Привет на всички,
Понеже се двумя и не мога да преценя на кой от двата варианта да се спра дали е възможно да дадете съвет.
Въпроса е кой от двата типа двигател е по- удачно да се избере, като се вземе предвид, че няма да се кара на дълги разстояния. Да се навъртат на ден от 30 до 50км максимум, като има и дни в които няма да е необходима. И в годината може би до 10 излизания извън София на по-дълги разстояния.
От тук идва и въпроса кой вариант си заслужава-b5/5.5 1.9 TDI или 1.8T. До колкото се информирах дизела в граски условия дава към 9-10л. докато бензина 10-11 до 12л(поне на хартия), но пък консумативите били по-скъпи...горивната помпа примерно.
Та питането се свежда до обща информация дали по-малкия разход би си струвал съпоставайки го с по-скъпата поддръжка.
И съответно ако избора клони към бензина дали си струва да се поставя газова уредба. Казаха ми, че като цяло се повреждал двигателя и след това се налагало основен ремонт след няколко хил.км.(доста хил., но все пак), с който един вид си изплащаш колата още веднъж.
Поздрави,
Passat b5/b5.5 TDI 1.9/1.8T
Re: Passat b5/b5.5 TDI 1.9/1.8T
Според мен определено дизела е за предпочитане освен това е по икономичен от това което си написал.Успех с търсенето. 

- pEsHkyY
- Мнения: 729
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2011 14:06
- Автомобил: VW Passat B5 1998
- Двигател: AFN++++
- Местоположение: София
Re: Passat b5/b5.5 TDI 1.9/1.8T
Уточни за кой 1.9TDI говориш, защото има 5 варианта
а и подръжките на тези коли вече не са фрапиращи. Цените поевтиняха. Аз иначе съм за дизел, но пак зависи на кой мотор си се спрял. Като цяло гледаш тази която е по-запазена и по-читава независимо дали е бензин/дизел освен ако твърдо не си решил да е едно от двете.

Re: Passat b5/b5.5 TDI 1.9/1.8T
Моя съвет е да решиш дали искаш Б5 или Б5.5.
След като го измислиш това, бихте посъветвал да вземеш по-слабите мотори, а именно 101 коня на Б5.5 и 90 на Б5. Разхода в градски условия е значително по-нисък, а и имат по-малко неща, които могат да ти създадът проблеми.
След като го измислиш това, бихте посъветвал да вземеш по-слабите мотори, а именно 101 коня на Б5.5 и 90 на Б5. Разхода в градски условия е значително по-нисък, а и имат по-малко неща, които могат да ти създадът проблеми.
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Passat b5/b5.5 TDI 1.9/1.8T
Ако е дизел трябва да е много скапан екземпляр за да гори 10-11 градско. Аз препоръчвам Б5 дизел 110к.с. или Б5.5 дизел 131к.с. Това, ако се търси баланс м/у икономия и вървене. Ако се търси повече вървене 1.8Т.
Re: Passat b5/b5.5 TDI 1.9/1.8T
Ако ще е б5.5 ще е 131 коня да. За б5 цата вече не знам. Щом 110 кс бил за предпочитане може и това да е вариант, но зависи и от цената на която се предлагат.
Другия въпрос е дали ако евентуално се спра на бинзина и да кажем се газифицира ще доведе до сериозни проблеми по двигателя след време? Някои колеги от работата това отбелязаха, като критерии заедно с това, че ако не минавам толкова много км. ГО уредба не е оправдана.
Според мен ако няма опасност да се повреди двигатела до такава степен, че да се налага основен ремонт дори и неоправдана инвестиция в ГО бих сложил, но вече ако са прави и се наложи ремонт с който да си изплатиш колата още веднъж или да се доближи до дадената сума не бих рискувал.
Другия въпрос е дали ако евентуално се спра на бинзина и да кажем се газифицира ще доведе до сериозни проблеми по двигателя след време? Някои колеги от работата това отбелязаха, като критерии заедно с това, че ако не минавам толкова много км. ГО уредба не е оправдана.
Според мен ако няма опасност да се повреди двигатела до такава степен, че да се налага основен ремонт дори и неоправдана инвестиция в ГО бих сложил, но вече ако са прави и се наложи ремонт с който да си изплатиш колата още веднъж или да се доближи до дадената сума не бих рискувал.
- Mr. S. King
- Мнения: 127
- Регистриран на: Нед 07 апр 2013 22:27
- Автомобил: Passat
- Двигател: TDI 1995-1999
Re: Passat b5/b5.5 TDI 1.9/1.8T
Ами не рискувай. Вземаш 90/110 или 101/131к.с. съответно при Б5/Б5,5. Иначе 1,8 125к.с. е хубав и евтин за поддръжка бензин, който е подходящ за газ. Имай предвид, че газта и метана рано или късно скапват мотора. От един момент колата си върви на алтернативно гориво, но започва да "кашля".
Re: Passat b5/b5.5 TDI 1.9/1.8T
Ясно. Добре, а при бензина 1.8T освен турбото двигателя има ли разлика спрямо по-слабия вариант? Питам понеже ако опира по- скъпата поддръжка само до турбото, то не се сменя всеки ден, но до колкото знам дава леко по занижен разход.
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Passat b5/b5.5 TDI 1.9/1.8T
Газовата уредба не скапва двигателя в такава степен, че да се налага основен ремонт. Тук въпросът е, че се монтира допълнителна хранителна уредба на автомобила, което обикновено води проблеми от различно естество, което от своя страна е свързано с допълнителни разходи. Освен това масово хората смятат финансово разхода на газ, като обикновено игнорират разхода на бензин, който-колкото да е малък-все пак е разход. И човек сам си преценява колко и как точно ще кара колата и дали ще има реално спестяване на финансови средства и дали си заслужава евентуалните ядове свързани с поставянето на газова уредба.
Предният ми пасат беше с газ, изминал съм над 150к км. без някакви сериозни проблеми и въпреки това следващата (сегашната) кола предпочетох да е дизел. Има недостатъци, но предпочетох да си я карам така, както е излязла от завода. Лично решение
Предният ми пасат беше с газ, изминал съм над 150к км. без някакви сериозни проблеми и въпреки това следващата (сегашната) кола предпочетох да е дизел. Има недостатъци, но предпочетох да си я карам така, както е излязла от завода. Лично решение
- Alex_Heat
- Мнения: 194
- Регистриран на: Нед 06 сеп 2009 22:16
- Автомобил: Audi TT
- Двигател: 1.8T
- Местоположение: V. Tyrnovo
Re: Passat b5/b5.5 TDI 1.9/1.8T
hipigore написа:Ясно. Добре, а при бензина 1.8T освен турбото двигателя има ли разлика спрямо по-слабия вариант? Питам понеже ако опира по- скъпата поддръжка само до турбото, то не се сменя всеки ден, но до колкото знам дава леко по занижен разход.
Конските сили са +25, но въртящия момент е доста добър, а именно 210 при турбинирания спрямо 169 при атмосферния. Повярвай ми това има голямо значение, при изпреварване, каране в баир и най-вече извънградско. Аз лично съм от близо 5 години с 1.8Т и турбото си работи перфектно. Карам си го без чип и смятам, че и така мощността е предостатъчна за нашите пътища. Друга съществена разлика между двата мотора няма, мисля че имаха и някаква разлика и във веригата на двигателя. Разход при мен 11-13 градско - 7-8 извън града.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20258
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat b5/b5.5 TDI 1.9/1.8T
Разликата в поддръжката на 1.8T и 1.8 без Т:
- Демпферен маховик за 1.8Т
- По-голям съединител при 1.8Т
- Турбо компресор при 1.8Т
- 4 бобини при 1.8Т
- Комутатор при 1.8Т
Общо взето поддръжката при всички случаи е по-скъпа и по-проблемна при този двигател, особено при автомобили с голям пробег.
Разходът на гориво е аналогичен, дори по-нисък при 1.8Т при восоки скорости (над 140 км/ч)
- Демпферен маховик за 1.8Т
- По-голям съединител при 1.8Т
- Турбо компресор при 1.8Т
- 4 бобини при 1.8Т
- Комутатор при 1.8Т
Общо взето поддръжката при всички случаи е по-скъпа и по-проблемна при този двигател, особено при автомобили с голям пробег.
Разходът на гориво е аналогичен, дори по-нисък при 1.8Т при восоки скорости (над 140 км/ч)
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 88 госта