Проблем с голф 3 1.9тди -Не загрява

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Kanchev
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 9:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Проблем с голф 3 1.9тди -Не загрява

Мнениеот Kanchev » Пон 30 дек 2013 19:26


Кофтият проблем със загряването на ААЗ го има и при мен и много ме дразни като имате напредвид, че слизам от бензиново Ауди.

Бавно загрява - ясно, че печките им е слаба страна от гледна точка на тва - извън градско държи едни едва 70-75 гр.
Заподозрях термостата - смених го със чисто нов Валер 87 гр. - никва разлика отново 70-75 гр.
Долният маркуч студен обаче и при старият термостат и при новия забелязвам, че горният затопля включително и горната част на радиатора???
Това не е нормално тва е ясно, НО няма как да се съмнявам в новият термостат понеже и предният се държеше по същият начин.
Заподозрял съм малкото маркуче/обезвъздушителя от тройника на главата към казанчето - защо при тези коли постоянно циркулира при затворен голям кръг??? При Ауди това не е така. То тук оставам със впечатлението, че от там прехвърля малко към радиатора. ще взема да го стисна и да покарам така???

И ако вие не подскажете нещо остава пак по "дападжияският" начин - да завиваме с нещо отпред - де кашони, де фолиа. Квото подскажете.

Весели празници и наздраве. :beer




xxx_man
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Проблем с голф 3 1.9тди -Не загрява

Мнениеот xxx_man » Пон 30 дек 2013 19:33


често срещан проблем е дори и след смяна на термостат в него да попаднат парчета пластмаса от капачката на маркуча и така той остава отворен!скоро се случи на мой приятел!


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с голф 3 1.9тди -Не загрява

Мнениеот mladeja » Пон 30 дек 2013 19:57


При неизправен термостат завиването на големия радиатор не помага. Пловдив Добрич без да гася с мокет отпред на целия радиатор - 70 - 80 градуса максимум.А това си е път около и над 5 часа.След смяна на термостата с някакъв Полски - 90 градуса си ги държи и на доста забележителни спускания.Не, че имам парно кой знае какво - дунапрени се разлетяха но двигателя си държи уж работната температура.


Kanchev
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 9:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Проблем с голф 3 1.9тди -Не загрява

Мнениеот Kanchev » Пон 30 дек 2013 23:30


Е няма такъв филм - два термостата да се държат по идентичен начин, да поддържат една и съща температура и да загрява за еднакво бавно време и радиатора да затопля в горният край без да е отворил термостата.

Проблема е някъде другаде. Търси се???


Потребителски аватар
ewipito
Мнения: 131
Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
Автомобил: VW PASSAT B3
Двигател: RP 1988
Местоположение: Pernik, Radomir

Re: Проблем с голф 3 1.9тди -Не загрява

Мнениеот ewipito » Вто 31 дек 2013 1:59


Стария ми термоста държеше 105-110 градуса на перка постоянно в градски условия, някъде се подмятя тука ако трябва да го намирам :Mr Green Fun А иначе това с по евтините термостати е на късмет. То хората са го казали че евтиното излиза по скъпо-или ше я прегрееш или ше я тормозиш студена, да нямаш парно, да ти е по висок разхода...


Kanchev
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 9:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Проблем с голф 3 1.9тди -Не загрява

Мнениеот Kanchev » Вто 31 дек 2013 11:38


И тази сутрин се потвърди резултата - за 2 км. градско и едва открехнала стрелка горният маркуч в горният му край антифриза е затоплен. Долният маркуч при термостата е напълно студен....., което изключва термостата.

Явно от някъде прехвърля в големият кръг?

Това нормално ли е при Голф - да циркулира антифриза през разширителният съд при затворен голям кръг???

Айде някой компетентен Голф-ар да се намеси, без да подценявам мненията на колегите до сега.


ПП. Че е печка, печка и не грее - ама лятото си държи твърдо 90 гр. по табло и малко след тях включва коректно перките. Сега ситуацията си е твърдо 70-75 гр. по табло??? Така, че и голяма неточност в таблото също изключвам. :screwy


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9068
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Проблем с голф 3 1.9тди -Не загрява

Мнениеот samo_pechka » Вто 31 дек 2013 12:03


Наскоро имах леко сходен проблем , реших го със смяна на термостат , хем наскоро го сменях . Прави ми обаче впечатление ,че някак неправилно се "диагностира" проблема . Масово казват "проверих маркучите , долния студен- значи е читав термостата..."
Тотално грешно колеги. Проверката със затоплянето е валидна само на горния маркуч и то забележете близо до радиатора , а не да го "хванете" маркуча от главата и той горещ ( което не е признак за повреда в термостата , чувства се особено при надлъжните мотори , поради тънкото маркуче дето отива в разш.съд, при тях то е по-назад , все пак върви циркулация на течност оттам )
При "пипане" на долния маркуч- винаги студен в това време, ще е рядко да е топъл дори и при неизправен термостат , просто през питата охл. течност вече ще е охладена .Т.е. долния маркуч не е гарант ,че термостата е наред :exclaim
При затворен голям кръг- както и при отворен , циркулацията през малкото маркуче не спира, т.е. винаги върви оттам течност :exclaim
Конкретно за колегата с проблема : ако термостата ти е наред , има няколко варианта : караш дизел ТДИ :mhihi , сега сериозно,ако очакваш за два километра да загрее колата/парното в това време :wink при мен минавам близо 6-7 км докато усетя нещо , хем и подгрев имам на антифриза (А4 Б5 АФН)
Срещнах термостат който имаше малка дупчица в основата си ( така си беше, не знам дали е оригинално така , съмнявам се) ако твоя е такъв , така ще прави - няма да загрее . О-пръстен да не е наместен правилно?
П.п. пропуснах да добавя, на дълго , като напъна парното в колата и се спускам по надолнище , ми спада до към 75 гр показанието на стрелката , т.е. питата на парното е достатъчна да охлади в повече мотора, хем съм убеден ,че вс при мен е наред , дори и кашона пред радиатора си седи :redface нищо ,че термостата ми е наред и т.н. и т.н. просто ТДИ мотора за пореден път се убеждавам ,че има слабо топлоотделяне ..


Потребителски аватар
Vw vento 1.9 TDI
Мнения: 42
Регистриран на: Сря 18 юли 2012 14:34
Автомобил: vw vento 1.9 tdi
Двигател: 1z 90 hp
Местоположение: София

Re: Проблем с голф 3 1.9тди -Не загрява

Мнениеот Vw vento 1.9 TDI » Вто 31 дек 2013 12:12


Колега аз съм от софия и карам тди 1з за 10 км горе долу ми загрява 90 гтадоса и аз имах същият проблем като теб с картон и пак не ми загряваше 90 преди незнам с какъв термостат съм бил но тоя си го взел за 25 лв и много бързо ми загрява зимата за дизел и съм много доволен само д0 90 и от там немръдва П0здрави


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9068
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Проблем с голф 3 1.9тди -Не загрява

Мнениеот samo_pechka » Вто 31 дек 2013 14:27


Да добавя една "малка" подробност пропусната неволно от мен :redface Преди време си изолирах ЕГР-клапана с ламаринка . Това има две страни разбира се ...отрицателната - по-бавно достига раб.температура :redface и оттам и по-кофти парно
Положителните ги знаем...
Та думата ми е , ако сте си изолирали ЕГР клапана , да си знаете :mrgreen аз въпреки това не бих се върнал на "старото" положение т.е. не бих си оставил ЕГР-а активен , няма си карам маторя да лапа изгорели газове , за да си топля по-бърже задника..пък и след два месеца идва лятото :Mr Green Fun


Kanchev
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 9:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Проблем с голф 3 1.9тди -Не загрява

Мнениеот Kanchev » Вто 31 дек 2013 14:34


Мдаа.
Благодаря на колегите, НО имам една въпросителна към колегата "ПЕЧКА" - най добрият вариант за изправен термостат според мен е точно долният голям :mhihi .
Ще се обоснова - няма как течността от радиатора да влиза към блока, а е точно обратното. Пък и тестовете разбира се съм правил и само на работеща кола на място, т.е. няма какво да охлади пропуска от термостата.

И ако имаме пропуск от термостата то точно там ще се получава затопляне, което при мен липсва и поради тази причина изключвам термостата. Пък както писах и по горе - вероятността два термостата да се държат по един и същи идентичен начин в загряване, охлаждане, достигане на еднаква работна температура при зимни условия /едва 70-75/ са 1 към многоооо за да е от тях. И да прав си, не очаквам за 1-2 км преход да започне да духа топло самото парно, НО няма как автомобила да загрява само до 75 гр. при положение, че всичко му е изправно?

Явно не всичко е. Прехвърля от някъде, от където се получава циркулация със големият кръг и от там губя някой друг градус, НО след всичкото четене и писания тук започнах да се убеждавам, че дори и да отстраня тази извънредна циркулация ще компенсирам едва 2-3-5 градуса, а до 90 има 15, че и 20 градуса.

Явно печката не става и за печка :mrgreen .

ПП. Колата няма ЕГР - мотора е твоят стар ААЗ /до колкото се сещам/

Днес ще падне празнуване, което пожелавам на всички Ви весело изкарване, пък след това продължавам да му мисля.
Поздрави и :beer .


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9068
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Проблем с голф 3 1.9тди -Не загрява

Мнениеот samo_pechka » Вто 31 дек 2013 14:57


:eek Колата ти с AAZ мотор ли е ? Щот' темата е за ТДИ ! Трябва да имаш мн яко парно колега , те топлят добре дори и при 75-80 градуса показания на табло, отделно и бързо набират топло , все пак е предкамерен дизел . За да не топли бързо колата ти има основно следните причини : неправилно сложен ремък на водната помпа ( върти обратно помпата :mhihi ) , проблем в радиаторче парно , проблем в клапи парно .
Kanchev написа:Мдаа.
Благодаря на колегите, НО имам една въпросителна към колегата "ПЕЧКА" - най добрият вариант за изправен термостат според мен е точно долният голям :mhihi .
Ще се обоснова - няма как течността от радиатора да влиза към блока, а е точно обратното. ..

Това не го разбрах?? Дай да уточним първо кое е вход, кое изход . Охл течност циркулира от главата към радиатора и се връща прз долния маркуч през термостата и в блока ....Но пак казвам, не се гледа долния маркуч идваш от радиатора към термостата как е , гледа се горния, който излиза от тройника и влиза в радиатора :exclaim
Kanchev написа:

ПП. Колата няма ЕГР - мотора е твоят стар ААЗ /до колкото се сещам/


Аз наистина продадох един AAZ Голф преди време , но не в Русе :rolleyes откъде си сигурен , че е била моята кола? Тя беше двувратка с клима.
И да , в момента все още има в мен един Голф с AAZ мотор ( ще се разкомплектова и бракува напролет), но вече не се кара , имаме др коли в семейството с надлъжни АФН двигатели.


Потребителски аватар
soadfan
Мнения: 28
Регистриран на: Нед 16 май 2010 18:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с голф 3 1.9тди -Не загрява

Мнениеот soadfan » Вто 31 дек 2013 16:20


Само питам, ама термостата не регулира ли потока на охладителната течност преди радиатора (щото той обикновено е част от големия кръг), т.е. на връщане охл. течност не би трябвало пак да минава през термостата?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Проблем с голф 3 1.9тди -Не загрява

Мнениеот muns61 » Вто 31 дек 2013 16:43


Kanchev написа:Мдаа.


Явно не всичко е. Прехвърля от някъде, от където се получава циркулация със големият кръг и от там губя някой друг градус, НО след всичкото четене и писания тук започнах да се убеждавам, че дори и да отстраня тази извънредна циркулация ще компенсирам едва 2-3-5 градуса, а до 90 има 15, че и 20 градуса.

.


Нищо не прехвърля, няма от къде. Щом си убеден, че си с изправен термостат, явно е, че имаш някъде скрит в мотора топлинен вампир. Там, където свършва физиката, почва метафизиката...


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9068
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Проблем с голф 3 1.9тди -Не загрява

Мнениеот samo_pechka » Вто 31 дек 2013 18:14


soadfan написа:Само питам, ама термостата не регулира ли потока на охладителната течност преди радиатора (щото той обикновено е част от големия кръг), т.е. на връщане охл. течност не би трябвало пак да минава през термостата?

При ФВ ( поне в голяма част от тях) има едно малко по-странно решение за термостата, намира се не горе при главата както е "прието", ами долу при водната помпа и де факто е "след" радиатора , ако мога да го нарека така..... за разлика от другите производители на коли



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 79 госта