


Бора, Голф 3 и 4 съвместимост на ходова част
Бора, Голф 3 и 4 съвместимост на ходова част
имам проблеми с ходовата част,като тръгна по моргите за части,мога ли да купя носач от голф 3 за бората примерно?
- aliyatin.com
- Мнения: 538
- Регистриран на: Сря 06 апр 2011 8:54
- Автомобил: HONDA CR-V
- Двигател: 2008
- Местоположение: popovo
Re: еднаква ли е ходовата част на Бора,Голф 3 и 4
От голф 4 стават почти всички части!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: еднаква ли е ходовата част на Бора,Голф 3 и 4
Всъщност само принципа на окачването на Голф 4/Бора (които са еднакви едно спрямо друго) е един и същи с това на Голф 3, самите елементи са различни :
-носача е различен (биалетката се захваща по друг начин, има минимален шанс от Голф 3 ГТИ носача да е подобен на този на Бора-та, понеже тяхната биалетка не е като на другите Голф 3, ама пак се съмнявам..излизат с различни номера в ЕТКА).
-шарнирния болт е различен (при Голф 3 няма ляв и десен и нямат наклон, при Голф 4 има и разликата е в един наклон на болта...левия става на мястото на десния ама се разбива доста по-бързо от колкото ако е където му е мястото и е монтиран както трябва).
-амортисьора е различен (при Г3 се захваща с два болта към шенкела, при Г4 влиза в самия шенкел и има контра-болт)
-шенкела е различен (заради амортисьора)
-тампона на макферсона с лагера е различен (диаметъра е различен на тампона)
-магарето е различно (едното няма нищо общо с другото)
-рейката има някакви разлики,но не съм сигурен дали са заменяеми една на друга (едва ли)
-външните кормилни накрайници мисля, че са едни и същи (не съм 100% сигурен)
С две думи почти нищо не е същото
-носача е различен (биалетката се захваща по друг начин, има минимален шанс от Голф 3 ГТИ носача да е подобен на този на Бора-та, понеже тяхната биалетка не е като на другите Голф 3, ама пак се съмнявам..излизат с различни номера в ЕТКА).
-шарнирния болт е различен (при Голф 3 няма ляв и десен и нямат наклон, при Голф 4 има и разликата е в един наклон на болта...левия става на мястото на десния ама се разбива доста по-бързо от колкото ако е където му е мястото и е монтиран както трябва).
-амортисьора е различен (при Г3 се захваща с два болта към шенкела, при Г4 влиза в самия шенкел и има контра-болт)
-шенкела е различен (заради амортисьора)
-тампона на макферсона с лагера е различен (диаметъра е различен на тампона)
-магарето е различно (едното няма нищо общо с другото)
-рейката има някакви разлики,но не съм сигурен дали са заменяеми една на друга (едва ли)
-външните кормилни накрайници мисля, че са едни и същи (не съм 100% сигурен)
С две думи почти нищо не е същото

Последна промяна от zfa159 на Нед 12 яну 2014 19:36, променено общо 1 път.
Re: еднаква ли е ходовата част на Бора,Голф 3 и 4
магарето от бора не е ли взаимозаменяемо с това на голф 4
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: еднаква ли е ходовата част на Бора,Голф 3 и 4
Цялата ходова на Голф 4 и Бора е една и съща, не само магарето. От голф 3 обаче почти нищо не можеш да използваш.
Всъщност какво ти е точно на твоята ходова част? Магаре и носачи се сменят само ако са криви в следствие на удар или има скъсани болтове в някоя от резбите им. Всичко друго по носачите и магарето е сменяемо - тампони,шарнири и т.н.

Всъщност какво ти е точно на твоята ходова част? Магаре и носачи се сменят само ако са криви в следствие на удар или има скъсани болтове в някоя от резбите им. Всичко друго по носачите и магарето е сменяемо - тампони,шарнири и т.н.

- 110afn
- Мнения: 1904
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: еднаква ли е ходовата част на Бора,Голф 3 и 4
Стана ми интересно и да питам. Бора-седан с какво окачване е отзад, като на комби или хечбек ?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: еднаква ли е ходовата част на Бора,Голф 3 и 4
Бора седан има идентично окачване с Голф 4 хечбек отзад. Може пружините и амортисьорите да са с друга твърдост, но конструкцията и самият мост са 1:1 .Задният мост го има в два варианта и при двете коли - с торсион с дебелина 18мм и с торсион с 21.7мм.


- stefan4o
- Мнения: 19324
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: еднаква ли е ходовата част на Бора,Голф 3 и 4
110afn написа:Стана ми интересно и да питам. Бора-седан с какво окачване е отзад, като на комби или хечбек ?
В ЕТКА фигурират 11 (единадесет) вида задни пружини за Бора. Като за някои от тях е упоменато изрично, че са за комби или седан. Предполагам твърдостта им зависи също така и от оборудването респ. килограмите на автомобила. Гледам, че в описанието на две от тях присъствува и trailer towing, което предполагам е английското название на нашенския "теглич"

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: еднаква ли е ходовата част на Бора,Голф 3 и 4
stefan4o написа:110afn написа:Стана ми интересно и да питам. Бора-седан с какво окачване е отзад, като на комби или хечбек ?
В ЕТКА фигурират 11 (единадесет) вида задни пружини за Бора. Като за някои от тях е упоменато изрично, че са за комби или седан. Предполагам твърдостта им зависи също така и от оборудването респ. килограмите на автомобила. Гледам, че в описанието на две от тях присъствува и trailer towing, което предполагам е английското название на нашенския "теглич"
Точно затова казах, че пружини и амортисьори едва ли са напълно еднакви. Ханс си е нямал друга работа и е мисли пружини на кило



- borislav_mladenov
- Мнения: 368
- Регистриран на: Съб 09 май 2009 13:36
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 2_0 TDI 150
- Местоположение: Хасково
Re: Бора, Голф 3 и 4 съвместимост на ходова част
А аз да попитам при голф 4 комби и голф 4 хеч бек има ли разлика в окачването :)
- stefan4o
- Мнения: 19324
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Бора, Голф 3 и 4 съвместимост на ходова част
Явно не си чел достатъчно добре цялата тема. Типът окачване отзад и отпред не се определя от това дали колата е комби или хеч. Отпред всички са еднакви, отзад в зависимост от това дали е 4мотион или не - има разлика, при първото е независимо. Отговорът на въпроса ти е - да, еднакви са като тип, но не и като части (вече си прочел, че са 11 вида пружини)
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 116 госта