Въпрос относно парно-Голф 3
- tubleron
- Мнения: 303
- Регистриран на: Чет 03 фев 2011 10:34
- Автомобил: Golf 3 1.8 75ks
- Двигател: AAM 1992
- Местоположение: Пловдив
Въпрос относно парно-Голф 3
Здравейте Колеги,вчера поразглобих корите под жапката,а и самата нея и забелязах едно жило за парното,което в положение "О" на врътките,натиска едно ключе което щтраква и се чува звук като от вадене на видео касета (назнам как по-точно да го обясня). Като врътна врътката към позиция 1 , още като се отлепи от нулата,това ключе пак щтраква и пак се чува този звук. Явно отваря и затваря нещо,но незнам какво и защо.Бихте ли споделили какво всъщтност става?
- tokercho
- Мнения: 97
- Регистриран на: Чет 14 яну 2010 1:14
- Автомобил: VW Golf MK3
- Двигател: AJQ
- Местоположение: София/Шумен
Re: Въпрос относно парно-Голф 3
Това е клапата,която затваря потока на въздух който идва отвън.С електромоторче се затваря.На някои модели това е ръчно.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Въпрос относно парно-Голф 3
Да.На колите с климатик тая клапа се контролира с вакуум или електрически.
При колите без,като завъртиш на 0 затваряш и клапата ръчно.
Хубавото е на колите с клима,че можеш отделно да си управляваш тая клапа и да върти само въздуха в купето.
При обикновените не може.
При колите без,като завъртиш на 0 затваряш и клапата ръчно.
Хубавото е на колите с клима,че можеш отделно да си управляваш тая клапа и да върти само въздуха в купето.
При обикновените не може.
- tokercho
- Мнения: 97
- Регистриран на: Чет 14 яну 2010 1:14
- Автомобил: VW Golf MK3
- Двигател: AJQ
- Местоположение: София/Шумен
Re: Въпрос относно парно-Голф 3
От много време съм си мислел някакси да го направя лятото да върти въздуха само вътре,но така и не можах да го измисля..Сега като се замисля като се затвори клапата от къде ще дърпа въздух турбината?
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Въпрос относно парно-Голф 3
ако нямаш климатик за какво ти е да върти въздуха в купето?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос относно парно-Голф 3
При заводските климатици/ климатроници на Голф 3,клапата е вакуумна и работи, когато работи двигателя (от там взима вакуум :) ).Когато има вакуум към нея, затваря въздуха в купето, когато няма вакуум - взима отвън. Това се регулира с електрически клапан и така се пуска и спира вакуума.
При насажданите климатици/ климатроници, електромотор управлява директно самата клапа.Когато напрежението е примерно + - , той отваря,когато подадете наобратно т.е. - + -> затваря.При тях сериозния недостатък е,че мотора реално нон стоп е под напрежение, докато работи колата и има краен изключвател по ток,за да спре да се върти,когато клапата стигне крайно положение.Да ама редуктора е пластмасов и се чупи от това постоянно напрежение,което му създава електромотора. Жилото при тях е заводското,само че не мести заводската клапа,а цъка въпросното ключе.
При обикновено парно, има клапа, която затваря въздуха след като изключите вентилатора и завъртите до края на врътката.
При обикновеното парно,клапата е след вентилатора,защото презумпцията там е, че вентилатора винаги е изключен,когато клапата може да е затворена (просто такъв е ключа за вентилатора) и затова е така. Когато е затворена, не минава въздух въобще към вентилацията.
При климатик или климатроник, клапата е двойна - затваря отгоре въздуха (т.е. отвън) и отваря отдолу (отвътре) и оттам вентилатора смуче въздух :) При климатиците лятото е хубаво да се кара предимно на вътрешна циркулация (т.е. да върти въздуха постоянно вътре),защото така се разтоварва работата на компресора - постоянно доохлаждаш вече един път охладения въздух, вместо да вкарваш постоянно отвън горещ
.
Наистина ако няма климатик ,няма за какво да върти въздуха вътре, защото зимата ако върти въздуха вътре, изпотява жестоко прозорците за няколко минути. Лятото пък вътре ще стане сауна. Ако отпред има Камаз примерно или Икарус, тогава пак можеш да спреш вентилацията и да я затвориш, за да не те удуши - въртиш врътката за вентилатора и тя затваря клапата. На повечето коли това не работи, понеже първата клапа, на която и изпада дунапрена, е тази за затварянето на въздуха

При насажданите климатици/ климатроници, електромотор управлява директно самата клапа.Когато напрежението е примерно + - , той отваря,когато подадете наобратно т.е. - + -> затваря.При тях сериозния недостатък е,че мотора реално нон стоп е под напрежение, докато работи колата и има краен изключвател по ток,за да спре да се върти,когато клапата стигне крайно положение.Да ама редуктора е пластмасов и се чупи от това постоянно напрежение,което му създава електромотора. Жилото при тях е заводското,само че не мести заводската клапа,а цъка въпросното ключе.
При обикновено парно, има клапа, която затваря въздуха след като изключите вентилатора и завъртите до края на врътката.
При обикновеното парно,клапата е след вентилатора,защото презумпцията там е, че вентилатора винаги е изключен,когато клапата може да е затворена (просто такъв е ключа за вентилатора) и затова е така. Когато е затворена, не минава въздух въобще към вентилацията.
При климатик или климатроник, клапата е двойна - затваря отгоре въздуха (т.е. отвън) и отваря отдолу (отвътре) и оттам вентилатора смуче въздух :) При климатиците лятото е хубаво да се кара предимно на вътрешна циркулация (т.е. да върти въздуха постоянно вътре),защото така се разтоварва работата на компресора - постоянно доохлаждаш вече един път охладения въздух, вместо да вкарваш постоянно отвън горещ

Наистина ако няма климатик ,няма за какво да върти въздуха вътре, защото зимата ако върти въздуха вътре, изпотява жестоко прозорците за няколко минути. Лятото пък вътре ще стане сауна. Ако отпред има Камаз примерно или Икарус, тогава пак можеш да спреш вентилацията и да я затвориш, за да не те удуши - въртиш врътката за вентилатора и тя затваря клапата. На повечето коли това не работи, понеже първата клапа, на която и изпада дунапрена, е тази за затварянето на въздуха


- tubleron
- Мнения: 303
- Регистриран на: Чет 03 фев 2011 10:34
- Автомобил: Golf 3 1.8 75ks
- Двигател: AAM 1992
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос относно парно-Голф 3
Аз от както я направих да работи забелязвам,че изпотява яко прозорците.Май е по-добре пак да я направя да не бачка.Няма да сгреша,нали? (с допълнително слаган климатик съм)
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос относно парно-Голф 3
Ами виж я дали работи правилно.Когато е пуснат вентилатора и не е пуснато копчето за въртене на въздуха вътре, трябва клапата да е отворена и да влиза въздух отвън. Ако се поти, когато е спрян вентилатора (и копчето е в крайната позиция,където затваря клапата), тогава е нормално, защото няма вентилация. Ако има филтър за купето - смени го,понеже може и заради него да се потят стъклата повече, от колкото трябва, защото пречи да минава въздуха навътре, а и задържа боклуци, които задържат влага и съответно започва да поти прозорците още повече.


- tubleron
- Мнения: 303
- Регистриран на: Чет 03 фев 2011 10:34
- Автомобил: Golf 3 1.8 75ks
- Двигател: AAM 1992
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос относно парно-Голф 3
Ами аз нямам отделно копче за въртене на въздуха. От 0 до 1,разстоянието е по-голямо отколкото м/у 1-2-3 и 4 . Като мръдна от нулата веднага се чува този звук от клапата за която става въпрос.И когато върна на 0,тогава пак се чува този звук(отваря или затваря) А филтър нямам. Незнам как да разбера дали работи правилно,а ако не,как да я направя да работи наобратно-в смисъл правилно . Уф,омотах се 

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта