Пасат Б4 Проблем с парното и лампата за охл. течност

Техническа и сервизна информация за Passat
new_owner
Мнения: 5
Регистриран на: Пет 17 яну 2014 13:37
Автомобил:
Двигател:

Пасат Б4 Проблем с парното и лампата за охл. течност

Мнениеот new_owner » Чет 06 фев 2014 20:52


Здравейте колеги,преди около седмица станах собственик на Пасат Комби Б4 1995 година като цяло съм много доволен от автомобила,но има и някой проблеми които изкочиха в последствие след закупуването му.Та проблемите са следните.Парното духа почти студено при положение,че е до край врътката за топлото.Не съм притежавал до сега VW ама като съдя по старата ми кола Opel Corsа тва парно хич го няма :D нямам си на идея каква би трябвало да е работната темперетура на двигателя ама стой на чертичката след 70 градуса.Вторият проблем е с лампичката на охладителната течност постоянно мига,а нивото на течноста си е идеално.Извинявам се ако има подобни теми,но не успях да ги открия.




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13408
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Пасат Б4 Проблем с парното и лампата за охладителната те

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 06 фев 2014 23:02


Първо сменяш термостата.
Второ,обезвъздуши системата,и ако още нямаш парно,смяна на радиаторчето.
Трето,смяна на датчика за нивото на антифриза.

Дано се разминеш със второто от точка втора.


new_owner
Мнения: 5
Регистриран на: Пет 17 яну 2014 13:37
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б4 Проблем с парното и лампата за охладителната те

Мнениеот new_owner » Чет 06 фев 2014 23:28


Zdravko Zankov написа:Първо сменяш термостата.
Второ,обезвъздуши системата,и ако още нямаш парно,смяна на радиаторчето.
Трето,смяна на датчика за нивото на антифриза.

Дано се разминеш със второто от точка втора.

Колега ще може ли да ми обясниш как да я обезвъздуша системата и къде се намира датчика за антифриза.И ако може да ми кажете колко е нормалната работна темперетура на този двигател 1.6 АЕК,за термостата човека от който го купих каза че го бил сменял преди 6 месеца .


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б4 Проблем с парното и лампата за охладителната те

Мнениеот Iezekil » Пет 07 фев 2014 8:02


Датчика е в казанчето и няма как да го смениш,сменя се цялото казанче.Само че преди това се тества-вадиш буксата и с кабел правиш мост между двете жици,ако не угасне лампата проблема е в самото табло.Мярках някъде и за някакво реле,ама ще трябва ти да ползваш търсачката.
Тя ще ти е нужна и за парното,доста е разисквано.Това,с което мога да ти помогна е да те насоча дали е клапи или е запушен радиатор.За целта само като загрее колата пипни двата маркуча на парното и напиши тук как са на пипане.
По отношение на температурата и стрелката на таблото пък е нужно да замериш и температурния датчик.Проблема може да е в него или пак в таблото.Ако е в таблото ще трябва да се свали и презапои тук-там или да се смени.


kenar11
Мнения: 46
Регистриран на: Съб 30 окт 2010 7:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СОФИЯ

Re: Пасат Б4 Проблем с парното и лампата за охладителната те

Мнениеот kenar11 » Пет 07 фев 2014 8:21


Относно написаното от колегата над мен - бях чел някъде че чрез " окъсяване " на буксата на датчика за нивото с мост не гасне лампата на таблото. Има реле в бушонното табло,провери в търсачката. А и ако много са замърсени електродите на датчика в казанчето също мига лампата, най - добре е да го свалиш и хубаво да го измиеш. Успех


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б4 Проблем с парното и лампата за охладителната те

Мнениеот Iezekil » Пет 07 фев 2014 9:31


При укъсяване и при изправно табло трябва да гасне,защото симулираш връзката на потопените в течноста контактори.Ако след тази процедура с моста угасне лампата,тогава сваляш и измиваш казанчето поради замърсени контактори.Ако не гасне от това упражнение няма смисъл,проблема е другаде.
Сега след по-сериозен размисъл отхвърлям това за релето.Лампата се командва от самото табло,тя е както за ниско ниво така и за прегряване,явно взима инфо от датчика директно но я управлява нещо като чип или транзистор.Проблема се отстранява с презапояването на въпросните елементи или смяна на таблото.Не съм сигурен дали има връзка със самата стрелка за температурата и сега чрез колегата ще разберем.Ако има връзка е лесно-стрелката не минава 80гр.,значи проблема е в разширитела.Но ако няма връзка остават и двата варианта.Ще разберем след приключването на темата.


new_owner
Мнения: 5
Регистриран на: Пет 17 яну 2014 13:37
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б4 Проблем с парното и лампата за охладителната те

Мнениеот new_owner » Пет 07 фев 2014 9:34


Матркучите на парното са врели ама парно няма сега днес ще пробам за този датчик да го базикам блягодаря за отгоорите до сега :)


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б4 Проблем с парното и лампата за охладителната те

Мнениеот myrshavija » Пет 07 фев 2014 9:37


Zdravko Zankov написа:Първо сменяш термостата.
Второ,обезвъздуши системата,и ако още нямаш парно,смяна на радиаторчето.
Трето,смяна на датчика за нивото на антифриза.

Дано се разминеш със второто от точка втора.

Много смели съвети. Прекалено смели. Може да се окаже, че нито един от тях не е уместен. Но все пак - Браво за диагностиката от разстояние! За съжаление, освен "смел" не намирам други позитивни епитети за теб.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б4 Проблем с парното и лампата за охладителната те

Мнениеот Pet_rov » Пет 07 фев 2014 10:21


Щом маркучите на парното са "врели", не е добре. Изходящият трябва да е по-студен от входящия, тъй като радиаторчето отдава топлина (ако работи нормално). Едва ли системата не е обезвъздушена - пък и си мисля, че на В4 изобщо не се обезвъздушава. Поне аз не съм - при смяна на термостата, смяна на платна на изпарителя и прословутата метална тръба, която беше изгнила.
По отношение лампата на таблото, ако проблемът се окаже в уреда, ще потърся темата на колегата Паралеско, там съм слагал снимки.

Ето линка
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=399970&p=4009635#p4009635


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат Б4 Проблем с парното и лампата за охладителната те

Мнениеот zfa159 » Пет 07 фев 2014 13:57


При моят Б4 лампата не гасне, дори да си налея течност, докато не изгася и не запаля пак. Т.е. за да е точен теста с окъсяването (окъсяването работи, пробвал съм го на много коли), трябва да върне контакт, да окъси тогава буксата, да запали и тогава да гледа. Т.е. искам да кажа, че ако колата си работи и лампата си мига, дори да окъси, няма да изгасне, докато не изгаси и не запали пак...поне на моят В4 е така.
По повод парното - дори да приемем, че колата наистина загрява до 70 градуса, както е според таблото (което трябва да се провери разбира се,защото тези табла с възрастта си започват много да лъжат :) ), при 70 градуса трябва да вее вътре не много горещо, но не и хладно. По-скоро става дума за скапан радиатор, заминал дунапрен на клапите (стандартен проблем за Б3 и Б4) или проблем с жилото за клапата топло/студено :)
:beer


Потребителски аватар
Espero
Мнения: 310
Регистриран на: Чет 27 май 2010 0:22
Автомобил: Passat B4 1.9TDI
Двигател: 1Z
Местоположение: София

Re: Пасат Б4 Проблем с парното и лампата за охладителната те

Мнениеот Espero » Пет 07 фев 2014 16:34


Относно парното аз съм за клапата.Най вероятно е избягал целия дунапрен и за това няма топло.Така или иначе трябва сваляне на табло.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б4 Проблем с парното и лампата за охладителната те

Мнениеот Iezekil » Пет 07 фев 2014 18:54


Зависи дали е с климатик,може да се облепи на място поне клапата топло/студено.Всъщност като стигне до нея ще е ясно къде е проблема,защото ще може да бръкне и опипа и радиаторчето.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат Б4 Проблем с парното и лампата за охладителната те

Мнениеот zfa159 » Пет 07 фев 2014 20:08


Таблото на тази кола се сваля за 2-3 часа ако действаш бавно и за под час и половина ако си го правил поне веднъж и действаш бързо :) .Според мен е много по-добре да се махне всичко и да се направи, както трябва. Облепянето на място помага само за клапата топло-студено и за централната клапа. Тази, която е за въздушния поток при Пасат без климатик или троник (веднага след вентилатора) не може да се облепи без да се свали всичко. При климатик пък половината В3-ки нямат филтър за купето и вътре в парното е цяла цивилизация и най-добре е да се източи фреона (ако е останал въобще и ако не е R12) и да се разглоби и почисти изпарителя, като се отпуши и дренажа за конденза (той се запушва от парченцата дунапрен от клапата за вътрешна циркулация и боклуците,които влизат през вентилатора. Ето това има вътре :
Изображение
снимката е от моят изпарител на Б3-ката - заводски с климатроник, без ф-р за купето (веднага след процедурата ест. сложих кутия и ф-р).Резултата е налице. По-добре е като ще се прави, да се прави качествено - сваля се цялото табло, разбутва се климатика, оправя се от-до всичко, слага се и друг радиатор и се сглобява. После няколко години не го буташ за нищо (зависи колко ще изкара новия радиатор, което е силно относително). Моят вече е на 3 години и половина и не е мръднал...в колата не смърди на обор като тръгне климатика (което става заради боклуците по изпарителя - въдят бактерии) и не задържа вода в легена под изпарителя (който се оттича през тръбичката за конденза). Много хора идват, тегля им фреона, правят си, каквото им е кеф по таблото и после слагаме нови О-пръстен, където са бърникали и зареждаме системата отново. Така или иначе това е хубаво да се прави през 2 години, за да се подменя маслото...профилактиката на парното е добра причина за профилактика и на климатика. Обикновено ако не липсва много фреон, това струва до към 50-тина лв (не са някакви космически пари). Кофти е при тези с R12 (Пасат Б3 основно са с 12) - там няма техника за изтегляне (или поне не е особено разпространена) и ако има нещо в системата, е по-добре да не се пипа, освен ако собственика няма желание да даде повечко пари и да стане на 134 - излиза около 130лв.
Радиатора за парното е много кофти тема обаче - масово се продават ментета, които нито топлят добре, нито изкарват дълго преди да се пробият. Има много "за" да се смени с нов и "против" .Стария обикновено е позадръстен или поизгнил отвътре от каране с гаден антифриз...пък и е на 20+ години. При пробване да се измие, вариантите са два - или се измива и става ок, или се измива, става ок ама след 2 дни се излива антифриза, защото боклуците вътре са крепяли дупката да не зейне :mhihi . Затова аз лично предпочитам за себе си и за клиентите си, да се смени и радиатора при такова ровене под таблото, защото не рядко оставяме стария и след месец-два,три,половин година,той вземе,че се разтече и пак отначало. От тези, които слагам (Febi) съм доволен като цена/качество (около 30-40лв струват). От поне 100 сложени, има две рекламации - единия явно е бил дефектен, проби се след 3 месеца, сменихме си му го на човека безплатно. Другото се издъни заради г-ра на главата - надула системата до безобразие и цъфнал. Разбира се се продават и такива, които или не топлят добре или не изкарват дълго време, което е риска в тази ситуация.
Иначе по темата - може клапите да са ок и да са правени вече и проблема да е в радиатора или друга част от охл. с-ма. Трябва да се види първо какво се случва като цяло с охладителната система (на каква температура работи, как е циркулацията и т.н.) и тогава да се действа.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б4 Проблем с парното и лампата за охладителната те

Мнениеот Iezekil » Съб 08 фев 2014 7:23


Разбира се.
Аз казах как е най-просто,бързо и ефективно/че и евтино/за откриване на проблема в момента и за по-нататъшно тестване.Особено ако няма климатик.Сваля само въздуховода,облепя клапата топло/студено и кара.Така вече има поглед дали топли достатъчно,кое на къде духа.Може да се наложи пак пълно разглабяне почти веднага или пък след време,зависи както от проблема,така и от шофьора.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат Б4 Проблем с парното и лампата за охладителната те

Мнениеот zfa159 » Съб 08 фев 2014 9:46


И ти си прав :) .Мисълта ми беше,че това табло все пак е старичко и всичките пластмаси са толкова трошливи,че колкото по-рядко се пипа там,толкова по-добре :) .Затова посъветвах човека да го направим от-до еднократно и повече да не се занимава. Иначе ако иска да закърпи положението - твоя метод е по-удачен :)
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта