Подгряване малкия кръг на охладителната с-ма с ел.нагревател
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
за печките
имах МБ123-300д/5цилиндъра/.купувах си го сам от немъчко 90г.същия беше некакво изпълнение за скандинавия -имаш подгреване на антифриза-куплунг за 220v.тествахго няколко пъти,подгряваше на 40-50градуса.поразпитах малко,и ми обясниха,че там имали ток на колонки по паркингите.
- bu4komobil
- Мнения: 804
- Регистриран на: Вто 25 апр 2006 11:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Труро
аз съм голям привърженик на идеята за подгрев на парното с подгревни свещи от дизел(виждал съм оригинално на ауди б4),готов съм и да тествам но след празниците.
извинявай но грам не чаткам руския а имам голям ентусиазъм
gr_kanev написа:Колега, има доста писано при братята руснаци - http://volkswagen.msk.ru
http://passat-b5.ru/phpBB2/index.php
все пак там зимата си е много по-сериозна от нашата. Бях мяркал при тях, че в Швеция не може да се продаде кола, ако няма такова нещо, и включване на светлините при контакт. Също и че по паркингите има предвидено за всяка кола гнездо с 220 В.
извинявай но грам не чаткам руския а имам голям ентусиазъм
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
bu4komobil написа:аз съм голям привърженик на идеята за подгрев на парното с подгревни свещи от дизел(виждал съм оригинално на ауди б4),готов съм и да тествам но след празниците.
извинявай но грам не чаткам руския а имам голям ентусиазъм
Колега, Русе-Търговище е 100 км; не пия много, хапвам, ама не прекалявам. Майтап ! Ако искаш, пиши на лични - може да се разберем

- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
VeskoBravo , един познат наесен си купи камион ИФА който му създаваше доста проблеми със студа. Наскоро го срещнах и ми се похвали ,че си е решил проблема с монтирването на нагревател от бързонагряващ бойлер тип "юнга". Ако не знаеш предтавлява един цилиндър (колкото горивен филтър) с два извода/маркуча за вода и жички за реотана ,който е вътре в цилиндъра. Но като си миля сега , тези устройства имат и самоизключваща се термозащита от прегряване (или по скоро от липса на преминаване на водатапрез нагревателя)и трябва да е монтиран така ,че все пак да има някакво принудително движение на водата която минава през тях. Не съм напълно запознат с доказателствата на тези мои мисли. Ако го срещна пак ще го питам и за подробности.....,за съжаление нямам негови координати в момента 

-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Вто 30 май 2006 23:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
подгряване
Здрасти Веско
Имам 1 вариант за теб,който е точно това което търсиш.Живея в Норвегия и тука продават такива устроиства за 220 волта и за 12в.Ако те интересува нещо ми пиши на мейла да ти го купя и донеса че на 9 януари пътувам за Бг.Не знам с какви пари разполагаш но ще ти пиша 2 варианта да си направиш сметка изгодно ли ти е или не.
1/вариант.Подгрев само на мотора без купето 220волта.Нагревател от 100 до 200 лева в зависимост от марката и модела на колата(по скъпите варианти са за турбобензини и по специални модификации).
1 кабел от бронята до нагревателя от40 до 50 лева в зависимост от дължината.
1 кабел от бронята до контакта от 40 до 50 лева в зависимост от дължината.
2/Вариант.всичко от 1 вариант плюс 2 допълнителни кабела 100 лева плюс 1тройник и 1 контакт около 80 лева за печката вътре в купето.
И печката е 220 волта 950 вата с реглаж от 650 до 950 вата за 70 лева.
И печка 12 вола за купето 200 вата 55 лева с време регулатор от 10 мин. до 3 часа.За съжаление такива са цените тук в Скандинавието и не искам никой да се обижда или да мисли че аз печеля нещо от това.
Който го интересува мога да му пратя сайта на магзина да провери лично цените но той е на норвежки.Всички тези неща са шведски със специални куплонзи и предпазващ слой на кабелите.Просто това не са обикновенни кабели.Отделно съм виждал 12волта подгрев на мотора с 3 подгревни свещи на TDI Golf3 монтирано на изхода на главата на маркуча към парното.Надявам се да съм бил полезен.Това е моя мейл адрес evgenino@abv.bg
Имам 1 вариант за теб,който е точно това което търсиш.Живея в Норвегия и тука продават такива устроиства за 220 волта и за 12в.Ако те интересува нещо ми пиши на мейла да ти го купя и донеса че на 9 януари пътувам за Бг.Не знам с какви пари разполагаш но ще ти пиша 2 варианта да си направиш сметка изгодно ли ти е или не.
1/вариант.Подгрев само на мотора без купето 220волта.Нагревател от 100 до 200 лева в зависимост от марката и модела на колата(по скъпите варианти са за турбобензини и по специални модификации).
1 кабел от бронята до нагревателя от40 до 50 лева в зависимост от дължината.
1 кабел от бронята до контакта от 40 до 50 лева в зависимост от дължината.
2/Вариант.всичко от 1 вариант плюс 2 допълнителни кабела 100 лева плюс 1тройник и 1 контакт около 80 лева за печката вътре в купето.
И печката е 220 волта 950 вата с реглаж от 650 до 950 вата за 70 лева.
И печка 12 вола за купето 200 вата 55 лева с време регулатор от 10 мин. до 3 часа.За съжаление такива са цените тук в Скандинавието и не искам никой да се обижда или да мисли че аз печеля нещо от това.
Който го интересува мога да му пратя сайта на магзина да провери лично цените но той е на норвежки.Всички тези неща са шведски със специални куплонзи и предпазващ слой на кабелите.Просто това не са обикновенни кабели.Отделно съм виждал 12волта подгрев на мотора с 3 подгревни свещи на TDI Golf3 монтирано на изхода на главата на маркуча към парното.Надявам се да съм бил полезен.Това е моя мейл адрес evgenino@abv.bg
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Stiv написа:Имам Г3 1.9 TDI 97г.На изхода на главата на маркуча за парното има 2 подгревни свещи за подгряване на антифриза ,само че не знам откьде се включват, ако някой знае нека пише.
Колега, за цялата тая работа се грижи компютъра, управляващ всичко по двигателя. Доколкото знам, свещите са 3. Той следи за температурата на антифриза и съответно ги включва /1, 2, 3/, оборотите на двигателя /ако минат 2500 ги изключва независимо от всичко - аз затова не ги вдигам докато не загрее; отделно не е хубаво за турбината/, мисля че и друго имаше. Ако те интересуват подробности, и има кой да ти помогне с руския /ако сам не се справяш/, казвай да ти пращам "литература".
Тези свещи работят докато работи и двигателя. Ако искаш ти да приспособиш нещо да се грее на студа докато не работи двигателя - мисля, че също може да се направи нещо.
Весело посрещане на 2007 година !
-
- Мнения: 115
- Регистриран на: Сря 04 окт 2006 13:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
За подгряване на охл система идеи много. Ако ще търсите нагреватели от други коли търсете от волво. Ние имахме волво 960 със такова чудо, електроника за нагласа в колко часа да започне и кога да спре, дърпаше си бензинец и беше икономично, работеше идеално. Затова отоплителя няма да е зле да работи с гориво, за да избегнете главоболията със електрическите.
За електрически Webasto си имат специално за подгряване секви джаджи. Подгряването удължава и живота на двигателя.
За електрически Webasto си имат специално за подгряване секви джаджи. Подгряването удължава и живота на двигателя.
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Вто 30 май 2006 23:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
До gr_kanev
За 1 вариант само за мотора цената е 180-200 лева(за комплекта) в зависимост от дължината на кабела.A втория вариант горната сума плюс същото което съм писал в предишното ми мнение за втори вариант.Това естествено са ной евтините варианти които съм избрал и
в тях няма електроника.Но за големите ентусиасти ще пусна един сайт
който е точно за това и с много и различни устройства на ток.http://www.defa.no/ Честита нова година на всички.
За 1 вариант само за мотора цената е 180-200 лева(за комплекта) в зависимост от дължината на кабела.A втория вариант горната сума плюс същото което съм писал в предишното ми мнение за втори вариант.Това естествено са ной евтините варианти които съм избрал и
в тях няма електроника.Но за големите ентусиасти ще пусна един сайт
който е точно за това и с много и различни устройства на ток.http://www.defa.no/ Честита нова година на всички.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- nylon
- Мнения: 183
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:42
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1988
- Местоположение: Русе
Re: Подгряване малкия кръг на охладителната с-ма с ел.нагрев
VeskoBravo написа:Целта е таимер да включва монтиран нагревател 300-500w,220v в малкия кръг с цел подгряване на двигателя до40-50* преди тръгване.
Някакви идеи?Имали готови решения?G3 1.8;
Става дума за 220v. Няма го по паркингите в България. Има го в гаража или вкъщи. Според мен температурата в повечето хорски гаражи през българската зима е благоприятна и няма нужда от подобна инсталация. Остава смисълът за колите които "спят" навън, но пак ще е проблем да се закарат 220v, нали? Иначе, както колегите постнаха до момента, има доста професионални и "направи си сам" решения.
Аз лично бих се изкушил по една дизелова Webasto за купето. На един познат Пасата е от Германия от планинско село и има такава. Казва, че е супер, когато в студено време му потрябва изгасена кола с горещо купе за половин час

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта