Проблем с централното :(

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем с централното :(

Мнениеот Muncho » Пет 29 дек 2006 7:37


Ти къде го чукаш, то къде се пука...
Та решавам аз тази сутрин да сипя за последно от "нискоакцизния" бензинец, тръгвам да отварям капачето - нъцки, тс, йок, капут, найн, нихт, ноу, фак, скрюд ъп... абе схванахте на къде бия.
Та след неколкократно цъкане с алармата забелязах че се отваря/затваря само шофьорската врата. Отварям багажника ( след няколкоминутна борба с клеясалата ключалка ), пак цъкам алармата в очакване да чуя познатото пърпорене - тс.. нема никой.
Свалям компресорчето и пробвам маркучетата - наред са.. не се губи вакуум.. това поне е добре - значи помпата не е въртяла до изгаряне.
Замерих и буксата... три извода.. мерих средния + един от другите два. Двата крайни ( в комбинация със средния ) ги замерих и при отключване и при заключване, но така и не хванах напрежение.
Проверих и помпата за товар - като се гледа буксата с широката част на помпата надолу ( тоест в "нормално" положение ) товар имаше само на средния и десния пин.
Сега като се прибрах погледнах Хайнеса и там в 7-те реда за централното + схемата грам не се споменава за бушон или реле (бтв и на капака на дупката за бушоните също не пишеше нищо за централно ).

Значи свеждам възможните проблеми до:
- претакована машинка в шофьорската врата ( машинката е афтърмаркет, електричка, свързана към алармата )
- прекъснат кабел ( най-вероятно маса.. иначе предполагам щеше да върти поне в едната посока <- а това по презюнкция че на помпата се подава +12 а не маса за да се определи посоката )
- претакована помпа - след като вакуумната система е наред се предполага че помпата не е въртяла на умряло, но.. винаги има едно НО. Уж премерих с мултицета ама все пак е баси 7 часа сутринта, не съм спал от близо 24 часа.. така че вероятността за моя грешка не е никак малка.

Това което всъщност искам да попитам е:
- как аджеба да тествам помпата дали работи
- какъв точно сигнал идва до нея ( по възможност и някакви означения на буксата - маса, +12, ... )
- как работи ел машинката в шофьорската врата ( не ме интересува лостовата система или принцип на действие ) и какъв сигнал подава към помпата. Тоест като отваря тия дни вратата да знам какво и как да замервам.
- има ли друга възможна причина за проблема

Пак повтарям - в момента с алармата се отключва само шофьорската врата ( тоест поне една от функциите на машинката работи ).


10х на всички отзовали се и весело посрещане на новата година Изображение Изображение




brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот brum » Пет 29 дек 2006 11:50


Най-лесния начин - закачи я за друга кола със същата букса. На Г3 и поло съм попадал на еднакви, така и съм пробвал моята.


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Пет 29 дек 2006 12:54


brum написа:Най-лесния начин - закачи я за друга кола със същата букса. На Г3 и поло съм попадал на еднакви, така и съм пробвал моята.

Това отпада като вариант.

Никой ли не знае какво трябва да се подаде на помпата?


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Пет 29 дек 2006 13:01


Ако не се лъжа се подава + от управляващата машинка на единия вход на компресорчето за отключване и на другия му вход съответно за заключване.


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Пет 29 дек 2006 13:03


jerrry написа:Ако не се лъжа се подава + от управляващата машинка на единия вход на компресорчето за отключване и на другия му вход съответно за заключване.

+12 или редуцирано напрежение?
Горе долу за колко време се подава.. да не стане така че сега като слеза и я пробвам директно към аку-то да ми цъфне в ръцете?


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Пет 29 дек 2006 13:16


Говорим за +12В,но схемни решения много,не знам при теб как е.По-добре не подавай напрежения без да си сигурен а измери дали се превключва този + на изхода на микроключа на машинката и съответно дали отива до компресора(това го мериш на самия компресор).Провери и захранващото напрежение на компресора.


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Пет 29 дек 2006 13:23


jerrry написа:Говорим за +12В,но схемни решения много,не знам при теб как е.По-добре не подавай напрежения без да си сигурен а измери дали се превключва този + на изхода на микроключа на машинката и съответно дали отива до компресора(това го мериш на самия компресор).Провери и захранващото напрежение на компресора.

Чакай сега.. да не искаш да кажеш че до попмпичаката има нон стоп захранване и после само със смяна на поляритета на 3-тата жица се променя движението?
Аз си мислех че при нормално положение има една постоянна маса или +12 и после когато трябва да работи помпата й се подава през един от другите кабели ток/маса така че да се затвори веригата...


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Пет 29 дек 2006 13:46


Тази система която описваш е при Ауди,не изключвам вероятността и при теб да е така(по 1 проводник,чрез превключване + на - 12в.)
По спомени при тези Голфове не е така,а чрез подаване +12В. на 2 отделни входа на контролера който управлява помпата.Това можеш да разбереш като измериш напреженията на ключето на управляващата машинка(на шофьорската врата)...

Пиша по спомени,изчакай някои друг да изкаже мнение...


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Пет 29 дек 2006 18:53


Фалшива тревога... явно голфа сутринта не е бил на кеф mhihi . Сигурно като ме е видял че приближавам с големия съндък с инструменти не са му издържали нервите :xaxaxa mhihi :Mr Green Fun .
Да се надявам че повече няма да имам ядове с централното.

Хе-хе.. явно си имам голф с характер :don't worry.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пет 29 дек 2006 19:05


Не че искам да ти развалям настроението, но изчакай утре сутринта и го пробвай пак на студа за да си сигурен че всичко е наред. :lol:


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Пет 29 дек 2006 23:36


Muncho написа:Фалшива тревога... явно голфа сутринта не е бил на кеф mhihi . Сигурно като ме е видял че приближавам с големия съндък с инструменти не са му издържали нервите :xaxaxa mhihi :Mr Green Fun .
Да се надявам че повече няма да имам ядове с централното.

Хе-хе.. явно си имам голф с характер :don't worry.


Колега и моето централно е така - работи когато си поиска. Сто процента съм сигурен че проблема е електрически / и дребен/ но не мога да го открия за сега. Работи ден два и спира, а понакога и по-малко. Като тръсне колата тук таме и спира. Презапоявахме връзките в моторчето но нямаше ефект никакъв. Може да е от машинките във вратите, макар че като не ще - не ще и от двете, а може и от някоя връзка някъде ама не знам как да я открия коя е ... и така. Вече се отказах и го изключих директно от буксата на моторчето, че някъде ще я забравя отключена. Така че следи си я по-добре да не те издъни някъде и да ти остане само шофьорската заключена.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Съб 30 дек 2006 16:44


колега ти пробва ли от дясно там е оргинално ако се отключва и заключва значи проблема ти е във микретата на ел. машинката която алармаджиите са сложили да управлява централното от алармата. решението е просто нова управляваща машинка която струва около 10лв


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Съб 30 дек 2006 17:01


Моето се управлява само от лявата врата ( поне така мисля ). По спомени дясната врата си се отключваше/заключваше без да е*ава централното.

Иначе за сега работи нормално... но все пак всеки път преверявам дали всички врати са се заключили.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта