Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилация). Или защо колата ми гори масло а двигателят е здрав...
- ел.техника
 - Мнения: 227
 - Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
 - Автомобил: GOLF4 TDI
 - Двигател: AGR
 - Местоположение: Северозападна BG
 
Re: Полезна информация отностно PCV клапан на SDI.
scare Ужас,имало го само оригинален в vw на цена 100 лв.Който и да си,номера го има друго,голф4 99г.90кс.AGR мотор.вземи ми го моля ти се и го прати по еконт с наложен платеж до офиса.
			
													
				   							 				   
					Последна промяна от ел.техника на Пет 20 дек 2013 19:06, променено общо 1 път.
									
			
									- 
				brum
 - Мнения: 3529
 - Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
 - Автомобил: Golf Mk4
 - Двигател: AGU
 - Местоположение: София
 
Re: Полезна информация отностно PCV клапан на SDI.
Преди да го смениш е добре да разбереш дали той ти е проблема. Извади картерната вентилация (маркуча излизащ от клапана) в едно шише. Сложи тапа на мястото където се включва преди турбото. Карай така седмица-две и виж колко масло има там. Или щото е евтино ей така, за пробата искаш да го смениш 
 .
			
									
										
						- ел.техника
 - Мнения: 227
 - Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
 - Автомобил: GOLF4 TDI
 - Двигател: AGR
 - Местоположение: Северозападна BG
 
Re: Полезна информация отностно PCV клапан на SDI.
Сменям го веднага без да се замислям,във всеки случай няма да е за лошо.Щом хората са препоръчали да се сменя на 80 000км.значи са преценили.
			
									
										
						- 
				lion_heart002
 - Мнения: 2312
 - Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
 - Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
 - Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
 
Re: Полезна информация отностно PCV клапан на SDI.
Та така,темата както и много други теми(за автоматичните смукачи писах какво що и какво ли още не) съм я пуснал,за да се види черно на бяло какво-що има ли полза от това или не.За съжаление,масово ми прави впечатление,че си четете,оправяте си проблемите и никой нищо не пише.За какво да пишете,нали всичко е ок вече,нищо,че някой със същия проблем утре ще се чуди какво да предприеме. Та по темата,ето какво е писал един колега в друга тема.Ако има други пробвали да пишат,най-лесно е нищо да не се споделя,ама за кой е полезно?????????  
 
			
									
										
						
 ел.техника написа:Колеги,да кажа и аз нещо по темата.Щото нали казват питай патило...Та преди време и аз изревах от висок разход на масло/към 2 и нещо на 10 000/Мислех,че е турбина.Не че и от нея не папка,но я проверих за луфтове и ме убедиха,че е добре.Та съвсем случайно открих тема за КЛАПАН ЗА КАРТЕРНА ВЕНТИЛАЦИЯ.Прочетох всичко по темата,изрових трапове дето се казва,но смених гада с нов.Има и евтини реплики,има и оригинални.Аз взех от ауто + за около 70лв. Сега следя маслото,но за около 1000км. не ми е мръднало на щеката.Иначе все беше надолу.А и спря да изпушва адски при изрязване.Горещо ви препоръчвам сменете клапана с нов,много вероятно е да е от него.Дано да съм помогнал и ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ.
Колата е голф4 90 агр .
- ел.техника
 - Мнения: 227
 - Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
 - Автомобил: GOLF4 TDI
 - Двигател: AGR
 - Местоположение: Северозападна BG
 
Re: Полезна информация отностно PCV клапан(картерна вентилация).
Съжалявам,ако съм подразнил някого.Инфото за моя проблем съм го взел само от форума и от колеги.Просто все още не съм сигурен 100% в положителния резултат.Минал съм само около 1000 км.Не е много за категоричен отговор.Пък и карам сомо градско сега и то по около 6 10 км.на ден.Следя всичко и като се позатопли и щъкнем на дълго,ще споделя....Както е посочил колегата,не съм си мълчал за всичко,а съм опитал да помогна където мога,и то не на едно място.Пък и съм още нов,повече се вслушвам,отколкото да давам акъл. 
			
									
										
						- 
				lion_heart002
 - Мнения: 2312
 - Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
 - Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
 - Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
 
Re: Полезна информация отностно PCV клапан(картерна вентилация).
Аз си говоря по принцип,нямам предвид вас колега,нито пък само тази тема.Ще се радвам да пишете пак когато покарате малко повече!  
			
									
										
						
- ел.техника
 - Мнения: 227
 - Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
 - Автомобил: GOLF4 TDI
 - Двигател: AGR
 - Местоположение: Северозападна BG
 
Re: Полезна информация отностно PCV клапан(картерна вентилация).
 Дано да е на добро. 
Re: Полезна информация отностно PCV клапан(картерна вентилац
ок филтър картерни газове но за помпа-дюза е заедно с капака и цените по спомен се въртяха около 200-те лева.ако бъркам за цената някой да ме поправи.
			
									
										
						- svere
 - Мнения: 572
 - Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
 - Автомобил: Passat B5 110++
 - Двигател: AFN
 - Местоположение: София / Монтана
 - Контакти:
 
Re: Полезна информация отностно PCV клапан(картерна вентилац
При AFN също го има този клапан, но като свалих да го видя в какво състояние е, не видях никакви мембрани и пружинки, само няколко прегради.........възможно ли е да е изтърбушен? Някой отварял ли е на АФН?
			
									
										
						- 
				russlan_z
 - Мнения: 92
 - Регистриран на: Пон 25 май 2009 16:46
 - Автомобил: Golf 3 TDI
 - Двигател: AFN
 - Местоположение: Варна
 
Re: Полезна информация отностно PCV клапан(картерна вентилац
И на моя е така. Като се свали капака на главата има нещо като плоскост между отвора на клапана и пространството около вала и клапаните, която да не позволява пръски директно да се хвърлят нагоре към клапана. нещо не можах да го кажа хубаво май :( А самия "клапан" е една празна кутийка.
			
									
										
						- sp3n5
 - Мнения: 51
 - Регистриран на: Вто 21 сеп 2010 21:47
 - Автомобил: Golf MK5
 - Двигател: BXE 2008
 - Местоположение: UK
 - Контакти:
 
Re: Полезна информация отностно PCV клапан(картерна вентилац
svere написа:При AFN също го има този клапан, но като свалих да го видя в какво състояние е, не видях никакви мембрани и пружинки, само няколко прегради.........възможно ли е да е изтърбушен? Някой отварял ли е на АФН?
Имал съм 2 АФН-а и на двата съм ги сменял тея клапанчета.Вътре има една бяла мембранка която можеш да напипаш с пръст.Имаш три варианта: да го накиснеш в бензин и с малко обезмаслител да го изчистиш,нов на Topran е около 20лв,да купиш оригинален за около 80-100лв от VW.
- svere
 - Мнения: 572
 - Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
 - Автомобил: Passat B5 110++
 - Двигател: AFN
 - Местоположение: София / Монтана
 - Контакти:
 
Re: Полезна информация отностно PCV клапан(картерна вентилац
отваря ли се по някакъв начин този клапан за да се изчисти?
			
									
										
						- sp3n5
 - Мнения: 51
 - Регистриран на: Вто 21 сеп 2010 21:47
 - Автомобил: Golf MK5
 - Двигател: BXE 2008
 - Местоположение: UK
 - Контакти:
 
Re: Полезна информация отностно PCV клапан(картерна вентилац
Накисни го в една кофичка и го остави за известно време.
			
									
										
						Re: Полезна информация отностно PCV клапан(картерна вентилац
Ето и един клип как се сменя този клапан на 1Z/AHU.
https://www.youtube.com/watch?v=mvkABlWLHe8&index=12&list=UUFrlwlvfVIo2AQj8M_IDLBw
 
			
									
										
						https://www.youtube.com/watch?v=mvkABlWLHe8&index=12&list=UUFrlwlvfVIo2AQj8M_IDLBw

- w_smith
 - Мнения: 2323
 - Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
 - Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
 - Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
Re: Полезна информация относно PCV клапан(картерна вентилаци
Благодарение на автора спряхме разхода на масло на едно ауди а4 б5 със смяната на въпросния клапан. А преди собственика на колата купуваше 7 литра за да изкара до другата смяна на масло. Иначе казано с харч около 3 литра до смяна.