Здравейте колеги!
Обмислям идеята за чип-тунинг на двигателя. Преди тази имах Golf4 AHF TDI 110кс и след слагането на чип бях много доволен от разход, от вървеж на колата, а също така не съм имал проблеми с турбото. При GOLF 5 1.9TDI, знам че има много противоречиви мнения за проблеми с дюзи и пукане глави, затова ми е интересно дали има някой с опит или повече познания.
Ако има някой, който има наблюдения върху този двигател, след чипосването му, нека да сподели мнение.
Благодаря!



GOLF 5, 2007, TDI 105, BXE
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: GOLF 5, 2007, TDI 105, BXE
Чул си неправилно.
Проблема с дюзите и главите е при 2.0
Иначе доста хора са направили операцията, аз също го обмислям в момента.
Виж в тимата на Брезел.
Наскоро чипна една 105к.с. и изкара 143к.с.
Собственика казва, че колата е доста добре след това, доволен е.
Проблема с дюзите и главите е при 2.0
Иначе доста хора са направили операцията, аз също го обмислям в момента.
Виж в тимата на Брезел.
Наскоро чипна една 105к.с. и изкара 143к.с.
Собственика казва, че колата е доста добре след това, доволен е.
- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: GOLF 5, 2007, TDI 105, BXE
Аз съм с чип на Brezel, 1.9 TDI 105 hp BLS. Този двигател трябва да е подобен на BXE, забелязал съм, че вървят 3 броя в пакет (BLS, BXE, BKC). Минал съм около 5к след чипа, засега няма никакви проблеми. Достигнати параметри: 143 hp/330 Nm. Колата е засилена в по-високите обороти. Като ускорение е много добре. Разхода извънградско е по-нисък, градското е същото или повече, не мога да преценя. Препоръчвам 

Re: GOLF 5, 2007, TDI 105, BXE
plamikcho написа:Аз съм с чип на Brezel, 1.9 TDI 105 hp BLS. Този двигател трябва да е подобен на BXE, забелязал съм, че вървят 3 броя в пакет (BLS, BXE, BKC). Минал съм около 5к след чипа, засега няма никакви проблеми. Достигнати параметри: 143 hp/330 Nm. Колата е засилена в по-високите обороти. Като ускорение е много добре. Разхода извънградско е по-нисък, градското е същото или повече, не мога да преценя. Препоръчвам
На четворката ми и аз ходих при Brezel и тогава той ми обясни, колко е максимума на конете при този двигател и колко е най-добре да се издуе. Ти като слага на 5-цата, каза ли ти максимума на 1.9 TDI 105 колко е, че ми е интересно?
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: GOLF 5, 2007, TDI 105, BXE
Колата ще стане една идея по пъргава и приятна за каране Ако искаш да не си купуваш често турбо им кажи да не я надуват на максимума 

- plamikcho
- Мнения: 775
- Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: BLS 2007
- Местоположение: Sofia
Re: GOLF 5, 2007, TDI 105, BXE
Не ми каза колко е максимума, само това, че този тунинг е умерен - двигателя не е на максимума си.
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: GOLF 5, 2007, TDI 105, BXE
Те тунерите обичат да ги "оцветяват" нещата 

Re: GOLF 5, 2007, TDI 105, BXE
То добре чипвате от 105 к.с. на 140 к.с. А как се отразява това на чарковете? Маховик, съединител и т.н. 5-10-20 хил.км. може да е добре, а след 20 хил.км.
Аз лично съм бил против този тип тунинг. По-точно... като ще се прави да е като хората. С усилен съединител и т.н. При по-старите коли от (до 2002 г.) не е много болка за умиране. Чаркове и ценови оферти бол.
"30, 40, 50 к.с. отгоре плюс още нютонметри на цени от 300 лева: подобни оферти звучат примамливо. Но не и за хората, които разбират от двигатели. Защото по-голямата мощност е свързана и с по-голям риск за повреди.
В този момент разбирачите от интернет форумите веднага ще се включат с твърдения като: „Да, обаче моторът XYZ се продава и със 130 вместо със 100 к.с., т.е. по-слабият може без проблем да бъде тунингован“.
В 99 процента от случаите обаче подобни теории се оказват грешни. Да вземем за пример 1,9-литровия TDI на VW, един от любимите на тунерите дизелови мотори. В заводската си версия той е достъпен с 90, 100, 110, 115, 130 и 150 к.с. Т.е. агрегатът с 90 „коня“ трябва да издържи и на 150? Не точно. Защото при всяка по-висока степен на мощност VW поставя и дюзи, турбокомпресор и интеркулер с по-голям капацитет. Дори материалът, от който са направени коляновият вал и двигателният блок, се различава за модификациите от 115 к.с. нагоре. Блоковете изглеждат еднакви, но всъщност не са."
Източник: http://autobild.bg/%D0%A7%D0%B8%D0%BF%D1%82%D1%83%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3:-%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%87%D0%B5-%D0%BC%D0%BE%D1%89%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82,-%D0%BF%D0%BE-%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D1%8F%D0%BC-%D1%80%D0%B8%D1%81%D0%BA-%D0%B7%D0%B0-%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B0/a5844

"30, 40, 50 к.с. отгоре плюс още нютонметри на цени от 300 лева: подобни оферти звучат примамливо. Но не и за хората, които разбират от двигатели. Защото по-голямата мощност е свързана и с по-голям риск за повреди.
В този момент разбирачите от интернет форумите веднага ще се включат с твърдения като: „Да, обаче моторът XYZ се продава и със 130 вместо със 100 к.с., т.е. по-слабият може без проблем да бъде тунингован“.
В 99 процента от случаите обаче подобни теории се оказват грешни. Да вземем за пример 1,9-литровия TDI на VW, един от любимите на тунерите дизелови мотори. В заводската си версия той е достъпен с 90, 100, 110, 115, 130 и 150 к.с. Т.е. агрегатът с 90 „коня“ трябва да издържи и на 150? Не точно. Защото при всяка по-висока степен на мощност VW поставя и дюзи, турбокомпресор и интеркулер с по-голям капацитет. Дори материалът, от който са направени коляновият вал и двигателният блок, се различава за модификациите от 115 к.с. нагоре. Блоковете изглеждат еднакви, но всъщност не са."
Източник: http://autobild.bg/%D0%A7%D0%B8%D0%BF%D1%82%D1%83%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3:-%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%87%D0%B5-%D0%BC%D0%BE%D1%89%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82,-%D0%BF%D0%BE-%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D1%8F%D0%BC-%D1%80%D0%B8%D1%81%D0%BA-%D0%B7%D0%B0-%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B0/a5844
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: GOLF 5, 2007, TDI 105, BXE
Отговарям ти с графика на моя мотор, който е същия и с тези коне е минал около 70000км. Съединителя държи все още и е 228мм
http://picbg.net/u/54757/38202/703276.jpg
http://picbg.net/u/54757/38202/703276.jpg
Re: GOLF 5, 2007, TDI 105, BXE
Andonov написа:Отговарям ти с графика на моя мотор, който е същия и с тези коне е минал около 70000км. Съединителя държи все още и е 228мм
http://picbg.net/u/54757/38202/703276.jpg
165кс ли са това на двигател 1.9tdi?!?

Искаш да кажеш, че след чипа си минал 70000км

Само не разбрах какво означава 228мм за съединителя.
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: GOLF 5, 2007, TDI 105, BXE
е като разбереш какво е 228мм съединител, ще ти стане ясно как 1.9 тди кара толкова. 

Re: GOLF 5, 2007, TDI 105, BXE
Andonov написа:е като разбереш какво е 228мм съединител, ще ти стане ясно как 1.9 тди кара толкова.
Аз затова питам, защото не разбирам.
Искаш да кажеш, че си подсилвал колата допълнително с по-добър съединител или?
- ATD
- Мнения: 78
- Регистриран на: Вто 18 дек 2007 12:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: v dvijenie
Re: GOLF 5, 2007, TDI 105, BXE
Може би иска да каже да четете повече техническа литература. 228мм е диаметъра на съединителя, което за този вид мотори е малкия съединител големия май беше 240мм. Което означава ,че дори и с малкия по-слаб съединител държи вече 70000км. Ай дано не съм засегнал някого, че напоследък като чета много тънко обидни колеги пишат.
П.П. ако съм объркал нещо не ме бийте нямам претенции за спец
П.П. ако съм объркал нещо не ме бийте нямам претенции за спец

Re: GOLF 5, 2007, TDI 105, BXE
ATD написа:Може би иска да каже да четете повече техническа литература. 228мм е диаметъра на съединителя, което за този вид мотори е малкия съединител големия май беше 240мм. Което означава ,че дори и с малкия по-слаб съединител държи вече 70000км. Ай дано не съм засегнал някого, че напоследък като чета много тънко обидни колеги пишат.
П.П. ако съм объркал нещо не ме бийте нямам претенции за спец
Няма обидени! Даже има благодарни за коментара, който ми помогна да разбера



- xalerrelax
- Мнения: 3060
- Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: GOLF 5, 2007, TDI 105, BXE
Koнкретно този Голф на Андонов върви мноооого добре(от личен опит пиша).
За малко да ме навие да взема печка
За малко да ме навие да взема печка

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 28 госта