Здравейте! Имам много странен проблем с паленето сутрин. Автомобила е Пасат Б5 1.8 125 коня - ADR мотор, газовата Лани Ренцо - слагана е в Италия. Наскоро и смених рейката и 10 дена след това започна проблема. Сутрин колата върти на стартер, но не пали. Превключвам на бензин, после на газ - нищо. Направи ми впечатление, че дори и да е включена на бензин не чувам да върти бензиновата помпа. СТРАННОТО обаче е, че като запаля принудително на газ и след това мина на бензин колата работи. След това си пали нормално, но пък не иска да премине на газ. На бутона светят диодите за нивото на газта, свети оранжевия диод, а зеления мига. Като загрее колата и когато трябва да премине на газ оранжевия диод изгасва, а зеления мига по-бързо но колата върви на бензин. Изваждам бушона на газовата и пак го слагам и от там нататък няма никакъв проблем. Колата си пали нормално на бензин, преминава си на газ без проблем. И така до другата сутрин, когато филма с непаленето се повтаря.
Някой знае ли къде може да е проблема? И по-важното: при какъв майстор да отида - в автосервиза или при газаджия?
Пасат Б5 1.8 125 коня - ADR Проблем с паленето сутрин
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Пасат Б5 1.8 125 коня - ADR Проблем с паленето сутрин
Питай в : http://landi.bg/servizi.html[url][/url]
Имат мрежа сервизи , би трябвало да имат и софт за твоята уредба.
Имат мрежа сервизи , би трябвало да имат и софт за твоята уредба.
- Vankata_84
- Мнения: 270
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
- Автомобил: Polo TDI 9N3
- Двигател: BMS 2008 DPF
- Местоположение: до Своге
Re: Пасат Б5 1.8 125 коня - ADR Проблем с паленето сутрин
Прочети постовете на колегата Emzo ...
Това което трябва да разбереш, че от не "прецизно" настроена газова ти прави проблема. Проблема е че от бедна или богата смес докато на газ ламбда сондата ти прави корекция на впръскването на гориво...Както знаем тя може да влияе само на бензина! За това и проблема е на бензин. Компютъра на бензина прави адаптация според ламбда сондата, но понеже отчита не правилно количество впръскано гориво(докато се движим на газ) коригира. От там отива в краен ограничител на адаптирането....Което най се усеща на студено...........
Решението е 200-300км на бензин да си направи правилна адаптация колата. Ще познаеш че е добре по това че ще почне да пали нормално все едно нищо не е е било. Като почне да пали нормално значи се е оправила. След това "прецизна" настройка на газовата
Благодари на колегата Емзо на мен той ми отвори очите! Не си задавай излишни въпроси а действай
Автодиагностик съм от 5 години + но това не знаех. След като ми го каза се убедих че е прав 
Това което трябва да разбереш, че от не "прецизно" настроена газова ти прави проблема. Проблема е че от бедна или богата смес докато на газ ламбда сондата ти прави корекция на впръскването на гориво...Както знаем тя може да влияе само на бензина! За това и проблема е на бензин. Компютъра на бензина прави адаптация според ламбда сондата, но понеже отчита не правилно количество впръскано гориво(докато се движим на газ) коригира. От там отива в краен ограничител на адаптирането....Което най се усеща на студено...........
Решението е 200-300км на бензин да си направи правилна адаптация колата. Ще познаеш че е добре по това че ще почне да пали нормално все едно нищо не е е било. Като почне да пали нормално значи се е оправила. След това "прецизна" настройка на газовата

Благодари на колегата Емзо на мен той ми отвори очите! Не си задавай излишни въпроси а действай


- Robbin75
- Мнения: 18
- Регистриран на: Чет 06 дек 2012 6:30
- Автомобил: Passat b5 1.8 125 hp ADR
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Radnevo
Re: Пасат Б5 1.8 125 коня - ADR Проблем с паленето сутрин
Това ще го направя, но след като отново ми направи този номер с непаленето. Разбрал съм се с майстора в сервиза като стане да го извикам и да види на място какъв е проблема. Само едно ми е чудно - защо като реши да не пали, като я дам на контакт не чувам бензиновата помпа да работи. И това ли се случва заради настройките на газовата?
- Vankata_84
- Мнения: 270
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
- Автомобил: Polo TDI 9N3
- Двигател: BMS 2008 DPF
- Местоположение: до Своге
Re: Пасат Б5 1.8 125 коня - ADR Проблем с паленето сутрин
Управлението на бензиновата помпа, не е толкова елементарно колкото си представяш. Когато влезеш в колата и поставиш и завъртиш ключа на контакт тя ще заработи, после ще спре. Ако завъртиш на стартер помпата ще заработи само в случай че "компютъра" прочете обороти(дефакто двигателя се върти). А иначе конкретно това за което говориш...Слагаш ключа даваш на контакт. Помпата завърта. Извади ключа, изчакай поне 5 секунди, сложи ключа и пак ще завърти. Когато просто си даваш на контакт приеми че има нещо като защита, и иска определен интервал от време за да заработи отново. Когато помпата работи, а двигателя не, тя се натоварва много повече от предвиденото за постоянна работа. За това компа си я управлява като я кара да работи само когато според него е необходимо, и компа е получил всичкото инфо което му трябва за да я активира.
ПП - При проблем с датчик за обороти може да не се активира бенз.помпа...Но проблема не е в нея, проблема е че датчика не генерира обороти...датчик, инсталация, комп, трябва да се проверят.
Ако проблема ти е само сутрин когато е студено разбирай под 7,8 градуса, е това което съм написал в първия пост. Поне най-често е то.
ПП - При проблем с датчик за обороти може да не се активира бенз.помпа...Но проблема не е в нея, проблема е че датчика не генерира обороти...датчик, инсталация, комп, трябва да се проверят.
Ако проблема ти е само сутрин когато е студено разбирай под 7,8 градуса, е това което съм написал в първия пост. Поне най-често е то.
- Robbin75
- Мнения: 18
- Регистриран на: Чет 06 дек 2012 6:30
- Автомобил: Passat b5 1.8 125 hp ADR
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Radnevo
Re: Пасат Б5 1.8 125 коня - ADR Проблем с паленето сутрин
Проблема е там, че помпата въобще не сработва дори при първия опит. При нормални условия се чува за 2-3 сек и спира, но в конкретния случай въобще не се чува. Днес ми направи този проблем и вече е при майстора(закараха я с пътна помощ до там - СРАМ
), но утре ще я гледа.
И пак ми е чудно обаче - като я запаля принудително на газ, после си пали без проблем на бензин...

И пак ми е чудно обаче - като я запаля принудително на газ, после си пали без проблем на бензин...
- Robbin75
- Мнения: 18
- Регистриран на: Чет 06 дек 2012 6:30
- Автомобил: Passat b5 1.8 125 hp ADR
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Radnevo
Re: Пасат Б5 1.8 125 коня - ADR Проблем с паленето сутрин
Днес взех колата от майстора... ПИСНА МИИИИИ... При него с първия опит и запалила.Направо не знам... Сега са ми сложили една лампа на кабела за помпата - като стане проблема да видя поне ток ходи ли до нея.Гледали я на компютъра - нищо като грешки. Помпата прави 2.2 атм налягане. Имам чувството, че има слаба връзка някъде и от вибрациите се оправя. Не знам. Просто оставам без нерви вече...
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Пасат Б5 1.8 125 коня - ADR Проблем с паленето сутрин
А дали не се е сетил този маистор че помпата полека лека е пътник. Четките и колектора на двигателчето са толкова вкопани, че ту тръгва ту спира!
Измерете какво става с налягането в бензиновата рейка след престои, и направете сметка как се държат бензиновият регулатор и обратния клапан на помпата.
Измерете какво става с налягането в бензиновата рейка след престои, и направете сметка как се държат бензиновият регулатор и обратния клапан на помпата.
- mrpetrov
- Мнения: 415
- Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
- Автомобил: 1997 Passat B5
- Двигател: 1.6 AHL
- Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯
Re: Пасат Б5 1.8 125 коня - ADR Проблем с паленето сутрин
Vankata_84 написа:Прочети постовете на колегата Emzo ...
Както знаем тя може да влияе само на бензина!...
[1] От друга страна пък - както знаем - при АГУ с газов инжекцион (ГИ) - времената за пръскване на газ се "управляват" от... затаете дъх.... времената за впръскване на бензина!
И накрая - какво излезе то - че ако ни е счупена ламбда сондата - компа кара на някой от "аварийните" режими...
Иначе - ламбда сондата си върви и на газ, и на бензин! И си е редно - тя мери "относително количество кислород в средата в която е поставена" - та ако ще и във бетон да е "топната"... това какво влиза от едната страна на мотора - все е тая... По остатъчното количество кислород в "изходните" газове, чрез показанията на ламбда сондата, бензиновият компютър се ориентира за това дали е пуснал малко гориво, или много гориво. Защото на въздуха влияе "задкормилното устройство" чрез педала за газта, и в такъв случай на бензиновият комп му остава само да регулира горивото - бензина. И се връщаме на [1]. Та ламбда сондата трябва, за да може бензиновият комп да направи горенето в мотора ефективно, от там - икономично, а пък ако и съумее - екологично чисто, тихо и нетресящо...
А по въпроса на колегата Robbin75 - мойте 5 лева са за дефектна или умираща бензинова помпа... Понеже си нямам идея за качеството на монтажите, правени в Италия - не за друго... ;)
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта