Здравейте имам проблем с някакъв шум по-време на работа на парното / клима НЕ Е ТРАКАНЕТО ОТ КЛАПИТЕ .
Шума се получава все едно стържи нещо вътре ручи около няколко секунди спира и отново почва нищо не е разглобявано .
Очаквам съвети и приемам съвети всякакви !
Пасат Б6 шумулене ручене по-време на работа на парното/клима
- Bojan
- Мнения: 62
- Регистриран на: Чет 24 яну 2013 17:15
- Автомобил: VW Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI
- Местоположение: Варна
Re: Пасат Б6 шумулене ручене по-време на работа на парното/к
Колега виж дали перката на парното / климатика не опира някъде :) пробвай пусни парното отвори капака и слушай от къде идва този шум :)
- passat123
- Мнения: 1658
- Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б6 шумулене ручене по-време на работа на парното/к
Перката на моторчето от къде мога да я видя или поне имам някакъв достъп до нея ..........
- didkoltd
- Мнения: 1410
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък/Ст.Загора
Re: Пасат Б6 шумулене ручене по-време на работа на парното/к
Изсъхнала е перката най-вероятно.На коя степен се чува?
Целия мотор се намира под жабката,наведи се и погледни.Трябва да има една кора маха се и отдолу ще го видиш.Вади се с завъртане,но има един "стопорен зъб" трябва да го освободиш преди да го завъртиш!
Целия мотор се намира под жабката,наведи се и погледни.Трябва да има една кора маха се и отдолу ще го видиш.Вади се с завъртане,но има един "стопорен зъб" трябва да го освободиш преди да го завъртиш!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б6 шумулене ручене по-време на работа на парното/к
Един от стандартните проблеми на модела :)
Колегата е обяснил как се сваля вентилатора, затова няма да го описвам и аз.
След като се свали вентилатора, трябва самия електромотор заедно с витлата да се извади от пластмасовия корпус и да се почисти хубаво. Първо трябва да се махне прахоляка, което най-лесно става със сгъстен въздух и да се "издуха" .След това с грес на спрей или друг смазващ спрей (само да не е WD-40) , трябва да се смажат двете втулки - долната е лесна,има достъп, ама за горната трябва майсторско пръскане през витлата на перката.
Причината да се разскърцват отново е заводска недомислица - филтъра за купето е след вентилатора и целия прах, дребни боклуци и мизерия, минават през вентилатора, преди да спрат на филтъра. Затова и тези вентилатори на колите от VAG групата след 2005-та година, имат доста по-малък ресурс от старите (онзи ден сменях на Шкода Фабия 2008-ма...напълнил се с прах,блокирал и изгорял...добър ден - 350лв за афтърмаркет или към 700 за оригинален).
Другата причина за този шум може да са четките - отново заради прахоляка, четките и колектора се износват много по-бързо и трябва и те да се погледнат като се разглобява. Ако е заминал колектора, а не четките, обикновено е по-евтино и бързо да се смени вентилатора, от колкото да му се сменя колектора.

Колегата е обяснил как се сваля вентилатора, затова няма да го описвам и аз.
След като се свали вентилатора, трябва самия електромотор заедно с витлата да се извади от пластмасовия корпус и да се почисти хубаво. Първо трябва да се махне прахоляка, което най-лесно става със сгъстен въздух и да се "издуха" .След това с грес на спрей или друг смазващ спрей (само да не е WD-40) , трябва да се смажат двете втулки - долната е лесна,има достъп, ама за горната трябва майсторско пръскане през витлата на перката.
Причината да се разскърцват отново е заводска недомислица - филтъра за купето е след вентилатора и целия прах, дребни боклуци и мизерия, минават през вентилатора, преди да спрат на филтъра. Затова и тези вентилатори на колите от VAG групата след 2005-та година, имат доста по-малък ресурс от старите (онзи ден сменях на Шкода Фабия 2008-ма...напълнил се с прах,блокирал и изгорял...добър ден - 350лв за афтърмаркет или към 700 за оригинален).
Другата причина за този шум може да са четките - отново заради прахоляка, четките и колектора се износват много по-бързо и трябва и те да се погледнат като се разглобява. Ако е заминал колектора, а не четките, обикновено е по-евтино и бързо да се смени вентилатора, от колкото да му се сменя колектора.

- didkoltd
- Мнения: 1410
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък/Ст.Загора
Re: Пасат Б6 шумулене ручене по-време на работа на парното/к
Преди месец - два моя на Октавията започна да мириши на изгоряло!Свалих го и какво да видя колектора вкопан все едно е изкарал 3 комплекта четки,а самите четки почти нищо не е останало от тях,опитах се да престържа на струг колектора ,но неуспешно просто нямаше какво да се стържи.Доста се озадачих защото колата е на 7 години и колкото и да е ползван вентилатора изглеждаше ми много странно от какво се е получило така.След време в Шкода форума колегите бяха писали точно това ,че мотора стои преди филтъра.Ах Ах ще ги търсим Голф 2-те ама няма да ги има вече....!
Само за инфо от Голф 4 са същите моторите с перките,трябва само да се прехвърли пластмасовия капак който е различен!

Само за инфо от Голф 4 са същите моторите с перките,трябва само да се прехвърли пластмасовия капак който е различен!
-
- VW експерт
- Мнения: 13371
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат Б6 шумулене ручене по-време на работа на парното/к
Кажи честно!
Тия от Толиати ли са ги вземали?

Тия от Толиати ли са ги вземали?


Последна промяна от dobrin на Пон 30 дек 2013 0:16, променено общо 1 път.
Причина: Ненужен спам!
Причина: Ненужен спам!
Re: Пасат Б6 шумулене ручене по-време на работа на парното/к
Просто такава е концепцията .Да изкара 5-6 години - после нова кола.И всичко в период на полуразпад. Не може инженерите от фирма дето прави коли от има няма 70 години ,да не знаят колко ще е ресурса на такъв вент при тези условия . 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б6 шумулене ручене по-време на работа на парното/к
А, те много добре знаят колко ще изкара, нали цели отдели седят и смятат колко да изкара :) .Същото е положението с електромоторите за клапите на климатрониците - елементарен ел. мотор с 3 зъбни колела вътре и една графитна писта, струва 305лв и е направен така,че или графита да се износи много бързо или зъбните колела да се напукат и счупят. Новите карат по 5-6 години, макс. 10, а старите карат по 20....защо ли?
.Всичко е с цЕл, не с половин, както се казва
Toва е нагледния пример (мотор за рециркулация на Голф 4) :

Където са 3-те спици, се разцепва колелцето ( доста натоварено е когато вентилатора работи и трябва да се бори с въздушния поток за да затвори клапата ). При старите мотори за клапите, колелцата са плътни и под тях са пластините и колелото е доста по-здраво. А какво точно струва 305лв в този мотор, е друга тема (един потенциометър струва под 10лв, електромоторчето + колелцата струват и те под 10лв....явно останалите 280лв струва пластмасовата кутия и труда да се сглоби (колко много пари взимат китайците за сглобяването на един мотор...)



Toва е нагледния пример (мотор за рециркулация на Голф 4) :

Където са 3-те спици, се разцепва колелцето ( доста натоварено е когато вентилатора работи и трябва да се бори с въздушния поток за да затвори клапата ). При старите мотори за клапите, колелцата са плътни и под тях са пластините и колелото е доста по-здраво. А какво точно струва 305лв в този мотор, е друга тема (един потенциометър струва под 10лв, електромоторчето + колелцата струват и те под 10лв....явно останалите 280лв струва пластмасовата кутия и труда да се сглоби (колко много пари взимат китайците за сглобяването на един мотор...)


Re: Пасат Б6 шумулене ручене по-време на работа на парното/к
Е то нали германците нали и те трябва да захлебят . Как са зема заплата 4000 Еуро
. И както се казваше в един любим мой филм - Да го духат бедните .

Re: Пасат Б6 шумулене ручене по-време на работа на парното/к
И аз съм на мнение, че не може това да е заводска недомислица, всичко е умишлено направено така, че да се повреди след известен период и почти винаги втория собственик го отнася
По този начин марката губи феновете си за съжаление...

По този начин марката губи феновете си за съжаление...

Re: Пасат Б6 шумулене ручене по-време на работа на парното/к
Да попитам и аз. Докато колата е студена , на място и при около 1300 оборота се чува някакво румолене. Когато спра парното изчезва. Когато позагрее колата също се оправя.
Дали проблемът е същия? Автомобила е пасат 5.5
Дали проблемът е същия? Автомобила е пасат 5.5
Re: Пасат Б6 шумулене ручене по-време на работа на парното/к
Антифриз губи ли ? На мен ми румолеше понеже едни скоби бяха омаляли и губеше по малко антифриз от там .
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б6 шумулене ручене по-време на работа на парното/к
Ами първо пробвай дали само на парно го прави (т.е. климатроника да е на Econ).Има вариант компресора ти да румоли или обтяжната ролка на ремъка му и това да го прави само в тези обороти.Като спреш климатроника,спира и компресора - спира звука.
Пробвай да запалиш колата и климатроника да е на ауто при температура над +3 градуса.Тогава ще тръгне и компресора.Слушай за румоленето.После при същите условия цъкаш климатроника на Econ и слушаш за румоленето. Ако пак го има, значи проблема не е по компресора и ролките му,а е някъде другаде. Другата връзка е алтернатор - случвало ми се е като е пуснат вентилатора на парното, при разбит алтернатор, да се усилва много шума му, защото вентилатора харчи около 20А при макс. обороти, което е доста. Алтернатора можеш да натовариш с всички консуматори, когато ти е спрян климатроника и да видиш дали пак ще се появи.
Така,без да се чуе,е трудно да се определи на 100% какъв точно и е проблема.

Пробвай да запалиш колата и климатроника да е на ауто при температура над +3 градуса.Тогава ще тръгне и компресора.Слушай за румоленето.После при същите условия цъкаш климатроника на Econ и слушаш за румоленето. Ако пак го има, значи проблема не е по компресора и ролките му,а е някъде другаде. Другата връзка е алтернатор - случвало ми се е като е пуснат вентилатора на парното, при разбит алтернатор, да се усилва много шума му, защото вентилатора харчи около 20А при макс. обороти, което е доста. Алтернатора можеш да натовариш с всички консуматори, когато ти е спрян климатроника и да видиш дали пак ще се появи.
Така,без да се чуе,е трудно да се определи на 100% какъв точно и е проблема.

Re: Пасат Б6 шумулене ручене по-време на работа на парното/к
Емии... звукът го има и на Ауто и на Екон. Но сякаш като изключа парното и пак го включа , звукът изчезва 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 157 госта