Смяна мембрани на вакуумен изпарител LOVATO

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
nikiorlov
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 сеп 2010 12:54
Автомобил: Golf mk2
Двигател: MH 1987
Местоположение: София

Смяна мембрани на вакуумен изпарител LOVATO

Мнениеот nikiorlov » Вто 07 яну 2014 1:30


За първи път го правя, но ми беше мерак и реших да снимам и да направя тази тема, щото не се виждат снимките на другата такава тема. Лесно става и всеки може да се справи...

I.ЕТАП - Сваляне на изпарителя от автомобила (пропуснах да снимам тогава, но ще приложа снимки направени при последния етап - поставянето на изпарителя)

1. Изпуснете налягането на антифриза (ако има такова) като развиете за момент капачката на разширителния съд. После я затегнете обратно.
2. Развийте щуцера на идващата газ (ключ 14):
Изображение
3. Пригответе си 2 бр. тапи за да запушите маркучите с антифриза. (аз ползвах гумените тампончета, на които ляга предния капак):
Изображение
Изображение
4. Откачат се още: дебелата тръба за излизащата газ, тънката вакуумна тръбичка, ел. проводниците.
Изображение
Изображение
Изображение
5. Изпарителят е готов да бъде откачен от автомобила - държи го една гайка за ключ 17:
Изображение

II.ЕТАП - Разглобяване на изпарител

Изображение
1. Развинтвате тези 6 болта с шестограм 4мм:
Изображение
Изображение
2.Разлепвате старата мембрана и внимателно я откачате от вилката в средата:
Изображение
Изображение
3. Развинтвате двата болта държащи оста на вилката (при мен беше за торкс 25):
Изображение
4. Развинтвате и пластмасовата врътка !!!има тънка пружинка в нея!!!
Изображение
5. Развинтвате 4 бр. болта (!те са по-къси от предишните 6 бр.!) шестограм 4мм:
Изображение
6. Разлепяте мембраната (нужно е ножче или тънка отвертка):
Изображение
7. Внимавайте! Пак има пружина:
Изображение
8. Развийте щуцер-дюзата на вакуум тръбичката (ключ 10)
Изображение
Изображение
9. Развивайте на кръст тези 8 болта, щото отдолу бута пружина шестограм 4мм (отбележете с "горе/долу" положението на капака, май има значение):
Изображение
*СЪВЕТ: събирайте на три различни места трите вида шестограмни болтове, че си приличат, но са различни!!!
Изображение
10. Разлепвате дебелата мембрана и я откачате от малката вилка:
Изображение
11. Развинтвате и сваляте малката вилка (торкс 25):
Изображение
12. Изчопляте старата гумичка (ако сте си купили ремонтен комплект ,в който има нова):
Изображение
Изображение
13. Развинтвате 2-е болтчета (PH2) и измъквате щуцера за изходната газ:
Изображение
Изображение

СЛЕДВА СТАРАТЕЛНО ИЗМИВАНЕ НА ВСИЧКО ТОВА
аз ползвах стандартен домакински обезмаслител

Изображение

Последна промяна от nikiorlov на Вто 07 яну 2014 17:50, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
nikiorlov
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 сеп 2010 12:54
Автомобил: Golf mk2
Двигател: MH 1987
Местоположение: София

Re: Смяна мемbрани на вакуумен изпарител LOVATO

Мнениеот nikiorlov » Вто 07 яну 2014 1:53


III.ЕТАП - Сглобяване на изпарител
Аз заложих на това да си купя оригинален ремонтен комплект и не съжалих. Има гумички и о-пръстени за навсякъде където е нужно. Това е съдържанието му:
Изображение
1. Поставяте новия о-пръстен и завивате на мястото му с отвертка PH2:
Изображение
Изображение
2. Поставяте новата гумичка на малката вилка:
Изображение
3. Заедно с оста я монтирате в леглото и я затягате (торкс 25):
Изображение
Изображение
4. Новата дебела мембрана се оказа с по-различно, но абсолютно съвместимо зацепване към малката вилка:
Изображение
5. Закачате я:
Изображение
6. Поставяте дебелата пружина и капака, като съблюдавате отбелязаното "горе/долу":
Изображение
Изображение
7. Завинтете и затегнете болтовете на кръст (по-лесно е да го напишете реда с маркер):
Изображение
8. Обърнете го:
Изображение
9. Поставете пружината, малката мембрана и металната шайба:
Изображение
Изображение
Изображение
10. Затегнете на кръст:
Изображение
11. Поставете нова гумичка на голямата вилка, като я притиснете с палец и издърпате внимателно стволчето за да щракне в устойчивото си положение:
Изображение
12. Поставете вилката заедно с оста на мястото и и я затегнете (торкс 25):
Изображение
Изображение
13. Поставете новия о-пръстен, фината пружинка и го навийте до средно положение:
Изображение
Изображение
14. Наместете във вилката пънчето на фината мембрана:
Изображение
15. Поставете новото уплътнение между капака и ел. елемент:
Изображение
16. Поставете капака на изпарителя, като се ориентирате по надписите за посоката му:
Изображение
17. Затегнете на кръст:
Изображение
18. Сменете и това малко о-пръстенче и затегнете щуцера (ключ 10):
Изображение
Изображение
19. Не забравяйте пробката! Завийте и нея:
Изображение

20. Изпарителят е готов за монтаж в автомобила!

Следва продължение...


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Смяна мембрани на вакуумен изпарител LOVATO

Мнениеот Pet_rov » Вто 07 яну 2014 11:15


Голямо браво за старанието, колега!!!!


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Смяна мембрани на вакуумен изпарител LOVATO

Мнениеот Bai Sando » Вто 07 яну 2014 13:48


Много полезна тема :beer И подредена :biggrin


Потребителски аватар
nikiorlov
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 сеп 2010 12:54
Автомобил: Golf mk2
Двигател: MH 1987
Местоположение: София

Re: Смяна мембрани на вакуумен изпарител LOVATO

Мнениеот nikiorlov » Вто 07 яну 2014 13:53


IV.ЕТАП - Монтиране на изпарител в автомобила

1. Поставете изпарителя на мястото му и само на ръка навийте гайката му:
Изображение
2. Напаснете и завийте щуцера на входящата газ (тръбичката му е сравнително твърда и затова е добре да направите това докато изпарителя не е фиксиран още) (ключ 14):
Изображение
3. Едва сега затегнете гайката, която навихте преди малко (ключ 17):
Изображение
4. Махнете тапата на долния маркуч с антифриз и незабавно я поставете на съответния щуцер. Фиксирайте я окончателно със скобата и:
Изображение
5. Поставете тънката тръбичка за вакуума на месинговия щуцер:
Изображение
6. Поставете, но за сега не фиксирайте горната тръба за антифриза (според мен ще е добре да му се помогне малко за обезвъздушаването точно от там, когато запалите двигателя след малко)(показал съм току-що извадената тапичка от тръбата):
Изображение
7. Поставете маркуча за изходната газ, но не го фиксирайте още за да ви е по-удобно да го откачите след малко и да фиксирате предишния маркуч:
Изображение
8. Включете клемите на електрическата част:
Изображение
9. Запалете двигателя. Най-вероятно няма да иска да поддържа празен ход и ще иска да гасне. Това на първо време коригирайте от врътката на корпуса на изпарителя.
10. Докато работи двигателя измъкнете горната тръба на антифриза за 2-3 секунди за да излезе въздуха и обратно го върнете на място.
11. Загасете двигателя и фиксирайте всички маркучи закрепвания и съединения окончателно.
12. Проверете си нивото на антифриза - вероятно ще е изгубило поне стотина грама от упражнението!
13. Запалете пак двигателя и го оставете да си работи до достигане на нормална температура. Вероятно ще се наложи да донастройвате кранчето на корпуса и това/тези което/които са на маркуча на газта към двигателя.
14. Тази настройка не е окончателна, защото се изисква известно време да улегнат новите чаркове.
15. Когато изтине двигателя (примерно на следващия ден) проверете нивото на антифриза пак!
16. Може пак да иска пипане на кранчетата докато загрее двигателя. И така докато не намерите правилния баланс на кранчетата!!!*

*Има много школи за регулиране и окончателно настройване на тези изпарители.
Аз не се наемам да дам рецепта. Има бая изписано по темата.

P.S: Дано бъде полезно на някой написаното. Ще се радвам да го коментирате.
Може да пуснете и някое и друго линкче за реглажа и настройката. Специално в моя случай е GOLF II с двигател MH, обем 1.3, карбуратор 2e3. Благодаря и аз!


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Смяна мембрани на вакуумен изпарител LOVATO

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 07 яну 2014 21:21


Адмирации за добре подредената и подробна тема, а и за перфектното изпълнение по подновяване на изпарителя.
Терзае ме една мисъл обаче с тия снимки, качени са някъде и рано или късно изчезват, началството да каже няма ли възможност да се качат на форумния сървър и да се дадат линкове в темите към тях, става въпрос само за важните и хубави теми, не за всички снимки :biggrin


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Смяна мембрани на вакуумен изпарител LOVATO

Мнениеот stefan4o » Вто 07 яну 2014 21:39


Подкрепям Одата. Тая тема не е никак лошо да бъде стикната в нашия любим раздел :mhihi
Относно настройката на изпарителя - при Ловато вакуумно е сравнително лесно, тъй като няма байпасен месингов винт за газта на празен ход :th_up Отвиват се крановете на тройника докато започне да върви прилично, една идея по-слабо от на бензин и после се докоригира от винта за сместа и това е.


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Смяна мембрани на вакуумен изпарител LOVATO

Мнениеот Гергин » Пон 29 фев 2016 17:47


Ти остави без хляб поне 20 газаджии с тази тема. Браво. :mhihi

Ако позволиш да допълня малко, но за мен важни неща, предполагам в бързината си пропуснал да напишеш. А и най добре да ги допълниш в твоя пост. Да са на едно място.Ако прецениш, де.

1. Бих посъветвал да се сменят и пластмасовите щуцери за водата 1-2 лв. са. И 3-4 лв. май са металните, което решава нещата завинаги. И пази от мнооого неприятни изненади. Писано е за това в много други теми.
2. Непременно да се провери при отворен газов клапан, докато работи примерно. С една гъба и веро тръбите за газта, които са откачани, а и около клапана, да не сме бутнали някоя.
Това се сещам.

Много добър снимков материал, не съм срещал до сега някой така да ми хареса. Направо си имаш талант :)) Тая снимка с разглобения изпарител и строени винтчета и инструменти и т.н. Ша си я сложа на декстопа. :h020 :beer

Тея снимки са много ценни. Началството да не се чуди хич, че ша стане като на Машината със снимките.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта