Динамото на всички турбодизели както знаете има извод W от който се взима сигнал за оборотомера. Моето динамо е такова. Тъй като купих колата и това динамо скрибуцаше реших да видя какъв е проблема. Директно го смъкнах и го обслужих - лагерчета, четки, та дори и колектор на ротора смених, имах страшни ядове с резбата на оста на ротора, ама разви се гайката после успях пак да я навия ама да не ви казвам как.
Сложих го пак заскрибуца,
 ядосах се натегнах ремъка и го карах така, и като започне да свири ремъка пак натягам и карам че ми трябва колата. Не се получи при следващото развиване на гайката и гайката се разви барабар със резбата на ротора, край си казах тоя ротор изкара курса, с тая омазаната резба, сетих се за наварявания и пристъргване и правене на резба ама нещо ми беше писнало .....
   ядосах се натегнах ремъка и го карах така, и като започне да свири ремъка пак натягам и карам че ми трябва колата. Не се получи при следващото развиване на гайката и гайката се разви барабар със резбата на ротора, край си казах тоя ротор изкара курса, с тая омазаната резба, сетих се за наварявания и пристъргване и правене на резба ама нещо ми беше писнало .....  
  Взех някакво динамо за голф двойка и му изкарах ротора и тъкмо ше събирам мойто динамо и гледам табелката на голфовото пише - 45 А, онемях..... мойта кола дизел акомулатора 75ач а аз ръгам ротор от 45ач...ама нейсе нали запазвам корпуса със извод за оборотомер..... как да е събрах го така и си го карах така докато преди 2 дни минах през една локва намокри се хубаво ремъка на динамото и волтметъра и оборотомера откачиха .... реших че дойде денят на страшният съд за това динамо
 .
 .Гледам отгоре и какво да видя, на това динамо му сложили плитката шайба и ремъка върви накриво, понеже трябва да е с дълбоката шайба и тъй като тя е дълбока и по изнесена напред тогава с нея ремъка ще си върви право и ще води към шайбата на коляновия вал. А сега ремъка идва назад към динамото и по напред към шайбата на коляновия вал, и се получава че ремъка е накриво, хубаво че е трапецовиден и не го хвърля, канала дълбок и си седи в него, явно и шайбата е износена вкопана. И се чудя как така сменям от най скъпите лагери на динамото и пак скрибуца, а то ремъка го дърпа на калъч цялото динамо и няма как да не скрибуца.
 
 Сега ще намеря дълбоката шайба от някъде за да подкарам ремъка да върви право както си трябва.
ДО тук с историята, сега да питам:
Тъй като съм с тоя `лабав` ротор от 45 А - во динамо, мога ли да си взема ротор от 90 А - во динамо и да го хакна в корпуса на моето, което се води 65 А? Интересува ме дали диаметъра на ротора от по-мощното динамо е по - голям от диаметъра на по - слабото динамо ? При ротора на 65 и 45 разликата беше в дебелината на телта и броя намотки - при 65 А телта беше по - дебела и намотките бяха повече. Мога лесно да намеря динамо 90А или 75А защото са често срещани при бензиновите аудита или голфове тия 1.8 и 2.0 и няма да ми струва много пари да взема такова динамо и да му взема ротора да го сложа на моето динамо. И ако примерно сложа ротор от 90 А динамо ще му издържи ли диодния блок на мойто 65 А динамо ?
Цялата игра е заради това, че оригинално динамо от 1.6 турбодизел с извод за оборотомер не мога да намеря, а и да намеря няма да е в топ състояние, и пак ще го правя. Та искам да ползвам моя корпус защото има извод за оборотомер и си работи оборотомера, само трябва да го накарам да не скърца и да зарежда със силен ток. Разбрах че ми трябва дълбоката шайба и ще намеря такава но ме интересува какъв ротор ще влезе вътре.
Та питам става ли системата копи пейст ?
Моля ви, колеги помогнете ми, защото искам да реша проблема с това динамо преди да е дошъл снега, защото зимата нямам условия за ремонт и правя всичко на снега на пътя.

 
			   


 От друг модел Ауди не става ли някое цяло динамо ? Щом държиш на по-мощно....Това за извода на оборотите е най-малкия ти проблем в момента
 От друг модел Ауди не става ли някое цяло динамо ? Щом държиш на по-мощно....Това за извода на оборотите е най-малкия ти проблем в момента   има чалъм да се подкара и от Г4 динамо да си показва оборотомера на таблото без много зор
 има чалъм да се подкара и от Г4 динамо да си показва оборотомера на таблото без много зор   Подбери някое дето механично ще пасне ,на което и ролка, и уши за захващане ще станат, ако ще и 120 А-ово да е  . Пък за оборотомера- клема W е нищо повече от извод от статорна намотка преди изправянето , т.е. изведи си един кабел от статора там където жиците се запояват за изпр.блок .
 Подбери някое дето механично ще пасне ,на което и ролка, и уши за захващане ще станат, ако ще и 120 А-ово да е  . Пък за оборотомера- клема W е нищо повече от извод от статорна намотка преди изправянето , т.е. изведи си един кабел от статора там където жиците се запояват за изпр.блок .
 .А това е лсено,просто се проследяват намотките на статора и както каза колегата над мен се извежда с кабелче от преди диодния блок.
 .А това е лсено,просто се проследяват намотките на статора и както каза колегата над мен се извежда с кабелче от преди диодния блок. 
 



 
   При мен за разлика от твоето , динамото беше 120 амперово от ТДИ, беше сложено на AAZ Голф и по подобие на тази снимка беше подвързано там .
 При мен за разлика от твоето , динамото беше 120 амперово от ТДИ, беше сложено на AAZ Голф и по подобие на тази снимка беше подвързано там .