Моля за съвет относно поведение на 1z

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
veso-bg
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 16 мар 2010 21:17
Автомобил:
Двигател:

Моля за съвет относно поведение на 1z

Мнениеот veso-bg » Пон 16 дек 2013 19:37


Здравейте колеги, за съжаление имам много странен проблем с колата.
Малко предистория:
Преди 1година двигателя имаше хидравличен удар и изкриви биела.
Взех от морга същото бутало и го смениха. Като майстора е сложил и нови гарнитури, като гарнитурата на главата е метална с 3дупки. Не съм шлайфал главата и не съм ходил да я тестват дали е спукана. Сложил е и силикон малко на гарнитурата, предполагам така се прави. Не знам дали е мерил колко излизат буталата извън блока, за да избере такава гарнитура.
Според майстора двигатела е бил в добро състояние и не е било нужно да се сменят части по мотора. Тогава смених и всички ремъци и ролки.
След ремонта колата обаче почна да загрява. Изкачвам ли баир много бързо температурата скача около 100градуса, даже 1път 110градуса удари. Двигатела дори и на място като работи, струва ми се че не работи нормално...май се мъчи. Не включваше втора степен на перките и много надуваше маркучите. Също изхвърляше антифриз през капачката.
На вагком не съм я закачал колата.
Като първоначално сложих нов термостат Behr, нова водна помпа, 2нови капачки купих, че едната не отпускаше изобщо налягането. С последната капачка по-добре е положението, но все още си загрява на баирите. Интересно е ,защо на равно не загрява.
Смених всички датчици, пуска се вече втора степен на перката, но пак загрява и надува много маркучите. Имам вече и някакво парно с новия термостат.
Последно ходих в сервиз за мерене на изгорели газове в системата и казаха, че всичко е наред.
Като натисна газта , от казанчето за антифриза се вижда как засмуква антифриза навътре.
Просто не знам какво да правя... да свалям ли пак главата за друга гарнитура..?
Какво ми препоръчвате?
Вагком може ли да помогне?
Благодаря предварително за помоща.




Потребителски аватар
Presli82
Мнения: 508
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
Автомобил: Volkswagen Passat b2
Двигател: diesel
Местоположение: Svoge
Контакти:

Re: Моля за съвет относно поведение на 1z

Мнениеот Presli82 » Пон 16 дек 2013 21:54


Провери ли дали няма запушване на радиатора?


Потребителски аватар
GuLiVeR
Мнения: 287
Регистриран на: Вто 27 мар 2012 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Моля за съвет относно поведение на 1z

Мнениеот GuLiVeR » Пон 16 дек 2013 22:06


първо си смени майсторите :screwy


Потребителски аватар
hip-hopotam
Мнения: 270
Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Моля за съвет относно поведение на 1z

Мнениеот hip-hopotam » Пон 16 дек 2013 23:59


При всяко едно стягане и развиване на цилиндровата глава,тя има нужда от шлайф.Колкото и да е пренебрежителен този фактор,изкривяването е почти винаги около 0.1 мм за четирицилиндрова глава.Гарнитурата дори метална е задължително за подмяна.Този майстор с цел да ти спести пари ти е навлякъл главоболия,аз като такъв бих се срамувал да кажа че съм направил подобен ремонт.Един шлайф в повечето шлайф бази е около 20 лева и ти трябват около 2 часа за разоборудване и оборудване на тази глава,гарнитурата по спомен е около 70 лева.
Повечето ВАГове специално с 1з мотора съм имал случай на 90 градуса по уред реално да е надула маркучите и на диагностика да показва 105 градуса това е защото не пускаше перки.При 100 градуса на уред не знам каква трябва да е реалната температура на антифриза и какви поражения може да са нанесли тези няколко прегрявания който са се случили.И не на последно място при хидравличен удар е желателно да се провери и коляновия вал за биене но това няма нищо общо с прегряването.


veso-bg
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 16 мар 2010 21:17
Автомобил:
Двигател:

Re: Моля за съвет относно поведение на 1z

Мнениеот veso-bg » Вто 17 дек 2013 7:05


Колеги много благодаря за отговорите.
Кой радиатор може да е запушен?
Относно коляновия вал, тези които проверяват глави, може ли да проверят и коляновия вал?
Според вас тези прегрявания какво може допълнително да са повредили по мотора?
Да си оправям ли моя мотор или да търся друг, какво мислите?
Поздрави


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Моля за съвет относно поведение на 1z

Мнениеот samo_pechka » Вто 17 дек 2013 9:13


Правилно ли е сложен ремъка на водната помпа ? Щото и такова съм виждал :mhihi


Потребителски аватар
ch5393ah
Мнения: 157
Регистриран на: Нед 10 юни 2007 18:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Котел

Re: Моля за съвет относно поведение на 1z

Мнениеот ch5393ah » Вто 17 дек 2013 11:28


Освен рмъка на помпата може да се провери и агренажа, но колгата hip-hopotam е абсолютно прав за всичко и ако нищо от това което каза той не е направено все едно мотора е събран колкото да е цял.


fairground
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 09 фев 2012 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Моля за съвет относно поведение на 1z

Мнениеот fairground » Вто 17 дек 2013 15:28


Водната помпа защо я смени, имаше ли повреда в старата, ако старата е изправна сложи пак нея. Термостатът правилно ли е сложен? Ако работи старият термостат, пробвай пак с него. Проблемът е в охладителната система, не е в главата. И не всеки път е задължителен шлайфът на главата. Ако кривината е в допуските дадени от производителя, то те се поемат от гарнитурата.
Но виж си охладителната система, както каза колегата по-горе да не би ремъкът на водната помпа да е сложен грешно, или да е попаднало нещо (чуждо тяло) в системата че да запушва някъде.


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Моля за съвет относно поведение на 1z

Мнениеот phantom_ » Вто 17 дек 2013 15:38


Губи ли aнтифриз?Със товa нaдувaне нaдaли ще мине без обезглaвявaне..aмa и тоя мaйстор кaк може нa гaрнитурaтa нa глaвaтa дa слaгa силикон :no


fairground
Мнения: 6
Регистриран на: Чет 09 фев 2012 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Моля за съвет относно поведение на 1z

Мнениеот fairground » Вто 17 дек 2013 15:44


phantom_ написа:.. кaк може нa гaрнитурaтa нa глaвaтa дa слaгa силикон :no

прав си колега, да не би ако е сложил повечко и като стегне главата, и силиконът да се размазал чак до дупките на охлаждането. Само предположения :redface


Потребителски аватар
vasio
Мнения: 9
Регистриран на: Пон 21 яну 2013 15:32
Автомобил: vw golf 3 TDI rabbit
Двигател: 1997
Местоположение: Велики Преслав

Re: Моля за съвет относно поведение на 1z

Мнениеот vasio » Вто 17 дек 2013 15:49


Може да е от гарнитурата!Имах подобен проблем.


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Моля за съвет относно поведение на 1z

Мнениеот phantom_ » Вто 17 дек 2013 17:50


fairground написа:
phantom_ написа:.. кaк може нa гaрнитурaтa нa глaвaтa дa слaгa силикон :no

прав си колега, да не би ако е сложил повечко и като стегне главата, и силиконът да се размазал чак до дупките на охлаждането. Само предположения :redface


Всичко е възможно с тоя силикон!Ако е уплътнявал около цилиндрите,там със сигурност е издухан..


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Моля за съвет относно поведение на 1z

Мнениеот fox_vt » Вто 17 дек 2013 19:13


Не съм чел цялата тема но за мен проблема е в силикона-запушени водни магистрали в главата по скоро частично запушени.


veso-bg
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 16 мар 2010 21:17
Автомобил:
Двигател:

Re: Моля за съвет относно поведение на 1z

Мнениеот veso-bg » Вто 17 дек 2013 22:07


Много благодаря със съветите колеги.
Колата си загряваше и с старата водна помпа и сега с новата е същото положение. Смених помпата, защото почна да шуми.
Ремъка е правилно сложен при новата помпа.
Прави ми впечатление следните неща при загрял двигател.
По принцип с новия термостат има вече някакво парно, преди никакво го нямаше, но съм сигурен,че е от дунапрените.
Двата маркуча дето влизат в купето за парното са еднакво горещи.
След като загрее колата двата маркуча , които са за водния радиатор са различно топли.
Но най-интересното е ,че след като загася колата и перките спрат да въртят , при пипане на целия радиатор от страната на перките е студен.
Това не е ли странно?


Потребителски аватар
hip-hopotam
Мнения: 270
Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Моля за съвет относно поведение на 1z

Мнениеот hip-hopotam » Вто 17 дек 2013 23:53


veso-bg написа:Колеги много благодаря за отговорите.
Кой радиатор може да е запушен?
Относно коляновия вал, тези които проверяват глави, може ли да проверят и коляновия вал?
Според вас тези прегрявания какво може допълнително да са повредили по мотора?
Да си оправям ли моя мотор или да търся друг, какво мислите?
Поздрави

Пораженията може да са поотделно или заедно крив блок,крива глава,издухана гарнитура,в по тежкия случай може да стигне и до повлякъл цилиндър и задрало бутало.Все пак първо се проверяват най-елементарните работи преди да се стигне до сериозни ремонти.Проба с друг радиатор и дано да се оправи проблема но аз лично не мисля че ще се получи няма какво да го запуши този радиатор,лично мнение.
При термостата няма какво да се обърка не може да се монтира обратно нито пък има позиция заради обезвъздушаването и при положение че ти пуска перките значи все пак отваря.Проблема ти звучи като въздух в системата или нещо да спира циркулацията на водата.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта