ktamen замръзването на бутилката, тръбата не е ли топлообмен?
В бутилката като караш на газ винаги имаш изпарение на газта, само че температурата на изпарение при налягането в бутилката е доста над нулата.Така нареченото голямо изстудяване може да се получи само ако се срине налягането в бутилката.Свърши ли течната фаза в бутилката, ако искаш е загрявай, вари, пържи и така нататък, е време да мислиш да зареждаш. Не че няма да запалиш като се постопли, но след 100-200 метра пак ще забие нос.
А колегата дето му замръзва тръбата до клапана, да си провери връзките, както и самата сонда да не и е позапушен изхода.
газова бутилка много мокра
-
- Мнения: 286
- Регистриран на: Чет 26 фев 2009 20:37
- Автомобил: vw golf3 GTI
- Двигател: ADY 1995
- Местоположение: софия
Re: газова бутилка много мокра
ще я изхарча и ще отворя бутилката, днес отворих клапана при филтъра беше пълно с нещо като графит сега не замръзва тръбата но ще отворя и бутилката че не е пипана много години 

- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: газова бутилка много мокра
jijane написа:ktamen замръзването на бутилката, тръбата не е ли топлообмен?
В бутилката като караш на газ винаги имаш изпарение на газта, само че температурата на изпарение при налягането в бутилката е доста над нулата.Така нареченото голямо изстудяване може да се получи само ако се срине налягането в бутилката.Свърши ли течната фаза в бутилката, ако искаш е загрявай, вари, пържи и така нататък, е време да мислиш да зареждаш. Не че няма да запалиш като се постопли, но след 100-200 метра пак ще забие нос.
А колегата дето му замръзва тръбата до клапана, да си провери връзките, както и самата сонда да не и е позапушен изхода.
Пишеш някакви общи приказки и не става много ясно в какво се опитваш да ме убедиш

Първото изречение не мога да го коментирам изобщо щото не знам какво искаш да кажеш. Ако имаш предвид буквалния смисъл на думите - Не е топлобмен, а промяна на агрегатното състояние, но предполагам, че си искал да кажеш нещо друго

Утре сутринта като в багажника ти е примерно минус 5гр при каква температура ще става изпарението в бутилката ти?
Като свърши течността каквото и да правиш двигателя най-много да припука за малко и няма да запали. Двигателя може да угасне дори да има значително количество течност в бутилката, ако нивото и е под изходящата тръбичка. Тогава в тръбичката ще постъпва само газова фаза и заради заради интензивното изпарение температурата бързо ще спадне, значи ще спадне и налягането и изходящия дебит ще намалее под минимума необходим за работата на двигателя и той ще угасне. Ако изчакаш 15 минути бутилката ще се стопли малко от околната среда, налягането ще се повиши и колата пак ще запали на газ, но ще работи за кратко докато температурата отново спадне.
Ако не си съгласен с нещо моля бъди максимално конкретен, за да не ми се налага да гадая.
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Re: газова бутилка много мокра
Колеги,
Спорите за нещо, наречено Адиабатно разширение на газове и фазов преход. (рязко разширение на газ или течност преминаваща в газ без достатъчен топлообмен).
На кратко - при преминаване от течна в газова фаза трябва топлина.
За това и изпарителя е свързан с антифриза - да го стопля в процеса на преминаване от течна в газова фаза. Термодинамика.
Дълго е за обяснение, но си представете тенджера с вода - за да се изпари водата - вкарваш топлина. Ако нямаш топлина - течността почва да се охлажда (смуче се топлина от някъде) - за това тия дето карат само на газ "плачат" че изпарителя замръзва на студена кола. ЗА бутилката - процеса е подобен заради стесненията от клапана и т.н. Резултата е че течната газ в бутилката започва да изстива и при по-дълго шофиране (консумация на газ) температурата и пада под точката на оросяване на околния въздух и бутилката се изпотява. Най-лесно може да видите този ефект в дюнерджийниците - там често ще видите бутилките направо заскрежени и хората ги търкалят по пода да се разбълбукат.
Простичко - нормално е да ви се потят бутилките - не се впрягайте.
По-сложно - прочетете учебниците по физика - термодинамика на флуидите
Спорите за нещо, наречено Адиабатно разширение на газове и фазов преход. (рязко разширение на газ или течност преминаваща в газ без достатъчен топлообмен).
На кратко - при преминаване от течна в газова фаза трябва топлина.
За това и изпарителя е свързан с антифриза - да го стопля в процеса на преминаване от течна в газова фаза. Термодинамика.
Дълго е за обяснение, но си представете тенджера с вода - за да се изпари водата - вкарваш топлина. Ако нямаш топлина - течността почва да се охлажда (смуче се топлина от някъде) - за това тия дето карат само на газ "плачат" че изпарителя замръзва на студена кола. ЗА бутилката - процеса е подобен заради стесненията от клапана и т.н. Резултата е че течната газ в бутилката започва да изстива и при по-дълго шофиране (консумация на газ) температурата и пада под точката на оросяване на околния въздух и бутилката се изпотява. Най-лесно може да видите този ефект в дюнерджийниците - там често ще видите бутилките направо заскрежени и хората ги търкалят по пода да се разбълбукат.
Простичко - нормално е да ви се потят бутилките - не се впрягайте.
По-сложно - прочетете учебниците по физика - термодинамика на флуидите

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: газова бутилка много мокра
Малко наблюдения и от мен.
Оня ден смених бутилката и реших да изпусна старата.
Когато е в нормално положение и отворя крана,симулирайки каране да речем,естествено започва да хвърля течна газ и крана се заледява за секунди.Обърнах бутилката обратно така,че да изпускам налягането или изпарена газ/за да не замръзва крана и да мога да работя с него,страх лозе пази/.Така имах успех,бутилката се обледи в долната си част до там,до където имаше газ.Причината е както са отбелязали колегите над мен явно.
Оня ден смених бутилката и реших да изпусна старата.
Когато е в нормално положение и отворя крана,симулирайки каране да речем,естествено започва да хвърля течна газ и крана се заледява за секунди.Обърнах бутилката обратно така,че да изпускам налягането или изпарена газ/за да не замръзва крана и да мога да работя с него,страх лозе пази/.Така имах успех,бутилката се обледи в долната си част до там,до където имаше газ.Причината е както са отбелязали колегите над мен явно.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта