auto+ комплект със всичките гумички вътре.
Друго....като натягаш болтовете на обтегача на компресора, не прекалявай със силата, защото превъртат в резбата на стойката. Даже вземи си болтове които са с по 1 см. по дълги от тези които са оригиналните и да са с обикновенни глави. Така за напред ще ти е по лесно да ги сваляш като се наложи.
Аз такива имбусни болтове като видя по моята кола, моментално ги хвърлям и ги сменявам с обикновенни.... където е възможно разбира се. :th_up


ilian555
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 02 яну 2012 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Смяна ремък и ролки Passat B5

Мнениеот ilian555 » Нед 08 дек 2013 19:32


Днеска отвих 4-те болта и свалих долната шайба. Как точно става зацепването? Долу предполагам, зъбното колело с ремъка се завърта така че пъпката да дойде на стрелката на пластмасовата кутия, а горния белег трябва да е една резка на горната шайба, която трябва да съвпадне с резка на капака на главата, така ли е ?


marto1bg
Мнения: 59
Регистриран на: Пон 20 авг 2007 20:54
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8 125hp
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна ремък и ролки Passat B5

Мнениеот marto1bg » Пон 09 дек 2013 15:00


Точно така е. Ако искаш да си по-сигурен отвиваш свещта на 1-ви цилиндър и вкарваш нещо дълго което да стърчи. Когато ресничките са съвпаднали първи цилиндър е в горна мъртва точка, тоест дългото нещо трябва да е максимално изкарано. Ти доста време го сменяш този ремък... помни и пази всички болтчета гайки и други дребни части. Айде успех и качвай снимки :beer


Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

Re: Смяна ремък и ролки Passat B5

Мнениеот krasio00o » Чет 12 дек 2013 19:35


Я сподели после белега на разпределителния вал дойде ли ти точно или ти бяга с 1/2 зъб,че при мен не дойде точно като си я правих не че имам и проблеми ,но просто ми е интересно?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: nikidimow и 71 госта