За подгряващите свещи

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За подгряващите свещи

Мнениеот mshbul » Пон 27 яну 2014 19:23


А ако не можеш да си завреш пръста?

И нямаш безжичен термометър?




Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1820
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: За подгряващите свещи

Мнениеот vinixxx » Пон 27 яну 2014 19:25


всеки мултицет струващ пет лева,има функция да мери температура


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: За подгряващите свещи

Мнениеот kossis » Пон 27 яну 2014 19:32


vinixxx написа:аз знам най-лесния начин да си провериш свещите.просто давате на контакт и с пръсти ги барате,която е топла-работи.


кажи на мързеливия,да те научи на акъл :mhihi :mhihi


:biggrin :beer Без думи !

Къде обаче ги бараш ?

Понеже ми се струва че трябва да свалиш лулата и да хванеш свещта от горе за електрода ?


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1820
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: За подгряващите свещи

Мнениеот vinixxx » Пон 27 яну 2014 20:21


да де,само махаш тва палстмасовкото дето провежда тока,една минута работа и си ти :th_up

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=79819


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3106
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: За подгряващите свещи

Мнениеот georgebonev » Пон 27 яну 2014 21:51


lz2aii написа:...Аз който и майстор да попитам дали ще ми свали свещите за да ги погледна в какво състояние са и :scare3 ....почват се едни-ти знаеш ли колко трудно се развиват, знаеш ли как се късат, знаеш ли какво може да стане...


Да споделя. Преди две седмици ходих на майстор, защото от както падна първия сняг и температурите паднаха под нулата, двигателя (1.9 TD, AAZ, '94) започна да тресе при първо палене сутрин и като че ли работеше на 3 цилиндъра в началото няколко секунди до минута-две. Предния ден си бях купил една подгревна свещ, защото се съмнявах в четвърти цилиндър - изпускаше от гуменото маркуче за обратна нафта (смених ги маркучетата преди да отида на майстора).

Двигателя е добре да бъде студен по време на работата, че иначе много пари...

Та, майстора разви първо и свали маркучите за високо налягане на дюзите, после пластината, която захранва с +12V подгревните свещи. (Има писано и в други теми за свалянето).
На този етап има трудност със свалянето на гайките на първа и втора подгревна свещ. Нужното допълнително приспособление е ... тел и дълги пинцети (както отново са го описали в руския форум, но без сваляне на металните маркучи. Аз бих предложил да се ползва по-дебел конец или връв, за да завържем ключето някъде, за да имаме втора свободна ръка да държим гайката, а не бих ползвал дъвка или лепило, като руснаците).

:exclaim Някъде по руските форуми бях видял подменена метална пластина с отделни кабели с клеми към четирите подгревни свещи. :idea3 Давам ви идея за приложение, ако решим да ползваме уред за отчитане на потребявания ток от отделните свещи - от всеки кабел към амперметър - по някакъв начин да показва последователно или едновременно показанията за тока през подгревните свещи (с Pic-контролер например), или със светодиод или лампа на 12V -> +12V и маса от подгревната свещ.

Следва проверка на свещите - колегите писаха - с кабел към акумулатора, със сваляне на свещите и визуална проба (в края на съобщението ще пусна клип само за да се видят разликите между някои свещи, моля, не го приемайте за реклама), или с потапяне в чашка с вода или намазване/потапяне с масло, чак тогава подаване на ток към свещите. Вътре имат топлоизолираща пластина, която може да прегори.
ВНИМАНИЕ: когато се загряват, НЕ ДРЪЖТЕ свещите с голи ръце. ПОЛЗВАЙТЕ клещи или други изолирани средства, но така, че да не направите късо и да не си изгорите ръцете.

Ако следва смяна на подгревна свещ - добре е да се ползват 4 еднакви свещи, поради това, че различните свещи подгряват по различен начин.

Следват проблемите:
- При затягане на подгревната свещ - може да се пренатегне. :arrow Динамометричен ключ, или по усет.
- При поставяне на металната пластина - понеже е тънка, медна - може да се пречупи или претърка при пренатягане. :arrow Стяга се леко по усет или със замяна с отделни кабели с клеми към всяка подгревна свещ.
- Ако сте сваляли и металните тръби за високо налягане към дюзите - може да се получи продупчване на гумените тръбички за обратна нафта ( :arrow сменят се с нови) и изпускане на гориво над гайките на маркучите над дюзите (както ми се случи на мен). Все още не съм го решил окончателно този проблем, защото се появява само при по-голямо натоварване на двигателя - когато карам градско или нормално извънградско и не товаря двигателя - няма теч, но ако го загрея на някой баир или настъпя - след това се вижда изпускането. Познати ми казаха, че с отвиване и завиване неколкократно на гайките на маркучите се получавало в един момент, и за сега това и правя.

Другия проблем (макар и страничен), който ми се появи след смяната на гумените маркучи за обратна нафта (и изпускането на гориво от дюзите) - въпреки, че са като старите - Гейтс 3.2 мм, но новите бяха с по-малко вътрешно сечение и едвам ги напъхах - появи се черно петно под аспуха, независимо дали е на студен или топъл двигател. Преди това нямаше такова черно петно. Помпата (ГНП) не е пипана по време на смяната на подгревните свещи.
Но, този проблем с гумените маркучи е за дискусия в друга тема, моля, не го дискутирайте в тази.

Двигателя сега в студа пали по-добре и тресенето е съвсем слабо, както и работата е по-тиха.

Ето и клипа за различни модели подгревни свещи (в интернет видях таблица, където най-висока температура подгревните свещи даваха около 10-тата секунда).
http://www.youtube.com/watch?v=FR8qyQ6bmVc

Последна промяна от georgebonev на Вто 28 яну 2014 10:46, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: За подгряващите свещи

Мнениеот fox_vt » Пон 27 яну 2014 22:14


Хмм интересно клипче тая Diesel RX пали доста бързо със нагряване до бяло но беру ги убива със площ.За 10 сек ако не запалиш си за бой :mhihi


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3106
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: За подгряващите свещи

Мнениеот georgebonev » Пон 27 яну 2014 22:30


Графиката за времето на подгряване и температурата (по Фаренхайт !).

Изображение

kossis написа:...Едното е Време -90 сек. макс, вярно, но другото е 2000 градуса ама по ФАРЕНХАЙТ !

Та като извадиш 32 и умножиш с 0.5555555 получаваш ~~ 1090 градуса по Целзий...


(Аз паля на около 10-тата секунда - ключа на контакт, колана и още малко, лампата за подгрев ми гасне на около 5-тата секунда, подгрева ми продължава до около 2 мин. след запалване).

Последна промяна от georgebonev на Вто 28 яну 2014 10:44, променено общо 1 път.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: За подгряващите свещи

Мнениеот Zinoto » Пон 27 яну 2014 22:32


Diesel RX e най-добрата, едно че бързо нагрява, ами и до бяло и то на върха, площта на Беру-то не е от полза, защото свещта се подава в камерата 3-4 мм.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: За подгряващите свещи

Мнениеот fox_vt » Пон 27 яну 2014 23:02


Дааа ама ако си купуваш свещи за антифриза нека са беру :wink Пък нека другите загряват само върха :mhihi иначе прав си но и те отстъпват на оная секретна разработка с керамичните свещи май бяха палят за секунда :mhihi

ПП те тия керамичните били до 1200 градуса което ме подсеща тия как така са до над 2000 градуса :eek Волфрамови ли са или нещо са се поуляли със рекламата.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: За подгряващите свещи

Мнениеот kossis » Вто 28 яну 2014 9:54


Колега, хубаво коментираш ама си направи труда да отвориш графиката и да видиш мерните единици какви са.

Едното е Време -90 сек. макс, вярно, но другото е 2000 градуса ама по ФАРЕНХАЙТ !

Та като извадиш 32 и умножиш с 0.5555555 получаваш ~~ 1090 градуса по Целзий.

Нормалната Т е около 800 градуса на свещ.
Аз знам от опит че свещите преминават от червено до оранжево и в жълто/бяло накрая, но чак 2000 градуса. Направо ще разтопят главата :Mr Green Fun .

Хубавите свещи са новите и работещите. А и керамиката е по трошлива.

==============

И колегата дето е писал че като се загряват свещите да се държат с пинцети или клещи, аз лично не бих ги държал с пинцети така.
Като ги тествах- здрави, масивни клещи ползвах.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3106
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: За подгряващите свещи

Мнениеот georgebonev » Вто 28 яну 2014 10:43


kossis написа:...Едното е Време -90 сек. макс, вярно, но другото е 2000 градуса ама по ФАРЕНХАЙТ !

Та като извадиш 32 и умножиш с 0.5555555 получаваш ~~ 1090 градуса по Целзий.

Нормалната Т е около 800 градуса на свещ.

...като се загряват свещите да се държат с пинцети или клещи, аз лично не бих ги държал с пинцети така.
Като ги тествах- здрави, масивни клещи ползвах.


Приемам забележката, редактирах поста. Имах в предвид, че трябва да се държат така, че да не си изгорите ръцете.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: За подгряващите свещи

Мнениеот fox_vt » Вто 28 яну 2014 13:10


Колега Kossis графиката я отворих и вярно не съм довидял че е по фаренхайт :mhihi Е значи керамичните със 1200 тата градуса бият по температура и икономичност откъм ел консумацията.За трошенето ясно.Е чак пък здрави масивни клещи :screwy вие къде ги държите отпред ли :biggrin НА ръка допрени на клемата на акуто за 10 сек докато загрее целия връх ,докато топлината стигне отзад свеща вече е оставена да истива :wink


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: За подгряващите свещи

Мнениеот kossis » Вто 28 яну 2014 14:40


Ми пробвай и ще видиш как се държат !

Аз лично само със здрави и масивни бих ги пробвал ! Държа ги за резбата, пробвам ги към акуто с примка към клемата от кабели-2.5 квадрата и захванати с гущерчета към свещта.

Доволен ли си ?

Не бих ги хванал с тънкоусти клещи и с пинцети. Не ги загрявам чак до края, но почти. След което ги слагам на метална скара за да истинат-поне 10 минути.

Гледай бе колега ! И аз като чух 2000 градуса и веднага отворих графиката и взех бинокъла.

Тия 200 градуса от керамичните дали са съществени не е ясно-само Юзърите могат да кажат дали е чудо или не.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 36 госта