



Голф 4 1.9 тди ALH Върти бавно
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Голф 4 1.9 тди ALH Върти бавно
днес смъкнах стартера и смених само втулката ,че беше много разбита и гресирах обилно. Незнам как ще реагирата ама стартера не беше отварян никога ,а четките са на поне 60 % :) . Зачистих "+" на включвателя и масата на купето . Утре сутринта ще разбера какъв е резултата но усещам много по добро палене и на топло . Преди правеше нещо странно и запалваше на след 2 - 3 такта ,а сега докато завъртя ключа и колата е запалила чак се стреснах 

- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 4 1.9 тди ALH Върти бавно
ventotdi написа:днес смъкнах стартера и смених само втулката ,че беше много разбита и гресирах обилно. Незнам как ще реагирата ама стартера не беше отварян никога ,а четките са на поне 60 % :) . Зачистих "+" на включвателя и масата на купето . Утре сутринта ще разбера какъв е резултата но усещам много по добро палене и на топло . Преди правеше нещо странно и запалваше на след 2 - 3 такта ,а сега докато завъртя ключа и колата е запалила чак се стреснах
стартер не се гресира!!! САМО смазване с масло. От въртенето, нагряването греста запича и е неблагоприятна!
- qm_parket
- Мнения: 406
- Регистриран на: Пет 04 фев 2011 17:42
- Автомобил: Nissan Navara 2.5Dci
- Двигател: D40
- Местоположение: Варна
Re: Голф 4 1.9 тди ALH Върти бавно
ALH двигателите са така. Доколкото ми е известно бордовия компютър казва на колко оборота на стартера какво гориво да пуска. При тези двигатели мисля, че ми бяха казали, че стойностите са малко по-високи. Което означава, че само нови стартери ще могат да се развъртат бързичко и съответно да запалиш бързо. Другият вариант, който ми обясниха е чип тунинг, чрез който се сменя целият софт и стойностите на таблиците съответно. И при мен пали малко по-мудно, но така ще е докато не събера 400 лв за чип тунинг и стартер. :)
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Голф 4 1.9 тди ALH Върти бавно
qm_parket написа:ALH двигателите са така. Доколкото ми е известно бордовия компютър казва на колко оборота на стартера какво гориво да пуска. При тези двигатели мисля, че ми бяха казали, че стойностите са малко по-високи. Което означава, че само нови стартери ще могат да се развъртат бързичко и съответно да запалиш бързо. Другият вариант, който ми обясниха е чип тунинг, чрез който се сменя целият софт и стойностите на таблиците съответно. И при мен пали малко по-мудно, но така ще е докато не събера 400 лв за чип тунинг и стартер. :)
Колега просто ме накара да унемея . Взе да бъркаш термини "топъл старт" с моя проблем бавно въртене на студен старт ... направо си помислих ,че съм объркал сайта докато чета мнението ти :)
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Голф 4 1.9 тди ALH Върти бавно
lubo007 написа:ventotdi написа:днес смъкнах стартера и смених само втулката ,че беше много разбита и гресирах обилно. Незнам как ще реагирата ама стартера не беше отварян никога ,а четките са на поне 60 % :) . Зачистих "+" на включвателя и масата на купето . Утре сутринта ще разбера какъв е резултата но усещам много по добро палене и на топло . Преди правеше нещо странно и запалваше на след 2 - 3 такта ,а сега докато завъртя ключа и колата е запалила чак се стреснах
стартер не се гресира!!! САМО смазване с масло. От въртенето, нагряването греста запича и е неблагоприятна!
Смяташ ли ,че със свинска мас съм го мазал ? Означава ли да спирам да слагам грез на задните лагери на барабанни спирачки


- enigma79
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 3268
- Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Голф 4 1.9 тди ALH Върти бавно
Може и да се гресират по рядка грес,това също става и даже без да се отваря стартера,само свалих капачето на задната ос,почистих старата грес и сложих нова,след това сложих рядка грес вътре в камбаната и стартера не можах да го позная 

- qm_parket
- Мнения: 406
- Регистриран на: Пет 04 фев 2011 17:42
- Автомобил: Nissan Navara 2.5Dci
- Двигател: D40
- Местоположение: Варна
Re: Голф 4 1.9 тди ALH Върти бавно
ventotdi написа:qm_parket написа:ALH двигателите са така. Доколкото ми е известно бордовия компютър казва на колко оборота на стартера какво гориво да пуска. При тези двигатели мисля, че ми бяха казали, че стойностите са малко по-високи. Което означава, че само нови стартери ще могат да се развъртат бързичко и съответно да запалиш бързо. Другият вариант, който ми обясниха е чип тунинг, чрез който се сменя целият софт и стойностите на таблиците съответно. И при мен пали малко по-мудно, но така ще е докато не събера 400 лв за чип тунинг и стартер. :)
Колега просто ме накара да унемея . Взе да бъркаш термини "топъл старт" с моя проблем бавно въртене на студен старт ... направо си помислих ,че съм объркал сайта докато чета мнението ти :)
Така е, но проблема и тук май е стартер.
- samo_pechka
- Мнения: 8992
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф 4 1.9 тди ALH Върти бавно
За топлия старт на ТДИ можем мн да говорим , "долу-горе" и аз имам бегла представа
вярно е , че чрез промяна на софт ( най-добре комбинация с ъпдейт на мощността на мотора ,че поне да има смисъл начинанието) се постигат нелоши резултати , вярно е и ,че с пълна профилактика и ново аку ( ако може да се купи и най-якото ,което се събере там
) проблема се решава до към 100% процента , има си и начин да послъжеш компа да запали и с умрЕл акумулатор топла
но в темата ставаше въпрос за студен мотор
а по принцип ТДИ има рядко проблем с паленето студен . Радвам се ,че колегата Венто си реши проблема
имах си съмнението ,че е аку/стартер проблема , оказа се стартер в случая , е няма нищо вечно на тоя свят 






- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Голф 4 1.9 тди ALH Върти бавно
Да повдигна малко тая тема,днес взех колата от майстора 3 ти поред
който направи пълна профилактика.Това досега дето съм го мислил за профилактика явно не са го направили.Сменени са четкодържател,втулки,и шалтер.Ротора е проверен за късо добре е.Интересно че шалтера когато е пробвал на стенда стартера,е щраквал 2-3 пъти и тогава запецва
което при тия токове не е добре,а е на една година.Утре ще мерна колко е стартовия ток че последно отиваше към 400А при леко работил двигател и +5 градуса температура 



- vanesto
- Мнения: 6349
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Голф 4 1.9 тди ALH Върти бавно
И аз ще следя темата, тъй като и аз го имам този проблем. На студено иска да си повърти около 3 сек и тогава пали, а на топло пали от четвърт. И моята е от Италия. Сега да кажа какво съм сменил - с чисто нов акумулатор Bosch S5 74AH съм, ремонтират стартер /имаше една втулка само за смяна, всичко друго като ново/, ремонтиран алтернатор, проверени подгревни свещи - всички са под 1 ом, има ток до свещите - около 10,5V. Маслото е Repsol 10W40. На диагностика няма никакви грешки, всичко е в норма. Вече не знам накъде да не насоча. Стартера ми е Valeo, сменян е и е от морга, обаче по думите на майстора е като нов вътре, и аз го видях даже четките не бяха въобще износени, а на този майстор му имам пълно доверие. На тезгяха като го завъртя въртеше като луд този стартер. Не знам дали има значение, че е Valeo, да не би да е по-слаб от Боша, но доколкото знам и тях ги слагат на Голф 4. Освен следващия път да сложа масло 5W40, да видя дали ще има разлика, това не го бута засега /1400км/ 

-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 4 1.9 тди ALH Върти бавно
Чашка бензин в маслото ще ликвидира доста голяма част от размишленията.1 мин.на място и следващата сутрин ще покаже.Няма проблем за еднократен опит.Аз съм със същия проблем но първо ще си купя батерия - моята е на 5 години направо старец.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Голф 4 1.9 тди ALH Върти бавно
vanesto написа:И аз ще следя темата, тъй като и аз го имам този проблем. На студено иска да си повърти около 3 сек и тогава пали, а на топло пали от четвърт. И моята е от Италия. Сега да кажа какво съм сменил - с чисто нов акумулатор Bosch S5 74AH съм, ремонтират стартер /имаше една втулка само за смяна, всичко друго като ново/, ремонтиран алтернатор, проверени подгревни свещи - всички са под 1 ом, има ток до свещите - около 10,5V. Маслото е Repsol 10W40. На диагностика няма никакви грешки, всичко е в норма. Вече не знам накъде да не насоча. Стартера ми е Valeo, сменян е и е от морга, обаче по думите на майстора е като нов вътре, и аз го видях даже четките не бяха въобще износени, а на този майстор му имам пълно доверие. На тезгяха като го завъртя въртеше като луд този стартер. Не знам дали има значение, че е Valeo, да не би да е по-слаб от Боша, но доколкото знам и тях ги слагат на Голф 4. Освен следващия път да сложа масло 5W40, да видя дали ще има разлика, това не го бута засега /1400км/
проверка на таимингите и въздух в системата. Проверени ?
- vanesto
- Мнения: 6349
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Голф 4 1.9 тди ALH Върти бавно
Не разбирам много от тайминги, ама ми провериха впръсканите количества на празен ход и при запалване, също и на всеки цилидър по отделно, всичко било ОК. На кое казваш тайминг, ако е центровката - проверена е. Въздух има едно малко балонче само на маркуча се вижда сутрин, ама не било проблем. Ще проверя за утечка и ще зачистя масата.
- vanesto
- Мнения: 6349
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Голф 4 1.9 тди ALH Върти бавно
Значи, в събота сутринта преди да запаля взех мултицета и направих малко измервания. На акумулатора преди да запаля - 12,4V, плюс на акумулатора и минус на двигателя - пак 12,4V. Дадох да контакт и с плюс на болта на стартера и минус на корпуса на стартера - 12,1V. При запалена, без товар, на акумулатора - 14,5V. Не можах да развия гайката на масата за да я зачистя, ама според мен са наред токовете. Има ли някаква логика да е от масата, не съм ел.техник все пак?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 47 госта