Поло 6n2 2000г. - EPC Лампа
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: Нед 24 юли 2011 22:05
- Автомобил: vw polo 1.4mpi
- Двигател: AUD 2000
- Местоположение: svishtov
Re: EPC Лампа Поло 6n2 2000г.
Здравейте колеги, на мен са ми светвали и чека и EPC едновременно, но там проблема беше друг. Учих дъщерята да потегля и колата се ошашави. А сега по темата, като я взех моята имаше тоя проблем, веднъж на 2-3 седмици гаснеше като я запаля, правеше го най вече когато я паркирам под наклон, предницата по високо. Не съм ходил по диагностики, покарах я известно време и се оправи. А относно пробата с волана, волан на място не се върти. И със хидравлика и без нея, не товарете излишно колата, винаги в движение въртете волана.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: EPC Лампа Поло 6n2 2000г.
MaLixx написа:Здравейте колеги :) Аз съм със същия мотор само, че кода ми е AUD - последния от поредицата 1.4 60 коня(АКК, ANW, AUD). Имах такъв проблем, но при мен се оказа темп. датчик. След първоначално запалване, но само при температура около 10 градуса двигателя изгасяше веднага. Явно не е подавал коректни стойности към ЕКУ-то и от там неправилна смес.. Така и не направих диагностика да му видя живите показания. Реших да го сменя първо него, защото този проблем с изгасването на мотора се появи в комбинация с пропадане на стрелката за температурата.. От 90гр изведнъж на 60 и пак на 90гр. Датчика принципно е разделен на две, но явно при мен тотално се беше скапал. Възможно е да е имало пробив в корпуса. Смених няколко нови датчика и накрая сложих оригинален втора ръка, за да си реша проблема. Не казавм, че при вас с АКК моторите това е проблема, но ако не сте пробвали може да го направите. Иначе имам няколко познати с 1.4 АКК, които се борят със същия проблем, така че може и наистина да е компа.. Все пак "АКК" са първите разновидности на 1.4 с електронна газ.
Благодаря за отговора колега! Чел съм всички теми във форума на Сеат, включително и твоите

Купил си и нов дросел, доколкото разбрах.

Наистина много хора се борят с този гаснещ проблем, това са точно тези двигатели (АКК и АУД), на сеат и поло 6н2. Температурният датчик е гледан на диагностика и е в норми, така ми казаха по сервизите. Преди 2 седмици пак ми гледаха датчиците и този на антифриза включително.
Смятам, че проблема се върти около педала на газта. Освен това, колата не е много пъргава, може да върви повече. Най вероятно причината е в дросел клапата, педала или ЕКУ-то.
Натам съм се насочил и ще почна пробите, като ми остане време.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: EPC Лампа Поло 6n2 2000г.
m135 написа:Здравейте колеги, на мен са ми светвали и чека и EPC едновременно, но там проблема беше друг. Учих дъщерята да потегля и колата се ошашави. А сега по темата, като я взех моята имаше тоя проблем, веднъж на 2-3 седмици гаснеше като я запаля, правеше го най вече когато я паркирам под наклон, предницата по високо. Не съм ходил по диагностики, покарах я известно време и се оправи. А относно пробата с волана, волан на място не се върти. И със хидравлика и без нея, не товарете излишно колата, винаги в движение въртете волана.
Мерси колега за отговора! Ами щом се е оправила сама, значи си късметлия.

Не мисля, че се е "ошашавила" колата, просто си има някакъв проблем, може би мръсен дросел или нещо друго.
Ситуацията с волана е при тръгване колега, палиш, пускаш фаровете, минават към 15-20 секунди, завърташ волана да се изнесеш и двигателя изгасва, не мисля, че е нормално.
Или парното е забравено на 2-3, палиш поработи и изгасва. Или пускаш фаровете, парното работи и пак изгасва. Това се случва само при напълно студена кола, без да се подава газ.
- MaLixx
- Мнения: 73
- Регистриран на: Сря 13 май 2009 9:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Re: EPC Лампа Поло 6n2 2000г.
Да така е колега смених дросела, но това беше прибързано. Още, когато взех колата имах проблем с оборотите и студения старт. Тогава нямаше кой знае колко информация за тези мотори и за всичко се винеше дросела.. Намерих клапа втора ръка пак от АУД мотор. При смяната видях, че маркуча на pcv клапанчето е сцепен и влиза нерегламентирано количество въздух.. Точно там беше и проблема. Оказа се, че дросела си е бил наред.. След подмяната на маркуча проблемите изчезнаха. И така до скоро, когато темп. датчик се прецака..
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: EPC Лампа Поло 6n2 2000г.
Разминал си се евтино, аз смених въпросното маркуче с ново оригинално - 36 лв (от Германия), нова клапичка оригинална 55 лв (пак поръчка от Германия). Цялата картерна вентилация ми е, като нова, чистих и сепаратора.
При теб щом ти е влизал въздух са ти плавали оборотите или са били по високи, при мен този филм го няма, просто изгасва, няма игри, няма танци.
Ще сменям дросела със стъпковия и ще пиша какво е станало. Зора почти съм сигурен, че идва от автоматиния смукач, тъй като точно той трябва да държи оборотите при студен двигател, а при мен не се случва.
Сутрин, сега зимата, трябва да са 1200 оборота и да ги държи минута, две и да падат плавно, е точно това не се случва.
При теб щом ти е влизал въздух са ти плавали оборотите или са били по високи, при мен този филм го няма, просто изгасва, няма игри, няма танци.

Ще сменям дросела със стъпковия и ще пиша какво е станало. Зора почти съм сигурен, че идва от автоматиния смукач, тъй като точно той трябва да държи оборотите при студен двигател, а при мен не се случва.
Сутрин, сега зимата, трябва да са 1200 оборота и да ги държи минута, две и да падат плавно, е точно това не се случва.

- MaLixx
- Мнения: 73
- Регистриран на: Сря 13 май 2009 9:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Re: EPC Лампа Поло 6n2 2000г.
Не, този мотор никога на държи толкова високи оборти на празен ход. При -13 градуса държи 950 оборота студен, а интересното е, че от 12, 13 градуса до 20, 22 градуса при студен старт държи 1000 оборота. Ето няколко снимки кое как съм направил:
Почистване на масления сепаратор. Задължително се сменят и о-пръстените(само оригинални).

Нова маслоустойчива картерна вентилация(може със заместители за не повече от 10лв):


Ето го скъсаният маркуч на PCV клапанчето, този който влиза в дросела:

Изведох маркуча на PCV клапанчето да смуче въздух от въздушният филтър (фабрично има отвор). Така не се задръства с мазнотии и пяна зимата.. Може да се използват и неоригинални маркучи, но условието е да издържат на вакуум.


Смених гумичките на всмукателният колектор (само оригинални):

Смених о-пръстена под дросел клапата и гуменият маншон на филтърната кутия (отново само оригинални)
Мисля, че това са неща, които е задължително да се сменят след повече от 10 години работа на мотора. Иначе нашия дросел няма стъпково моторче. Стъпковото моторче беше при моноинжекцията ;)При нас има само едно управление на клапата. Пак е моторче, но не стъпково.
Почистване на масления сепаратор. Задължително се сменят и о-пръстените(само оригинални).
Нова маслоустойчива картерна вентилация(може със заместители за не повече от 10лв):


Ето го скъсаният маркуч на PCV клапанчето, този който влиза в дросела:
Изведох маркуча на PCV клапанчето да смуче въздух от въздушният филтър (фабрично има отвор). Така не се задръства с мазнотии и пяна зимата.. Може да се използват и неоригинални маркучи, но условието е да издържат на вакуум.

Смених гумичките на всмукателният колектор (само оригинални):

Смених о-пръстена под дросел клапата и гуменият маншон на филтърната кутия (отново само оригинални)
Мисля, че това са неща, които е задължително да се сменят след повече от 10 години работа на мотора. Иначе нашия дросел няма стъпково моторче. Стъпковото моторче беше при моноинжекцията ;)При нас има само едно управление на клапата. Пак е моторче, но не стъпково.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: EPC Лампа Поло 6n2 2000г.



За много години колега и мерси отново за изчерпателния отговор!
И аз чистих сепаратора, сменях вакуумни маркучета, ПЦВ клапичката ми е чисто нова, уплътнението под дросела изглеждаше добре и не го смених, не беше сплексано или скъсано. Всичко ми е оригинално и по каталог. Не съм сменил О пръстените, защото оборотите никога не са ми играли, т.е не мисля, че ми влиза излишен въздух.
От няколко дена полото се оправи (отново) само, направо ще ме побърка. Преди малко го запалих, след престой и си вдигна 1000 оборота, стабилни, пускам си каквото си искам, въртя си волана, няма гаснене няма нищо.
Чудя се дали бензиновата помпа не ми прави мизериите, защото грешки с датчиците и потенциометъра на клапата не ми излизат. Възможно ли е тая помпа да тръгва и да спира и от време на време да се оправя, мериха ми налягането и всичко си беше в норми ама все пак.
Иначе, повечето снимки и матриали, които си публикувал ги знам на изуст, както и останалите теми в сеат форума.
Мисля да пробвам с друго ЕКУ, да видим какво ще стане, ако започне пак да гасне. Според много колеги, на които пак им гаснат колите по същият начин, проблема най вероятно е в контролера, я студена спойка, я нещо друго.
Абе гаден проблем и труден за хващане, защото е непостоянен. Наскоро я гледа едно момче, което се занимава с диагностики и ремонти и ми вика : Абе двигателя си мърка.

- MaLixx
- Мнения: 73
- Регистриран на: Сря 13 май 2009 9:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Re: EPC Лампа Поло 6n2 2000г.
Ама и аз направо почнах.. :D За много години колега
!
Ако можеш направи проба с друг комп, но и се опитай да забележиш при какви темп. стойности го прави този проблем.

Ако можеш направи проба с друг комп, но и се опитай да забележиш при какви темп. стойности го прави този проблем.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: EPC Лампа Поло 6n2 2000г.
Според мен няма връзка с температурата, при всякакви температури го прави и не го прави, а най-интересното е, че от няколко дена няма никакъв проблем! Пали си, вдига си оборотите и си ги държи на 1000 и постепенно си падат, както трябва да бъде, пускам си каквото си искам и нито гасне нито падат оборотите дори, работи си стабилно.
Откачена работа. Мисля си да не е помпата, че я чувам леко да жужи от мястото на шофьора и звука не ми харесва особено, не е силен, но сякаш има дзззн, не е равномерен. Чудя се дали да не сменя помпата, ама по сервизите ми казаха, че помпата или си работи или не работи.
Тва гаснене при въртене на волана или при включване на фарове и парно, дали не е свързано с по голяма консумация на гориво, за да вдигне обороти, а примерно помпата, в самото начало да не прави налягане и после да се оправя.
Абе странна работа, но за сега ще наблюдавам, да видя, кога пак ще почне да го прави, е надявам се да се е оправила, може пък да е имало нещо запушено, ама едва ли, знам ли вече.
Откачена работа. Мисля си да не е помпата, че я чувам леко да жужи от мястото на шофьора и звука не ми харесва особено, не е силен, но сякаш има дзззн, не е равномерен. Чудя се дали да не сменя помпата, ама по сервизите ми казаха, че помпата или си работи или не работи.
Тва гаснене при въртене на волана или при включване на фарове и парно, дали не е свързано с по голяма консумация на гориво, за да вдигне обороти, а примерно помпата, в самото начало да не прави налягане и после да се оправя.
Абе странна работа, но за сега ще наблюдавам, да видя, кога пак ще почне да го прави, е надявам се да се е оправила, може пък да е имало нещо запушено, ама едва ли, знам ли вече.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта