


TDI p.d.116 проблем с паленето
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: TDI p.d.116 проблем с паленето
Извади буксата на темп.датчик на антифриза и подгрева ще се задейства при даване на контакт !
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: TDI p.d.116 проблем с паленето
Dobromirski написа:Извади буксата на темп.датчик на антифриза и подгрева ще се задейства при даване на контакт !
Ориентирай ме къде се намира долу-горе. Някъде по радиатора ли е? И друго...къде се намира релето за свещите?
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: TDI p.d.116 проблем с паленето
Абе тебе майка ти все с лъжица ли те е хранила ?
Като огладнееш не ставаш ли да си потърсиш храна или крещиш ... Гладен съм, къде е яденето ?

Като огладнееш не ставаш ли да си потърсиш храна или крещиш ... Гладен съм, къде е яденето ?

- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: TDI p.d.116 проблем с паленето
Имам и още няколко въпроса. Този датчик, който измерва температурата на антифриза, само за свещите ли подава информация? Това го питам защото стрелката на температурата ми показва коректни стойности (може би тя взема данни от друг датчик). Второ-ако е изгорял този датчик, това няма ли да го отчете като грешка на ВАГ (защото след диагностика не ми дава никакви грешки). Трето-при загрял двигател и подаване на контакт ходи ли напрежение до свещите макар и за кратко време? Това го питам защото контролната лампа за подгряване винаги ми светва за кратко време. Като измерих вчера с пробна лампа установих, че при топъл двигател няма захранване до свещите. Някъде из други форуми срещнах пост, че до 60 градуса подава към свещите, но след това - не. Ама в този случай не би трябвало да ми светва индикацията за подгрев, а тя винаги светва - и при топъл и студен двигател (интересно обаче, че винаги за едно и също време - за около половин секунда, без значение дали навън е -10 или +40 градуса)
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: TDI p.d.116 проблем с паленето
Офффф :
Датчика не подава информация на свещите . Подава информация на ЕЦУ-то , което решава дали и за колко време да пусне свещите, колко нафта ще пусне и какви обороти да поддържа.
Стрелката на таблото взима информация от друг датчик, който е поместен в същият корпус. Имай на предвид, че стрелката се управлява софтуерно .
Що реши, че трябва да ти е изгорял датчика ?
При загрял двигател, ток до свещите НЕ ходи.
Лампата за свещите на таблото се използва и за други индикации, освен за подгряването, затова светва всеки път при контакт (в случая премигването показва че теста на ЕЦУ-то е ОК )
При -10 светва за секунда ? Айде бе ! Ловиш ли бас
И на края , казах ти да извадиш буксата, защото така ЕЦУ-то ще си мисли , че е -40 и ще можеш да замериш дали отива ток към свещите ! Нали това искаше !
ПП: Всичко това го има изписано поне в 100 теми, ама ти си мързелив готованец
Датчика не подава информация на свещите . Подава информация на ЕЦУ-то , което решава дали и за колко време да пусне свещите, колко нафта ще пусне и какви обороти да поддържа.
Стрелката на таблото взима информация от друг датчик, който е поместен в същият корпус. Имай на предвид, че стрелката се управлява софтуерно .
Що реши, че трябва да ти е изгорял датчика ?
При загрял двигател, ток до свещите НЕ ходи.
Лампата за свещите на таблото се използва и за други индикации, освен за подгряването, затова светва всеки път при контакт (в случая премигването показва че теста на ЕЦУ-то е ОК )
При -10 светва за секунда ? Айде бе ! Ловиш ли бас

И на края , казах ти да извадиш буксата, защото така ЕЦУ-то ще си мисли , че е -40 и ще можеш да замериш дали отива ток към свещите ! Нали това искаше !
ПП: Всичко това го има изписано поне в 100 теми, ама ти си мързелив готованец

- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: TDI p.d.116 проблем с паленето
ПП: Всичко това го има изписано поне в 100 теми, ама ти си мързелив готованец
[/quote]
Нали знаеш, че всеки търси лесното
. Мерси за отделеното време. Ще пробвам и ще пиша какво е станало.

Нали знаеш, че всеки търси лесното

- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: TDI p.d.116 проблем с паленето
Здравейте фенове. Реших да посъживя малко темата, тъй като виждам, че от доста време никой не е писал тук. Накратко - минах малко над 6 000 км. и проблема си остава. Естествено нищо не съм правил по въпроса. Това, което успях да направя е да проверя свещите. С директно захранване на всяка от тях с ампермер установих, че дърпат по около 23 ампера. Предполагам, че това е добре и означава, че са здрави и работят. Проблеми с паленето нямам. Както при +40 през лятото, така и при -10 през тази зима си пали с чукването при студен старт,.....но на 3 цилиндъра и с пушек от неизгоряла нафта за няколко секунди. Втора дюза при топъл мотор ми дава време на впръскване 1,68 и затова продължавам да си мисля, че проблемите ми идват от там. Това, което мисля да направя ако ми остане време е да направя центровка на дюзите. Дано проблема да се оправи от там. Ако има резултат ще споделя. Аре чал за сега и успех на всички, които имат подобен проблем...и да не забравят да пишат ако намерят решение за да може да си помагаме взаимно. Весело посрещане на новогодишните празници и много здраве 

- Anonymous88
- Мнения: 316
- Регистриран на: Съб 31 мар 2012 2:35
- Автомобил: VW Vento - VW Golf IV- VW Golf IV
- Двигател: 1z 1996 - AJM 2000 116++ - ALH
- Местоположение: Враца
Re: TDI p.d.116 проблем с паленето
Здравей Колега. Да се включа и аз в темата.
Двигател AJM
Дюзи - бих казал с перфектни показатели на загрял мотор
Свещи - проверени преди около 2 месеца и 7-те работещи
От 8 дни почистен идеално ЕГР
Сменен Термостат, Темп. датчик и антифриз
От както съм взел колата я наливам със всякакви "Елексири" Микс от 2Т масло на Щил и Кастрол ТДА (определено много полезен "елексир" и само положителни ефекти от него)
И пак го имам същия проблем без значение каква е околната темп. пали от четвърт, но 2,3 сек изпушва и работи неравномерно след това "заспива"
Отказах се да търся ПРОБЛЕМА защото знам какъв е. А именно, че Тия коли щом Швабата,Жабара,Лалето или който и да е западноевропеец го е изхвърлил тоя "Гробник" от него кола повече НЕ СТАВА и ние се опитваме да съживим феникса от пепелта а повечето дори и не знаем на колко стотици хиляди та дори и милиони километри са ни "Каляските" но това е една „Causa perduta“
Лично аз спрях да се вманиачавам толкова защото само наливам "грешни" пари, карам си "дЗвера" и си свиркам като се прояви същитана на проблема ще се опитам да направя нещо по въпроса.
Поздрави и Весело посрещане на Новата Година
Двигател AJM
Дюзи - бих казал с перфектни показатели на загрял мотор
Свещи - проверени преди около 2 месеца и 7-те работещи
От 8 дни почистен идеално ЕГР
Сменен Термостат, Темп. датчик и антифриз
От както съм взел колата я наливам със всякакви "Елексири" Микс от 2Т масло на Щил и Кастрол ТДА (определено много полезен "елексир" и само положителни ефекти от него)
И пак го имам същия проблем без значение каква е околната темп. пали от четвърт, но 2,3 сек изпушва и работи неравномерно след това "заспива"
Отказах се да търся ПРОБЛЕМА защото знам какъв е. А именно, че Тия коли щом Швабата,Жабара,Лалето или който и да е западноевропеец го е изхвърлил тоя "Гробник" от него кола повече НЕ СТАВА и ние се опитваме да съживим феникса от пепелта а повечето дори и не знаем на колко стотици хиляди та дори и милиони километри са ни "Каляските" но това е една „Causa perduta“
Лично аз спрях да се вманиачавам толкова защото само наливам "грешни" пари, карам си "дЗвера" и си свиркам като се прояви същитана на проблема ще се опитам да направя нещо по въпроса.
Поздрави и Весело посрещане на Новата Година

Re: TDI p.d.116 проблем с паленето
Я сега и аз да кажа до къде стигнах същия проблем. Откачих двата маркуча от филтъра (на изходящата и на обратната нафта) от към страната на тандем помпата и ги топнах в еди буркан с гориво и запалих, направо не повярвах на очите си какво се връща от помпата в буркана, някаква пулвелизирана смес- нафта с въздух ама толкова ситни мехучета, като от дезодорант.
Мисля тези дни да отварям и свалям дюзите, защото според мен толкова ситни мехурчета могат само от там да се генерират, въпреки, че бившият ми майстор на колата се кълне че преди 2 години ми е сменял и о-пръстените и гумените уплътнения.
Ако съм на грещен път моля кажете да не се мъча за нищо.
Мисля тези дни да отварям и свалям дюзите, защото според мен толкова ситни мехурчета могат само от там да се генерират, въпреки, че бившият ми майстор на колата се кълне че преди 2 години ми е сменял и о-пръстените и гумените уплътнения.
Ако съм на грещен път моля кажете да не се мъча за нищо.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: TDI p.d.116 проблем с паленето
hq написа:...въпреки, че бившият ми майстор на колата се кълне че преди 2 години ми е сменял и о-пръстените и гумените уплътнения.
Ако съм на грещен път моля кажете да не се мъча за нищо.
Виж за това до сега не се бях сещал. Има известна логика от там да идва проблема. Сега се сещам, че преди време едно приятелче като смени "О" пръстените и нещата се оправиха. Иначе дюзите нормални стойности ли ти дават?
Re: TDI p.d.116 проблем с паленето
lz2aii написа:hq написа:...въпреки, че бившият ми майстор на колата се кълне че преди 2 години ми е сменял и о-пръстените и гумените уплътнения.
Ако съм на грещен път моля кажете да не се мъча за нищо.
Виж за това до сега не се бях сещал. Има известна логика от там да идва проблема. Сега се сещам, че преди време едно приятелче като смени "О" пръстените и нещата се оправиха. Иначе дюзите нормални стойности ли ти дават?
Ами според разбиращи нормални са стойностите на дюзите.
А се насочих към дюзите, защото толкова пулвелизиран въздух може да се получи само от високочестотни трептения, каквито са при работата на дюзите. Дано да съм прав, че иначе ще трябва с помпата да се занимавам, въпреки, че същият "специалист" уж и нея я е сменявал.
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: TDI p.d.116 проблем с паленето
Записвам се да следя и аз темата, че и аз съм в същия филм.
Тези сутрини като се застуди както трябва... за Януари месец, сутрин си върти... доволно.
До сега какво съм правил:
1. Рециклиран стартер - имаше нужда, сега е пушка;
2. Сменен акумулатор с Берга 77Ah / 780A, че стария ме остави есента... изведнъж :-( (изгоря му цяла клетка незнайно защо);
3. Горивото според мен е добро + добавка против замръзване и 2Т масло 5гр./литър;
4. Монтиран клапан (еднопосочен) преди горивния филтър... нямаше особена промяна след това;
5. Регулирани дюзи на 180 градуса - основния ефект от процедурата, е че мотора работи по-равномерно от преди. Иначе разлика в паленето почти няма. Корекциите след това са: -0,99 / 0,59 / 0,64 / -0,31. Нямаше някакви забележими аномалии, като задирания разни по разпределителния вал или по ролките на кобилиците. Дюзите направиха по около 270 - 300 градуса до затягане.
6. Свещите (на цилиндровата глава) ги смених 03.2013 с Beru и Декември месец ги проверявах тях и захранването до тях - всичко е в нормите;
7. Температурния датчик дава коректни стойности на ЕКУ-то и според мен проблем с него нямам. Него го сменях 02.2013 с първоначалното обслужване на автомобила;
8. Бях се насочил към Тандем-помпата, дори бях намерил една за 90 лева... за проба и добре че не ми хареса. (викам си: Да-са таковам в т'ва... да си давам парите само за проба-грешка...) Та върнах я на продавача, защото щуцера на вакуума имаше бая луфт и се "мандахерцаше" и от там със сигурност щеше да губи вакуум;
9. Мисля че нямам проблем с компресията... разхода на масло е поносим - около 100гр./1000км. 5W/40. Проблем с вървенето нямам;
10. По-дългото въртене е само при сутрешното палене и то от 2 - 3 градуса околна температура надолу. При други условия пали нормално.
Тази Събота ще видя дали имам помпа в резервоара и ако да - дали работи коректно. Би трябвало да работи като на стария ми бензинов Пасат Б4 1.8 ADZ, т.е. 2 - 3 секунди след подаване на контакт и после да спира докато не запали мотора. На стария Пасат помпата я чувах ясно, но на този до сега не съм чувал подобни звуци от подкачваща помпа.
Ако нямам там проблем май остава само О-пръстени на дюзите.
Лошото е, че в 'селото' в което живея, според майсторите Пасата ми е четворка, трилъчевия волан бил от петица, Помпа-дюза моторите били от петица, а четворките дето са с такъв мотор били изключителна рядкост или нещо като междинки... старото купе с новия мотор
. Наслушал съм се на бисери и като се опитам да обесня на някой нещо...
... в общи линии нищо не разбирам. В това 'село' май само аз имам кабел за ВАГ-КОМ. Та както и да е - трябва да си блъскам сам главата.
Утре сутринта дано имам време да направя едно клипче да покажа за какво става на въпрос.
Тези сутрини като се застуди както трябва... за Януари месец, сутрин си върти... доволно.
До сега какво съм правил:
1. Рециклиран стартер - имаше нужда, сега е пушка;
2. Сменен акумулатор с Берга 77Ah / 780A, че стария ме остави есента... изведнъж :-( (изгоря му цяла клетка незнайно защо);
3. Горивото според мен е добро + добавка против замръзване и 2Т масло 5гр./литър;
4. Монтиран клапан (еднопосочен) преди горивния филтър... нямаше особена промяна след това;
5. Регулирани дюзи на 180 градуса - основния ефект от процедурата, е че мотора работи по-равномерно от преди. Иначе разлика в паленето почти няма. Корекциите след това са: -0,99 / 0,59 / 0,64 / -0,31. Нямаше някакви забележими аномалии, като задирания разни по разпределителния вал или по ролките на кобилиците. Дюзите направиха по около 270 - 300 градуса до затягане.
6. Свещите (на цилиндровата глава) ги смених 03.2013 с Beru и Декември месец ги проверявах тях и захранването до тях - всичко е в нормите;
7. Температурния датчик дава коректни стойности на ЕКУ-то и според мен проблем с него нямам. Него го сменях 02.2013 с първоначалното обслужване на автомобила;
8. Бях се насочил към Тандем-помпата, дори бях намерил една за 90 лева... за проба и добре че не ми хареса. (викам си: Да-са таковам в т'ва... да си давам парите само за проба-грешка...) Та върнах я на продавача, защото щуцера на вакуума имаше бая луфт и се "мандахерцаше" и от там със сигурност щеше да губи вакуум;
9. Мисля че нямам проблем с компресията... разхода на масло е поносим - около 100гр./1000км. 5W/40. Проблем с вървенето нямам;
10. По-дългото въртене е само при сутрешното палене и то от 2 - 3 градуса околна температура надолу. При други условия пали нормално.
Тази Събота ще видя дали имам помпа в резервоара и ако да - дали работи коректно. Би трябвало да работи като на стария ми бензинов Пасат Б4 1.8 ADZ, т.е. 2 - 3 секунди след подаване на контакт и после да спира докато не запали мотора. На стария Пасат помпата я чувах ясно, но на този до сега не съм чувал подобни звуци от подкачваща помпа.
Ако нямам там проблем май остава само О-пръстени на дюзите.
Лошото е, че в 'селото' в което живея, според майсторите Пасата ми е четворка, трилъчевия волан бил от петица, Помпа-дюза моторите били от петица, а четворките дето са с такъв мотор били изключителна рядкост или нещо като междинки... старото купе с новия мотор



Утре сутринта дано имам време да направя едно клипче да покажа за какво става на въпрос.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: TDI p.d.116 проблем с паленето
dispatch написа:Записвам се да следя и аз темата, че и аз съм в същия филм.
С какъв сюжет ти е филма точно? И при теб ли пали на три цилиндъра и изпушва за известно време или е нещо по-различно? Само в продължително въртене сутрин ли ти е проблема?
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: TDI p.d.116 проблем с паленето
На три цилиндъра ми е палела няколко пъти до сега откакто съм я купил и то за около секунда две. Иначе по принцип като запали - работи равномерно, на 4 цилиндъра.
Изпушване сякаш че няма или поне не съм забелязал. Ако имаше нещо фрапиращо щях да забележа.
В общи линии проблема ми е само с продължителното въртене.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Ето клипа. Тази сутрин сравнително по-бързо запали, но беше -4 градуса и нарочно оставих задницата малко надигната.
Изпушване сякаш че няма или поне не съм забелязал. Ако имаше нещо фрапиращо щях да забележа.
В общи линии проблема ми е само с продължителното въртене.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Ето клипа. Тази сутрин сравнително по-бързо запали, но беше -4 градуса и нарочно оставих задницата малко надигната.
-
- VW експерт
- Мнения: 1108
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: TDI p.d.116 проблем с паленето
Като е топло пак ли върти по толкова?
Ако е свързано с температурата едва ли е от връщане на нафтата.
Струва ми се, че като за -4 малко гряха свещите. температурния датчик вярно ли дава?
Пробвай да палиш като му откачиш буксата.
Ако е свързано с температурата едва ли е от връщане на нафтата.
Струва ми се, че като за -4 малко гряха свещите. температурния датчик вярно ли дава?
Пробвай да палиш като му откачиш буксата.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта