Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловдив?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Налягане на масло, б3, къде в Пловдив ?

Мнениеот muns61 » Пет 10 яну 2014 19:33


vwpnss написа:Мерси за линка, има информация за всички видове манометри, но не намирам нищо за манометрите за течности и газове - има ли разлика, каква е и как се познава кой какъв е?

Няма разлика, различни са само тези, работещи при вибрация. Пълни са с течност, обикновено глицерин.




vwpnss
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Налягане на масло, б3, къде в Пловдив ?

Мнениеот vwpnss » Пет 10 яну 2014 20:35


Мерси много за отговора!
Как ви се струва налягането 1,7 бара на около 2000 оборота и 1 бар на празен ход?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Налягане на масло, б3, къде в Пловдив ?

Мнениеот muns61 » Пет 10 яну 2014 21:21


Меренето става с тариран манометър и с измерване на температурата на маслото.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Налягане на масло, б3, къде в Пловдив ?

Мнениеот stefan4o » Пет 10 яну 2014 21:36


vwpnss написа:Мерси много за отговора!
Как ви се струва налягането 1,7 бара на около 2000 оборота

Не е добре. Хубаво е да се мери на загряло масло поне 90 градуса.


vwpnss
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Налягане на масло, б3, къде в Пловдив ?

Мнениеот vwpnss » Пет 10 яну 2014 21:43


Ами то антифриза беше на около 90, така че маслото със сигурност е било над 90 според мене.
На студен двигател минава 5 бара и почва да пада полека лека налягането.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Налягане на масло, б3, къде в Пловдив ?

Мнениеот muns61 » Пет 10 яну 2014 21:58


Ако сложиш термометър на маслото, ще се шашнеш колко се разминава с температурата на антифриза. След палене и след каране по магистрала със 140.


vwpnss
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Налягане на масло, б3, къде в Пловдив ?

Мнениеот vwpnss » Пет 10 яну 2014 22:22


Не съм следил до сега температура на маслото, не съм се сещал и уред да сложа за това.
Това 1,7 бара е измерено след загрял двигател и каран още 5-6 километра с около 2000 оборота, проблема е че няма обортомер. Ама и манометъра бавно реагира на увеличаване на оборотите.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди

Мнениеот stefan4o » Съб 11 яну 2014 8:08


Ако приемем, че е верен манометърът - то автомобилът ти има нужда от намеса - дали маслото, дали нещо по мотора има нужда от смяна. Щото е някак на ръба това налягане. Лятото при по-продължително каране по магистрала с обороти над 3000 ще ти писне зумерът със сигурност :th_up
А за съотношението на температурата масло-антифриз е много променлива според условията на каране. Лятото съм стигал със старата Джета температури 120 градуса по магистралата на маслото. Иначе в градски условия зимата температурата се държеше къмто 85-90 градуса с градско каране.


vwpnss
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди

Мнениеот vwpnss » Съб 11 яну 2014 10:28


Зумер, мисля че няма, защото има само един датчик за налягане на главата, май на около 0,15-0,20 бара, черен.
Мога пак да измеря налягането с друг манометър за всеки случай, ама като гледам манометъра ми се струва, че бавно реагира - налягането се повишава бавно при увеличаване на оборотите, а на студен двигател реагира много бързо.

При вас какво е налягането на студен и загрял двигател и бързо ли вдига налягане след увеличаване на оборотите?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди

Мнениеот radotom » Съб 11 яну 2014 18:17


От ляво е налягането, от дясно - температурата :mrgreen
Изображение

Това е на празен ход


vwpnss
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди

Мнениеот vwpnss » Нед 12 яну 2014 0:06


Интересни уреди за налягане и температура - как са направени така и какви датчици имат?
Ако реша да сложа за температурата на маслото става ли след масления филтър?

Сигурно ще се наложи след известни километри да се погледне маслената помпа и лагерите на коляновия вал, макар че биелните са на 45 000 км, бяхме ги сменяли с нови, марка Glyco, нормален размер.

На спомагателния вал двата лагера и на разпределителния вал лагерите също при износване свалят налягането на маслото нали?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди

Мнениеот radotom » Нед 12 яну 2014 17:22


vwpnss написа:Интересни уреди за налягане и температура - как са направени така и какви датчици имат?
Ако реша да сложа за температурата на маслото става ли след масления филтър?

Ето малко по-видимо :mrgreen
Изображение
Уредчетата са по около 100лв (всеки), датчика за температура е стандартна термосонда Fe-NiCr (около 40лв), а датчика за налягане - и той към 100лв.
С други думи - ненужно скъпо удоволствие си е.
Има манометърчета и термометърчета със стрелки за значтелно по-ниски суми.
Примерно http://racing-mania.com/browse/category/id/8/ и http://racing-mania.com/browse/category/id/9/
И се монтира точно след масления филтър, на конзолата му.
Отворите са с резба М10х1.5мм
vwpnss написа:На спомагателния вал двата лагера и на разпределителния вал лагерите също при износване свалят налягането на маслото нали?

Лагерите (те са втулки) на паразитния вал се третират от маслената магистрала точно, както и основните лагери


vwpnss
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди

Мнениеот vwpnss » Нед 12 яну 2014 18:31


Доста пари струват уредите и датчиците на снимката, иначе им се намира удобно място за монриране, остава и да са достатъчно точни и да не се влияят от тока по инсталацията на колата.

Резбите на отворите, мисля че са М10x1 мм.

Не разбрах за третирането на втулките на паразитния вал и основните лагери на коляновия вал. Налягането на маслото нали се поддържа от основни, биелни лагери и втулките на паразитния вал, ами разпределителния вал?


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди

Мнениеот rudoni » Нед 12 яну 2014 21:16


Всичко е едно- Мазилна система! По -горе бях писал за нея. Всичко е едно и налягането е с постоянен параметър подържан от клапан в помпата за цялата система. Ако падне ,значи от някъде има "изтичане" ,обикновено през хлабините на лагерите. Кои лагери? Добър механик би ти определил! :a045


vwpnss
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Пасат Б3 - измерване налягане на маслото - къде в Пловди

Мнениеот vwpnss » Нед 12 яну 2014 21:58


Сега се сетих за клапана на маслената помпа. Регулира ли се той, аз мисля че не? Може ли от него на загрял двигател да няма достатъчно налягане?

На студен двигател налягането минава 5 бара и като дам газ отива към 6 бара и стрелката изведнъж пада под 5 бара, клапана на помпата се отваря според мене.

Обаче като загрее двигателя на 90 градуса този клапан на помпата изобщо отваря ли се или си е винаги затворен при загрял двигател?

Някой ако може да обясни по-подробно, защото е интересно.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 65 госта