Здравейте, колеги !
Имам Пасат АФН, 110к.с. Очертава се повреда в турбото на колата и сега съм във фаза обмисляне на варианти. Или да давам за ремонт моето, или да взема втора ръка турбо. Колега, който е доста запознат с тези автомобили ми препоръча да си намеря втора ръка от английски пасат. Веднага ми влезна муха в главата за т.нар. "хибридно турбо". Топлата част от моето + студената част от по-мощния Пасат ПД, 131к.с. Искам да го направя това нещо тъй като съм с чип от Брезел и сега турбото е надуто до 1,15бара. Предполагам, че с хибридното турбо и без смяна на софтуера, колата ще върви както до сега, но просто новото - хибридното турбо ще работи в по-сигурните си граници. Прав ли съм ? Ако съм прав може ли някой запознат относно сглобяването на такова турбо, да ми поясни кое как става и има ли сериозни преправяния, които са нужни. Благодаря !
Въпрос за хибридно турбо.
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Пон 27 май 2013 16:13
- Автомобил: Range Rover
- Двигател: m51
- Местоположение: Варна
Re: Въпрос за хибридно турбо.
Аз пък искам да попитам каква е разликата между нормално турбо което е с westgate който отваря при достигане на по- високо налягане, с променлива геометрия там вече ми е малко по- сложно какво става с тези жалузи които се отварят и затварят и вършат работата на westgateа. А за хибридните турбини пък изобщо не мие ясно с нещо като двойни перки и с променлива геометрия, та по- компетентните колеги ако могат да ми изяснят както на мене така и на други колеги каква е разликата между горе посочените турбини, а именно с westgate, променлива геометрия и хибридни турбини.
- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: Въпрос за хибридно турбо.
Разликата е,че при VNT лопатките променят сечението на потока от газове и така го засилват,или намалят в зависимост от това дали искаме още налягане или то не ни трябва.При VNT въртящия момент се достига на по-ниски обороти и по-бързо реагиране при подаване на газ.А хибридното турбо представлява сбирщина от части от различни турбини,като целта е да се получи бързо спуулващо турбо,което има и голям дебит. Има доста информация по въпроса.
Та по темата сега...не виждам какво те притеснява в това налягане та искаш да дадеш една торба пари за хибрид.Предполагам турбото ти е 1749V,каквото и аз карах дълго време на ~1.45б при това
Та по темата сега...не виждам какво те притеснява в това налягане та искаш да дадеш една торба пари за хибрид.Предполагам турбото ти е 1749V,каквото и аз карах дълго време на ~1.45б при това
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Въпрос за хибридно турбо.
То не ме притесняваше стоковото турбо на АФН до преди 2 седмици, когато започна да дава признаци, че си заминава. Все още не съм на 100% сигурен, че си заминава, но първите симптоми са на лице - обилен син пушек и намаляне скоростно на маслото. Та мисля, стигне ли се твърдо до правене на турбото, да направя нещо повече и да си подсигуря едно по-мощно турбо, което да позволи евентуално по-сериозен тунинг от просто един чип. Защото мисля по някое време да сменя дюзите, кулера, буталото на помпата, изпускателните тръби, разпределителния вал и още някои неща.
Аз след като пуснах темата се поразрових в нета и ми се появи следната идея - да речем, че сваля моето турбо GT1749V (110hp) и набавя турбо GT1749VA (130hp) и ги сложа на тесгяха. Отделям на моето турбо топлия охлюв от студения и същото правя и с другото турбо. И въпроса е дали е възможно директно да съединя топлия охлюв от моето 1749V със студения от 1749VA ? Това ми е текущия въпрос. Благодаря !
Аз след като пуснах темата се поразрових в нета и ми се появи следната идея - да речем, че сваля моето турбо GT1749V (110hp) и набавя турбо GT1749VA (130hp) и ги сложа на тесгяха. Отделям на моето турбо топлия охлюв от студения и същото правя и с другото турбо. И въпроса е дали е възможно директно да съединя топлия охлюв от моето 1749V със студения от 1749VA ? Това ми е текущия въпрос. Благодаря !
- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: Въпрос за хибридно турбо.
Ако съм те разбрал правилно..няма да стане както го мислиш. Турбото се състои от 3 части. Топла част,студена част и средата към която е прикрепен ротора с перките. Ето една снимка,за да видиш какво имам предвид.

А и не виждам смисъл да даваш пари за работа,баланс и т.н. при условие,че разлика между V и VA няма да усетиш в спуулването

А и не виждам смисъл да даваш пари за работа,баланс и т.н. при условие,че разлика между V и VA няма да усетиш в спуулването
Последна промяна от IvailoOo на Чет 09 яну 2014 20:02, променено общо 1 път.
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Въпрос за хибридно турбо.
Да, идеята ми беше тази средна част от картинката заедно с нейната студена част от турбо - GT1749VA или GT1749VC да се сглоби с топлата част от моето турбо GT1749V.
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Re: Въпрос за хибридно турбо.
Оригинална GT1749VA става супер
по добре е от китайска нова.

- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Въпрос за хибридно турбо.
само със слагане на хибридно турбо няма да стане, трябва си и софтуер.хибрида се развърта сам на 1,4 налягане.махаш му вакума и турбината пак си надува 1,4.само със слагането колата винаги ще влиза в авариен режим.
- tekowar
- Мнения: 63
- Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 20:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Харманли
- Контакти:
Re: Въпрос за хибридно турбо.
Защо изобщо се занимавате с тези хибриди, като има достатъчно голям избор на различни по-големина заводски турбини. В зависимост от това какво се цели, има 1749ва, 1749вб, бв43, гтб1756, гтб2056, гтб2260, които покриват целия диапазон до 300кс, че и отгоре.
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Въпрос за хибридно турбо.
Разбирам. Аз само разсъждавах на глас. След като писах темата се разрових и след вашите съвети стигнах до извода, че е най-добре едно оригинално турбо 1749VA макар и втора ръка.
- SVETLIO-VR
- Мнения: 92
- Регистриран на: Нед 03 авг 2008 19:05
- Автомобил: BORA
- Двигател: AJM 250+ps
- Местоположение: Ловеч
Re: Въпрос за хибридно турбо.
Аз незнам къв хибрид искаш да правиш като роторите на 1749в 1749ва са еднакви, тоест топлата перка е с еднакви размери, разликата е в студената перка 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта