Въпрос за хибридно турбо.

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Въпрос за хибридно турбо.

Мнениеот bangobango » Чет 09 яну 2014 9:46


Здравейте, колеги !
Имам Пасат АФН, 110к.с. Очертава се повреда в турбото на колата и сега съм във фаза обмисляне на варианти. Или да давам за ремонт моето, или да взема втора ръка турбо. Колега, който е доста запознат с тези автомобили ми препоръча да си намеря втора ръка от английски пасат. Веднага ми влезна муха в главата за т.нар. "хибридно турбо". Топлата част от моето + студената част от по-мощния Пасат ПД, 131к.с. Искам да го направя това нещо тъй като съм с чип от Брезел и сега турбото е надуто до 1,15бара. Предполагам, че с хибридното турбо и без смяна на софтуера, колата ще върви както до сега, но просто новото - хибридното турбо ще работи в по-сигурните си граници. Прав ли съм ? Ако съм прав може ли някой запознат относно сглобяването на такова турбо, да ми поясни кое как става и има ли сериозни преправяния, които са нужни. Благодаря !




krisaliks
Мнения: 76
Регистриран на: Пон 27 май 2013 16:13
Автомобил: Range Rover
Двигател: m51
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за хибридно турбо.

Мнениеот krisaliks » Чет 09 яну 2014 16:00


Аз пък искам да попитам каква е разликата между нормално турбо което е с westgate който отваря при достигане на по- високо налягане, с променлива геометрия там вече ми е малко по- сложно какво става с тези жалузи които се отварят и затварят и вършат работата на westgateа. А за хибридните турбини пък изобщо не мие ясно с нещо като двойни перки и с променлива геометрия, та по- компетентните колеги ако могат да ми изяснят както на мене така и на други колеги каква е разликата между горе посочените турбини, а именно с westgate, променлива геометрия и хибридни турбини.


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Въпрос за хибридно турбо.

Мнениеот IvailoOo » Чет 09 яну 2014 18:56


Разликата е,че при VNT лопатките променят сечението на потока от газове и така го засилват,или намалят в зависимост от това дали искаме още налягане или то не ни трябва.При VNT въртящия момент се достига на по-ниски обороти и по-бързо реагиране при подаване на газ.А хибридното турбо представлява сбирщина от части от различни турбини,като целта е да се получи бързо спуулващо турбо,което има и голям дебит. Има доста информация по въпроса.
Та по темата сега...не виждам какво те притеснява в това налягане та искаш да дадеш една торба пари за хибрид.Предполагам турбото ти е 1749V,каквото и аз карах дълго време на ~1.45б при това


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Въпрос за хибридно турбо.

Мнениеот bangobango » Чет 09 яну 2014 19:12


То не ме притесняваше стоковото турбо на АФН до преди 2 седмици, когато започна да дава признаци, че си заминава. Все още не съм на 100% сигурен, че си заминава, но първите симптоми са на лице - обилен син пушек и намаляне скоростно на маслото. Та мисля, стигне ли се твърдо до правене на турбото, да направя нещо повече и да си подсигуря едно по-мощно турбо, което да позволи евентуално по-сериозен тунинг от просто един чип. Защото мисля по някое време да сменя дюзите, кулера, буталото на помпата, изпускателните тръби, разпределителния вал и още някои неща.
Аз след като пуснах темата се поразрових в нета и ми се появи следната идея - да речем, че сваля моето турбо GT1749V (110hp) и набавя турбо GT1749VA (130hp) и ги сложа на тесгяха. Отделям на моето турбо топлия охлюв от студения и същото правя и с другото турбо. И въпроса е дали е възможно директно да съединя топлия охлюв от моето 1749V със студения от 1749VA ? Това ми е текущия въпрос. Благодаря !


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Въпрос за хибридно турбо.

Мнениеот IvailoOo » Чет 09 яну 2014 19:49


Ако съм те разбрал правилно..няма да стане както го мислиш. Турбото се състои от 3 части. Топла част,студена част и средата към която е прикрепен ротора с перките. Ето една снимка,за да видиш какво имам предвид.

Изображение

А и не виждам смисъл да даваш пари за работа,баланс и т.н. при условие,че разлика между V и VA няма да усетиш в спуулването

Последна промяна от IvailoOo на Чет 09 яну 2014 20:02, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Въпрос за хибридно турбо.

Мнениеот bangobango » Чет 09 яну 2014 20:02


Да, идеята ми беше тази средна част от картинката заедно с нейната студена част от турбо - GT1749VA или GT1749VC да се сглоби с топлата част от моето турбо GT1749V.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Въпрос за хибридно турбо.

Мнениеот Brezel » Чет 09 яну 2014 21:39


Оригинална GT1749VA става супер :th_up по добре е от китайска нова.


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Въпрос за хибридно турбо.

Мнениеот ifidik » Нед 12 яну 2014 18:25


само със слагане на хибридно турбо няма да стане, трябва си и софтуер.хибрида се развърта сам на 1,4 налягане.махаш му вакума и турбината пак си надува 1,4.само със слагането колата винаги ще влиза в авариен режим.


Потребителски аватар
tekowar
Мнения: 63
Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 20:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Харманли
Контакти:

Re: Въпрос за хибридно турбо.

Мнениеот tekowar » Нед 12 яну 2014 18:52


Защо изобщо се занимавате с тези хибриди, като има достатъчно голям избор на различни по-големина заводски турбини. В зависимост от това какво се цели, има 1749ва, 1749вб, бв43, гтб1756, гтб2056, гтб2260, които покриват целия диапазон до 300кс, че и отгоре.


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Въпрос за хибридно турбо.

Мнениеот bangobango » Нед 12 яну 2014 20:34


Разбирам. Аз само разсъждавах на глас. След като писах темата се разрових и след вашите съвети стигнах до извода, че е най-добре едно оригинално турбо 1749VA макар и втора ръка.


Потребителски аватар
SVETLIO-VR
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 03 авг 2008 19:05
Автомобил: BORA
Двигател: AJM 250+ps
Местоположение: Ловеч

Re: Въпрос за хибридно турбо.

Мнениеот SVETLIO-VR » Сря 22 яну 2014 19:46


Аз незнам къв хибрид искаш да правиш като роторите на 1749в 1749ва са еднакви, тоест топлата перка е с еднакви размери, разликата е в студената перка :screwy



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта