agumba написа:Допуските наистина ги наниза едно към гьотере, щото, ако се съди по тая статия, дето си постнал, покритието ти на цилиндъра е от порядъка на 1 - един, микрон!!! Тогава, за какъв ремонт, за какво иде реч? Че ти, ако имаш елипса 1 стотна, едва ли имаш изобщо проблем, сигурен съм, че дори хлабината между сегментите и цилиндъра може да е по-голяма! И все пак, това е, 5 пъти повече, от покритието, тоест, отдавна ще си задрал в алуминия! И как покритието, ще е толкова слабо, както го изкарваш, след като, за да го разстържат, им трябват пластини, с твърдост, близка до тази на диаманта?
Не четеш ли,не разбираш ли..не мога да разбера.
За това как се произвежда блока - пише - алуминия е сплав в областта на цилиндрите и върху сплавта е нанесено покритието, за което ти казваш.Пкритието се износва и след това сегментите не ядат директно чист алуминии,а сплавата (кято е по-твърдичка от алуминия ест.)
За обработката - прави се така,както са написали - с диамантени глави за хонинговане и пак там го пише

.То може да е здраво,ама не е дебело и сегмента рано или късно го износва - нормално. Както писах - никой няма зор да го прави толкова яко, че да е вечно.
Има шлайф база в БГ за ремонт на такива блокове и се ремонтират успешно - разстъргва се на определения размер,прави се покритието и се хонингова и е готов. Потърси информация - има.
Няма да ти е излишно да прочетеш и още един път статията, защото за n-ти път повтарям това, което пише в нея.
Спорът ми с теб приклчва до тук окончателно.
Колегата над мен е прав - съществува и вариант да се разстърже повече и да се набият метални ризи, но не на всички VW блокове става,защото стените на блока са около 5-6мм и ризата трябва да е тънка,за да не се изстъни прекалено много стената на цилиндъра.Тук се вижда за какво говоря :
