maxpayne написа:Драги ми смехурко, съществува едно понятие в правото, наречено измама. То върви ръка за ръка с друго - въвеждане в заблуждение:
"Измама е налице, когато едната страна е била подведена от другата да сключи договора чрез умишлено въвеждане в заблуждение. Става въпрос за несъзнавано несъответствие с действителността, за което причините биха могли да бъдат различни.
За да е налице измама, е необходимо да съществуват кумулативно следните предпоставки:
а) едната страна по сделката да е в заблуда;
б) тя да е умишлено въведена в заблуда от другата страна или от трето лице било чрез укриване на факти от действителността, било чрез тяхното изопачаване;"
Много жалко, че можеш да гласуваш. Дано никога не го правиш.
Разбирам че явно си учил и разбираш от право, и можеш да намериш закона, члена, алинеята и т.н. , но искам да те питам какво от това? Нима дори да ги съдят, глобят и друго там каквото могат да направят, което съм сигурен че ще е минимално, някой ще им вземе парите ли? Живеем в свят, в който всичко става заради пари, ако някой от Вас е пропуснал да гледа 3-те части на "Духът на времето" нека си отдели 9 часа в събота и неделя и да го направи, за да разбере как е лъган от момента в който се е появил на този свят и е поел глътка въздух. Мислиш ли че тези двамата като ги глоби държавата дори и 10 000лв. ще ги обърка нещо? Законите са направени така че държавата да събира пари, за обикновения гражданин на никой не му пука, важното е държавата да събира повече данъци и да има за какво да глобява. КЗЗП (комисията за защита на потребителя) някой от Вас да е подавал сигнал там, затова че някъде са го прецакали, ако не е подавал аз ще ви кажа какво се случва в 99% от случаите. Пускате си сигнала, отиват инспекторите на проверка на мястото където са Ви излъгали, заблудили или там какво и да било друго и питат търговеца, който според Вас Ви е подвел, дали знае за какво са там и ако не знае му казват, проверяват дали след като сте се оплакали на търговеца, което трябва да направите лично или по телефона, но заължително трябва да сте го направили, той е записал оплакването Ви в книгата за оплаквания, естествено това надали е станало защото никой не знае как се попълва тази книга и хоп глоба от 500 лв. за "неправилно водене на книгата за оплаквания" , общо взето ако всичко друго в обекта е наред това е глобата която ще плати търговеца и забележете - не на потърпевшия, а на държавата. След като намерят 1-2 неща за които държавата да глоби търговеца, минаваме към самото оплакване, и се задава въпрос на търговеца - "как смятате да решите проблема" , като опциите са 3. Първо - възстановяване на сумата след като стоката е върната, но не и преди това. Второ - замяна на стоката със същата недефектна. Трето - търговеца може да откаже първите 2 и да каже че няма да направи нищо по въпроса. След като търговеца каже какво е решил, инспекторите от КЗЗП са длъжни да уведомят подалия сигнала клиент. Ако случайно търговеца е избрал третия вариант, на клиента му се дава съвет да потърси правата си по съдебен ред и се започва едно ходене по съдилищата, плащане на такси, наемане на адвокати, което всеки си го спестява и спира да се занимава. И какво излиза от описаното горе, прецакват те теб, ти си търсиш правата, като пускаш сигнал за случката, държавата глобява за нещо търговеца (винаги намира за какво) а на теб ти казват - оправяй се, ние си свършихме работата.
Всичко горе го описах за да обясня на хората които винаги са готови да цитират закона, че закона не е писан в тяхна полза, а в полза на този който обира накрая парсата и събира глобите.