Passat B5 1.8 20v ADR - става ли за газ с ламбда контрол
- pnkolev89
- Мнения: 45
- Регистриран на: Нед 04 авг 2013 19:56
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8 20V ADR
- Местоположение: Stara Zagora
Passat B5 1.8 20v ADR - става ли за газ с ламбда контрол
Здравейте колеги. Имам намерение да слагам газ на пасатчето, че нещо много ми идва с тоя бензин, та мисълта ми е някой който е виждал, слагал, карал такъв мотор с обикновена газова уредба с ламбда-контрол. Знам че е възможно и има такива коли, но не знам как се държи мотора, каква ще бъде разликата във вървежа и горенето в сравнение с това на бензин. Моля да споделите мнения, впечатления и опит само за ламбда-контрола на този мотор, за ГИ знам достатъчно, знам че е по-добро, но и цифрата за него е в пъти повече.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Passat B5 1.8 20v ADR - става ли за газ с ламбда контрол
На каква цена ти предлагат Ламбда конт.+простата газова? Ако е малка разликата,спрямо ГИ,изобщо няма какво да мислиш за икономия на напр 200лв,пред опасността да ти гръмнат колекторите,да се повреди дебитомер и т.н Запознат си предполагам с опасностите,свързани с простата газова?
- lent
- Мнения: 481
- Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Passat B5 1.8 20v ADR - става ли за газ с ламбда контрол
Специално за същия двигател не мога да изкажа мнение,но и аз карам кола с двигател пълен инжекцион с ламбда контрол система Tartarini TEC99 Evolution.Колата работи нормално както на бензин,така и на газ.Имам софтуера и кабел и след коректна настройка динамиката на газ се доближава до тази на бензин.Разхода на газ падна с около литър някъде.Емулатора на ламбда сондата евграден в ламбда контрола,а се налага да се монтира емулатор за дюзите.Преди година сложих и аванс процесор.Като цяло ламбда контрол системата като ефективност е нещо средно между обикновената АГУ и газовия инжекцион.
- pnkolev89
- Мнения: 45
- Регистриран на: Нед 04 авг 2013 19:56
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8 20V ADR
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Passat B5 1.8 20v ADR - става ли за газ с ламбда контрол
pas1.8mi написа:На каква цена ти предлагат Ламбда конт.+простата газова? Ако е малка разликата,спрямо ГИ,изобщо няма какво да мислиш за икономия на напр 200лв,пред опасността да ти гръмнат колекторите,да се повреди дебитомер и т.н Запознат си предполагам с опасностите,свързани с простата газова?
По принцип съм чувал и случаи да гръмне и ГИ и за това съм на мнение че от най-голямо значение е майстора. Специално тук колебанията ми идват от там, че двигателят ми се вижда малко сложен и за това търся мнения на хора които са виждали, слагали или карали обикновена газ на този мотор. Иначе газовата ще излезе не повече от 250лв. с монтажа. ГИ за по малко от 650 - 700лв. не съм видял. В Стара Загора най-евтиното е 750 лв.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5 1.8 20v ADR - става ли за газ с ламбда контрол
Реално погледнато ADR-a и да гръмне,няма какво толкова да стане, защото колектора е метален (алуминиев), дебитомера е без клапа и стига да има "кихалка" според мен при детонация няма да има сериозни щети. Винаги можеш да сложиш тази уредба и ако не си доволен,да си вземеш само кит за ГИ-то и да я донаправиш на ГИ. Бутилка тръби и зарядно можеш да си ползваш същите и да се смени само изпарителя (редуктора) и електрическата част + рейката с дюзите за ГИ-то. Какво ти предлагат за тези 250лв, понеже цената ми се вижда ненормално ниска за цял к-т газова, че и с ламбда контрол, пък в твоя случай трябва да купиш бутилка (поне 80лв), евро сонда(50-60лв), зарядно(10-20лв), тръба(20-тина лв), изпарител(100-120лв читав), монтаж, маркучи и тройници за водната с-ма(20-30лв), кихалка(10-15лв), дифузьор (плочка както му викат) (30-тина лв) и самия ламбда контрол - компютър + електрическо кранче. Аз когато взимах за моят Пасат ламбда контрола, само комп-а + кранчето бяха 150лв 

- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Passat B5 1.8 20v ADR - става ли за газ с ламбда контрол
Вероятно са му предложили нещо на старо за тази цена!
Само най-старите АДР са с метален колектор!

- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Passat B5 1.8 20v ADR - става ли за газ с ламбда контрол
Защо е нужно да пускаш две теми?
- pixell351
- Мнения: 88
- Регистриран на: Вто 02 юли 2013 13:27
- Автомобил: Passat B5 - 1997
- Двигател: 1.9 TDI AFN
Re: Passat B5 1.8 20v ADR - става ли за газ с ламбда контрол
pnkolev89 написа:pas1.8mi написа:На каква цена ти предлагат Ламбда конт.+простата газова? Ако е малка разликата,спрямо ГИ,изобщо няма какво да мислиш за икономия на напр 200лв,пред опасността да ти гръмнат колекторите,да се повреди дебитомер и т.н Запознат си предполагам с опасностите,свързани с простата газова?
По принцип съм чувал и случаи да гръмне и ГИ и за това съм на мнение че от най-голямо значение е майстора. Специално тук колебанията ми идват от там, че двигателят ми се вижда малко сложен и за това търся мнения на хора които са виждали, слагали или карали обикновена газ на този мотор. Иначе газовата ще излезе не повече от 250лв. с монтажа. ГИ за по малко от 650 - 700лв. не съм видял. В Стара Загора най-евтиното е 750 лв.
Имам познат, който го кара с обикновенна газ почти година и няма проблеми. Пак е АDR но на A4. Съквартиранта ми е пак с ADR на А4-ка, но с ГИ, на няма и година и скоро решаваше някви проблеми с прекъсване

- pnkolev89
- Мнения: 45
- Регистриран на: Нед 04 авг 2013 19:56
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8 20V ADR
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Passat B5 1.8 20v ADR - става ли за газ с ламбда контрол
stefan4o написа:Защо е нужно да пускаш две теми?
Първо беше само една тема в раздел "Автогазови уредби", но после реших че искам да видя впечатления на хора с точно такъв автомобил...все пак се отнася за Пасат
- pnkolev89
- Мнения: 45
- Регистриран на: Нед 04 авг 2013 19:56
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8 20V ADR
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Passat B5 1.8 20v ADR - става ли за газ с ламбда контрол
zfa159 написа: Какво ти предлагат за тези 250лв, понеже цената ми се вижда ненормално ниска за цял к-т газова, че и с ламбда контрол, пък в твоя случай трябва да купиш бутилка (поне 80лв), евро сонда(50-60лв), зарядно(10-20лв), тръба(20-тина лв), изпарител(100-120лв читав), монтаж, маркучи и тройници за водната с-ма(20-30лв), кихалка(10-15лв), дифузьор (плочка както му викат) (30-тина лв) и самия ламбда контрол - компютър + електрическо кранче. Аз когато взимах за моят Пасат ламбда контрола, само комп-а + кранчето бяха 150лв
Това което ми предлагат е пълен комплект АГУ(бутилка, редуктор - тартарини, ламбда-контрол АЕB, копче, зареждачка),ще трябва да си закупя дифузьора и най-вероятно тръба. Цялото удоволствие за 140лв. И все пак си правя сметки да ми излезе около 250лв. да не кажа и малко повече щото има неща които трябва да се закупят, може да се наложи и нови мембрани на изпарителя. И аз съм на мнение че ГИ е по добре, но ако пък това върши такава работа както го описват за какво да давам толкова пари за ГИ. И да естествено че говорим за втора употреба

Re: Passat B5 1.8 20v ADR - става ли за газ с ламбда контрол
Аз пък казвам ,че не е добра идея . Какво пречи да си намериш инжекцион втора ръка .Частите нови струват 600 лв.
- pixell351
- Мнения: 88
- Регистриран на: Вто 02 юли 2013 13:27
- Автомобил: Passat B5 - 1997
- Двигател: 1.9 TDI AFN
Re: Passat B5 1.8 20v ADR - става ли за газ с ламбда контрол
qq12 написа:Аз пък казвам ,че не е добра идея . Какво пречи да си намериш инжекцион втора ръка .Частите нови струват 600 лв.
Не е мн. по-скъпо да:
http://prodavalnik.com/gazov-inzhektsion-autogas-italia-i39384453
Марките не ги разбирам кое е хубаво кое не. Аз карам и един японец(Suzuki Baleno 1.6). Сложих му ГИ
най- евтиния, който намерих - VEGA1. 2 години сменям само филтрите на изпарителя. Струваше ми 650 лв(нов),с монтажа и доплатих 30лв за монтаж на бутилка на мястото на резервната гума.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5 1.8 20v ADR - става ли за газ с ламбда контрол
Втора ръка ламбда контрол и изпарител според мен не си е работа да взимаш. По-добре наистина си вземи цяло ГИ 2-ра употреба марково или чисто ново от по-евтините.


- SpeeDLine
- Мнения: 916
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 14:27
- Автомобил: Audi A3 1.8T
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: Самоков
Re: Passat B5 1.8 20v ADR - става ли за газ с ламбда контрол
Как решавате проблема с адаптациите :)
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5 1.8 20v ADR - става ли за газ с ламбда контрол
То няма много какво да адаптираш всъщност :)
ГИ си има режим на ръчна настройка или самообучение, като за почти всички ГИ лесно се намира кабел за настройка
При ламбда контрола няма много много какво да се адаптира,номера е само горе-долу да се настрои изпарителя,за да може ламбда контрола да си върши коректно работата (всеки газаджия го може това). Някои по-читави ламбда контрол-и също позволяват да се вържеш с кабел и да им "ровиш" в мозъка
Останалото си е бензиновата електроника и единственото за адаптиране е дросела,който се адаприта в положение на "контакт" без да е запалена колата и грам не го интересува,че я караш на газ. Ако ламбда емулатора е читав и емулатора на дюзите не се дъни,реално компютъра на колата ще разбере,че тя работи на газ след доста време и ако даде някаква грешка,тя ще е за горивната смес - Mixture adaptation. По-големия проблем са горивните карти,които моторния компютър пази в себе си,защото в тях се пишат грешни данни,подавани от ламбда емулатора,ама това е недостатък на всяко АГУ и реално няма как да се избегне.Като се омаже много сериозно компютъра, се ресетира в заводски настройки и процеса започва от начало.Ако много често се омазва,значи настройката на газовата куца,ама газаджийте и това са намерили как да обиколят - централното захранване на комп-а го връзват да е през контакт и така при всяко връщане на ключа на колата,комп-а остава без захранване и се ресетира...след безброй такива ресетирания,в един красив момент комп-а казва "е*ал съм му майката" и забива на цяло и колата спира да работи и решението е или презаписване на софтуера или смяна на компютъра с друг.

ГИ си има режим на ръчна настройка или самообучение, като за почти всички ГИ лесно се намира кабел за настройка
При ламбда контрола няма много много какво да се адаптира,номера е само горе-долу да се настрои изпарителя,за да може ламбда контрола да си върши коректно работата (всеки газаджия го може това). Някои по-читави ламбда контрол-и също позволяват да се вържеш с кабел и да им "ровиш" в мозъка
Останалото си е бензиновата електроника и единственото за адаптиране е дросела,който се адаприта в положение на "контакт" без да е запалена колата и грам не го интересува,че я караш на газ. Ако ламбда емулатора е читав и емулатора на дюзите не се дъни,реално компютъра на колата ще разбере,че тя работи на газ след доста време и ако даде някаква грешка,тя ще е за горивната смес - Mixture adaptation. По-големия проблем са горивните карти,които моторния компютър пази в себе си,защото в тях се пишат грешни данни,подавани от ламбда емулатора,ама това е недостатък на всяко АГУ и реално няма как да се избегне.Като се омаже много сериозно компютъра, се ресетира в заводски настройки и процеса започва от начало.Ако много често се омазва,значи настройката на газовата куца,ама газаджийте и това са намерили как да обиколят - централното захранване на комп-а го връзват да е през контакт и така при всяко връщане на ключа на колата,комп-а остава без захранване и се ресетира...след безброй такива ресетирания,в един красив момент комп-а казва "е*ал съм му майката" и забива на цяло и колата спира да работи и решението е или презаписване на софтуера или смяна на компютъра с друг.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: petrovi4_bg и 78 госта