А ако не можеш да си завреш пръста?
И нямаш безжичен термометър?
За подгряващите свещи
- vinixxx
- Мнения: 1820
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: За подгряващите свещи
всеки мултицет струващ пет лева,има функция да мери температура
Re: За подгряващите свещи
vinixxx написа:аз знам най-лесния начин да си провериш свещите.просто давате на контакт и с пръсти ги барате,която е топла-работи.
кажи на мързеливия,да те научи на акъл![]()


Къде обаче ги бараш ?
Понеже ми се струва че трябва да свалиш лулата и да хванеш свещта от горе за електрода ?
- vinixxx
- Мнения: 1820
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: За подгряващите свещи
да де,само махаш тва палстмасовкото дето провежда тока,една минута работа и си ти 
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=79819

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=79819
- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: За подгряващите свещи
lz2aii написа:...Аз който и майстор да попитам дали ще ми свали свещите за да ги погледна в какво състояние са и....почват се едни-ти знаеш ли колко трудно се развиват, знаеш ли как се късат, знаеш ли какво може да стане...
Да споделя. Преди две седмици ходих на майстор, защото от както падна първия сняг и температурите паднаха под нулата, двигателя (1.9 TD, AAZ, '94) започна да тресе при първо палене сутрин и като че ли работеше на 3 цилиндъра в началото няколко секунди до минута-две. Предния ден си бях купил една подгревна свещ, защото се съмнявах в четвърти цилиндър - изпускаше от гуменото маркуче за обратна нафта (смених ги маркучетата преди да отида на майстора).
Двигателя е добре да бъде студен по време на работата, че иначе много пари...
Та, майстора разви първо и свали маркучите за високо налягане на дюзите, после пластината, която захранва с +12V подгревните свещи. (Има писано и в други теми за свалянето).
На този етап има трудност със свалянето на гайките на първа и втора подгревна свещ. Нужното допълнително приспособление е ... тел и дълги пинцети (както отново са го описали в руския форум, но без сваляне на металните маркучи. Аз бих предложил да се ползва по-дебел конец или връв, за да завържем ключето някъде, за да имаме втора свободна ръка да държим гайката, а не бих ползвал дъвка или лепило, като руснаците).


Следва проверка на свещите - колегите писаха - с кабел към акумулатора, със сваляне на свещите и визуална проба (в края на съобщението ще пусна клип само за да се видят разликите между някои свещи, моля, не го приемайте за реклама), или с потапяне в чашка с вода или намазване/потапяне с масло, чак тогава подаване на ток към свещите. Вътре имат топлоизолираща пластина, която може да прегори.
ВНИМАНИЕ: когато се загряват, НЕ ДРЪЖТЕ свещите с голи ръце. ПОЛЗВАЙТЕ клещи или други изолирани средства, но така, че да не направите късо и да не си изгорите ръцете.
Ако следва смяна на подгревна свещ - добре е да се ползват 4 еднакви свещи, поради това, че различните свещи подгряват по различен начин.
Следват проблемите:
- При затягане на подгревната свещ - може да се пренатегне.

- При поставяне на металната пластина - понеже е тънка, медна - може да се пречупи или претърка при пренатягане.

- Ако сте сваляли и металните тръби за високо налягане към дюзите - може да се получи продупчване на гумените тръбички за обратна нафта (

Другия проблем (макар и страничен), който ми се появи след смяната на гумените маркучи за обратна нафта (и изпускането на гориво от дюзите) - въпреки, че са като старите - Гейтс 3.2 мм, но новите бяха с по-малко вътрешно сечение и едвам ги напъхах - появи се черно петно под аспуха, независимо дали е на студен или топъл двигател. Преди това нямаше такова черно петно. Помпата (ГНП) не е пипана по време на смяната на подгревните свещи.
Но, този проблем с гумените маркучи е за дискусия в друга тема, моля, не го дискутирайте в тази.
Двигателя сега в студа пали по-добре и тресенето е съвсем слабо, както и работата е по-тиха.
Ето и клипа за различни модели подгревни свещи (в интернет видях таблица, където най-висока температура подгревните свещи даваха около 10-тата секунда).
http://www.youtube.com/watch?v=FR8qyQ6bmVc
Последна промяна от georgebonev на Вто 28 яну 2014 10:46, променено общо 1 път.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: За подгряващите свещи
Хмм интересно клипче тая Diesel RX пали доста бързо със нагряване до бяло но беру ги убива със площ.За 10 сек ако не запалиш си за бой 

- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: За подгряващите свещи
Графиката за времето на подгряване и температурата (по Фаренхайт !).

(Аз паля на около 10-тата секунда - ключа на контакт, колана и още малко, лампата за подгрев ми гасне на около 5-тата секунда, подгрева ми продължава до около 2 мин. след запалване).

kossis написа:...Едното е Време -90 сек. макс, вярно, но другото е 2000 градуса ама по ФАРЕНХАЙТ !
Та като извадиш 32 и умножиш с 0.5555555 получаваш ~~ 1090 градуса по Целзий...
(Аз паля на около 10-тата секунда - ключа на контакт, колана и още малко, лампата за подгрев ми гасне на около 5-тата секунда, подгрева ми продължава до около 2 мин. след запалване).
Последна промяна от georgebonev на Вто 28 яну 2014 10:44, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: За подгряващите свещи
Diesel RX e най-добрата, едно че бързо нагрява, ами и до бяло и то на върха, площта на Беру-то не е от полза, защото свещта се подава в камерата 3-4 мм.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: За подгряващите свещи
Дааа ама ако си купуваш свещи за антифриза нека са беру
Пък нека другите загряват само върха
иначе прав си но и те отстъпват на оная секретна разработка с керамичните свещи май бяха палят за секунда 
ПП те тия керамичните били до 1200 градуса което ме подсеща тия как така са до над 2000 градуса
Волфрамови ли са или нещо са се поуляли със рекламата.



ПП те тия керамичните били до 1200 градуса което ме подсеща тия как така са до над 2000 градуса

Re: За подгряващите свещи
Колега, хубаво коментираш ама си направи труда да отвориш графиката и да видиш мерните единици какви са.
Едното е Време -90 сек. макс, вярно, но другото е 2000 градуса ама по ФАРЕНХАЙТ !
Та като извадиш 32 и умножиш с 0.5555555 получаваш ~~ 1090 градуса по Целзий.
Нормалната Т е около 800 градуса на свещ.
Аз знам от опит че свещите преминават от червено до оранжево и в жълто/бяло накрая, но чак 2000 градуса. Направо ще разтопят главата
.
Хубавите свещи са новите и работещите. А и керамиката е по трошлива.
==============
И колегата дето е писал че като се загряват свещите да се държат с пинцети или клещи, аз лично не бих ги държал с пинцети така.
Като ги тествах- здрави, масивни клещи ползвах.
Едното е Време -90 сек. макс, вярно, но другото е 2000 градуса ама по ФАРЕНХАЙТ !
Та като извадиш 32 и умножиш с 0.5555555 получаваш ~~ 1090 градуса по Целзий.
Нормалната Т е около 800 градуса на свещ.
Аз знам от опит че свещите преминават от червено до оранжево и в жълто/бяло накрая, но чак 2000 градуса. Направо ще разтопят главата

Хубавите свещи са новите и работещите. А и керамиката е по трошлива.
==============
И колегата дето е писал че като се загряват свещите да се държат с пинцети или клещи, аз лично не бих ги държал с пинцети така.
Като ги тествах- здрави, масивни клещи ползвах.
- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: За подгряващите свещи
kossis написа:...Едното е Време -90 сек. макс, вярно, но другото е 2000 градуса ама по ФАРЕНХАЙТ !
Та като извадиш 32 и умножиш с 0.5555555 получаваш ~~ 1090 градуса по Целзий.
Нормалната Т е около 800 градуса на свещ.
...като се загряват свещите да се държат с пинцети или клещи, аз лично не бих ги държал с пинцети така.
Като ги тествах- здрави, масивни клещи ползвах.
Приемам забележката, редактирах поста. Имах в предвид, че трябва да се държат така, че да не си изгорите ръцете.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: За подгряващите свещи
Колега Kossis графиката я отворих и вярно не съм довидял че е по фаренхайт
Е значи керамичните със 1200 тата градуса бият по температура и икономичност откъм ел консумацията.За трошенето ясно.Е чак пък здрави масивни клещи
вие къде ги държите отпред ли
НА ръка допрени на клемата на акуто за 10 сек докато загрее целия връх ,докато топлината стигне отзад свеща вече е оставена да истива 




Re: За подгряващите свещи
Ми пробвай и ще видиш как се държат !
Аз лично само със здрави и масивни бих ги пробвал ! Държа ги за резбата, пробвам ги към акуто с примка към клемата от кабели-2.5 квадрата и захванати с гущерчета към свещта.
Доволен ли си ?
Не бих ги хванал с тънкоусти клещи и с пинцети. Не ги загрявам чак до края, но почти. След което ги слагам на метална скара за да истинат-поне 10 минути.
Гледай бе колега ! И аз като чух 2000 градуса и веднага отворих графиката и взех бинокъла.
Тия 200 градуса от керамичните дали са съществени не е ясно-само Юзърите могат да кажат дали е чудо или не.
Аз лично само със здрави и масивни бих ги пробвал ! Държа ги за резбата, пробвам ги към акуто с примка към клемата от кабели-2.5 квадрата и захванати с гущерчета към свещта.
Доволен ли си ?
Не бих ги хванал с тънкоусти клещи и с пинцети. Не ги загрявам чак до края, но почти. След което ги слагам на метална скара за да истинат-поне 10 минути.
Гледай бе колега ! И аз като чух 2000 градуса и веднага отворих графиката и взех бинокъла.
Тия 200 градуса от керамичните дали са съществени не е ясно-само Юзърите могат да кажат дали е чудо или не.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 36 госта