Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 06 дек 2013 12:03


колеги, Вашите secondary air pump вият ли сутрн като Ви е студена колата. При мен си вие доста, в началото мислех , че някоя ролка по ремъците се предава, но звука се чува само при студено време и то точно в диапазона от обороти 1400-2100. Ясно и отчетливо започва и също толкова ясно и отсечено спира. Търсих бушон за да я спря да видя дали звука ще изчезне, но единственото, което намерих някакъв бушон 40А в кутията с бушоните и релета под кората за чистачките.




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 14 дек 2013 17:47


явно на всички ни е студено и никой не се занимава с колата си, освен за нещо наложително.
Аз пък си поиграх малко днес и Ви предоставям малко смляна информация, може за някой да е полезна, ще се радвам. Аз се позанимавах за да си навържа буксата на теглича.
За някой може пък да е идея как да си направи мост между стоп и светлина за мъгла (през диод разбира се) или пък между мигач и заден ход (през диод разбира се) :beer

Изображение
Изображение


Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Apokaliptiko » Сря 18 дек 2013 23:09


Колеги, карам Б5 110 к.с. АФН дизел седан, лоша дума не мога да кажа. Имам желание, вече да се насоча към комби модел от Пасат б5.5. С малко дете съм, вие знаете повечето, колички, колелета, багажи наистина не ми стига мястото. Насочил съм се към 131 к.с. отново дизел, ръчна кутия, и това. Искам да Ви моля за информация спрямо моделът, положителни-отрицателни черти. За окачването там са ми ясни нещата. Искам да знам обслужването, претенциозни ли са към горивата тия дизели, чести повреди и общо взето кой каквото има да каже и да добави.

Последна промяна от Apokaliptiko на Сря 18 дек 2013 23:20, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
DaDiablo
Мнения: 676
Регистриран на: Пет 22 фев 2013 22:50
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DaDiablo » Сря 18 дек 2013 23:17


Аз мога само да кажа, че за 10 месеца съм сменил само 1 диодна плочка на алтернатора (да не чуе дявол). И масло, и обслужване.
В началото имах няколко забивания на турбото поради зацапана геометрия, но това се изчисти. Явно зависи от стила на каране (аз обичам да си й подавам газ :biggrin).


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Чет 19 дек 2013 9:47


Тоя мотор се кара спортно- от 2 до 3 хиляди го наръчкваш и сменяш бързо в града, така геометрията се продухва :Mr Green Fun !
Махаш -катализатора-моя беше махнат, само гърнето си стои да пунтира че има, изключваш ЕГР вакуума, да не цапа със изгорели газове колекторите и задължително махаш двете глупави тапи под Акуто и Сервото на спирачките, за да нямаш Аквариум и наводнено серво !
После, ако караш като мене, по 5 км сутрин до работа в идеалният център на София, разхода няма да ти хареса ! Тая кола е за Магистралата !!!! Иска път !

Ако я галиш до 2-2500 оборота може при Зелена вълна и липса на колеги каращи Шахматно с 20 да изпише на таблото -9 до 10/100. Ама не му вярвай много-това е Помпа/Дюза !

Смени си задължително- термостата, подгревните на мотора и на антифриза. Това е ТДИ и трудно загрява-но загрее ли -после държи топъл мотора.
За да е топъл мотора продължително и да е предпазен от "хубавите ни пътища"-гледай дали има Долната кора и горната на двигателя !
Гледай в разширителният съд на антифриза- ако има черни сажди и масло отложено по стените му-значи мотора е за гарнитура ! Антифриза трябва да е Червен и бистър-казанчето чисто.

Има още работи, но не се сещам сега, питай конкретно !

Добра печка е това и навървява но и харчи ! Няма такива флими-много върви и нищо не харчи !
Извънградско може ако е с 6 скорости и ако караш с 100 да ти даде разход около 7/100 и на долу.
Аз го ръбя на 140-150 с 3000 оборота и ми дава 8/100.


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот phantom_ » Чет 19 дек 2013 10:28


на мен най ниския разход който ми е дала е 5.1л ,но кaрaне до 110км/ч без испревaрвaния.Бордa ми е много точен,и съм много доволен от тaя колa и екстрите който предлaгa.


Потребителски аватар
Комшията
Мнения: 441
Регистриран на: Сря 09 яну 2013 14:01
Автомобил: Passat B5.5
Двигател:
Местоположение: Haskovo

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Комшията » Чет 19 дек 2013 10:33


Добра кола скъпичко поддържане и градско ламя...


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот IRRITATING » Чет 19 дек 2013 10:42


Ако вземеш читава ще караш и ще пееш но ако попаднеш на някоя на 350 000км ще гледаш на другата страна като се качваш в нея Ако имаш възможност я вземи от Германия


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Чет 19 дек 2013 10:49


Общо взаето, тоя мотор трябва да е до около 200 хиляди. При тия километри Дюзите не са накопали леглата си в главата и главата е още ок. Е гарнитурка може и да се наложи да смениш-малък мотор и турбиниран.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 19 дек 2013 12:03


аз пък с риск да ме нахранят всички фенове на Б5.5 ще кажа , че е безмислено да смениш B5 s B5.5. :screwy Карай си пасатора и след време се метни на Б6 , за да се почувстваш едно ниво нагоре. Това което си замислил е все едно да смениш Б3 с Б4 , да определено има разлики, но не особено съществени и кефа от скачането на горно ниво няма да го имаш... Дали ще поддържаш Б5.5 - 131к.с. или Б6 1,9-105к.с. или 2000сс 140к.с. разлика почти няма. Но едното с другото има разлика огромна. Имах удоволствието да карам А3 спортбек 2006 година с всички възможни екстри на най-икономичния дизел 1,9 BKC 105к.с. за жалост го откраднаха. Ми какво да ти кажа, разлика от земята до небето с пасат Б5.5 откъм екстри и усещане за нова кола. Парктроници, навигация, стъклен покрив, подгреви, културна работа, звък в купето сведен до минимум, с изключение на вътрешното пространство годините определено си казват думата и А3-ката бие отвсякъде като усещане.
Каране само градско 7/100 , ако я газиш 8/100 , извънградско от 4л/100 при скорости до 100-110 и 6 при каране с 140-160км.ч като килограми колкото пасата 1370килца. Скачай на Б6 комби , дори най-постния откъм екстри е тъпкан с повече от хай-лайн на б5.5
Пък ако не си падаш състезател , което някак не ми се връзва с деца и колички и комби дори на 1,9 - 105к.с. да се метнеш ще си супер доволен. Скъпа подръжка като цяло , не е като AFN -а но две убав на едно няма казват шопите. Дюзите, турбото, маховика, това са ти ядовете, скочиш ли на 2000сс включване и пукане на глави ако нацелиш от кофти серията, има доста писано...
Турбото си иска газене, дюзите също, маховика лесно се установява при покупката, дюзите също. Турбото малко е на късмет , но и то се хваща. Лошото е че който и е да е пасат се взима и се кара здраво, рядко се попада на читав и си държат цена. Много крадени коли като цяло!!! Задължително защити против кражби, каското не е достатъчно... Личен опит. Повече инфо на ЛС ако ти трябва съвет.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Чет 19 дек 2013 12:16


Почти нищо общо няма В5 с В5.5 ! Не съм съгласен !

Докато приликите между В3 и В4 са доста !

Последна промяна от kossis на Чет 19 дек 2013 12:26, променено общо 5 пъти.


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот IRRITATING » Чет 19 дек 2013 12:18


Баш са си еднакви и Дон-Кихот е прав на 100%


Потребителски аватар
DaDiablo
Мнения: 676
Регистриран на: Пет 22 фев 2013 22:50
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DaDiablo » Чет 19 дек 2013 12:21


Прав беше за нападките :mhihi Наистина само външния вид е близък, други прилики не виждам.
Колкото до Б6-цата, за читава Б6-ца трябват поне 12-13к, било то и комби. И там проблемите са х2.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Чет 19 дек 2013 12:22


В6 ще се сменят здраво дюзите !

Колко е близък външният им вид ???? :biggrin

131 коня нямат нищо общо със 110 коня на В5-та, камоли със 105 коня на В6.

Виж 140 коня на 2000 мотор вече са почти равни, даже аз карах пред един такъв по едни нанагорнища на пътя за Варна -Български извор и тоя отзад изобщо не можа да се доближи до мене, камоли да ме изпревари.

Недей да сравняваш 131 ПД с тия 110 и 105 коня на В5 и В6

131 е 310 нютуна !


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот yanio » Чет 19 дек 2013 12:49


И аз Б6 не бих си взел :D
Първо , че външния вид не ми харесва , второ проблемите са x2 :)
При Б6 замине ли си дюза директно те оставя на пътя , докато 5.5 ще пуше , ще тресе ,но ще стигне до сервиза.
Ако сега трябваше да избирам бих взел А6 131к.с 2002-2003г , но този мотор при А6 е рядкост. Иначе аудито е една идея по-качествено като изработка и комфорт



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта