Т4 Мултиван - nylon

Техническа и сервизна информация за Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1081
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: Т4 Мултиван - nylon

Мнениеот DA@KA » Съб 07 дек 2013 21:26


djidjo75 написа:Хубава работа ама наистина Българска.От известно време живея в чужбина.Едно от нещата които трябваше да направя беше да си купя автомобил.Взех си Т4 и каква беше изненадата ми когато над 50 човека ни обслужиха за има няма 30 минути,и това с номера и нов талон.Имам и още примери,но не искам да ви отегчавам с празни приказки.Толкова е прото и работещо ,но ние винаги намираме начин на опорочим каквото и да било.

Всичко е заради пари и егото на някои началник приятелю,все пак сме в България. :bowdown Тук държавата ни го слага яко отзад,ние не сме хора а "златни кокошки".
Добри извиняваи че се отклоних от темата,бусчето ти наистина е хубаво лично се убедих.Много приятни моменти с него ,безавариини километри и поне още едно детско столче да прибавиш,че малката принцеса да не скучае отзад. :c020




Потребителски аватар
peterkaludov
Мнения: 136
Регистриран на: Пон 04 юни 2012 6:48
Автомобил: VW T4 Multivan
Двигател: 1.9D
Местоположение: Burgas

Re: Т4 Мултиван - nylon

Мнениеот peterkaludov » Пон 09 дек 2013 9:26


Миналата година в началото на октомври когато купих буса прекарах два дни в кат бургас. първо на канала не намериха номера на двигателя който е слаган в кат стара загора защото буса е вкаран 2003г без номер. изгониха ме от канала и казаха като си намеря къде е бит номера да се върна. след цял следобед търкане и търсене намерих номера което ми струваше и 30 лв в един близък сервиз(все пак не си нося в буса дрелка с телена четка...) на другия ден се върнах бях първи на канала но когато "любезния" господин от предния ден ме видя каза:"ще чакаш"! по късно ме повика вкарах буса огледа го видя номера но каза :трябва ми сертификат за съвместимост от VW че двигателя е наистина 1,9 и не е променян. ядосах се отидох при дежурния офицер и след 30 минути разговор и оглед на документи той каза на техника на канала: "тоя с червения бус го пускай да се маха че ми писна от него" доволен изкарах буса взех си талоните и ми монтираха номерата. когато напуснах това прокълнато място поздравих всички "любезни" служители и техните близки и далечни роднини и отидох да се черпим за новия семеен автомобил.
Абе то май навсякъде е така ама няма начин като сме в такава шибана държава.
айде наздраве :beer


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Т4 Мултиван - nylon

Мнениеот KingoftheROAD » Пон 09 дек 2013 15:36


peterkaludov написа: ...на другия ден се върнах бях първи на канала но когато "любезния" господин от предния ден ме видя каза:"ще чакаш"! по късно ме повика вкарах буса огледа го видя номера но каза :трябва ми сертификат за съвместимост от VW че двигателя е наистина 1,9 и не е променян. ядосах се отидох при дежурния офицер и след 30 минути разговор и оглед на документи той каза на техника на канала: "тоя с червения бус го пускай да се маха че ми писна от него...

Това вероятно е редовен сценарий с трудно четими, или намираеми номера, за да изкрънкат нещо под масата.

Аз април 2007-ма в Пловдив, като регистрирах буса - на мястото за номер на двигателя нямаще нищо набито, и познай какво? просто ми записаха в дюкиментите - двигател без номер. И това е. :th_up Раз и два, има няма 20-30мин. с моткане, и разтакаване.


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Т4 Мултиван - nylon

Мнениеот valsanik » Пон 09 дек 2013 16:14


Това става само с нов внос....С вече регистрирани коли не става. :beer


Потребителски аватар
nylon
Мнения: 183
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:42
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1988
Местоположение: Русе

Re: Т4 Мултиван - nylon

Мнениеот nylon » Чет 26 дек 2013 13:38


Не умирайте от скука приятели. Въпреки студа реших все пак да се възползвам малко от почивните дни и да се повъртя около любимия бус. Намъкнах го в гаража, и той влезе така, както влизаше Т3.

Изображение

Реших да започна с второто парно, защото вентилатора му не работеше. Свалих го и го подложих на оглед. На ръка се въртеше и изглеждаше нормално.

Изображение

Измерих му съпротивлението.

Изображение

Тук се изненадах, защото очаквах да е изгорял, а според мултицета не беше. :smile
Изпробвах го принудително с един акумулатор и заработи, но въртеше някак слабо. Закачих го на буксата на буса - повъртя малко и спря. Тогава го разглобих и забелязах, че единия четкодържател беше чупен, лепен, но много некадърно и в резултат се беше свлякал и нямаше достатъчно натяг на графита върху колектора. Нямаше как, налагаше се да импровизирам и го пресъздадох по български с помощта на една ламаринка. Реших да не използвам поксипол.

Изображение

Нищо не може да различите от снимката, но стана много здраво, издържащо на вибрации, без никакво липило, което да се напука от вибрациите. Пробвах го и така се развъртя, че щеше да отлети с менгемето. :biggrin
Монтирах го на буса и го изпробвах - работи и съм много щастлив.



Междувременно снимах да ви покажа и водната помпа за 36лв. която си купих. Събирам лека полека частите за подмяна на ангренажния ремък.

Изображение

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
nylon
Мнения: 183
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:42
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1988
Местоположение: Русе

Re: Т4 Мултиван - nylon

Мнениеот nylon » Пет 27 дек 2013 16:14


Днес смених някой изгорели крушки по таблото.

Изображение

Успях да сменя и крушката на управлението на парното и клапите. Много досадно е през нощта като не свети. Крушчицата се намира между двете залепени пластмаси и единственият начин е да се разединят. Както казах - залепени са и по всичко личи, че не е помислено да се сменя само крушката. С помощта на макетно ножче разлепих лепилото и с премерени напъни разедених пластмасите без да ги счупя. Предварително бях загрял цялото нещо на духалката.


Потребителски аватар
nylon
Мнения: 183
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:42
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1988
Местоположение: Русе

Re: Т4 Мултиван - nylon

Мнениеот nylon » Нед 29 дек 2013 20:11


Привет другари. Днес както си се шляех и ми звънна телефона. След час се получи следната гледка:

Изображение

Така започна веселбата. По пушека ще ни познаете :biggrin

Изображение

Да живее клубната дейност. :flag_bulgaria :th_up


BIZI13
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 01 юли 2013 14:32
Автомобил:
Двигател:

Re: Т4 Мултиван - nylon

Мнениеот BIZI13 » Нед 05 яну 2014 22:52


По повод с втория вентилатор -= Т4 Мултиван =- кажете от къде да се сдобия на добра цена или поне кои модел отговаря като съвместимост на моторчето.


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: Т4 Мултиван - nylon

Мнениеот avtohit77 » Пон 06 яну 2014 18:33


От всяко Т4 става със второ парно не е задължително да е Мулти :th_up


Потребителски аватар
nylon
Мнения: 183
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:42
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1988
Местоположение: Русе

Re: Т4 Мултиван - nylon

Мнениеот nylon » Пон 13 яну 2014 19:47


Алоха колеги, в неделя имах много хубав повод да покарам буса, а именно:

Изображение

Изображение

Събрахме бусовете, и естествено въздухът наоколо се изпълни с ухание на скара.


Потребителски аватар
nylon
Мнения: 183
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:42
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1988
Местоположение: Русе

Re: Т4 Мултиван - nylon

Мнениеот nylon » Сря 15 яну 2014 18:55


Днес станаха готови инструментите VW-3036 и VW-2065A, които бях поръчал да ми се направят по чертеж. Имам и VW-2064, това е чопа, който фиксира горивната помпа. Горе-долу нещата се посъбраха за обслужването на ангренажния ремък. Липсва ми контрата за шайбата на коляновия вал. Варианта е да взема гайковерт на заем и да мина без контра за там. Моля, които си е сменял сам ангренажния ремък да сподели опит как е развил болта на шайбата на коляновия вал.

Изображение


Потребителски аватар
MrDiesel
Мнения: 65
Регистриран на: Пон 05 юни 2006 19:14
Автомобил: vw t3 Caravelle
Двигател: SUBARU EJ 25 DOHC
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Т4 Мултиван - nylon

Мнениеот MrDiesel » Сря 15 яну 2014 20:16


Лично аз съм го правил много пъти с рамо и тръба подпряна в земята и леко чукане на стартер, като предварително откачаш клапана на помпата да не може да запали.Това е когато с гайковерта не става.Това е само за да го разхлабиш,защото по принцип се лепи с осигурител и няма отвиване дори с леко нягряване на самия болт за да отпусне.


Потребителски аватар
nylon
Мнения: 183
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:42
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1988
Местоположение: Русе

Re: Т4 Мултиван - nylon

Мнениеот nylon » Сря 15 яну 2014 20:35


По подобен начин съм развивал зверски стегнати гайки на полуоски и съм съгласен, че и тук ще се получи. Но си мисля, че после за стягането без сериозна контра пак ще е проблем, защото му дават 460 Nm на този болт. :confused


Потребителски аватар
batchi
Мнения: 290
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 23:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Т4 Мултиван - nylon

Мнениеот batchi » Сря 15 яну 2014 21:02


Между скоростите и двигатела в долния краи има два отвора ,на маховика има два канала ,когато завъртиш маховика така че каналите да съвпаднат със отворите,можеш да законтриш като вкараш в тях обла штанга с диаметър ф12-14. :beer


Потребителски аватар
nylon
Мнения: 183
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:42
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1988
Местоположение: Русе

Re: Т4 Мултиван - nylon

Мнениеот nylon » Нед 26 яну 2014 8:57


Мерси за информацията колега, това последното не ми беше известно.

Зимата се упражнява върху рейсчето ни:
Изображение



Върни се в “T4, T5 и T6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта