Та решавам аз тази сутрин да сипя за последно от "нискоакцизния" бензинец, тръгвам да отварям капачето - нъцки, тс, йок, капут, найн, нихт, ноу, фак, скрюд ъп... абе схванахте на къде бия.
Та след неколкократно цъкане с алармата забелязах че се отваря/затваря само шофьорската врата. Отварям багажника ( след няколкоминутна борба с клеясалата ключалка ), пак цъкам алармата в очакване да чуя познатото пърпорене - тс.. нема никой.
Свалям компресорчето и пробвам маркучетата - наред са.. не се губи вакуум.. това поне е добре - значи помпата не е въртяла до изгаряне.
Замерих и буксата... три извода.. мерих средния + един от другите два. Двата крайни ( в комбинация със средния ) ги замерих и при отключване и при заключване, но така и не хванах напрежение.
Проверих и помпата за товар - като се гледа буксата с широката част на помпата надолу ( тоест в "нормално" положение ) товар имаше само на средния и десния пин.
Сега като се прибрах погледнах Хайнеса и там в 7-те реда за централното + схемата грам не се споменава за бушон или реле (бтв и на капака на дупката за бушоните също не пишеше нищо за централно ).
Значи свеждам възможните проблеми до:
- претакована машинка в шофьорската врата ( машинката е афтърмаркет, електричка, свързана към алармата )
- прекъснат кабел ( най-вероятно маса.. иначе предполагам щеше да върти поне в едната посока <- а това по презюнкция че на помпата се подава +12 а не маса за да се определи посоката )
- претакована помпа - след като вакуумната система е наред се предполага че помпата не е въртяла на умряло, но.. винаги има едно НО. Уж премерих с мултицета ама все пак е баси 7 часа сутринта, не съм спал от близо 24 часа.. така че вероятността за моя грешка не е никак малка.
Това което всъщност искам да попитам е:
- как аджеба да тествам помпата дали работи
- какъв точно сигнал идва до нея ( по възможност и някакви означения на буксата - маса, +12, ... )
- как работи ел машинката в шофьорската врата ( не ме интересува лостовата система или принцип на действие ) и какъв сигнал подава към помпата. Тоест като отваря тия дни вратата да знам какво и как да замервам.
- има ли друга възможна причина за проблема
Пак повтарям - в момента с алармата се отключва само шофьорската врата ( тоест поне една от функциите на машинката работи ).
10х на всички отзовали се и весело посрещане на новата година

