Дойде време да се захвана с реставрацията на новия(25 годишен) климатик. Всички планки и болтове са основно почистени на пясък и след това поцинковани. Остана само една, която най - вероятно служи за опъване на ремъка на климатика, защото беше счупена на две, но в момента се заварява и след няколко часа ще постъпи в цеха за поцинковане. Също така доста други планчици от коша бяха свалени, изчистени с пясък и след това поцинковани. Алтернаторът е разглобен за смяна на лагерите, подмяна на четките, пясък и боя на корпуса, боядисване на статора и поцинковане на шайбата, болтовете и перката му. Закупих и 3-те канални ремъка, които движат цялото това сложно нещо

Утре се очаква да взема повечето части от цинка, защото момчетата са и объркали цвета (жълтите са станали бели и обратното), но все пак... случват се грешки.
Огромно благодаря на
sando_jilata за нещата, които ми пясъкоструи

Благодаря също на фирма
Галваник, за професионализма, във всяко едно отношение.
Следва прахово боядисване на рамената на чистачките, планката, която държи компресора и алтернатора, шайбата на водната помпа и стойката на казанчето за хидравлична течност.
Слагам малко снимки като ще обяснявам за какво става въпрос :)

Подготовка за разглобяване на алтернатора



Както се вижда от снимките, целият е в много лошо състояние, надявам се след реставрацията да работи безотказно

За съжаление не съм снимал четките, но са почти на 0

Стойката на казанчето на хидравликата


Планката на скоростната кутия, която някога е била в жълт цинк



Опитах да я изшкуря, но видях, че няма никакъв смисъл от това.

Тук вече една част от обработените детайли

Долната част на алтернатора


Горната

Шайбата, която на другото ми динамо не се получи като хората и сега бях твърдо решен да я оправя

...

За тази споменах по - горе, че ще се боядисва прахово

Всички заедно

Подготвени за цинк

От ляво се вижда счупената планка


Тук вече болтовете са готови. Преди малко ги взех от цеха. Исках всички да са с противоположни цветове, но няма нищо... и така стават.
Особено много ми допада жълтото желязо, което се поставя на компресора на климатика.


Тук са болтовете на алтернатора, няколко болта, едно железце, което стои на делкото, обтяжния болт на компресора на климатика и няколко планки, които са по купето. Това е за сега... Утре (надявам се) ще направя снимки на другите красоти. Надявам се да Ви харесва подробното обяснение на целия процес. Поздрави!