


Голф 3 1.9 ТДИ 90 коня 1Z Ангренажен ремък - обтягане
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Голф 3 1.9 ТДИ 90 коня 1Z Ангренажен ремък - обтягане
Колеги,...изчетох десетки теми, но никъде не прочетох колко трябва да е обтегнат ангренажния ремък. Гол 3 1.9 ТДИ 90 коня 1Z
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Ангренажен ремък - обтягане
Най накрая намерих една тема от нашия форум: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=59&p=3421985
Но от друг форум прочетох нещо което ми се стори интересно и правдоподобно:
Пренатягането е толкова опасно, колкото и хлабавия ремък. Най-масовия и изпитан метод е след като си стегнал ролката, да направиш няколко оборота на коляновия вал надясно и после леко да го завъртиш наляво. Направи ли шкембе около натягащата ролка, обираш го с ролката и си готов. Същевременно гледай да не изгубиш центровката на валовете и ГНП (ако има такава).
Ето и от друг форум:
Монтираш и ремъка, обтягаш го, като гледаш в най-дългата му част(под обтяжната ролка) като го хванеш и осучеш, да не се завърта на повече от 90 градуса спрямо оста си, около 90, но не повече. По принцип се прави с уред обтягането, но като няма и така става.
Дано да е полезно за някой
Но от друг форум прочетох нещо което ми се стори интересно и правдоподобно:
Пренатягането е толкова опасно, колкото и хлабавия ремък. Най-масовия и изпитан метод е след като си стегнал ролката, да направиш няколко оборота на коляновия вал надясно и после леко да го завъртиш наляво. Направи ли шкембе около натягащата ролка, обираш го с ролката и си готов. Същевременно гледай да не изгубиш центровката на валовете и ГНП (ако има такава).
Ето и от друг форум:
Монтираш и ремъка, обтягаш го, като гледаш в най-дългата му част(под обтяжната ролка) като го хванеш и осучеш, да не се завърта на повече от 90 градуса спрямо оста си, около 90, но не повече. По принцип се прави с уред обтягането, но като няма и така става.
Дано да е полезно за някой

- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Голф 3 1.9 ТДИ 90 коня 1Z Ангренажен ремък - обтягане
А къде забрави белезите на обтяжната ролка 

- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Голф 3 1.9 ТДИ 90 коня 1Z Ангренажен ремък - обтягане
Обтяжната ролка на този мотор май нямаше белези :)
- hip-hopotam
- Мнения: 270
- Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Голф 3 1.9 ТДИ 90 коня 1Z Ангренажен ремък - обтягане
Обтяжната ролка има индикатор,мисля че на първите 1Z обаче не е с индикатор,но за това не съм сигурен на 100%.Иначе се обтяга на горната граница на индикатора (към по-натегнато) и като завъртиш 1-2 оборота коляновия вал,индикатора си отива на долната граница което според мен е перфектния вариант.
За повечето ВАГ-ове дават на 20 000км преглед на центровката и леко натягане ако е необходимо.
За повечето ВАГ-ове дават на 20 000км преглед на центровката и леко натягане ако е необходимо.
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф 3 1.9 ТДИ 90 коня 1Z Ангренажен ремък - обтягане
ventotdi написа:Обтяжната ролка на този мотор май нямаше белези :)
Днес загледах моята ролка....има белези и я коригирах спрямо тях. До сега не бях забелязал че има

За 1z 90 кончета става въпрос