На колко време сменяте масло?
Значи маслата тука не са скъпи, а и не им вярвам много. Колата е Субару 2.2л мотор, на 180 000 км. Нямам проблеми с мотора, но обикновено и сезоните тука налагат смяната на маслото. Не мога да карам зимата с това масло което е за лятото. Пък и мотора не се оплаква от това. Не мисля че е недоволен
Аз също знам че повечето производители казват че може да сменяме на 10 хил. км. но къде от рекламна гледна точка, къде по друга причина мисля че е преувеличено. Много хора от форума съм гледал да пишат, че към 7-8 хил. маслото почва да намалява осезаемо. Еми защото вече няма качества.
Даже тука препоръчват на 3 месеца да се сменя, което е шантава работа според мен.

Даже тука препоръчват на 3 месеца да се сменя, което е шантава работа според мен.
- SMEL
- Мнения: 1404
- Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
- Автомобил: MK4 TDI
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Варна
ами аз сменям на 8000 км. Даже днес го смених. За втори път слагам ТОТАL 10W40 -и съм много доволен.Колегата е прав че след 7-8000 км. маслото започва да намалява в картера.До 8000 км. не се налага да доливам-този път по ред причини изтървах смяната на 11 500 -и за пръв път долях около 0,5 грама на около 10 000 км.
- 20vTurbo
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
- Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
- Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
- Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
- Контакти:
Отговора зависи от много неща. Какво масло караш? Как се ползва колата? Стои ли дълго време без да се кара? Какъв е климата?
Аз лично карам и двете коли само с масла които имат VW 502.00 сертификат. Те са или 5w-40 или 0w-40 пълна синтетика. Сменям ги на около 10000 км или поне на пролет и на есен.
По принцип ако караш на къси разстояния (студен двигател) през зимата или теглиш нещо с колата и слагаш минерално масло, може да са налага и на 4000 км да се сменя.
За модерните синтетични VW 502.00 масла 10000 км при нормална експлоатация си е съвсем в границите на приемливото.
Интерсното обаче е че много хора не обръщат внимание на това какъв филтър слагат а това е доста критично. При лошите евтини филтри малко като се вдигнат оборотите и налягането на маслото карат само на байпас и не филтрират НИЩО. Сами си водете изводите за резултатите. Аз препоръчвам Mahle или Mann маслени филтри.
Аз лично карам и двете коли само с масла които имат VW 502.00 сертификат. Те са или 5w-40 или 0w-40 пълна синтетика. Сменям ги на около 10000 км или поне на пролет и на есен.
По принцип ако караш на къси разстояния (студен двигател) през зимата или теглиш нещо с колата и слагаш минерално масло, може да са налага и на 4000 км да се сменя.
За модерните синтетични VW 502.00 масла 10000 км при нормална експлоатация си е съвсем в границите на приемливото.
Интерсното обаче е че много хора не обръщат внимание на това какъв филтър слагат а това е доста критично. При лошите евтини филтри малко като се вдигнат оборотите и налягането на маслото карат само на байпас и не филтрират НИЩО. Сами си водете изводите за резултатите. Аз препоръчвам Mahle или Mann маслени филтри.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
На Голфа, и на двете тройки дето имах - 1.9 GTD, 75 к.с., и 1.9 TDI, 90 к.с., сменях маслото на 8-9 000 км. Даже веднъж на 6 000, щото маслото се оказа скапано. На Лагуната, 1.9 dCi, на 10 000км, там го даваха на 15 000, ама аз си реших на 10 000. А на Пасата ще видим с какво ще го захраним, ако е Лонглайф, може и на колкото му е по предписание, ама имам чувството, че пак ще си го скъся сам с 2-3 000 км.
-
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
- Автомобил: 1998 VW Polo Variant
- Двигател: APQ
- Местоположение: Благоевград
niikoo_1 написа:Някой да каже има ли някъде да продават наливен Мотул 15В50 или 15В40, че ще я продавам мойта кола и не ми се набутва пък искам да я дам читава на човека и я обслужа преди това.
Мойто в момента за 1год и към 8-9хил км е станало на гъз и такаче повече от 10к мисля, не е редно.
Аз си взех моя мотул (виж гаража) 10/40 от магазина А1 в Благоевград. Това мисля че е верига и в София би трябвало да има. Та там ми направи впечатление че имаше бидон Мотул 15в40

- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Правилно казва 20v turbo - "Интерсното обаче е че много хора не обръщат внимание на това какъв филтър слагат а това е доста критично. При лошите евтини филтри малко като се вдигнат оборотите и налягането на маслото карат само на байпас и не филтрират НИЩО. Сами си водете изводите за резултатите. Аз препоръчвам Mahle или Mann маслени филтри.[/quote]" Само MANN - и яко
Маслен,горивен,въздушен - всичко от тази марка и никви ядове - 4 години откак я имам
http://www.mann-hummel.com/












Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта