сменяй консуматива /обтегача/ Ако не си го сменял досега няма за какво да се чудиш.
ОФФ карам съм Алфа 155 със ZAR167 мотор 2л8V само,че там целия ангренаж е верига.Има подобен маслен вариатор и като се скапе има чаткане, а иначе ромолене от веригата.Само ,че там веригата се обтяга както на Лада , но чаткането при студен д-л и запалване го има.
На малкия ми син Б5 ADR -99г е с ел.Засега няма тракане при топъл двигател и ПХ



Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
Последна промяна от kris11 на Вто 07 яну 2014 14:09, променено общо 2 пъти.
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
Оказа се обтегача който струва 1080лв., + 12 повдигача на стойност 320лв. Труда няма да го споменавам.. Сега да видим от морга дали няма да намеря някой, изтръпнал за по-малко пари.. На печелившите честито.. В допълнение с окачването, и интериора който можеш да режеш с нокът, и сегашните си знания и разхода на гориво.. Едва ли бих си купил тази кола отново..
- Rosenirs
- Мнения: 328
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
Колега защо не си вземеш обтегач за 1.8Т който е маханичен и струва около 200 лв? На доста места казват, че ставал и нямало проблеми.Разпитай дали е така и мисля че сумата става друга. 

Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
Майстора казва че не ставало.. Утре ще видим. Обичам си колицата ама се изнервих леко, все пак карам 20 годишен змей горянин..
- Rosenirs
- Мнения: 328
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
Погледни в тази тема на втора страница. Гледам, че siko2 е сложил механичен обтегач и няма проблеми.Пиши му или разгледай при колегите от audi форума.
П.С Ето тук също е правено значи става.
П.С Ето тук също е правено значи става.
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
Днес бях при чичака с гащеризона.. Резултата е 12-на повдигача за смяна, обтегача на веригата м/у разпределителните валове (200лв. от морга) + новите болтове + гарнитурките + масълце, което каза ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да е ПЪЛНА синтетика 5/40 общо 600лв. + труд 300лв. = 900лв.
Обтегач от турбо става (механичен) но този е мегаум, и ми показа нагледно (има си всички нужни неща като софтуер и диагностика) разликата между двата. Електронния, определя движението на обтегача. На ниски обороти предварението е едно, когато ускоряваме плавно друго, а когато настъпим газта отгоре съвсем друго! Докато при механичния се управлява просто от оборотите - значи налягането на маслото.. Слагането на такъв води до недобра работа, в смисъл, двг-то не работи с пълния си капацитет. Много ме притеснява обтегач 2-ра употреба за 200лв., но каза че бил много добре, без луфтове. Веригата също каза че не е за смяна..
Идеята е, след като събера 900лв. и я взема да карам коренно различен като динамика автомобил.
Със здраве!
Обтегач от турбо става (механичен) но този е мегаум, и ми показа нагледно (има си всички нужни неща като софтуер и диагностика) разликата между двата. Електронния, определя движението на обтегача. На ниски обороти предварението е едно, когато ускоряваме плавно друго, а когато настъпим газта отгоре съвсем друго! Докато при механичния се управлява просто от оборотите - значи налягането на маслото.. Слагането на такъв води до недобра работа, в смисъл, двг-то не работи с пълния си капацитет. Много ме притеснява обтегач 2-ра употреба за 200лв., но каза че бил много добре, без луфтове. Веригата също каза че не е за смяна..
Идеята е, след като събера 900лв. и я взема да карам коренно различен като динамика автомобил.
Със здраве!
- niki79
- Мнения: 117
- Регистриран на: Нед 10 фев 2008 13:56
- Автомобил: passat b6
- Двигател: BMP
- Местоположение: Монтана
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
Здравей колега , така като чета да не се окаже , че ще дадеш 900лв и резултата
ще е същия като до сега . Не съм майстор , не знам и какво точно сте гледали , но преди няколко години имах същия проблем и се оказа проклетата маслена помпа!При това държеше налягане!И тогава смених един куп неща заради нея!Мисълта ми е да си провериш нещата още един път , консултирай се и с друг майстор,да не се окаже че проблема може да се реши и много по евтино , например 70-80лв.Успех и дано всичко мине по най добрия начин за теб. 


- siko2
- Мнения: 164
- Регистриран на: Вто 24 май 2011 13:27
- Автомобил: VW Passat B5 1997
- Двигател: ADR
- Местоположение: София
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
Колега не се занимавай с глупости! Аз преди да сложа механичният като теб се двоумях за втора ръка и майстора ми намери един който на външен вид беше по добре от моя. Резултата беше плачевен след като го сложиха! Ще купиш едно 15-16г. желязо за 200лв. което няма никаква гаранция, че ще работи добре! А дори и да заработи, ще го чакаш след някой друг ден и той да задрънчи!Обаче ще си с около 300лв. назад! Това където майстора ти го е говорел за механичният обтегач може и да е така. Аз съм с такъв и да ти кажа от преди това (когато бях с електронен) и сега когато съм с механичен разлика не виждам! Ако си мислиш, че като купиш електронен колата ти ще стане самолет не си познал. Тея бангии толкова си вървят и без да пипаш двигателя едва ли ще можеш да я направиш да върви по добре!
Успех все пак и пиши какво е станало при теб!
Успех все пак и пиши какво е станало при теб!
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
Колата е добре. Всичко мина добре. Динамиката е много по различна, видях нагледно и разликата между механичния и електронния обтегач.. Не искам механичен вече, по-добре електронен от морга :) Малко е притеснително само, че налягането на маслото сега е 1.8 атмосфери, а по книга трябва да е 2.. Незнам тази разлика дали е допустима, ще се радвам ако някой по-компетентен сподели. :) Майстора каза че най вероятно след малко каране синтетиката ще оправи бозите на чудното 10/40.. Ама да видим :)
(Разликата между двата е, че когато натиснеш газ електронния дава предварение, а механичния не. По въпроса с това колко си може този "курник" както колегата се изрази по-горе, мисля че върви предостатъчно за автомобил от семеен тип! Колега ако колата мислиш че не върви значи най-вероятно нещо не е в ред. Моята се изцепва на 3-та до 160!! И дърпането е добре. Предвид малкия мотор и тежкото купе, мощността се усеща над 4000 оборота!! Имал съм и много други коли мисля че тази си върви предостатъчно!)
(Разликата между двата е, че когато натиснеш газ електронния дава предварение, а механичния не. По въпроса с това колко си може този "курник" както колегата се изрази по-горе, мисля че върви предостатъчно за автомобил от семеен тип! Колега ако колата мислиш че не върви значи най-вероятно нещо не е в ред. Моята се изцепва на 3-та до 160!! И дърпането е добре. Предвид малкия мотор и тежкото купе, мощността се усеща над 4000 оборота!! Имал съм и много други коли мисля че тази си върви предостатъчно!)
- siko2
- Мнения: 164
- Регистриран на: Вто 24 май 2011 13:27
- Автомобил: VW Passat B5 1997
- Двигател: ADR
- Местоположение: София
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
След 4000 оборота нямам никакви забележки към мотора! Въпроса беше преди тези 4000 оборота... Аз лично не съм от състезателите, които я държат през по голяма част от времето в тези обороти. След като мислиш, че колата ти е станала по-добра, браво инвестицията си е заслужавала.Успех!


Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
Мммда.
След покарване извънградско.. Лампата отново светна.
След гасене и палене пак угасна..
После пак чукаше мотора на свободна..
Човека в гащеризона каза да покарам, и че най-вероятно маслото щяло да оправи нещата..
Ако ли не - отваряне картер + нова маслена помпа - 280 + 180 + още нещо си = 520лв!
Айсегачеститонапечелившия!
След покарване извънградско.. Лампата отново светна.
След гасене и палене пак угасна..
После пак чукаше мотора на свободна..
Човека в гащеризона каза да покарам, и че най-вероятно маслото щяло да оправи нещата..
Ако ли не - отваряне картер + нова маслена помпа - 280 + 180 + още нещо си = 520лв!
Айсегачеститонапечелившия!
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
след 20-30 до 60 000 км пак ще зареве за ел. обетгач.
- prateli
- Мнения: 53
- Регистриран на: Вто 24 апр 2007 19:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
Абе човече, по същият път минах като тебе, ама с извинение ти си от онези дето ламкат мухите:
- Електронен повдигач+ гарнитурата за него: 220лв
- Гарнитура на капак : 20лв
- Верига на валовете(ако е разтегната) : 20лв
- Труд за отварянето на двигател: 80лв
Колата е правена в Пловдив. Минах вече 2000км, засега нямам проблем
В моята тема от преди 2 месеца написах точно: ADR e най-голямата инженерна глупост. Този двигател е чиста грешка.
Как може двата най-ужасни двигателя(2.5тди и 1.8) да са на VW и въпреки това марката да просперира
- Електронен повдигач+ гарнитурата за него: 220лв
- Гарнитура на капак : 20лв
- Верига на валовете(ако е разтегната) : 20лв
- Труд за отварянето на двигател: 80лв
Колата е правена в Пловдив. Минах вече 2000км, засега нямам проблем
В моята тема от преди 2 месеца написах точно: ADR e най-голямата инженерна глупост. Този двигател е чиста грешка.
Как може двата най-ужасни двигателя(2.5тди и 1.8) да са на VW и въпреки това марката да просперира
- krasio00o
- Мнения: 765
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR 1998
- Местоположение: Варна
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
didZ написа:Мммда.
След покарване извънградско.. Лампата отново светна.
След гасене и палене пак угасна..
После пак чукаше мотора на свободна..
Човека в гащеризона каза да покарам, и че най-вероятно маслото щяло да оправи нещата..
Ако ли не - отваряне картер + нова маслена помпа - 280 + 180 + още нещо си = 520лв!
Айсегачеститонапечелившия!
Следващото което ще направи маслото е точно нищо.Единия колега ти изкара и данни в какви стойности трябва да бъде.При положение,че си под мин. налягане не е препоръчително даже да се кара автомобила.Обтегача на веригата е хидравличен ,нормално е щом ти е светвала лампата за маслото да има проблем с налягането съответно и с напълването на обтегача,а от там тракането на веригата.При положения ,че има токова информация с болките на тоя мотор звучи глупаво да почнете от най-скъпия вариант.
-
- Мнения: 139
- Регистриран на: Чет 23 окт 2008 17:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Пасат B5 1.8 20v ADR - проблем с мотор!
Малко е притеснително само, че налягането на маслото сега е 1.8 атмосфери, а по книга е 2,колега ти сам си отговорил на въпроса,не може след ремонта с масло 5-40 синтетика налягането да е под минимума,значи имаш другаде проблем,на тия мотори много често се запушва цедката на маслената помпа
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта