Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Мнениеот jollycatman » Сря 11 дек 2013 19:52


nasko1978 написа:Преди четири години ли си чистил турбината??? :rolleyes

Преди около два месеца.




Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Мнениеот nasko1978 » Чет 12 дек 2013 13:28


Ами то не остават много варианти!
Опитай с друг актуатор,може да не връща качествено геометрията при разтоварване! icon_idea
Катализатор имаш ли?


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Мнениеот jollycatman » Чет 12 дек 2013 17:31


Лошото е, че не се продава като отделна резервна част, а върви заедно с турбото. Имало неоригинални, но ми споменаха някаква цифра от рода на 250лв :screwy - мерси! Евентуално ще търся по моргите, но първо ще пробвам да почистя и раздвижа моя актуатор. Яд ме е, че когато турбото беше свалено не му обърнах особено внимание, защото бях убеден, че проблемът е в геометрията :banghead Сега трябва да търся канал, а и времето да е сухо, защото не ми се кара в сняг и дъжд без кората отдолу.
Интересното е, че когато турбото взе да "забива" отивах към Ямбол и по целия път дотам и обратно правих "ластици" за раздвижване на геометрията. Първо заби на 140 км/ч, но постепенно се пооправи и ако ускорявах на 4-та и 5-та без да вдигам много обороти, а на 6-та настъпвах гаста много бавно достигах до 180 км/ч преди да забие. Сега след като изчистих геометрията "умира" още на 120 км/ч.
П.С. катализатор нямам.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Мнениеот nasko1978 » Чет 12 дек 2013 17:47


Няма такова нещо,че се продава само с турбото!!! :a045
Един проблемен актуатор се хваща трудно и най-лесно е да опиташ с друг здрав.Ще ти дам един жокер - актуаторите на всички двигатели 1,9ТДИ са абсолютно еднакви и втора ръка се намират от 40 до 100лв. :c020
Ако си търсиш такъв,гледай да е от АудиА4,Пасат щото там са горе високо и ръждата не ги яде много и са по-защитени.На такъв обаче ще трябва да му сложиш твоето лостче от актуатора,което е по-късо и ще си трябва реглаж.
Има и още два ГОЛЕМИ жокера - Ифидик и Самуил Бегачката от Варна! icon_idea
Потърси ги.


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Мнениеот jollycatman » Чет 12 дек 2013 19:52


nasko1978 написа:Няма такова нещо,че се продава само с турбото!!! :a045 ...
Е, поне така е според ЕТКА. Благодаря за жокерите, особено за малкия! Изобщо не ми беше хрумвало, че актуатор от Пасат или Ауди ще е по-запазен заради разположението на турбото.


Потребителски аватар
r1r1r1
Мнения: 72
Регистриран на: Чет 20 сеп 2012 18:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Мнениеот r1r1r1 » Съб 14 дек 2013 12:26


Колега,пиши ако разбереш какъв е проблемът.


Потребителски аватар
naio.bg
Мнения: 41
Регистриран на: Вто 01 мар 2011 8:24
Автомобил: GOLF 3
Двигател: 1Z 1995g.
Местоположение: shumen

Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Мнениеот naio.bg » Нед 22 дек 2013 19:27


здравей колега ето ти един фаил дано ти помогне
Прикачени файлове
n75 info.docx
н75
(17.47 KиБ) Свален 417 пъти


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Мнениеот jollycatman » Чет 27 мар 2014 0:07


Днес сложих актуатор от Ауди А4 - втора употреба, но в сравнение с моя изглеждаше като чисто нов. От отвора на корпуса на стария актуатор изтече ръждива вода, а новият е толкова чист, че през отвора се вижда мембраната. Навих му лостчето от стария на точно същата дължина и го монтирах. Преди това обаче сигурно цял час "мандахерцах" лостчето на геометрията нагоре - надолу, защото се усещаше леко задържане при връщане, вероятно от натрупания нагар през няколкото месеца зимно каране - основно градско. В крайна сметка след проведения тест колата отново заби. Тази дни смятам за почистя МАП сензора, а след седмица имам едно дълго извънградско за продухване на турбината. Ако и след това още забива ще се заиграя с дължината на лостчето...


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува - Решение на проблем

Мнениеот jollycatman » Вто 08 апр 2014 12:09


Може би така ми се струва, но след като почистих МАП сензора, сякаш колата взе да забива по-късно. Въпреки това обаче проблемът остана. Направих 600км извънградско и като се прибрах свалих новия актуатор и този път лостчето на геометрията се движеше абсолютно свободно. Развих само с един оборот шпилката на актуатора, но това беше достатъчно, за да спре досадното забиване. Тези дни ще правя логове, за да видя каква е промяната.


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Мнениеот jollycatman » Пет 09 май 2014 9:48


Моля колегите, които имат подобен проблем да пишат тук в темата, а не на лични съобщени! Така всички ще имат достъп до информацията, а и на мен няма да ми се налага да пиша едно и също по няколко пъти.
За колегата cit:
За да настроиш дължината на шпилката трябва първо да свалиш актуатора - държи се с от две гайки и една зегерка там където влиза лостчето, управляващо геометрията. Черната част, която прилича на пластмаса всъщност е метална. Под нея има контра гайка, развиваш я леко, въртиш черната част половин или един оборот и пак затягаш контрата.
Преди да монтираш актуатора провери дали лостчето на геометрията се движи свободно. Това, че турбината ти е чистена преди 1 година не означава, че вече отново не е зацапана. Аз моята я излъсках перфектно миналата есен, но проблемът със забиването остана. Докато се наканя да го оправя зимата дойде и карах така до преди месец. Като се има предвид, че бях карал само градско изобщо не се учудих, че като свалих актуатора лостчето на геометрията леко задираше на едно място. В този случай може да се оправи с "продухване". Окачаш клемата на клапан N75 и газ до дупка по магистралата. Голяма мъка е, защото колата е супер мудна и бавна, но така не забива и можеш да достигнеш по-високи обороти, които са необходими, за да се нагрее достатъчно турбото и да прегорят отлаганията. Освен това така геометрията е в разтоварено положение и се обдухва точно там, където е проблемното място. Ако обаче лостчето се движи много трудно те съветвам да почистиш турбината отново.
МАП сензорът се намира под десния фар на колата върху тръбата, която излиза от кулера и отива в ЕГР клапана. Държи се с от две видии, които можеш да развиеш само с много къса кръстата отверка, но за целта трябва да махнеш казанчето за течноста на чистачките. Датчика се вади с дърпане.
Това, че като местиш лостчето на актуатора се чува "пльок-пльок" означава, че вероятно мембраната вътре е здрава. За да провериш натисни шпилката надолу и запуши отвора отдолу. Ако след известно време шпилката се върне нагоре значи има пробив в мембраната, което обаче няма нищо общо със забиването. В този случай поради загубата на вакум геометрията постепенно ще разтоварва, ще има загуба на мощност, колата ще е по-мудна и турбината изобщо няма да успее да достигне свръхналягането, необходимо, за да се задейства сервизния режим. В нашият случай проблемът възниква, ако актуаторът е дотолкова ръждясал, че задържа при връщането на шпилката нагоре или пък пружината, която го връща е отслабнала или счупена. А може и актуаторът да е читав, но просто да иска настройка.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Мнениеот hvp800 » Пет 09 май 2014 11:57


В крайна сметка успя ли да разрешиш проблема или не :question че нещо не те разбрах от последния пост а и темата е от 6 месеца, И това за MAР-а едва ли е имало много ефект ( лично мнение) няколко пъти се пробвах да чистя и моя и накрая го смених, с дебитомера същата работа, А и самия MAР при теб е еднакъв с 90 и 110 коньовите и не би трябвало да е труден за намиране, нито да е скъп, Моя проблем конкретно беше свързан със вакумите и по-точно клапанчето преди N75, едно бяло, кръгло но не се сещам за означението, Също смених актуатора и N75 ( от рassat b5,5) и колата пак пренадуваше, и тръгнах наред по вакумите да сменям де що има и така,


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Мнениеот jollycatman » Пет 09 май 2014 18:26


hvp800 написа:В крайна сметка успя ли да разрешиш проблема или не :question че нещо не те разбрах от последния пост а и темата е от 6 месеца...

В предпоследния си пост писах, че проблемът е решен.
hvp800 написа:...Моя проблем конкретно беше свързан със вакумите и по-точно клапанчето преди N75, едно бяло, кръгло но не се сещам за означението, Също смених актуатора и N75 ( от рassat b5,5) и колата пак пренадуваше, и тръгнах наред по вакумите да сменям де що има и така,

Казваш, че възвратното клапанче (черно-бялото), което задържа константен вакума във вакумната система е причина за пренадуването?! Странно как ще се получи?! :eek Моето го сменях преди 3 години, когато докато си сменях вакумните маркучи открих, че пропуска и в двете посоки. Но и преди и след смяната колата ми не е забивала.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Bora 1.9TDI AJM - турбото пренадува

Мнениеот hvp800 » Съб 10 май 2014 10:57


Т,е, проблема ти е бил в актуатора icon_idea или по точно в неговата настройка, А за моя случай ,след като ми заби колата няколко пъти а бях в друг град се обадих да ми пратят кабела за VAG-COM и направих няколко лога ( много подобни на тези които си качил, по спомен), Смених веднага N75 но проблем остана и като се прибрах ( със не много забивания по пътя, но колата си личеше че се мъчи и няма нужната мощност),Веднага смених и актуатора ( стори ми се ръждив) и проблема пак остана, На другия ден тръгнах наред по всички вакуми и клапани и този за който ти казах беше единствения със проблеми ( поне видими) Аз обаче имах и кола от която да свалям каквото ми е нужно и не съм се занимавал да правя повече логове



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kukata_pasat и 44 госта