Дайте акъл, или който е препатил.........
Здравейте фенове на Голф. От няколко месеца съм собственик на Голф 2, 1.3 с газ, 89 г., най - идеалния вариант - карбуратор. От известно време се удивлявам на неразумно направената охладителна система на VW, или може така да е направена само за специализиран сервиз.... Та както и да е... Термостата не работеше както трябва - не качваше температура и нямах нормално парно. Та се наложи да го сменя. Сложих нов термостат, закупен от специализиран магазин. Смених и антифриза - сложих само концентрат. До тук добре, започна да загрява колицата нормално и редовно стрелката си минаваше малко след средата и си вървеше и пееше, ама точно като Голф 2 - непоносимо безгрижно. А и парно имах що годе прилично и готино. До днес ... 27.12.2013г. Тръгнах на работа и преди да стигна, стрелката на температурния датчик отиде почти до края. Изхвърли малко антифриз през казанчето. Покарах я малко из Пловдив и установих, че по време на движение без причина загрява, губи парно и изпарителя не загрява. Опитах да обезвъздуша изпарителя, но резултат никакъв - маркучите си бяха студуени, имаше някяква въздушна възглавница някъде по трасето ..... Това ме наведе на мисълта, че най - вероятно съм издухал гарнитурата на главата, тъй като наблюдавах и двата маркуча към охлаждащия радиатор - термостата си отваряше и си затваряше след като перката на радиатора спираше. На място увеличих оборотите и от ауспуха излизаше сиво - бяла пара, а на земята под ауспуха имаше много кондензирана течност. Прибрах Голфа пред вкъщи, и реших преди около 30 мин. да го преместя, колата е стояла около 2ч. Колата отказа да превърти и да запали, вероятно в цилиндъра, където е проблема, се е напълнил с охлаждаща течност и поради тази причина не е могла да превърти. След първия път се отказах да въртя. Мисля утре да сваля свещите и да завъртя, та дано това, което си мисля, да излезе от цилиндрите....
Та въпроса ми е, дали съм си причинил още неприятности - изкривени биели, или нещо по - сериозно ....
Предварително Ви благодаря!
Поздрави от Пловдив. Камен Радев
Голф 2, 1.3 с газ, 89 г. проблем с охладителната система
Re: Голф 2, 1.3 с газ, 89 г. проблем с охладителната система
Това с Въртенето е невъзможно да е от антифриза.Изолирай парното и виж как ще е.Не знам как ти е вързана газовата , но не трябва да е с тройници.Ако е така , направи последователно на радияторчето на парното и като наливаш антифриза отваряш горния маркуч на изпарителя, запушваш изпарителя докато протече вода от маркуча същото правиш с и с изпарителя.По принцип има уред за наличие на изторяли газове в антифриза.При мен тази услуга е 20 лева, но при теб може да е по евтино.
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Голф 2, 1.3 с газ, 89 г. проблем с охладителната система
Колата си я купил с проблем,затова е скапала напълно сега гарнитурата,сменявай и си карай,имал съм такава кола с този мотор-двигателя е много здрав! Нищо не си изкривил или счупил...
- ninkotv
- Мнения: 264
- Регистриран на: Пет 10 фев 2012 23:05
- Автомобил: [Golf 2] [Tiguan 5N] [Audi A3 8L]
- Двигател: [HK 1983] [CBAB 2010] [AGN 1999]
Re: Голф 2, 1.3 с газ, 89 г. проблем с охладителната система
И аз съм с 1,3 мотор, само че по-стария HK 83 година. Проблем с температури не съм имал. Изпарителят ми е паралелно на радиаторчето на парното и си топли нормално. Много корав мотор, нищо че е 1,3 и ако купето издържи, ще я карам още доста години. Не търси причината във фабрични дефекти, а в нехайството на предишния собственик.
Re: Голф 2, 1.3 с газ, 89 г. проблем с охладителната система
Малко преди час развих свещите и на скорост я бутнах малко, от първи цилиндър си излезе доста антифриз. Вдигнах щеката за маслото, но не можах да преценя дали се е смесило с маслото или не. Скоро го смених, и сложих хубава полусинтетика Тотал.....
Ще си го стегна Голфака, ще му сменя, освен ремонта на гарнитурата, гумичките на клапаните, водната помпа, кабелите, свещите, част от маркучите на охладителната система - като са слагали газовата уредба са сложили едни тънки и се товари помпата.
Ще си го стегна Голфака, ще му сменя, освен ремонта на гарнитурата, гумичките на клапаните, водната помпа, кабелите, свещите, част от маркучите на охладителната система - като са слагали газовата уредба са сложили едни тънки и се товари помпата.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Голф 2, 1.3 с газ, 89 г. проблем с охладителната система
vladikn написа:ТАко е така , направи последователно на радияторчето на парното..
Пълна глупост,представи си че се задръсти радиаторчето?А за дебита да не говорим....
Моя съвет е да не караш с чист концентрат антифриз.Като свалиш главата може да се окаже от това проблема...а и топлообменните свойства на концентрата са слаби.
Re: Голф 2, 1.3 с газ, 89 г. проблем с охладителната система
Не е така колега, антифриза освен, че служи за охлаждане има и смазочни свойства, щади водната помпа, изчиства радиаторчето на парното и други части по системата. Верно е, че кипи на около 150 градуса и се разширява повече от водата, но при изправност на охладителната система, не е никакъв проблем да се кара с концентрат -60 градуса. Другия ми автомобил е БМВ трета серия. Толкова прецизно е направено всичко, че стрелката като застане по средата и не мърда, независимо през кой сезон и къде караш. Но там е друго, затова е доста по - скъпо всичко по Баварията и нямаш главоболия. При мене с Голфа на 99% съм сигурен, че съм го купил с полуиздухана гарнитура на главата и след като смених термостата, който си работи перфектно, по - високата температура е натоварила системата допълнително, качила е налягането и е провокирала гарнитурата, а тя е избила. Мене друго ме притеснява, дали завъртайки да запаля снощи, водния удар не ми е направил поразия и да се наложи да се сваля и блока, Па дано се размина само с гарнитура на главата.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Голф 2, 1.3 с газ, 89 г. проблем с охладителната система
Няма да спорим но не мога да те оставя и в заблуждение.
Концентрата има лоши топлообменни своства.
Отделно е адски агресивен към метала,особено ако карате с някакво менте от онея сините.Не казвам,че при теб е това причината за проблема,просто те съветвам като си оправиш колата да не си повтаряш грешката.
Аз съм карал известно време с концентрат евтин,тръгна една ръжда по системата,запуши ми радиаторчето на парното.Още и още не мога да я изчистя.Ще потърся една тема със снимки на разядена глава от такова каране с концентрат..
Концентрата има лоши топлообменни своства.
Отделно е адски агресивен към метала,особено ако карате с някакво менте от онея сините.Не казвам,че при теб е това причината за проблема,просто те съветвам като си оправиш колата да не си повтаряш грешката.
Аз съм карал известно време с концентрат евтин,тръгна една ръжда по системата,запуши ми радиаторчето на парното.Още и още не мога да я изчистя.Ще потърся една тема със снимки на разядена глава от такова каране с концентрат..
Re: Голф 2, 1.3 с газ, 89 г. проблем с охладителната система
Въобще не съм в заблуда. И в двете ми коли съм сложил оригинален немски Алпин, лимонено - жълт на цвят, който е перфектен. Германците въобще не са тъпи, че всяка година да си сменят антифриза, а ние тук в България, най - вече по икономически причини, докато не се случи някакъв проблем и да изтече. При мене проблема е в гарнитурата на главата - така съм купил колата, а не от това, че съм сложил концентрат от хубав антифриз. Наистина антифриза има по - лоши топлообменни свойства от водата, но ако всичко е изправно по системата - термостат, датчика да включва на нормална работна температура и да охлажда радиатора, всичко ще е наред. Няма да споря с никой, просто споделям впечатленията си и не си налагам мнението.
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Голф 2, 1.3 с газ, 89 г. проблем с охладителната система
Iezekil написа:Концентрата има лоши топлообменни своства.
Отделно е адски агресивен към метала,особено ако карате с някакво менте от онея сините.

- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф 2, 1.3 с газ, 89 г. проблем с охладителната система
Колега Стоун и други автомобили има освен БМВ дето като закове и не мърда от 90гр. Ама са малко по-нови от Голф двойка 

-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Голф 2, 1.3 с газ, 89 г. проблем с охладителната система
Бе те много автомобили са така,ама май се пропуска факта,че таблото е направено така,че да показва точно на 90 градуса,независимо дали са реално 82 или почти 100,за да не се шашка водача...
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Голф 2, 1.3 с газ, 89 г. проблем с охладителната система
Всеки е прав за себе си.Принципно знам,че моя розов антиффриз се сменя на 2 години.За жълт и за немски шофьори не знам нищо.
Нека все пак да говорим като се свели главата.Може би стария собственик е имал други разбирания за антифриза,знам ли.Не че е често явление гниенето на глава,просто споделих.Шанса да кажем е малък но го има.
А и уточних-за сините ментета.И после се почва-изгнило легло на термостата,изгнила водна помпа,изядени алуминиеви детайли/радиатор,глава/ и др.
А за духната гарнитура също се търсят причини,не се приема като диагноза,а като следствие от друга диагноза.
Нека все пак да говорим като се свели главата.Може би стария собственик е имал други разбирания за антифриза,знам ли.Не че е често явление гниенето на глава,просто споделих.Шанса да кажем е малък но го има.
А и уточних-за сините ментета.И после се почва-изгнило легло на термостата,изгнила водна помпа,изядени алуминиеви детайли/радиатор,глава/ и др.
А за духната гарнитура също се търсят причини,не се приема като диагноза,а като следствие от друга диагноза.
Re: Голф 2, 1.3 с газ, 89 г. проблем с охладителната система
Благодаря за мненията за антифриза, малко се отклонихме от основната тема....
Утре ще си каже дали не съм направил по - голяма поразия с антифриза в цилиндъра...
Дано мина само с ремонта по гарнитурата, мисля да сменя ангренажния ремък и ролката, гумичките на клапаните - не губи и не гори масло, свещите.
Колеги, водната помпа при смяна на ангренажния ремък, сменя ли се задължително и как да се разбере дали е здрава - не трака и не вият лагерите, за дебита й - мисля,че е добре. Препоръчайте ми някаква марка, защото установявам, че е пълно с ментаци по магазините. А Голфака си го харесвам много и искам да си ми е вярно другарче!

Утре ще си каже дали не съм направил по - голяма поразия с антифриза в цилиндъра...
Дано мина само с ремонта по гарнитурата, мисля да сменя ангренажния ремък и ролката, гумичките на клапаните - не губи и не гори масло, свещите.
Колеги, водната помпа при смяна на ангренажния ремък, сменя ли се задължително и как да се разбере дали е здрава - не трака и не вият лагерите, за дебита й - мисля,че е добре. Препоръчайте ми някаква марка, защото установявам, че е пълно с ментаци по магазините. А Голфака си го харесвам много и искам да си ми е вярно другарче!

- ninkotv
- Мнения: 264
- Регистриран на: Пет 10 фев 2012 23:05
- Автомобил: [Golf 2] [Tiguan 5N] [Audi A3 8L]
- Двигател: [HK 1983] [CBAB 2010] [AGN 1999]
Re: Голф 2, 1.3 с газ, 89 г. проблем с охладителната система
Този мотор няма ролка. Водната помпа се явява обтягаща ролка и се сменя с ангренажния ремък за да си спокоен. Не е скъпа и е с метална турбина. Цените почват от около 40 лв до 80 лв. Моята е от евтините и нямам грижи.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: apolon, Bing [Bot] и 79 госта